Reclamele auto in print din SUA, tot mai aproape de extinctie

Reclamele auto in print din SUA, tot mai aproape de extinctie
  • Vor creste investitiile in online
  • Reclama la TV va avea o scadere de 11 procente
  • Unii producatori le impun dealerilor unde sa se promoveze
Distribuie pe Facebook

Conform publicatiei online Autonews, reclamele din industria auto in print sunt pe cale de disparitie. Numai in 2015 este de asteptat ca investitiile in reclamele din ziare si reviste sa scada cu peste 25 de procente. O veste destul de trista, tinand cont ca publicitatea din reviste are o eleganta aparte.

Un studiu realizat pe piata de publicitate din Statele Unite preconizeaza in 2015 scaderi cu 27 de procente in ceea ce priveste investitiile producatorilor si importatorilor in reclama din print. Conform Automotive News, daca in 2014, numai pe piata nord-americana s-au investit 2.94 de miliarde de dolari in publicitatea auto din ziare si reviste, in 2015 se asteapta o reducere semnificativa si o investitie de putin peste 2 miliarde in anul ce urmeaza. In plus, specialistii anticipeaza ca si investitiile in publicitatea TV sa scada cu 11% fata de anul curent, in telemarketing cu 75 si in comunicarea prin posta cu 5%.

In ceea ce priveste mediul online, acesta este in continua crestere, in special pentru ca toti producatorii considera ca acolo sunt clientii lor in prezent. De exemplu, Ford USA le-a cerut dealerilor din intreaga tara sa investeasca un sfert din bugetul anual pe marketingul online pana la 1 ianuarie 2014 daca mai vor sa primeasca fonduri de sustinere si jumatate din fonduri pana la mijlocul anului. Asadar, este de asteptat ca incepand cu 2015 sa vedem cea mai mare parte a bugetelor de publicitate auto investite in mediul online.

Reclame onlineReclame online

Aceasta "migrare" a mediului de reclama din print spre online este oarecum fireasca. Toti dealerii din ziua de azi au site-uri cu simulatoare performante care iti permit sa personalizezi masina, poti afla exact ce sistem de finantare ti se potriveste si totodata ai acces la zeci de surse de informare de la alti clienti care au modelul de masina pe care tu ti-l doresti. Este de asteptat ca incepand cu 2015 investitiile in comunitatile specializate pe marci sa creasca, adica in forumuri sau alte proiecte menite sa stranga un numar mare de proprietari sau viitori clienti ai unei marci.

Chiar daca mediul online prezinta toate avantajele promovarii eficiente in orice domeniu, inclusiv online, unde vorbim de cumpararea unui produs scump, si accesul la informatie este pretios, ne-ar parea rau ca in cativa ani revistele si ziarele de specialitate sa dispara, atat din Statele Unite, cat si la nivel european. Parca un BMW M4 straluceste mult mai bine pe hartie, intins pe un spread de doua pagini A4.

Sursa: AutoNews

Reclame online

Distribuie pe Facebook
mai multe