Fisker Automotive si-a declarat oficial falimentul

Fisker Automotive si-a declarat oficial falimentul
  • Fisker Automotive si-a declarat oficial falimentul
  • Compania americana a fost preluat de Hybrid Technology
  • Viitorul model Fisker Karma EV va fi construit in SUA
Distribuie pe Facebook

Fisker Automotive si-a declarat oficial falimentul, dupa ce a inregistrat un mare esec pe piata automobilelor electrice cu modelul Karma. Producatorul de masini a ales acest demers radical pentru a fi preluat de compania Hybrid Technology, condusa de miliardarul chinez Richard Li.

Se pare ca grupul de investitii condus de Li a cumparat imprumutul federal obtinut de Fisker si a achizitionat activele producatorului de masini electrice. Vanzarea Fisker aduce o pierdere importanta Departamentului American de Energie, care va recupera doar 35 de milioane de dolari din cele 192 milioane de dolari imprumutate companiei Fisker.

Hybrid Technology reincepe productia modelului Fisker Karma EV

Planurile companiei de investitii Hybrid Technology includ reinceperea procesului de productie a modelului Fisker Karma EV in SUA, deci mutarea acestuia din Finlanda. Operatiunile de design si tehnica ale companiei Fisker vor ramane in California.

Un purtator de cuvant de la Hybrid Technology a justificat decizia companiei de a cumpara activele Fisker prin faptul ca intreprinderea ramane importanta pentru evolutia industriei de masini electrice si pentru public in general, chiar daca se impun noi decizii privind structura si specificul activitatii acesteia.

Esecul Fisker Automotive

Fisker Automotive a incetat productia modelului electric Karma anul trecut, dupa ce un astfel de vehicul s-a defectat in timpul unor teste si un altul a luat foc, inca de la prima livrare de 2.000 de modele noi.

In luna martie, fondatorul Henrik Fisker a demisionat din cadrul companiei, iar o luna mai tarziu, o treime din angajati au fost concediati, din lipsa de fonduri. Alte obstacole intampinate de companie au fost colapsul furnizorului de baterii si distrugerea a circa 300 de modele Karma in timpul uraganului Sandy.

Modelul electric in patru usi Karma este conceptul sefului de design de la Aston Martin si BMW, Henrik Fisher, care ar fi fost fabricat pentru a rivaliza in mod direct cu modele precum Mercedes CLS si Porsche Panamera.

Marc Beilinson, Chief Restructuring Officer de la Fisker, a decis ca singura solutie pentru companie si actionarii sai este sa fie cumparata de Hybrid Technology.

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Vanzari / Economie DATA PUBLICĂRII: 25 Noiembrie 2013