Brexit si efectele sale asupra industriei auto romanesti

Brexit si efectele sale asupra industriei auto romanesti
  • Comertul romano-britanic nu va avea foarte mult de suferit de pe urma Brexit
  • Ford Romania este cel mai mare exportator roman in Marea Britanie
  • In top 5 se mai regasesc Takata-Peri, Automobile Dacia sau Sews Romania
Distribuie pe Facebook

Conform studiilor, industria auto din Romania nu va avea foarte mult de suferit de pe urma referendumului Brexit.

Acest referendum in urma caruia cetatenii englezi au decis ca Marea Britanie sa iasa din Uniunea Europeana a avut impact asupra mai multor ramuri industriale mondiale. Mai multi constructori de automobile precum Fiat Chrysler Automobiles, Opel, Nissan sau Toyota s-au luptat cu scaderea brusca a preturilor actiunilor la burse, iar in functie de ce se va intampla pe viitor acestia ar putea chiar sa isi reloce uzinele pe care le au in Marea Britanie.

Efectele Brexit s-au resimtit si in tara noastra, avand in vedere ca topul 5 al celor mai mari exportatori in Marea Britanie este format din companii care activeaza in industria auto si a componentelor auto precum Ford, Takata-Peri, Automobile Dacia, Sews Romania sau Draexlmaier.

Conform Institutului National de Statistica, Ford Romania, prin uzina de la Craiova, a fost cel mai mare exportator roman in Marea Britanie in 2015.

Pe locul secund se afla Takata-Peri, compania japoneza care momentan se confrunta cu un scandal monstru din cauza defectelor la airbag-uri. Niponii detin in Romania doua fabrici, una la Arad, unde produc centuri de siguranta si volane, si una la Sibiu, unde realizeaza airbag-uri.

Sews Romania, ocupanta locului patru, este o companie din Marea Britanie care produce cablaje auto intr-o fabrica din Deva, iar Draexlmaier produc sisteme de bord pentru Mercedes, Porsche si BMW in facilitatile lor de productie de la Satu Mare, Pitesti, Timisoara, Hunedoara si Brasov.

Regatul Unit se afla in topul cinci al destinatiilor de export pentru bunurile produse in Romania, principalele produse constand in masini, aparate si echipamente electrice si componente ale acestora, articole si accesorii de imbracaminte si automobile.

In ciuda acestor lucruri, Dumitru Miron, profesor la Academia de Studii Economice, este de parere ca acest referendum nu va avea un impact puternic asupra tarii noastre, deoarece "Relatiile comerciale bilaterale nu sunt consistente. Exporturile romanesti catre Regatul Unit ar putea suferi doar din cauza nementinerii competitivitatii acestora."

Anul trecut, volumul schimburilor comerciale dintre Romania si Marea Britanie a atins maximul istoric de 3,95 miliarde de euro, cu 13.2% mai mult decat in 2014.

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Vanzari / Economie DATA PUBLICĂRII: 28 Iunie 2016