Brexit ii da industriei auto mondiale o lovitura puternica

Brexit ii da industriei auto mondiale o lovitura puternica
  • Pretul actiunilor mai multor constructori de automobile au scazut in urma Brexit
  • Printre companiile afectate se numara Fiat Chrysler Automobiles, Volkswagen, Toyota, Nissan sau Honda
  • Pe langa acestia, au avut de suferit si diferiti furnizori dar si companii de transport
Distribuie pe Facebook

In urma rezultatelor referendumului Brexit, pretul actiunilor constructorilor de automobile mondiali a suferit scaderi alarmante.

Dupa ce majoritatea populatiei si-a exprimat dorinta ca Marea Britanie sa iasa din Uniunea Europeana, increderea investitorilor a scazut in mai multe sectoare. Cum era de asteptat, nici industria auto mondiala nu a ramas neatinsa.

Marea Britanie este un nod foarte important pentru constructia de automobile, avand in vedere ca aproximativ 75% din masinile produse in aceasta tara iau drumul exportului. Din nefericire, nu doar constructorii britanici au avut de suferit, ci si companiile de transport, furnizorii sau producatorii straini de automobile.

In cadrul burselor de valori din intreaga lume, pretul actiunilor a cazut, cel mai afectat fiind grupul Fiat Chrysler Automobiles (FCA) care a inregistrat o scadere de 12,3 procente. Constructorii asiatici precum Toyota, Hyundai, Nissan sau Honda au suferit deasemenea dupa ce actiunile lor au scazut cu 8.6, 1, 8.1 respectiv 4.47 procente.

Deja afectate de scandalul Dieselgate, actiunile constructorului german Volkswagen au scazut si mai mult din cauza Brexit, cu pana la 5.5 procente.

Americanii de la General Motors si Tesla au inregistrat pierderi de 3.8 respectiv 1.8 procente.

Furnizori si companii de transport precum Delphi, BorgWarner, Tenneco si Penske au fost printre cele mai afectate, dupa FCA, actiunile acestora scazand cu peste 10 procente.

Acum ca Marea Britanie va parasi Uniunea Europeana, guvernul va trebui sa cada de acord asupra tarifelor de import-export care vor fi impuse de acum incolo. Daca acestea vor fi prea mari, ar putea exista riscul ca producatorii de automobile sa isi mute uzinele si toata forta de munca in alta parte.

Deocamdata, constructorii evita sa comenteze asupra efectelor Brexit, insa Toyota a avertizat ca preturile masinilor pe care le exporta in Uniunea Europeana ar putea creste cu 10%. Opel, care este cunoscut pe piata britanica sub numele de Vauxhall, dar si Aston Martin, au cerut pastrarea liberei circulatii a bunurilor.

Distribuie pe Facebook
mai multe