Planuri complet diferite pentru Alfa Romeo si Lancia

Planuri complet diferite pentru Alfa Romeo si Lancia
  • Lancia si Chrysler impart aceleasi masini
  • Alfa Romeo lanseaza 8 modele noi
  • Grupul Fiat-Chrysler vrea sa ingroape Lancia
Distribuie pe Facebook

Grupul Chrysler Fiat tocmai a lansat o strategie pe 5 ani pentru toate marcile sale. Mai putin pentru Lancia. Adica in timp ce marci precum Alfa Romeo si Fiat au primit un viitor stralucit si lansari de modele noi, Lancia va ramane o marca dedicata exclusiv italienilor.

Cei care conduc grupul Chrysler-Fiat au planuri mari cu orice alt brand detinut, mai putin Lancia. Grupul care detine marci precum Chrysler, Dodge, SRT, Mopar, Abarth, Fiat, Alfa Romeo, Jeep si Lancia nici macar nu se sinchiseste sa se mandreasca cu brandul italian care a facut candva istorie cu modele precum Stratos sau Delta in lumea motorsportului. Oriunde cauti, chiar si pe site-ul oficial al grupului, marca Lancia nici nu apare.

Alfa Romeo se pare ca vrea sa iasa la lumina, in urmatorii ani. Chiar daca nu a scos nimic pe piata in ultima vreme, in afara de sportivul 4C, vanzarile marcii sunt la pamant pentru ca doritorii de automobile italiene nu au din ce sa aleaga in afara de Giulietta si MiTo, modele desuete care nu au succes. Dar marca italieneasca vrea sa devina din nou preferata celor care aleg o masina cu sufletul, nu cu mintea, asa ca planuieste sa iasa puternic pe piata.

Se pare ca in urmatoarea perioada vom vedea lansat de Alfa Romeo un model de limuzina care sa rivalizeze cu Seria 3 si Audi A4. Dar vom vedea si cateva modele mici, urbane, la fel si o limuzina premium. In schimb, segmentul sportiv va fi ocupat numai de 4C, nicio dorinta de a lansa un model mai mare precum 8C nefiind confirmata. Italienii vor sa aduca cate un model nou pentru fiecare clasa de autoturisme, de la cea mini, la limuzina de lux. Evident, intrand in randul lumii cu modele hibride si electrice.

La polul opus, Lancia nu are niciun viitor. Cel putin, nu unul international. In prezent, Lancia produce doar modelele Ypsilon, Delta, Thema si Voyager, masini care se regasesc si in oferta Chrysler cu sigla americana. Aceste modele nu se vand in multe tari, iar oficialii italieni spun ca de la anul, modelele Lancia se vor vinde exclusiv in Italia, fiind realizate doar in numar redus.

Se pare ca studiile realizate de grupul Chrysler-Fiat au demonstrat ca nu prea se mai gasesc iubitori de Lancia. In schimb, clientii asteapta noutati de la Alfa Romeo. Acesta este si motivul pentru care intr-un brand urmeaza investitii majore, in timp ce in altul se reduc si piata se va restrange doar la tara-mama.

Distribuie pe Facebook
mai multe