BMW Group a inregistrat date record pentru primul trimestru

BMW Group a inregistrat date record pentru primul trimestru
Distribuie pe Facebook
Cele mai bune performante in primul trimestru din istoria companiei

Crestere importanta si in Romania

Profitul anterior exercitiului financiar a crescut la 2,13 miliarde de euro

Profitul brut a urcat la 2,07 miliarde de euro

EBIT pentru segmentul auto a ajuns la 1,87 miliarde de euro

Obiectivele pentru anul fiscal 2012 au fost reconfirmate

Inceputul anului fiscal a fost unul incununat de succes pentru BMW Group. "Am inregistrat cel mai bun prim trimestru - ca volum al vanzarilor, veniturilor si castigurilor - din intreaga istorie a companiei BMW Group", a declarat Norbert Reithofer, presedintele Consiliului Director al BMW AG, la Munchen. Motivele principale ale acestor performante pozitive sunt cererea mare, la nivel global, pentru oferta atractiva a BMW Group, forta marcilor BMW, MINI si Rolls-Royce, precum si imbunatatirile in ceea ce priveste eficienta.
Veniturile din primul trimestru au urcat cu 14,1% la 18,293 miliarde de euro (Q1 2011: 16,037 miliarde *). Profitul inaintea exercitiului financiar (EBIT) a crescut cu 18,8%, la 2,132 miliarde de euro (Q1 2011: 1,795 miliarde *), in timp ce profitul brut (EBT) a inregistrat un salt de 21,8%, la 2,076 miliarde de euro (Q1 2011: 1,705 miliarde *). Profitul net al grupului a urcat cu 18,1% si a ajuns la 1,349 miliarde de euro (Q1 2011: 1,142 *).
Marja EBIT pentru primul trimestru este de 11,6% pentru segmentul auto

Numarul de automobile vandute de BMW Group pe parcursul primului trimestru din 2012 a crescut cu 11,2%, la 425.528 unitati (Q1 2011: 382.758 unitati), aceasta si pentru ca marcile BMW, MINI si Rolls-Royce au inregistrat noi niveluri maxime ale vanzarilor.
Veniturile si castigurile in segmentul auto au crescut si ele in consecinta: veniturile segmentului au crescut cu 12,4%, la 16,159 miliarde de euro (Q1 2011: 14,373 miliarde *). EBIT a urcat cu 10,0% la un nivel de 1,878 miliarde de euro (Q1 2011: 1,708 miliarde *), ceea ce a dus la o marja EBIT a sectorului auto de 11,6%. Profitul brut a crescut la 1,820 miliarde de euro (Q1 2011: 1,605 miliarde *; +13,4%). Aceste performante deosebite au permis segmentului auto sa genereze un flux de numerar de 1,635 miliarde de euro pe parcursul primului trimestru (Q1 2011: 1,624 miliarde *).
Marca BMW a inregistrat, la nivel mondial, o crestere de 11,0% in primele trei luni ale anului, cu vanzari totale de 356.548 unitati (Q1 2011: 321.175 unitati). O crestere accentuata s-a inregistrat la noul BMW Seria 1, ale carui vanzari au crescut cu 20,2%, la 54.160 unitati (Q1 2011: 45.075 unitati). Noul BMW Seria 3 Sedan, care se afla pe piata de la lansarea din luna februarie, a avut parte de un start spectaculos, dupa ce vanzarile din primul trimestru au avut un salt de 13,6%. Numarul total de modele BMW Seria 3 ajunse la clienti in perioada ianuarie-martie 2012 a avut o crestere de 3,9%, la 91.189 unitati (Q1 2011: 87.762 unitati).
Vanzarile noului BMW Seria 6 au totalizat 4.651 unitati (Q1 2011: 789 unitati). BMW Seria 6 Gran Coupe - primul coupe cu patru usi din istoria marcii - va deveni disponibil in iunie si va oferi un nou impuls. In primul trimestru, BMW Seria 7 a inregistrat un volum al vanzarilor de 17.786 unitati (Q1 2011: 14.817 unitati), o crestere de 20,0%.
Diferitele modele ale gamei X au continuat sa aiba vanzari foarte bune. In primul trimestru, vanzarile BMW X1 au crescut cu 8,4% la 29.532 unitati (Q1 2011: 27.238 unitati). Noul BMW X3 a inregistrat un salt important, cu vanzari la nivel mondial care au urcat cu 55,3% la 35.248 unitati (Q1 2011: 22.693 unitati). BMW X5 isi pastreaza pozitia de lider al segmentului datorita unei cresteri de 14,7% a vanzarilor, la 26.563 unitati (Q1 2011: 23.149 unitati). Vanzarile modelului BMW X6 in aceeasi perioada au urcat cu 13,7% la 11.048 unitati (Q1 2011: 9.715).
Si marca MINI a inregistrat un nou record al volumului de vanzari, primul trimestru aducand o crestere de 12,1%, la 68.210 unitati (Q1 2011: 60.860 unitati). Lansarea noilor modele a oferit un impuls performantelor inregistrat de MINI in privinta vanzarilor; de exemplu, MINI Coupe a fost livrat catre 3.029 clienti in primele trei luni ale acestui an, in timp ce Roadster - care a fost lansat abia in martie 2012 - a ajuns deja la 980 de clienti pana la finalul trimestrului. Vanzarile MINI Countryman au crescut puternic, cu 36,8%, la 22.001 unitati (Q1 2011: 16.078 unitati). Marca MINI continua sa genereze o valoare ridicata a combinatiei de produse vandute: in primul trimestru, 19,6% dintre clienti au optat pentru MINI One, 44,3% pentru MINI Cooper si 36,1% pentru MINI Cooper S.
Povestea de succes a Rolls-Royce Motor Cars in cadrul segmentului de superlux continua cu cel mai bun prim trimestru din intreaga istorie a marcii, datorita celor 770 de unitati vandute (Q1 2011: 723 unitati; +6,5%). Rolls-Royce Phantom Series II a fost prezentat la Salonul Auto de la Geneva la inceputul lunii martie si va fi lansat pe piata in cea de-a doua jumatate a acestui an.
Volumul vanzarilor BMW Group a inregistrat cresteri in aproape toate regiunile mapamondului. Vanzarile din Europa au urcat cu 0,5%, la 201.063 unitati. Noi niveluri maxime ale vanzarilor au fost inregistrat si in America de Nord, dar si in Asia. Per total, 83.177 de automobile au fost livrate clientilor de pe continentul nord-american pe parcursul primelor trei luni ale anului, cu 16,7% mai multe decat in acelasi trimestru din 2011. Vanzarile in SUA au urcat cu 16,5%, la 75.931 unitati.
BMW Group a continuat sa inregistreze o crestere masiva in Asia, unde s-au vandut 118.880 unitati (+31,9%) in intervalul ianuarie-martie 2012. Un total de 80.218 unitati (+36,6%) au fost vandute numai in China. In Japonia, numarul de automobile vandute a crescut cu 44,4%, la 13.994 unitati.
BMW Group in Romania

Marcile BMW si MINI au continuat trendul ascendent din ultima perioada. Cu 431 unitati livrate in primul trimestru, BMW a inregistrat o crestere de 36,8% si cel mai bun trimestru din ultimii patru ani. Pentru prima data in istoria marcii, BMW X1 urca pe prima pozitie in topul celor mai vandute modele, cu 80 de unitati, surclasand BMW X5 (75 unitati) si BMW Seria 5 (71 unitati). Si marca MINI continua trendul ascendent puternic. Cu cele 42 unitati livrate in primele 3 luni (+61,5% fata de Q1 2011) a stabilit cea mai buna performanta din ultimii 5 ani.

Vanzari, venituri si castiguri mai mari pentru segmentul motocicletelor


Si in segmentul motocicletelor, volumul vanzarilor, al castigurilor si al veniturilor din primul trimestru a fost mai mare decat cel de anul trecut. Veniturile segmentului au crescut cu 12,8%, la 448 milioane de euro (Q1 2011: 397 milioane *). EBIT a avut o crestere de 19,4%, la 37 milioane de euro (Q1 2011: 31 milioane *), iar profitul brut a urcat cu 23,3%, la 37 milioane de euro (Q1 2011: 30 milioane *). Volumul motocicletelor vandute in primele trei luni din 2012 a urcat cu 7,8%, ajungand la 27.015 unitati (Q1 2011: 25.049 unitati). Acesta a inclus 24.373 de motociclete ale marcii BMW (Q1 2011: 23.109 unitati; +5,5%), cele mai bune vanzari din primul trimestru in istoria companiei. Motocicletele Husqvarna au inregistrat vanzari mai mari cu 36,2%, la 2.642 unitati (Q1 2011: 1.940 unitati).
Prim trimestru de succes pentru segmentul serviciilor financiare

Sectorul "Financial Services" a avut si el parte de un inceput de an foarte bun. Veniturile segmentului au totalizat 4,800 miliarde de euro (Q1 2011: 4,183 miliarde *), 14,8% mai mult decat primul trimestru al anului anterior. Profitul brut a avut un salt de 1,2%, la 434 milioane de euro (Q1 2011: 429 milioane *).
Numarul contractelor de leasing si de finantare existente cu dealerii si cu clientii retail la finalul perioadei de raportare au crescut cu 12,8%, la 3.646.111 contracte. Acest nivel include 260.038 contracte ale ING Car Lease (ICL) Group, care a fost achizitionat in 2011. Numarul de contracte noi de finantare si leasing semnate in perioada ianuarie-martie, a crescut cu 10,5%, la 305.984 contracte, 22.367 dintre acestea fiind atribuite ICL Group. Domeniul leasingului a urcat cu 24,9%, iar finantarea prin credit cu 4,3%.
A crescut si forta de munca

Forta de munca a BMW Group a crescut in primele trei luni ale anului 2012. Numarul de angajati la nivel mondial a urcat cu 5,4%, la 101.260 oameni, la finalul perioadei de raportare (Q1 2011: 96.045). Unul dintre motive pentru aceasta crestere a fost achizitionarea ICL Group. In plus, lucratorii si inginerii talentati au continuat sa fie recrutati pentru a mentine ritmul cu cererea tot mai mare de automobile BMW Group, pentru a impulsiona inovatiile si pentru a pune accentul pe dezvoltarea noilor tehnologii.
BMW Group isi reconfirma obiectivul pentru acest an

Pe fondul volumului de vanzari inregistrat in primul trimestru al acestui an, a numarului mare de comenzi, a gamei de modele noi si atractive, precum si a lansarii cu succes a noului BMW Seria 3 Sedan, BMW Group este increzator in privinta acestui an. Obiectivele stabilite pentru intregul an raman aceleasi: "In continuare ne dorim sa inregistram noi recorduri ale vanzarilor si ale castigurilor brute pentru 2012", a declarat Reithofer. "BMW Group intentioneaza sa inregistreze o crestere peste media pietei pe parcursul acestui an si se asteapta sa aiba recorduri ale vanzarilor pentru marcile BMW, MINI si Rolls-Royce", a mai adaugat Reithofer.
BMW Group continua sa vizeze o marja EBIT cuprinsa intre 8 si 10% pentru segmentul auto. Daca se ia in considerare faptul ca nu va inregistra o inrautatire climatul economic, BMW Group previzioneaza o marja EBIT pentru 2012 la limita superioara a intervalului. Investitiile in noi tehnologii si extinderea retelei de productie vor duce la cheltuieli mai mari pentru anul fiscal 2012.
Segmentul serviciilor financiare continua sa aiba ca obiectiv o rentabilitate a capitalului de cel putin 18% pentru anul fiscal 2012. Previziunile pentru acest an se bazeaza pe o stabilitate a climatului economic.

Prin "Strategy Number ONE", BMW Group a stabilit cadrul succesului din viitor. Acest lucru se reflecta si in dezvoltarea pozitiva a volumului vanzarilor, a veniturilor si a castigurilor. Cresterea profitabila va fi realizata prin lansarea de noi produse in toate segmentele de automobile si prin implicarea pe noi piete. BMW Group vizeaza, la nivel global, un volum al vanzarilor de peste doua milioane de unitati in 2016.

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Vanzari / Economie DATA PUBLICĂRII: 7 Mai 2012