Cat au produs si vandut anul acesta uzinele auto romanesti

Cat au produs si vandut anul acesta uzinele auto romanesti
  • Cele doua fabrici auto din Romania au asamblat din ianuarie si pana in iulie 251.839 de masini
  • Productia a crescut astfel cu 2.3 procente comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut
  • Cel mai performant model este Duster-ul, cu 104.268 de unitati fabricate pana acum
Distribuie pe Facebook

In tara noastra s-au produs anul acesta, din luna ianuarie si pana in luna iulie, cu 2.3 procente mai multe automobile decat in aceeasi perioada a lui 2014. Cresterea productiei este dublata si de cresterea vanzarilor de masini noi.

Productia nationala de masini

Potrivit statisticilor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA), in cele doua fabrici din Romania, Dacia si Ford, au fost produse de la inceputul anului si pana in prezent 251.839 de automobile. Cresterea este una imbucuratoare, mai ales ca primele luni ale lui 2015 nu pareau sa prevesteasca nimic bun.

Asa cum era de asteptat, Dacia a avut o productie mult mai mare decat Ford, atingand o cifra de 221.335 masini asamblate in uzina de la Mioveni. Fabrica de la Craiova a produs 30.504 de unitati in ultimele sapte luni.

In ceea ce priveste modelele, Duster-ul a inregistrat o crestere de 4,8 procente, ajungand la un total de 104.268 de unitati. Numarul Logan-urilor asamblate a scazut cu 5.6%, pana la 51.712 unitati, in timp ce productia lui Sandero s-a ridicat la 40.483 exemplare, cu 36,4% mai mult decat in 2014.

B-MAX-ul produs in Banie a avut o scadere de 16.5 procente, fiind asamblate doar 30.504 de unitati, in timp ce Logan-ul MCV incheie topul 5 cu cele 24.862 de unitati produse, cu 3.4% mai putin decat anul trecut.

In ceea ce priveste exporturile, din totalul celor 251.839 unitati produse in tara noastra in aceste sapte luni, 228.306 au luat calea strainatatii, cresterea in raport cu perioada ianuarie - iulie din 2014 fiind de 0.2%.

Dacia detine suprematia la acest capitol, cele mai exportate modele in primele sapte luni ale acestui an fiind Duster (99.707 unitati), Logan (38.186) si Sandero (36.650).



Vanzarile, in crestere

Si la capitolul vanzari vestile sunt bune, cresterea la livrarile de autoturisme fiind de 13,4% fata de aceeasi perioada a anului trecut. De altfel, luna iunie a fost declarata cea mai buna pentru industria auto din ultimii sase ani.

La livrarile de autoturisme, topul pe marci este condus, evident, de marca autohtona Dacia, cu 19.822 de unitati vandute (36.5% din total). Pe a doua pozitie se situeaza Volkswagen, cu 5.192 unitati (9.6%), urmata de Skoda cu 4.896 unitati (9%), Ford cu 3.434 unitati (6.3%), Renault cu 3.369 unitati (6.2%) si Opel cu 1.928 unitati (3.6%).

O analiza a vanzarilor in functie de provenienta ne arata ca livrarile de masini din productia interna din perioada ianuarie - iulie au crescut cu 22.2 procente fata de acelasi interval al anului trecut. Si vanzarile de autoturisme de import un inregistrat o crestere, insa mai mica, de doar 9.2 procente.

Nemultumirile constructorilor din Romania

Productivitatea fabricilor auto de la noi a crescut, insa ramane una scazuta comparativ cu tari precum Slovacia, Polonia sau Ungaria, care au reusit sa atraga in ultimii ani o serie de investitori din zona auto.

In ultimii ani, cele mai de rasunet esecuri din acest punct de vedere au fost negocierea cu Daimler, care a optat intr-un final pentru Ungaria, si cea cu indienii de la TATA, care voiau sa construiasca o uzina Jaguar Land Rover la Brasov, dar au ales sa mearga in Slovacia.

Dacia a raportat anul trecut o cifra de afaceri de 18.83 miliarde de lei, cu o productie de 339.000 de automobile, fiind pentru al doilea an consecutiv cea mai mare companie din Romania. Celalalt constructor de la noi nu prea are insa motive de bucurie.

Cererea scazuta pentru modelul B-MAX a facut ca uzina din Craiova sa reduca productia si, in mod automat, sa faca restructurari si sa-si trimita angajatii in somaj tehnic. In viziunea celor de la Ford, o alta problema este si faptul ca licitatiile guvernamentale sunt facute cu dedicatie pentru alte companii, fapt ce le pune multe piedici.

Chiar daca au cea mai mare cifra de afaceri din tara noastra, nici cei de la Dacia nu sunt foarte multumiti de conditiile pe care le ofera Romania. Infrastructura deficitara si lipsa unei autostrazi care sa le faciliteze accesul catre tarile din vestul Europei sunt unele dintre problemele pe care le ridica cei de la Dacia.

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Vanzari / Economie DATA PUBLICĂRII: 27 August 2015