Test Drive Peugeot 2008: leul cu de toate

Test Drive Peugeot 2008: leul cu de toate
  • Peugeot 2008 are un pret de pornire de doar 11.237 Euro cu TVA inclus si prima de casare inclusa
  • Propulsorul pe benzina de 1.2 VTi litri are o putere de 82cp
  • Consumul mixt al masinii este de 6.4 litri/100km
Distribuie pe Facebook

4Tuning a testat ieri noul Peugeot 2008. O scurta plimbare de la Bucuresti pana in judetul Buzau, la Vulcanii Noroiosi, unul din cele mai importante obiective turistice locale. Am avut ocazia sa testam 2008 cu motorizare pe benzina si pe motorina.

Peugeot 2008 a ajuns si in Romania in 2013. Numele modelului nu are legatura cu anul lansarii dupa cum bine v-ati gandit. Am testat si noi acest model cuminte, dar indraznet. Zic indraznet pentru ca vine cu cateva artificii nemaintalnite pe alte modele, cum ar fi ergonomia franei de mana, mult mai practica decat cea standard si ceasurile de bord care la acest model pot fi urmarite pe deasupra volanului si nu prin interiorul acestuia. Daca tot am adus discutia despre el, volanul este unul de mici dimensiuni, chiar cel mai mic volan pe care l-am atins vrodata. Masina se adreseaza in special familistilor si tinerilor aventurieri, fiind una spatioasa si confortabila, cu spatii generoase de depozitare in usi, consola centrala si torpedou. Interior ergonomic, bine gandit, sistemul multimedia usor de accesat care furnizeaza atat informatii normale pentru un sistem audio, cat si informatii legate de consum de combustibil, viteza medie si autonomie. Ecran tactil si grafica prietenoasa. Cam asta l-ar caracteriza pe scurt.

Scaunele nu sunt foarte atragatoare, dar cu un sezut rotunjit, moi si confortabile asa cum ne-a obisnuit marca Peugeot. Bordul futurist, cu sistemul multimedia parca atasat ulterior, in sensul ca nu este incastrat in consola centrala, este compus din materiale moi si plastic de calitate, bine imbinate. Butoanele placute la atingere si precise nu fac rabat de la calitate.

Peugeot 2008

Exteriorul foarte bine asamblat, linii fluente, naturale care inspira robustete. Am incercat sa gasim la exterior mici urmari ale fabricarii in masa, adica ceva neglijente la montaj sau lipsa calitatii la materiale, dar a fost in zadar. Totul era impecabil, rotile cu capace nichelate la prezoane, butucul si etrierele vopsite, plasticele semi-aripilor bine prinse, toate cablurile ancorate si protejate acolo unde era nevoie. Parca totul este facut sa reziste ceva mai mult si totul este facut cu mare grija la detalii.

Destul cu partea estetica, sa trecem la partea cea mai interesanta a unei masini, motorul. Pe hartie, Peugeot 2008 nu sta extraordinar, as spune ca datele de pe hartie, privind caii putere sunt sub concurenta si sub standardul impus de acest an. Am condus 1.2 VTi de 82 de cai, un motor simplu, aspirat, cu cilindree de 1199 cmc si 2008 varianta diesel 1.6e-HDi de 92 de cai. Uitandu-ma la caroserie, care este una nu tocmai mica si destul de inalta avand si o garda la sol de aproape 17 cm, am fost convins ca motorul de 1.2 pe benzina va fi jalnic.

Am plecat cu masina la drum si motorul a inceput sa imi arate ca m-am inselat. Tinut sus in ture, la peste 3500 de rotatii, motorul se misca destul de bine, si zgomotul nu patrunde in habitaclu. Ceea ce vreau sa spun este ca puteai sa il urci in ture fara sa ai impresia ca e un motor chinuit. Puterea livrata era multumitoare, bineinteles, erai nevoit sa mergi destul de turat si evident am crezut ca voi avea un consum foarte mare.

Peugeot 2008

Un motor micut, pus pe o caroserie mare si tinut sus in ture care trage si multumitor nu avea cum sa consume decat mult. Inca o data, m-am inselat. Este cel mai economic motor de cilindree mica cu care am mers pana acum, reusind sa scot in oras 7.9l la 100km in Bucuresti la ora 9:00 - repet, cu schimbari de treapta peste 3500, niciodata mai jos - si afara 5.6 cu o viteza media de 74km/h si varfuri de 130km/h. Instalatia de climatizare a mers in permanenta. Consumul extraurban dat de producator este de 4.3l, un consum care nu mi se pare greu de realizat, cu siguranta se poate scoate acest consum fara AC si cu mai multa grija din partea soferului.

Motorul diesel se simte mai puternic pe reprize, este prezent la apasarea acceleratiei si te poti baza pe el in depasiri. In acelasi regim de condus, 1.6e-HDi a tras din rezervor doar 4.3l pentru o suta de km de drum european. Cu acest motor nu ai de ce sa te concentrezi sa mergi economic. Te urci la volan, abuzezi cat vrei acceleratia si cand ajungi la destinatie te miri de fiecare data cat de putin ai consumat. Ambele motorizari aveau o autonomie de peste 1000km cu un plin la drum lung.

Peugeot 2008Peugeot 2008

Pentru motorizari, Peugeot primeste respectul meu, repet, performanta acestor motoare nu se reflecta in cai putere, ci in felul in care ii dezvolta si in consumul foarte mic.

Directia masinii este foarte usoara: daca inainte foloseam expresia "volanul poate fi invartit cu un deget", la acest model volanul poate fi invartit cu o jumatate de deget in oras. Unele masini au asa numitul "Servo City", aceasta masina nu avea un buton cu acest inscris, dar avea sistemul. Nu va ingrijorati, directia se intaraste indata ce vitezomerul masinii urca, conferindu-i o directie precisa la viteze mari.

Antifonarea masinii este foarte buna, peste medie si suspensia confortabila fara slabiciune la ruliu sunt punctele forte ale masinii. Echipata cu cauciucuri profilate mixte, masina era extrem de silentioasa, nu se auzea asfaltul calcat de cauciucuri, nu se auzea vantul, iar usile se inchideau frumos si fara rezonanta, semn ca erau bine antifonate.

Peugeot 2008Peugeot 2008Peugeot 2008

As mai mentiona si sistemul "Grip Control" care ajuta masina sa iasa dintr-un traseu mai dificil, nu e un sistem 4x4, este un sistem electronic ce monitorizeaza aderenta rotilor fata si distribuie miscare pe roata care are mai multa aderenta. Personal, as folosi aceasta aptitudine a masinii si bineinteles garda la sol pe un drum forestier, dar nu m-as lasa surprins daca masina ar ramane acolo imediat ce o ploaie ar umezi pamantul. E bine sa il ai, dar sa nu ai impresia ca esti cu un 4x4.

Masina este una care va fi cumparata in Romania, asta e o certitudine, se incadreaza atat la spatiu interior, motorizari, consum, cat si la garda la sol si, cel mai important, la pret. Cu siguranta va intra si peste alte segmente de piata, pentru ca este plurivalenta si cred ca va canibaliza cateva dintre modelele concurente, chiar si modele din alta clasa de la Peugeot.

Citeste mai jos comunicatul oficial Peugeot despre modelul 2008

2008 - noul crossover Peugeot

Cu noul 2008, Peugeot îsi consolidează expertiza dobândită prin succesul repurtat de crossover-ul 3008, pentru a crea un autovehicul inovator, destinat segmentului B. Programat să fie pus în vânzare din primăvara anului 2013, acesta se raliază dinamicii ofensivei ini&iate cu succes de 208. Peugeot inovează, proiectând primul crossover urban, facil, atractiv, care oferă senzatii exceptionale la volan:
- Un habitaclu inovator, structurat în jurul volanului de dimensiuni mici, ce combină panoul de bord de înaltă calitate si touch-screen-ul, menținând strategia de produs a mărcii;
- Un comportament dinamic sinonim relaxării, gratie expertizei Peugeot în materie de manevrabilitate si comportament rutier;
- Libertatea de a rula pe teren mixt, gratie gărzii la sol înalte, protectiei si functiei Grip Control.

„Cu modelul 2008, Marca a obinut acel autovehicul care să-i garanteze poziia de lider pe acest segment în Europa si care va câstiga noi clieni în Asia si America Latină”. Maxime Picat, Director General, Automobiles Peugeot.

„Cu 2008, Marca Peugeot reuseste să-si continue ofensiva de produs si duce mai departe succesul repurtat de 3008, lansând un nou crossover, urban si inovator, gândit să atragă clieni din întreaga lume” Xavier Peugeot, Director de Produs Peugeot

Un design unic, pentru un teritoriu nou
2008 reinventează standardele vehiculelor de volum mare pe segmentul de autoturisme mici. Alura stilistică puternică îi consolidează identitatea, optimizând volumul si plăcerea condusului. „2008 are abilitatea de a fuziona cu usurină în culturile din întreaga lume, propunând un design ce poate depăsi asteptările clienilor”. Gilles Vidal, Design Manager Peugeot

Cu un sasiu ridicat, 2008 vine echipat cu jante de aliaj tip „Mud&Snow” pe 17”, cu aspect mat. Forma deosebită a conturului arcadelor rotilor conferă modelului 2008 o atitudine de fortă. Spoilerele negre si pragurile îl protejează, la fel ca si panourile fată si spate din otel cu ornamente laterale cromate. Partea frontală adoptă noile coduri stilistice ale Peugeot. Sculptate cu multă finee, liniile capotei sugerează luminozitatea, forta si siguranta 2008-ului. Grila fluidă se evidentiază prin rafinament si fortă. Cu un design deosebit, aceasta se integrează perfect caroseriei, pentru a evidentia aspectul felin. Acesta este accentuat si de luminile diurne de tip LED. Capota si aripile sporesc senzatia de sigurantă, precizie si fortă, în pofida greutătii reduse.

Grip Control, pentru o trac&iune optimizată
Sistemul brevetat de către Grupul PSA optimizează tractiunea în conditii de aderentă slabă. Garda la sol de 16 cm este completată de sistemul de tractiune inovator, de anvelopele „Mud&Snow” fixate pe jantele cu un design deosebit, ce combină nuantele strălucitoare cu cele mate. Versatil si flexbil, sistemul Grip Control permite adaptarea la tipul de teren întâlnit, actionând asupra rotilor fată la comanda conducătorului auto. Într-adevăr, acesta poate selecta în orice moment din modul Standard tasta integrată în consola centrală pentru: Zăpadă, Off-Road, Nisip, ESP Off. La 2008, functia Grip Control este disponibilă pentru 2 dimensiuni de anvelope: 215/60 R16 sau 205/50R17.

O gamă eficientă de motorizări
Gratie design-ului, siluetei aerodinamice si gamei extinse de motorizări, consumul de carburant se reduce până la 3.8 l / 100 km, obtinându-se astfel un nivel al emisiilor de doar 98 g/km CO2. Expertiza si inovatia tehnologică a Grupului - introducerea sistemului Stop&Start la motorizările pe benzină, Diesel e-HDi, noua generatie de motoare în 3 cilindri pe benzină - pozitionează modelul 2008 drept lider pe segmentul său, combinând cu succes protectia mediului si plăcerea condusului.

Noua generatie de motoare pe benzină în 3 cilindri
Proiectată în întregime de către PSA, noua gama de motorizări pe benzină în 3 cilindri si-a dovedit deja eficienta în materie de consum si emisii de CO2.

O gamă Stop&Start completă: e-VTi benzină si e-HDi Diesel
Această tehnologie a fost introdusă cu succes la motorizările e-HDi pe 508 si 308, înainte de a deveni extrem de populară la întreaga gamă 208. Astăzi, motorizările e-VTi lansate de 2008 permit clientilor ce optează pentru motorizările pe benzină să se bucure de aceleasi avantaje. Integrată atât la motorizările diesel cît si la cele pe benzină, această tehnologie optimizează consumul si sporeste confortul la volan, fiind acum disponibilă la 6 din cele 9 motorizări ale gamei 2008.

Noile motorizări în 3 cilindri Turbo
În lunile de după lansare, gama de motorizări va fi extinsă cu versiunile turbo pe benzină în trei cilindri. Două nivele de putere vă stau la dispozitie: 1.2l e-THP 110 CP si 1.2 l e-THP 130 CP, ce oferă o rulare linistită, în special multumită cuplului mare, respectiv de 205 si 230 Nm.

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (17) Poze Peugeot 2008
mai multe