Top 10 masini din Romania pe care proprietarii le confunda cu Ferrari

Top 10 masini din Romania pe care proprietarii le confunda cu Ferrari
  • Soferii cu masini fara putere sunt cei mai teribilisti
  • Proprietarii de SUV-uri au impresia ca sunt superiori
  • Dacia 1310, inca este 'bolidul de Racing' a omului sarman
Distribuie pe Facebook

Stii si tu soferi care conduc un cazan obosit de parca ar avea in maini volanul unui Ferrari? Stii si tu Loganisti care iti dau flash-uri pe autostrada, crezandu-se intr-un McLaren? Ai vazut si tu vechituri care scot fum, crosetand printre masinile care merg regulamentar, ai caror 'piloti' le-au confudat cu masini din WRC? Noi da. Si avem destule exemple.

Opel Tigra 1.4

Masini din Romania confundate cu FerrariIncepem lejer, cu un model mai putin cunoscut. O masina preferata de femei si baieti deopotriva. E vorba de Opel Tigra, un subcompact cu doua portiere si aspect sportiv care s-a lansat in anii '90. Cei care au cumparat asemenea 'bolid' in Romania au vazut in micul Tigra platforma ideala de tuning, asa ca nu au ezitat si au pus pe micuta masina tot felul de bodykit-uri agresive. Plus o toba sport care, la orice acceleratie, o transforma intr-un veritabil Murcielago de 75 cp. Din fericire, cei care au avut astfel de 'tigri' fiorosi si-au batut bine joc de ele si in zilele noastre mai exista doar cateva exemplare pe cale de disparitie, majoritatea tunate, dar care nu mai sperie pe nimeni acum. Nu e cea mai populara, dar cu siguranta este una din micile masini care au vrut sa fie periculoase si au reusit. Cel putin din punct de vedere auditiv...

BMW E36 316i

Masini din Romania confundate cu FerrariCe Ferrari, ce Lamborghini??? Cine avea pe vremuri un BMW 316i, cel mai obosit si neinteresant motor de la BMW fabricat vreodata, traia cu impresia ca de fapt este la volanul unui avion de vanatoare. De fapt, si in zilele noastre mai dai peste specimene care conduc asa ceva, cu numere bulgaresti, fireste, cu tamburii vopsiti in rosu stralucind de sub jante, cu semnul BOSS dominand luneta impodobita cu folie pusa de Ray Charles, alergand de zor prin oras, facand zig-zaguri printre masinile care circula regulamentar, uitand ca, de fapt, sub capota nu sunt nici 100 de martoage schioape. Frane cu ABS, nici vorba. Discuri de frana pe fata ventilate? Nu ai sa vezi! Dar un 316i cu toba sport si aripioara de rechin este indubitabil un bolid feroce! Cel putin, in mintea babuinului care o conduce cu maneaua la maxim...

Dacia Logan 1.6 16V

Masini din Romania confundate cu FerrariCand s-a lansat Loganul 16 valve, romanul de rand care pana atunci avea o berlina tunarita a deschis sampania si a sarbatorit. Cine si-a cumparat un Logan Sport de 105 cp a facut aceasta achizitie cu gandul la racing, curse, drift, adrenalina si sport extrem. I-a pus folie, jante din aliaj, pleoape la faruri si o toba sport Powerfull, dupa care a inceput sa alerge asa cum vedea el la televizor, cand se uita la WRC. Ati vazut voi vreun sofer de Logan 16V care sa mearga cu aceasta masina normal, cuminte si regulamentar? Noi nu. Zici ca sunt la volanul cel putin al unui Testarossa cu NOS... Si mai amuzant este cand ii vezi pe viraje, avand ferma convingere ca suspensiile sunt reglabile, mai sport si mai precise decat ale unui Gallardo. Un lucru este cert: soferul de Logan 16V este extrem de hazliu pentru ca traieste in propriul univers.

BMW E46 Compact

Masini din Romania confundate cu FerrariAlt BMW, aceleasi obiceiuri. Proaste. In general, soferii de BMW E46 sunt mai speciali. Indiferent ca au motorul de 1.8, de 1.9 sau 2.0 pe motorina, au impresia ca sigla bavareza vine la pachet cu 34241231 de cai putere si inca patru perechi de coaie. Nu toti, doar majoritatea. Dar parca mai penibili sunt soferii de Compacte. Au luat masina la pret de Berlina, cel mai probabil cu volan pe dreapta, dintr-un singur motiv: a fost al naibii de ieftina. Pai cred si eu: la cat e de urata, cine sa vrea sa conduca asa ceva? Oricum, se gasesc cativa "Schumi" care arunca o toba sport pe Compact si alearga prin oras de zor. Prima oara auzi de la departare sunetul agresiv al tobei si zici: Mama, stai sa vezi ce Lancer EVO apare! Aiurea, vine din pasajul Obor un BMW Compact obosit, cu un far stins, care lasa o mare dara de fum in urma lui... El tot urla, face ca toate cele, motorul e turat in limitare. Dar tot acolo sta, ca doar are 90 cp. Si aia lesinati.

VW Golf Mk4 1.4

Masini din Romania confundate cu FerrariVolkswagen Golf din generatia a 4-a este una din masinile mele preferate. Ultimul Golf facut cu simt de raspundere care are extrem de putine probleme tehnice, mecanice sau la tabla. Dar, la fel ca orice marca sau model, mereu se gasesc cativa destepti care sa transforme o masina buna si frumoasa intr-un adevarat bolid de Formula 1 care sa te trezeasca din somn. Barem daca m-ar trezi unul cu un Ferrari, nu unul cu o bulgareasca de 1000 de Euro... Da, e plin de Golfuri cu proprietari idioti care se cred 'reisari'. Trist este ca atunci cand ii vezi pe strada chinuind motorul ala de 1.4 sau 1.6 pe benzina aspirat, nu sunt singuri: ci cu alt cazan gandit odinioara pentru mers la piata cu familia. Tot un Golf, aceeasi putere. Amandoi urla, se chinuie, dar parca raman pe loc. Ca un pekinez care incearca sa i-o traga unui Saint-Bernard fara sa-si dea seama ca tot ce tine intre picioare este... varful cozii.

Hyundai Tucson 2.0 CRDi

Masini din Romania confundate cu FerrariDoar nu putea sa lipseasca posesorul de SUV, nu? Trebuia sa fi pus un X5, Q7, ML sau Cayenne, dar despre soferii acestor masini stie toata lumea ca sunt in marea lor parte cocalari badarani care nu tin cont de regulile de circulatie. Asa ca nu v-as fi zis nimic nou... Amuzant este soferul de Tucson sau, in unele cazuri, de Santa Fe. Doua SUV-uri care au fost la un moment dat cele mai ieftine de pe piata. Si romanul sarac care pe vremuri nu a avut bani de ARO, acum, chiar daca sta la garsoniera, a zis ca e momentul sa-si cumpere SUV, ca sa fie si el smecher. Nu a avut bani de nimic altceva asa ca si-a cumparat un Hyundai. Si ce mandru este el!!! Nu de putine ori, astia cu Santa Fe-uri sau Tucsoane erau sa ma omoare. In mintea lor de sculer-matriter concediat au impresia ca in SUV sunt invincibili, ca restul muritorilor de rand trebuie sa le acorde prioritate, ca masina lor e tare si mare. O fi ea mare si tare, dar este unde nu trebuie: ca in chiloti, sigur au vreun Lastun.

VW Passat 1.6

Masini din Romania confundate cu FerrariMasina bisnitarului - asa era numit Passat-ul B5. O masina fiabila, eleganta, spatioasa, buna si economica. Pacat ca au avut romanii grija s-o strice de tot. Nu mai poate gasi nimeni in zilele noastre un Passat decent, in stare buna, cu un numar cat de cat real al kilometrilor sau macar inscris in Romania cu acte in regula. Toate sunt tiganite si ciobanite, dupa o viata lunga de chinuri pe ulitele patriei. Vad zilnic de astfel de masini circuland pe strazi, semn ca au fost bune. Bine zis AU FOST. Ca nu am mai vazut un asemenea Passat care sa nu scoata fum si care sa nu arunce cu pacura pe evacuare de cand eram mic... Si chiar daca are un motor obosit de 1.6 benzina sau vreun 1.9 TDi de 90 cp, ce vorbesti fratioare: niciun Ferrari nu-i sta in cale! Asa se gandeste soferul, cel putin, care o tureaza si ne afuma cand avem geamul deschis, avand impresia ca impresioneaza pe cineva.

BMW E39 520i

Masini din Romania confundate cu FerrariUltimul BMW din topul nostru dedicat teribilistilor care nu au cu ce, dar au impresia ca au, este o limuzina Seria 5. O masina incredibil de eleganta si fiabila cu care nu i-ar fi nimanui rusine sa mearga si azi. Dar are o problema: o multime de indieni romani au avut grija sa-i faca o imagine 'de vis'. O imagine de bolid de lux condus de beizadele de bani gata. Realitatea si mai crunta este alta: cred ca doar 1 din 300 de BMW-uri E39 care circula in Romania este in stare buna si mai reprezinta gloria acestui model vechi. Restul sunt niste cazane ordinare, fie cu numere bulgaresti, fie englezesti, cu fetele de usi gri, scaune negre si volan de pisica. Majoritatea BMW-urilor E39 au fost hartanite si alergate pana si-au dat duhul. Insa soferul roman, pana cand nu aduna masina intr-o punga, nu se lasa. Cad din ele, nu mai merge nimic in afara de motor, rugina le-a halit aripile, dar ei nu se lasa: le alearga lasand in urma lor miros de ambreiaj si placute topite...

Dacia 1310

Masini din Romania confundate cu FerrariMergi linistit pe DN1 intre Ploiesti si Campina cu 100 km/h. Si brusc vezi ca te depaseste un Costelus cu o Berlina tunarita, ridicata de spate cu arcuri mai mari, 'ca sa care', crosetand printre tine si alti soferi normali la cap. In acea clipa iti dai doua palme si te gandesti: "Ba, ce masina de cacat am!". Pentru ca Berlina noastra romaneasca, fie ca are numere de TR, AG sau PH, a primit toba dubla sport, folie, sticker Nike, evazari si un capac de FA pe carligul de remorcare. Tot meniul capabil sa-i ofere 500 de cai putere. Cam asta e in capul sateanului care confunda o Dacie obosita si distrusa cu vreun 599 GTB. Prostul nu se gandeste ca daca trebuie sa franeze brusc, discurile mai mici decat o farfurioara de cafea nu vor face fata si va deceda mortal si la impactul cu o trotineta... Ai o Dacie 1310? Mergi naibii mai incet si foloseste-o doar la transportul sacilor de cartofi si grau. Eventual doar noaptea. Sau numai in zilele cu sot, ca inainte de '89...

Opel Calibra 2.0 8V

Masini din Romania confundate cu FerrariLocul 1 in topul nostru dedicat masinilor normale, banale si penale, pe care soferii lor le confunda cu Lamborghini, Ferrari sau Aston Martin este ocupat, cum altfel, de Opel Calibra. O masina sportiva, atragatoare si aerodinamica la vremea ei. Vanduta si cu motorizare de 204 cp, tractiune 4x4 si cutie cu 6 rapoarte. In Romania insa, majoritare au fost modelele de baza, dotate cu motor 2.0 8V de 115 cp. Masini care parca cereau sa fie batjocorite, scuzati, tunarite de ai lor posesori. Kituri cat mai umflate, etriere rosii, tobe cat mai multe si eleroane cat o banca din Cismigiu. Chiar daca nu fugeau mai tare ca tramvaiul, Calibrele prin aspectul lor de masina coupe, agresiva si coborata la pamant, il faceau pe sofer sa aiba impresia ca se afla la volanul unui McLaren. Bine ca astazi au mai ramas doar cateva exemplare functionale: majoritatea s-au infipt in pomi si restul au ajuns la fier vechi. Insa memoria acestor piloti de Formula 1 cu Opel Calibra alergand cu viteza maxima in Pasajul Unirii, la 60 km/h, in timp ce ei credeau ca au atins 300 km/h, va ramane vesnic cu noi. Glumim, gata, a trecut.

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (10) Poze Masini din Romania confundate cu Ferrari
mai multe