Carlos Ghosn, seful Renault, critica guvernele Europene

Carlos Ghosn, seful Renault, critica guvernele Europene
Distribuie pe Facebook
Imposiblitatea de a restructura capacitatile de productie europene impinge companiile producatoare de masini catre prapastie. Aceasta este opinia lui Carlos Ghosn, seful grupului francez din care face parte si Dacia.
In opinia oficialului Renault, acuala criza a datoriilor va obliga compania pe care o conduce sa intre in "modul de criza" in ruropa, iar o situatie similara poate intalni si aliatul Nissan in Japonia. Carlos Ghosn considera ca o parte din vina pentru actuala situatie apartine guvernelor din statele europene unde exista uzine de asamblare. Acestea forteaza producatorii sa nu isi restructureze activitatea si sa nu faca disponibilizari in ciuda faptului ca exista o reala problema cu productia excedentara.
"Intr-un orizont de 10 ani nu am nici o indoiala ca lipsa restructurarii, mai ales la companiile care au neaparata nevoie de asa ceva, va fi o piedica pentru gasirea unei strategii de dezvoltare. Atat timp cat nu iti reorganizezi activitatea e posibil sa supravietuiesti dar, cu timpul, devii tot mai slab", a declarat Ghosn la New York, inaintea deschiderii expozitiei auto din "Marele Mar".
Reactia sefulului Renault vine dupa ce, in martie, vanzarile marcii sale pe piata franceza au scazut cu nu mai putin de 30%. Acest rezultat extrem de slab a fortat compania sa isi revizuiasca pana si prognozele privind evolutia piatei europene. In februarie, Carlos Ghosn declara ca se asteapta la un recul de circa 3%, dar acum declinul este eestimat la 5%.
In ciuda declinului pronuntat al pietei franceze, Renault nu poate face restructurari ale capacitatii decat cu acordul guvernului din Hexagon, care este cel mai mare actionar, detinand un pachet de 15%. CA si Renault, companii precum Fiat sau PSA sunt nevoite sa mentina o productie excedentara in statele de origine, in ciuda declinului pronuntat al pietei.

In prezent se estimeaza ca 20% din productia realizata de constructori in Europa nu isi poate gasi clienti generand stocuri masive.

Distribuie pe Facebook
mai multe