Romania, tara cu cea mai mare crestere a pretului la carburant, din lume

Romania, tara cu cea mai mare crestere a pretului la carburant, din lume
  • Pretul carburantului a crescut in doar 2 luni cu 16 procente
  • Victor Ponta, fortat de baroni sa introduca acciza
  • Banii de pe acciza se duc direct la afacerile locale cu statul
Distribuie pe Facebook

Anul 2014 a fost ca o lovitura de ciocan in fruntile soferilor din Romania. Carburantul s-a scumpit cu un leu fata de anul trecut, avand cea mai mare scumpire din lume. Insa motivele acestei majorari a pretului sunt cu totul altele decat credeam initial.

Guvernul Ponta a facut la inceputul anului o marire a accizei pe carburant obisnuite, inclusa deja in pretul de la pompa, de aproximativ 20 de Euro/tona. Aceasta scumpire este ceva obisnuit si face ca de la an la an sa avem o crestere a litrului de la pompa cu aproximativ 15-20 de bani. Insa peste aceasta scumpire, a venit si acciza speciala marca Ponta, de 42 de bani/litru. Mai adaugam si taxa de drum inclusa in pretul de la pompa si ne dam seama ca, de fapt, aproximativ 60 de procente din pretul platit inseamna taxe la stat. Ce se intampla cu banii astia?

Taxa de drum, conform definitiei sale, este o taxa care se acumuleaza la buget si in urma careia sumele alocate sunt cheltuite pe sosele, atat pentru constructie, cat si pentru intretinere. Acciza pe carburant este o alta suma adunata pentru bugetul de stat, adica nu este o taxa care are o tinta clara, si anume soselele pe care circula soferii. Noua acciza de 7 Eurocenti + TVA/litru marca Ponta este insa cea mai dubioasa: ea se duce tot la bugetul general. Adica nu la strazi, nu la soferi, nu in infrastructura.

Asadar, soferii din Romania platesc numai in pretul carburantului 3 taxe, dintre care numai una, teoretic, ii influenteaza direct. Pe langa aceste taxe, soferul mai plateste rovinieta, adica o a doua taxa de drum si impozit pe masina. Impozitul este o alta taxa platita care nu se duce direct acolo unde il intereseaza pe sofer, adica in drumuri si autostrazi noi, infrastructura sau asa mai departe, ci la gramada, de unde pot lua in voie toate ministerele.

Soferul roman, Erou national

Dragi soferi, ar trebui sa ne fie ridicate statui si sa se scrie carti despre noi, cei care avem curajul de a conduce un automobil in tara asta! Pentru ca noi platim cele mai multe taxe care se duc la bugetul general, din care sunt sustinute scolile, spitalele, cultura si turismul. Din banii nostri sunt platiti senatorii si deputatii, din banii nostri este platit Mercedesul S Class in care se plimba Victor Ponta, din banii nostri este platit kerosenul elicopterului in care se deplaseaza ministrul de interne. Si cand zic din banii nostri, nu ma refer la impozitul pe casa, la TVA, la CAS sau la alte biruri pe care le plateste oricine, chiar daca nu este sofer.

Soferul roman este un adevarat Erou, pentru ca daca maine si-ar vinde masina si ar cumpara bicicleta, tara ar muri de foame. Soferul roman este cel mai bun platitor de taxe din Romania, sa tineti bine minte asta! Insa este si cel mai batjocorit si luat la misto. Statul nu are grija de el, i se construieste o autostrada la 15 ani, i se lasa drumurile fara garduri de protectie astfel incat sa-i sara vaca in fata si sa moara alaturi de familie, i se lasa drumurile pline de gropi si i se maresc taxele de la an la an. De fapt, este ca in orice domeniu, ca in orice firma cu ierarhie: soferul este de fapt muncitorul de jos, care e si futut in cur, si cu banii luati.

Unde se duc banii nostri?

Nimic mai simplu. Direct in buzunarele baronilor de judet. Dar direct acolo, nu pe ocolite! Si circuitul banilor pe care noi ii platim este astfel: de la pompa sau circa financiara se duc la buget. De la buget, ministrii isi fac singuri propriile bugete in functie de contractele realizate, evident, cu prieteni spagari pe care ii vedeti tot mai des incatusati de DNA la televizor. Ministerele dau mai departe bani catre bugetele locale. Sa luam de exemplu cazul unor judete precum Prahova, Calarasi, Constanta, Arges sau Teleorman, judete controlate de baroni PSD precum Dragnea, Coman sau Nicolescu. Acestia detin absolut orice afacere mare, de la firme de deszapezire, pana la agricultura. Si spun: "Bai, eu vreau anul asta sa iau 6 milioane de Euro pentru deszapezirea a 5 strazi". Zis si facut: trage omul sofrile necesare, si, ce sa vezi? Consiliul judetean Teleorman primeste buget pentru deszapezire. Sau pentru realizarea unor drumuri. Sau pentru intretinerea unor drumuri. Evident, din banii mei si ai tai.

Insa furtul este de doua feluri in politica asta de rahat romaneasca: sunt baroni locali care baga totul in buzunar, masluiesc hartii si cand te duci, acolo unde trebuia sa fie o sosea noua asfaltata este o ulita de pamant, sau sunt cei care baga si in buzunar, dar mai si construiesc ceva. Problema cu cei de la PSD este ca mai toti nu isi mai pierd vremea sa faca ceva si sa fure mai putin. Ei fura totul si ii lasa pe cetateni cu buza umflata. Pentru ca stiu ca domnia lor va fi de scurta durata, asa ca trebuie sa se pregateasca pentru vremuri grele. Deci, ai inteles traseul, da? Noi platim ca fraierii taxe obligatorii iar banii ajung la cei smecheri care au afaceri cu statul.

Acciza Ponta, o masura extrema ceruta de baroni

Daca vedem cu ochiul liber jaful pe care il face PSD-ul, nu inseamna ca suntem fanii lui Basescu. Si nici nu am votat cu PDL. Insa trebuie sa va puneti un semn de intrebare cand la stiri vedeti zi de zi luati pe sus de mascati numai membrii din PSD, senatori sau deputati, care ulterior sunt salvati de colegi care voteaza impotriva ridicarii imunitatii. Oamenii din PSD de la conducere sunt cei mai mari fomisti. Atat de fomisti, dupa ce au stat ani lungi pe bara, incat Victor Ponta nu a facut fata cu taxele adunate prin mijloace normale si a fost nevoit sa introduca o taxa noua. Doar nu cerea bani mai multi de la bugetari sau de la pensionari, astia care il voteaza. Asa ca a luat de la cei mai prostii, a luat de la noi, soferii. Si noi i-am dat si ii dam, ca doar nu avem ce face.

Sa raspundem cu aceeasi moneda

La jeg si umilinta, trebuie sa platim cu aceeasi moneda. E clar, suntem un popor de oameni lasi, asadar, sa iesim in strada si sa dam jos guvernul, nicio sansa. Putem insa sa evazionam pe cat posibil statul. Nu trebuie sa platesc eu, ca si sofer, pentru faptul ca ministrul sanatatii sau cel al apararii nu este in stare sa absoarba bani la bugetul propriu, asa ca cere de la bugetul de stat, acolo unde sunt banii mei. De ce trebuie sa plateasca un sofer cand baga motorina pentru educatie sau pentru salariile doctorilor? De ce avem ministri, daca nu sa se ocupe fiecare de treaba lui? Daca sunt ministri pusi acolo pe pile si nu pentru experienta, ce cauta acolo?

Soferul roman poate face altceva. Isi poate trece masina pe Bulgaria. Niciodata, atat timp cat tara noastra si cea vecina sunt membre UE, nu va fi nicio problema si Romania nu va putea interzice circulatia acestora. O alta varianta este sa-ti radiezi masina de la financiar si sa nu mai platesti impozit pentru ea, asa cum deja o fac multi. Nu trebuie sa te simti vinovat daca ai masina cu motor mare pentru care nu platesti impozit: stai linistit, are grija statul sa-ti ia banii pe alte cai inzecit mai mult. Ne pare rau, dar sfaturi mai bune si mai corecte decat acestea nu vi le putem da, la modul cum suntem furati pe fata.

Apropo: Romania este tara care a cunoscut la inceput de an cea mai mare crestere din lume, la pretul carburantului. Adica s-a marit pretul cu 16%. Dar numai pretul a crescut, nu si nivelul de trai, nu si salariile, nu si pensiile... Asta in timp ce, ironic, pretul galonului a scazut pe piata internationala si leul a devenit din ce in ce mai puternic in ultima vreme. Ati vazut voi vreo scadere a pretului de la pompa? Noi nu...

Distribuie pe Facebook
mai multe