Dacia a produs o jumatate de milion de propulsoare Energy TCe 90

Dacia a produs o jumatate de milion de propulsoare Energy TCe 90
  • Motorul echipeaza modelele Logan si Sandero
  • Este cu 3 pistoane si ofera 90 cp
  • Uzina Mecanica si Sasiuri Dacia este responsabila pentru reusita
Distribuie pe Facebook

Oficialii marcii Dacia au anuntat ca uzina de la Mioveni a sarbatorit nu mai putin de 500.000 de motoare 0.9 TCe produse in Romania.

Uzina Mecanica si Sasiuri Dacia a marcat in luna iulie 2015 productia a 500.000 de motoare Energy TCe 90. In prezent, motoarele Energy TCe 90 produse la Mioveni echipeaza modelele din gama Dacia (Logan, Logan MCV, Sandero si Sandero Stepway), dar si din gama Renault (Clio IV, Twingo). Aproximativ 80% din productie a fost livrata la export. Motorul Energy TCe 90 se mai fabrica si la uzina Renault din Valladolid, Spania.

"Motorul Energy TCe 90 este unul cu care echipele Uzinei Mecanica şi Şasiuri se mândresc. Este un motor fabricat în România: o mare parte dintre piesele integrate (carterul de distribuţie, semela, capacul chiulasă, carterul cilindri, capacul palier, volanta şi arborele cotit) sunt realizate la Dacia. Uzina de la Mioveni a fost prima uzină din cadrul Grupului, la nivel mondial, care a produs acest motor, începând din iulie 2012. În prezent, linia de fabricaţie este adaptată pentru o capacitate de 450.000 de unităţi pe an", a declarat Philippe Nottez, directorul Uzinei Mecanica si Sasiuri.

0.9l TCE, 3 cilindri, 898 cm3

Cu o conceptie inovatoare, propulsorul TCe 90 cantareste cu 15 kg mai putin decat un motor de putere echivalenta. Acesta asigura reprize si acceleratii suple si energice, imbinand placerea de a conduce cu un consum scazut de combustibil (5,8 l/ 100 km, in ciclu urban, si 4,6 in ciclu extra-urban). Nivelul emisiilor de CO2 este cuprins intre 112 si 115 g / km, in functie de model.

Uzina Mecanica si Sasiuri Dacia este intinsa pe o suprafata de 18 hectare, fiind cea de-a doua uzina situata pe platforma industrială de la Mioveni (alaturi de Uzina Vehicule Dacia) si prima uzina mecanica din cadrul Grupului Renault in lume din punct de vedere al diversitatii proceselor. Uzina are 3.900 de angajati, din care 27% femei. In cele patru departamente de fabricatie ale Uzinei sunt produse piesele brute din aluminiu, se asambleaza motoarele si cutiile de viteze, se monteaza puntile fata si spate, osiile si cadrele GMP (grup moto propulsor) pentru vehiculele din gama Dacia, Renault si Nissan asamblate la Mioveni si in alte uzine din lume.

Distribuie pe Facebook
mai multe