Oficial, ne luam adio de la autostrada Comarnic-Brasov

Oficial, ne luam adio de la autostrada Comarnic-Brasov
  • Autostrada ar fi costat 8.4 miliarde de Euro
  • Pitesti-Sibiu, prioritatea majora
  • CNADNR, la a treia anulare a acestui proiect
Distribuie pe Facebook

Astazi, cei de la CNADNR au anuntat ca renunta la construirea autostrazii Comarnic-Brasov. Nu e ca si cum ne-ar fi luat prin surprindere aceasta veste, dar tare ne-am fi dorit sa ajungem si noi in Transilvania pe autostrada ca in afara...

Din cauza ca nu au gasit un constructor doritor sa faca toata lucrarea pe banii proprii, iar ulterior sa si-i recupereze dintr-o eventuala taxa de autostrada, CNADNR a anuntat astazi ca renunta la construirea in concesiune a autostrazii Comarnic-Brasov. Adica ideea de a-i lasa pe altii sa faca un drum a esuat. Nu insa si ideea de a face din bani publici acest segment de drum, asa cum s-a intamplat cu toate celelalte sosele. Dar pana atunci avem de asteptat, probabil multi ani, pentru ca statul roman nu e in stare sa absoarba fonduri europene si nici sa adune bani la buget pentru construirea in regim propriu. Pesemne, prin 2040, o sa avem si autostrada asta...

Compania care initial ar fi trebuit sa inceapa lucrarile, grupul Vinci-Strabag-Aktor, se pare ca nu s-a inteles cu CNADNR, asa ca orice negociere a fost incetata pentru tronsonul Comarnic-Brasov. Si cum niciun alt constructor nu se inghesuie sa faca un drum care, aparent, ar costa in jur de 8 miliarde de Euro pe o perioada de 10 ani, sansele sa ajungem la Brasov pe autostrada sunt aproape nule. Mai ales daca statul nu contribuie cu nimic si fondurile europene zac neatinse si neclintite, ca doar de acolo nu prea se pot fura bani cu cisterna... Cat despre recuperarea investitiei din taxa de drum, aceasta ar trebui sa fie circa 15 Euro pentru fiecare automobil, astfel incat sa fie amortizata in decurs de 30 de ani, lucru care nu convine nimanui.

Ca cei de la Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) ne-au demonstrat inca o data incompetenta, ca Viorel Victor Ponta a mai mintit inca o data, dupa ce se batea cu pumnul in piept in plina campanie electorala ca in primavara lui 2015 lucrarile la Comarnic-Brasov demareaza, nu trebuie sa ne mire... Problema este ca toate aceste jonglerii se fac pe banii nostri, iar acest lucru nu ne face cinste si nici nu inspira incredere.

In schimb, se pare ca promisiunile s-au mutat la Pitesti, acolo unde CNADNR doreste sa inceapa autostrada pana la Sibiu, cel mai probabil la presiunile venite din partea Grupului Renault. Dar nici cu aceasta autostrada nu trebuie sa ne facem iluzii... Cel putin, nu ca o vom putea utiliza in urmatorii 6 ani. Asadar, trebuie sa ne multumim cu drumurile si gropile pe care le avem, ca CNADNR isi vede de treaba si ne incaseaza banii pe taxa de drum, pod si roviniete fara scrupule. Ce face cu ei, nimeni nu stie. Cert e ca banii dispar, si nu in asfalt.

Distribuie pe Facebook
mai multe