Inca o fabrica de masini in Romania. 'Al treilea constructor e pe teava'
- Un al treilea producator auto ar putea sosi curand in Romania
- Informatia vine chiar de la Constantin Stroe, presedintele ACAROM
- Momentan, doar Ford si Dacia construiesc masini in tara noastra
In tara noastra exista in prezent numai doi producatori auto - Renault la Mioveni si Ford la Craiova, insa lucrurile s-ar putea schimba curand. 'Al treilea constructor e pe teava', a declarat recent Constantin Stroe, presedintele ACAROM.
O a treia companie producatoare de masini, inca un deziderat in Romania
Sunt nenumarate motive pentru care venirea unui al treilea producator de masini ar fi o veste imbucuratoare, insa inainte ca el sa ajunga aici mai sunt multe de pus la punct. De altfel, acelasi lucru il evidentia si presedintele ACAROM. "Al treilea constructor este pe teava, dar se uita la infrastructura de transport", a declarat acesta.
La inaugurarea unei noii hale de productie Draxlmaier (companie germana din industria componentelor auto), prim-ministrul Victor Ponta intarea spusele lui Constantin Stroe, aratand ca sunt sanse ca un nou producator de masini sa vina in Romania.
Tara noastra ofera taxe mici, cota unica, TVA redus si un nivel de salarizare scazut, insa odata cu acestea la pachet vin si climatul economic impredictibil, respectiv lipsa unei cai pentru ca viitorul constructor sa-si transporte automobilele spre vest.
Vestita autostrada Pitesti-Sibiu ar putea fi raspunsul la toate probleme investitorilor, insa acesta nu va sosi mai devreme de anul 2020. Presiunea cea mai mare pe Guvern a fost pusa de francezii de la Renault, care au amenintat ca pleaca in Maroc la Tanger.
Nici cei de la Ford nu si-au ascuns nemultumirile. Luna trecuta, Zoltan Brassai, directorul general al Ford Romania, a explicat ca producatorul american nu va mai face investitii suplimentare in tara noastra.
Motivele sunt multiple si pornesc de la eterna problema a infrastructurii, ajungand pana la coruptia din sistemul romanesc care gandeste licitatiile pentru anumite companii.
Asadar, ramane urmatoarea intrebare: daca Renault si Ford gasesc tara noastra neatractiva pentru a-si pastra fabrica aici, de ce ar vrea un alt constructor de masini sa vina in Romania? Conform celor de la Capital, printre candidati se numara Daimler, BMW si chiar Volkswagen.
Cum se descurca Renault si Ford in Romania
Pana ca Romania sa se bucure de prezenta unui al treilea constructor auto, ii avem pe cei de la Renault si Ford, care isi impart in prezent productia de 391.000 de masini. Dacia se descurca bine, insa americanii si-au trimis luna trecuta angajatii in somaj tehnic pentru o saptamana.
Recent, compania de la Mioveni a facut un bilant si a anuntat ca a inregistrat anul trecut, in Romania, o cifra de afaceri de 4,24 miliarde euro - fata de cele 4,16 miliarde din 2013. Fabrica din Arges trimite la export 92% din productie (7,3% din exporturile totale ale tarii noastre) si 1,6 milioane metri cubi de componente auto.
Cu o cota de piata de peste 31%, Dacia a vandut peste 29.600 de masini pe meleagurile autohtone. In total, aproximativ 339.000 de unitati au iesit anul trecut de pe poarta fabricii de la Mioveni.
O gramada de cifre si o concluzie clara - Dacia ramane cea mai mare companie din Romania. Ford, in schimb, are ceva probleme. Productia la Craiova a fost sistata anul acesta pe perioade destul de lungi.
Aproximativ o luna a durat revizia tehnica anuala, iar 30 de zile angajatii au stat in somaj tehnic din cauza cererii slabe a modelului B-Max. Se pare ca toamna aceasta va aduce alte 9 zile de somaj tehnic.
De altfel, cei de la Ford anuntau la finalul lui 2014 ca circa 700 de angajati vor fi disponibilizati, insa in luna martie au plecat de buna voie 490 dintre ei - renuntandu-se astfel la concedieri si optandu-se pentru reducerea programului de lucru.
Chiar si asa, compania americana a anuntat ca ar putea lansa in 2017 productia unui al doilea model la uzina romaneasca - este vorba despre SUV-ul EcoSport. In urma cu doua luni, oficialii Ford au purtat mai multe discutii referitoare la acest subiect cu premierul Victor Ponta, urmand sa ia o decizie in urmatoarea perioada.
- Skoda roomster diesel 2013 4350 € Mitsubishi asx euro 5 2012 7950 € Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei
- Skoda octavia 2 vrs extra dotari laurin&klement 1.6 mpi gpl... 7500 € Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 € Bmw 118 n47 2008 4500 €
- Kia carens euro 5b 2015 7950 € Vw touran diesel 2011 5790 € Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 €
- Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 € Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 €
- Motor mercedes viano an 2013 euro 5 13685 Lei Mercedes citan 2016,clima 2016 7500 € Ford focus cabrio 2007 3500 Lei
- Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Rama grila radiator hyundai ioniq facelift (2019-2022) cod... 270 Lei Nissan leaf tekna special 2019 21150 €
- Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 € Grila aerisire mazda 6 gg ( 2002-2007 ) 50 Lei Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 €
- Th-10399 blocaj volanta motor ford diesel și benzina 35 Lei Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Set 4 anvelope de vara noi 235/40r19 96w bridgestone potenza s001 2200 Lei
- Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12500 € Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 €
- Mercedes sprinter 163 cp euro 5, stare tehnica perfecta 2012 15800 € Skoda octavia 1.6d 2014 6700 € Fiat 500 x benzina+gpl 1.6 aspirat navigatie,pilot... 11750 €
- Set 4 anvelope vara 17 inch michelin primacy hp 225/50 r17 750 Lei Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 € Bandou ornament lampa lampi numar maner clapeta actionare... 299.99 Lei
- Bmw 520 diesel 2009 8200 € Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei