Masinile chinezesti ameninta marca Dacia
Compania auto chineza ''Great Wall Motor'' vizeaza piata cumparatorilor de masini noi cu buget limitat, atat din Bulgaria cat si din UE, iar preturile vor concura cu modele similare ale unor producatori auto consacrati cum ar fi Fiat din Italia sau Dacia din Romania.
Ideea din spatele investitiei este simpla: Bulgaria, cea mai saraca membra a UE ofera costuri reduse de productie, forta de munca ieftina si o cota unica de impozitare de 10%, cea mai scazuta din UE. Asamblate intr-un stat membru din UE masinile chinezesti pot intra pe piata europeana fara a plati taxe vamale, noteaza cotidianul american The New York Times in editia de marti.
Depasind loialitatea fata de branduri consacrate, Great Wall are o sansa echitabila de a concura cu Dacia, Opel, Volkswagen, Toyota si Chevrolet, este de parere Lubomir Stanislavov, redactor-sef al revistei auto TopGear Bulgaria editata de British Broadcasting Corp. "Pretul este foarte atractiv. In plus, brandurile mari nu au traditie pe piata bulgara, asa ca ma astept ca oamenii sa fie dispusi sa experimenteze un brand de care nu au auzit pana acum", a adaugat el.
La sfarsitul lui 2009, ''Great Wall Motor'' a inceput discutii cu un potential partener bulgar pentru construirea unei uzine de asamblare de masini, prima din Europa, pe terenuri agricole abandonate din afara localitatii Bahovita, in apropiere de Loveci, in nordul Bulgariei. Uzina s-a deschis oficial in luna februarie, producand trei modele - C10 Voleex, un mic hatchback cu cinci usi si motor de 1,5 litri, un camion pickup si un vehicul utilitar sport. Preturile incep de la 16.000 leva (aproximativ 10.400 dolari). Uzina poate produce 50.000 de autoturisme pe an.
Pentru moment, uzina de la Bahovita asambleaza automobile din kituri fabricate si vopsite in China. Dar planurile prevad sectii de sudare si vopsire care vor fi adaugate in urmatorii ani, pentru a avea intregul ciclu de productie.
Ideea din spatele investitiei este simpla: Bulgaria, cea mai saraca membra a UE ofera costuri reduse de productie, forta de munca ieftina si o cota unica de impozitare de 10%, cea mai scazuta din UE. Asamblate intr-un stat membru din UE masinile chinezesti pot intra pe piata europeana fara a plati taxe vamale, noteaza cotidianul american The New York Times in editia de marti.
Depasind loialitatea fata de branduri consacrate, Great Wall are o sansa echitabila de a concura cu Dacia, Opel, Volkswagen, Toyota si Chevrolet, este de parere Lubomir Stanislavov, redactor-sef al revistei auto TopGear Bulgaria editata de British Broadcasting Corp. "Pretul este foarte atractiv. In plus, brandurile mari nu au traditie pe piata bulgara, asa ca ma astept ca oamenii sa fie dispusi sa experimenteze un brand de care nu au auzit pana acum", a adaugat el.
La sfarsitul lui 2009, ''Great Wall Motor'' a inceput discutii cu un potential partener bulgar pentru construirea unei uzine de asamblare de masini, prima din Europa, pe terenuri agricole abandonate din afara localitatii Bahovita, in apropiere de Loveci, in nordul Bulgariei. Uzina s-a deschis oficial in luna februarie, producand trei modele - C10 Voleex, un mic hatchback cu cinci usi si motor de 1,5 litri, un camion pickup si un vehicul utilitar sport. Preturile incep de la 16.000 leva (aproximativ 10.400 dolari). Uzina poate produce 50.000 de autoturisme pe an.
Pentru moment, uzina de la Bahovita asambleaza automobile din kituri fabricate si vopsite in China. Dar planurile prevad sectii de sudare si vopsire care vor fi adaugate in urmatorii ani, pentru a avea intregul ciclu de productie.
In Bulgaria saraca, putini isi pot permite sa cumpere masini noi. Sa detii chiar un automobil second-hand Mercedes sau BMW este un indiciu ravnit de statut social. Masinile second-hand reprezinta cea mai mare parte din piata bulgara. Aproximativ 200.000 au fost vandute anul trecut, majoritatea importate din Europa de Vest.
- Skoda octavia 1.6d 2014 6700 € Dacia duster 1500 2017 400 Lei Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12800 €
- Dacia lodgy 7 locuri 1,5 dci 2014 4500 € Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 € Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 €
- Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 € Renault megane 16v 2006 2000 €
- Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 € Vw touran diesel 2011 5790 € Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 €
- Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei
- Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 € Opel meriva 1.3 cdti eco flex 2012 4000 €
- Bmw 520 diesel 2009 8200 € Bmw 520 2.0d f10 clima navi piele pilot senz park 2011 9700 € Bmw 118 n47 2008 4500 €
- Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 € Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Renault fluence 1.6benzina euro 5 a/c electrice km reali 2011 4700 €
- Audi a3 2.0, euro5 2010 5100 € Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Planetara dreapta fata nissan qashqai j10 1.5 dci fab. 2006 -... 500 Lei
- Alfa-romeo 159 1.9 jtdm 2007 2750 € Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Opel corsa 1.2i 2003 599 €
- Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Nissan qashqai+2 +2 full bi-xenon piele camera an fab. 2012 37500 Lei
- Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Skoda roomster diesel 2013 4350 €
PieseAuto.ro
Cand dai drumul la aerul conditionat se aud zgomote? Iata ce piese se strica
PieseAuto.ro
Pastile solubile in loc de lichid pentru parbriz: sunt bune de ceva?
StiriPeSurse.ro
Cel mai căutat fugar american, care ar fi luptat și în Ucraina, prins în Piața Sf. Petru din Vatican /...
mai multe
Publicat în categoria: Vanzari / Economie
DATA PUBLICĂRII: 23 Mai 2012