Vanzare de piese auto contrafacute poate fi infractiune
Consiliul Concurentei propune ca vanzarea pieselor auto contrafacute sa fie considerata infractiune
Consiliul Concurentei propune ca vanzarea produselor contrafacute utilizate la vehiculele rutiere sa fie considerata infractiune, o astfel de masura putand avea ca efect reducerea pietei pieselor de schimb contrafacute, se arata intr-un comunicat al autoritatii de concurenta.
Potrivit sursei citate, perceptia celor prezenti pe piata pieselor de schimb este ca ponderea pieselor de schimb contrafacute folosite in Romania este de 27%, mult peste cea europeana.
Consiliul Concurentei a mai constatat ca prevederile legate de sanctionarea comercializarii pieselor contrafacute din O.G. nr.80/2002 care reglementeaza omologarea si certificarea produselor folosite la vehiculele rutiere nu sunt corelate cu cele prevazute, pentru aceeasi fapta, in Legea nr.84/1998 privind marcile si indicatiile geografice.
Astfel, potrivit O.G. nr.80/2000, introducerea pe piata a produselor piratate sau contrafacute constituie contraventie, iar in conformitate cu Legea nr.84/1998 privind marcile si indicatiile geografice, contrafacerea unei marci este considerata infractiune si se pedepseste cu inchisoare de la trei luni la trei ani sau cu amenda de la 50.000 lei la 150.000 lei.
In urma prelucrarii informatiilor primite de la societatile chestionate a rezultat ca procedura de omologare-certificare de la Registrul Auto Roman (RAR) este considerata de catre importatorii de piese de schimb ca fiind 'o bariera administrativa la intrarea pe piata'. Importatorii sustin ca procedura de la RAR este 'greoaie, complexa si ambigua'.
Neclaritati de ordin legislativ invoca si importatorii de anvelope (conditii de garantie, limite de utilizare etc). In opinia vanzatorilor de anvelope, prezenta pe piata a anvelopelor second-hand constituie cea mai importanta chestiune care ar trebui corectata.
Operatorii din sectorul auto mai propun 'existenta unui ghid unic de reglementari privind activitatea de comercializare a pieselor de schimb asa incat normele tehnice RNTR sa fie mai adecvat structurate pentru a fi accesibile subiectilor vizati, debirocratizarea procesului de omologare/certificare si implicarea RAR in privinta certificarii produselor, in sensul testarii acestora, la solicitarea importatorului, precum si colaborarea (schimbul de informatii) cu autoritati de omologare/organisme de certificare din alte state membre UE in scopul obtinerii de informatii privind produse omologate in alte state'.
Pentru cunoasterea pietei pieselor de schimb pentru automobile, Consiliul Concurentei a efectuat o cercetare de piata, la nivel national, in randul companiilor din sector: constructori de automobile, producatori de piese, comercianti de piese, vanzatori de automobile (dealeri auto), unitati de service (reparatori). In plus, au fost chestionate si societati de asigurare.
Consiliul Concurentei propune ca vanzarea produselor contrafacute utilizate la vehiculele rutiere sa fie considerata infractiune, o astfel de masura putand avea ca efect reducerea pietei pieselor de schimb contrafacute, se arata intr-un comunicat al autoritatii de concurenta.
Potrivit sursei citate, perceptia celor prezenti pe piata pieselor de schimb este ca ponderea pieselor de schimb contrafacute folosite in Romania este de 27%, mult peste cea europeana.
Consiliul Concurentei a mai constatat ca prevederile legate de sanctionarea comercializarii pieselor contrafacute din O.G. nr.80/2002 care reglementeaza omologarea si certificarea produselor folosite la vehiculele rutiere nu sunt corelate cu cele prevazute, pentru aceeasi fapta, in Legea nr.84/1998 privind marcile si indicatiile geografice.
Astfel, potrivit O.G. nr.80/2000, introducerea pe piata a produselor piratate sau contrafacute constituie contraventie, iar in conformitate cu Legea nr.84/1998 privind marcile si indicatiile geografice, contrafacerea unei marci este considerata infractiune si se pedepseste cu inchisoare de la trei luni la trei ani sau cu amenda de la 50.000 lei la 150.000 lei.
In urma prelucrarii informatiilor primite de la societatile chestionate a rezultat ca procedura de omologare-certificare de la Registrul Auto Roman (RAR) este considerata de catre importatorii de piese de schimb ca fiind 'o bariera administrativa la intrarea pe piata'. Importatorii sustin ca procedura de la RAR este 'greoaie, complexa si ambigua'.
Neclaritati de ordin legislativ invoca si importatorii de anvelope (conditii de garantie, limite de utilizare etc). In opinia vanzatorilor de anvelope, prezenta pe piata a anvelopelor second-hand constituie cea mai importanta chestiune care ar trebui corectata.
Operatorii din sectorul auto mai propun 'existenta unui ghid unic de reglementari privind activitatea de comercializare a pieselor de schimb asa incat normele tehnice RNTR sa fie mai adecvat structurate pentru a fi accesibile subiectilor vizati, debirocratizarea procesului de omologare/certificare si implicarea RAR in privinta certificarii produselor, in sensul testarii acestora, la solicitarea importatorului, precum si colaborarea (schimbul de informatii) cu autoritati de omologare/organisme de certificare din alte state membre UE in scopul obtinerii de informatii privind produse omologate in alte state'.
Pentru cunoasterea pietei pieselor de schimb pentru automobile, Consiliul Concurentei a efectuat o cercetare de piata, la nivel national, in randul companiilor din sector: constructori de automobile, producatori de piese, comercianti de piese, vanzatori de automobile (dealeri auto), unitati de service (reparatori). In plus, au fost chestionate si societati de asigurare.
Totodata, in cadrul investigatiei a fost analizata legislatia specifica sectorului si a fost realizat un sondaj de opinie in randul consumatorilor.
- Mitsubishi asx euro 5 2012 7950 € Vw touran diesel 2011 5790 € Bandou ornament lampa lampi numar maner clapeta actionare... 299.99 Lei
- Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 € Bmw 118 n47 2008 4500 € Skoda octavia 1.6d 2014 6700 €
- Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei Motor mercedes viano an 2013 euro 5 13685 Lei Bmw 520 diesel 2009 8200 €
- Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 € Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12500 € Grila aerisire mazda 6 gg ( 2002-2007 ) 50 Lei
- Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Mercedes sprinter 163 cp euro 5, stare tehnica perfecta 2012 15800 €
- Mercedes citan 2016,clima 2016 7500 € Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 € Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei
- Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Fiat 500 x benzina+gpl 1.6 aspirat navigatie,pilot... 11750 € Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 €
- Kia carens euro 5b 2015 7950 € Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Nissan leaf tekna special 2019 21150 €
- Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Set 4 anvelope de vara noi 235/40r19 96w bridgestone potenza s001 2200 Lei Rama grila radiator hyundai ioniq facelift (2019-2022) cod... 270 Lei
- Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 € Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 €
- Ford focus cabrio 2007 3500 Lei Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 € Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 €
- Th-10399 blocaj volanta motor ford diesel și benzina 35 Lei Skoda octavia 2 vrs extra dotari laurin&klement 1.6 mpi gpl... 7500 € Skoda roomster diesel 2013 4350 €
PieseAuto.ro
Nu mai coboara geamurile: probleme cu macaraua de geam si rezolvarea lor
PieseAuto.ro
Accident frontal: ce piese auto schimbam la masina?
StiriPeSurse.ro
Putin nu uită și nu iartă - Preotul care a slujit la parastasul lui Aleksei Navalnîi, sancționat de...
mai multe
Publicat în categoria: Vanzari / Economie
DATA PUBLICĂRII: 18 Aprilie 2012