Top 8 masini din toate timpurile cu vanzari slabe

Top 8 masini din toate timpurile cu vanzari slabe
In mod exceptional, marile firme producatoare de masini dau rateuri constante odata la cateva decenii. Fie asocierea facuta de dragul unui model cu infatisare fabuloasa doar pe plansa, fie marketingul prost au lasat pete vizibile pe cartea de vizita a unor nume importante din industria auto.
Trimite unui prieten

In alte cazuri, masinile prost vandute apartin unor firme ilizibile pe harta auto a lumii sau, din contra, sunt produse cu un pret inaccesibil muritorilor de rand.

1. Suzuki Equator

Destul de greu de inteles pe ce au mizat cei de la Suzuki cand au decis sa contruiasca modelul Equator pe sasiul lui Nissan Frontier si sa il si asambleze in fabricile Nissan. Poate au mizat pe deschiderea pietei americane, desi cei cativa iubitori ai pick-up-urilor japoneze din SUA se intreaba si acum nedumeriti ce a adus nou Suzuki cu acest model. 8.709 modele vandute de la lansarea din 2009 a Equatorului pe piata americana.

2. Renault Avantime

Top 8 masini din toate timpurile cu vanzari slabe

Francezii de la Renault nu au luat-o deloc inaintea vremii atunci cand au semnat asocierea cu Matra pentru producerea modelului Avantime. Timp de doi ani, intre 2001 - 2003, Renault si Matra au mers pe mana creatiei designerului Patrick le Quement, un MPV Coupe cu posterior identic cu cel al Megane-ului. 8.557 de unitati produse si vandute in cei doi ani si Avantime a fost trecut rapid la lada de gunoi a istoriei auto.

3. Acura ZDX

Top 8 masini din toate timpurile cu vanzari slabe

Oricat de multe sperante si-a pus Honda in crossoverul Acura ZDX produs pana anul trecut, cu siguranta aceastea i-au fost inselate. Masina trebuia sa ridice la un nou nivel prestigiul diviziei de lux a japonezilor, dar ZDX-ul s-a dovedit mai degraba un esec fastuos. Doar 5.677 de exemplare au iesit in trei ani pe portile fabricii din sudul Californiei, pana ca modelul Acura sa-si faca "seppuku" intr-un mod mai onorabil.

4. Yugo GV

Masina iugoslavilor are o poveste atat de abramburita in spate, incat ai putea jura ca a fost conceputa de romani. In fine, sa rezumam: o marca din ex-Iugoslavia, care imita intr-un mod penibil Golf-ul de la VW, cu unitatea de productie in Statele Unite si o trecere in revista a criticilor auto care au desfiintat pur si simplu ciudatenia pe 4 roti.

Yugo GV a existat doar timp de sapte ani, intre 1984 - 1991, insa masina nu se poate mandri cu comportament civilizat la drum. In 1989, o soferita care a facut greseala sa isi opreasca Yugo-ul pe marginea unui lac din Michigan a fost rasturnata de o pala de vant, cu tot cu masina, in apele lacului. Sub 4.000 de masini vandute.

5. Lexus IS300 Sportcross

Top 8 masini din toate timpurile cu vanzari slabe

In mod ciudat, Lexus-ului IS300 nu-i poate reprosa nimeni nimic in mod direct. In niciun caz nu poate fi catalogata drept o masina slaba o "japoneza" care imbina foma longilina cu abilitatile une masini sport cu tractiune spate. Pur si simplu, Lexus IS300 Sportcross nu a prins la public si cu asta basta. Numar de exemplare vandute: 3.078.

6. Ford Edsel

Top 8 masini din toate timpurile cu vanzari slabe

Pe anumite modele, Ford doboara din cand in cand recorduri negative. Asa cum s-a intamplat cu Ford Edsel, masina lansata in 1960. Ceea ce trebuia sa fie un vajnic competitor al modelelelor GM s-a transformat intr-un fiasco total: doar 2.848 de exemplare vandute. In lumea auto de peste ocean, "Edsel" defineste si acum un lucru grozav in teorie, dar dezastruos in practica.

7. Studebaker Wagonaire

Poate cel mai slab vandut produs de serie al industriei auto, Studebaker Wagonaire a fost scos la inaintare timp de trei ani, intre 1963 si 1966. Destul de indaratnica pozitia firmei, daca luam in calcul ca in tot acest timp americanii abia au reusit sa comercializeze 618 exemplare, cele mai multe luand calea exportului in Canada.

8. Bugatti Veyron

Bugatti Veyron Sang Noir

Bolidul de mai jos ar reprezenta o exceptie de la regula daca nu ar ascunde in spate si istoria unui lobby facut in genunchi pe langa marile muzee auto pentru achizitionarea cate unui exemplar. Bugatti Veyron, "monstruletul" de peste 1.5 milioane de dolari, a fost produs intr-o serie de 450 de exemplare. Poate un pic cam multe pentru o piata care se clatina destul de serios inca din 2005. Cu chiu, cu vai, si plasandu-si, asa cum aminteam, 15 exemplare in curtea unor muzee auto, firma a reusit sa se descotoroseasca de 410 exemplare, ultimele 40 asteptand cumintele un cumparator cu dare de mana.

Trimite unui prieten
Vezi toate pozele (5) Poze Top 8 masini din toate timpurile cu vanzari slabe
Publicat în categoria: Vanzari / Economie DATA PUBLICĂRII: 13 August 2014