10 masini second-hand care tin la pret si nu vor sa se devalorizeze

In Romania au tot aparut o multime de masini aduse de afara. Sau, de cand nu mai avem taxa auto, o multime de romani au inceput sa-si vanda propriile automobile. Insa unele sunt ieftine, iar altele sunt mai scumpe, desi aparent nu ar exista motive... Iata care sunt masinile cu depreciere scazuta.
Distribuie pe Facebook

Dacia Duster

De departe, masina care isi pastreaza pretul cel mai bine in Romania este Dacia Duster. Chiar daca este deja o masina cu vechime respectabila, nu o sa gasesti niciun Duster ieftin. De cand a fost produs pana azi a lasat la pret doar cateva mii de Euro, ceea ce este mare lucru. Poate si pentru ca, daca vrei un Duster nou, o sa astepti multe luni dupa masina, deoarece sunt mii de comenzi din toata lumea deja efectuate la Uzina Mioveni. Asadar, niciodata nu o sa pierzi cu un Duster si mereu il vei vinde la pret foarte bun.

10 masini second-hand care tin la pret si nu vor sa se devalorizeze

Volkswagen Passat

O alta masina populara in randul romanilor dar si foarte indragita este Volkswagen Passat. Aici vorbim de generatiile mai noi, dupa 2007, care sunt la vanzare in Romania la preturi destul de mari. Unii spun ca vechea generatie, cea care avea sub capota motorul 1.9 TDI, a fost cea mai reusita. Insa acele modele sunt deja vechi si se vand relativ ieftin, in timp ce Passaturile mai noi costa destul de mult. Ideea este aceeasi: in timp ce automobile precum Ford Mondeo sau Renault Latitude ajung la jumatate de pret dupa vreo 3-4 ani, Passaturile isi pastreaza pretul sus.

10 masini second-hand care tin la pret si nu vor sa se devalorizeze

BMW Seria 3

Spre deosebire de surorile mai mari, Seria 5 si Seria 7, mezinul familiei Seria 3 are cel mai bun pret la vanzare. Bun pentru vanzator, nu pentru cumparator. Deoarece un BMW Seria 3 din 2012, de exemplu, se vinde cu mai mult de jumatate din pretul de cand masina a fost noua. Dar un Seria 5 sau Seria 7 din acelasi an se vinde cum mult jumatatea pretului de cand masina era noua. Singura explicatie ar fi ca romanii cauta automobile mai mici si mai economice, la fel ca germanii. Nu degeaba sunt importate de acolo limuzinele mari, ci pentru ca se gasesc la preturi foarte mici.

10 masini second-hand care tin la pret si nu vor sa se devalorizeze

Audi A8

In ceea ce priveste limuzinele premium, Audi A8 sta cel mai bine. Daca rivalii S Class si Seria 7 se devalorizeaza vazand cu ochii si in doar cativa ani costa jumatate fata de pretul initial, nava amiral de la Audi se vinde cu preturi mai mari. Unica explicatie ar fi ca romanii incep sa cumpere din ce in ce mai multe automobile Audi in defavoarea concurentei, fie datorita tractiunii 4x4, fie pentru ca nimeni nu te arata cu degetul pe strada cand conduci un A8. Cert este ca vorbim de o masina care tine la pret si care se devalorizeaza greu.

10 masini second-hand care tin la pret si nu vor sa se devalorizeze

Skoda Superb

In general, masinile germane facute de grupul VAG sunt din cele cu devalorizare scazuta. Deoarece romanul nu a iesit din convingerea ca acestea sunt cele mai bune, cele mai fiabile si cele mai economice. Iar Skoda Superb nu face exceptie. In cazul masinilor Skoda, este modelul cu pretul care scade cel mai greu. Ce-i drept, daca ai masina asta spatioasa si bine facuta, nu prea ai nevoie de nimic altceva. Iar pretul ridicat este cauzat si de faptul ca nu prea se gasesc de adus de afara, acolo unde lumea le pastreaza, dar si pentru ca au motorizari bune care nu au ridicat probleme niciodata.

10 masini second-hand care tin la pret si nu vor sa se devalorizeze

Volkswagen Polo

In clasa automobilelor de oras este fara indoiala un singur lider: Volkswagen Polo. In timp ce Ford Fiesta, Opel Corsa sau Renault Clio ajung sa se vanda dupa 5-6 ani la doar un sfert din pretul initial, Polo ramane cu preturile sus. Din acelasi motiv invocat si mai sus: romanul prefera masinile germane si mereu exista clienti pentru ele. Si tot ce se vinde ca painea calda, nu o sa aiba niciodata un pret scazut, poate doar mai mare.

10 masini second-hand care tin la pret si nu vor sa se devalorizeze

Opel Insignia

Printre masinile pe care le gasesti la mana a doua la preturi mari, semn ca nu s-au devalorizat asa de mult, se numara si Opel Insignia. O limuzina din clasa medie, o masina deja cu vechime, dar nu suficient de veche incat sa devina prea populara. Chiar si asa, in Romania nu vei gasi modele Insignia foarte ieftine. Adica, desi au trecut 9 ani de la aparitia modelului, preturile lor sunt destul de ridicate, uneori chiar costand peste jumatate din costul initial. Aici insa este o justificare usor de ghicit: masina arata al naibii de bine si o iubeste toata lumea!

10 masini second-hand care tin la pret si nu vor sa se devalorizeze

Lada Niva

Ai sa razi, dar Lada Niva se fabrica si azi in Rusia. Acolo unde este mai ieftina ca o Dacia Duster. Deci nu e de mirare ca este cel mai popular SUV din Rusia si unul din cele mai cunoscute in Europa de Est. Nici in Romania nu sunt putine Nive, iar preturile acestora, ciudat, dar este unul foarte mare. De fapt, daca ne uitam la pret, poate nu ni se va parea mare. Dar nu trebuie sa uitam cat a costat acea masina noua, adica undeva pe la 10.000 de Euro. Si daca ne gandim ca acum se vinde la vreo 40% din pret, desi masina are 15 ani vechime, abia atunci ni s-a putea parea pretul mare. Uita-te la un BMW Seria 7 de acum 15 ani: a pierdut vreo 80% din pretul original...

10 masini second-hand care tin la pret si nu vor sa se devalorizeze

Volkswagen Sharan

Ultimul automobil german din top care are un pret mare este Volkswagen Sharan. La fel ca si alte 'neamuri' din grup, cum ar fi Caddy sau Touran, Sharan este o masina destul de scumpa in Romania. De exemplu, un model vechi de 12-13 ani se vinde in Romania cu vreo 5000 de Euro. Un pret la care iti cumperi un Renault Espace mai nou cu vreo 5 ani, de exemplu. De fapt, daca ne gandim mai bine, Sharan este cel mai scump monovolum de pe piata second-hand, cu pretul care se tine sus cel mai bine.

10 masini second-hand care tin la pret si nu vor sa se devalorizeze

Suzuki Jimny

Un alt exemplu de masina careia nu i-a scazut pretul foarte mult este Suzuki Jimny. O masina de teren care se bucura de aceeasi poveste ca si alte masini accesibile. In general, masinile ieftine au cea mai mica depreciere. Si cum un Jimny costa de nou circa 13-15.000 de Euro, nu trebuie sa ne mire daca dupa 8-10 ani il gasim la jumatate de pret. Asta spre deosebire de un Mitsubishi Outlander, de exemplu, care acum 10 ani costa 35.000 de Euro si acum costa vreo 8000. Insa Jimny este si o masinuta interesanta, deoarece este potenta in off-road si este fiabila din cale afara. Chiar daca in portbagaj s-ar putea sa-ti intre doar borseta si doua sticle de lapte...

10 masini second-hand care tin la pret si nu vor sa se devalorizeze

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (10) Poze 10 masini second-hand care tin la pret si nu vor sa se devalorizeze
mai multe