Vartej de investitii in jurul Romaniei. Tara noastra ramane varianta de rezerva!

Desi la nivelul subansamblelor, zonele limitrofe Craiovei au inregistrat o crestere a nivelului de investitii straine (realizand componente pentru diverse marci auto din lume), fabricile noi, ridicate de la zero, par sa evite teritoriul tarii noastre.
Investitorii au pus frana in Ungaria
In regiune, Ungaria pare sa fi luat "caimacul" investitiilor in industria auto. Suzuki, Mercedes-Benz, Opel si Audi si-au stabilit centrele de comanda pentru estul si sud-estul Europei in tara invecinata. Luna aceasta, pe portile fabricii Magyar Suzuki Corporation din Esztergom a iesit automobilul cu numarul 2.500.000.
Pe de alta parte, reprezentantii General Motors au anuntat ca investitia realizata in uzina Opel din Ungaria trebuie sa transforme fabrica din Szentgotthard in cel mai mare centru de productie al motoarelor germanilor din zona. Propulsoarele de capacitate mica, cu litraj de 1,4, 1,6 si 1,8, sunt deja produse la uzina Szentgotthard Flex, acestora urmand sa li se alature alte 17 motoare noi pana in 2018.
Audi si Mercedes-Benz au adaugat deja un al treilea schimb la fabricile construite pe teritoriul Ungariei, la Gyor, respectiv Kecskemet, pentru a tine pasul cu productia masiva a modelelor auto realizate aici.
Fabrica auto chineza in Bulgaria
In urma cu doi ani, fabrica Litex Motors din Lovech a devenit primul pilon de pod al industriei auto din China in spatiul european. Great Wall, cel mai mare producator auto din tara asiatica, si-a pus la punct strategia pentru a-si lansa produsele in spatiul european, mizand pe investitia din Bulgaria.
De aproximativ doua luni, reprezentantii Litex Motors poarta discutii intense cu distribuitorii din Serbia, Romania, Turcia, Ungaria, Slovacia si Cehia pentru vanzarea automobilelor produse in Bulgaria. In prezent, cifra de vanzari a fabricii din Bulgaria se ridica la 100 de exemplare lunar, insa, pana la sfarsitul acestui an, cifra de unitati vandute intr-o singura luna trebuie sa ajunga la 3.000.
Infrastructura, cheia spre buzunarul investitorilor
Ungurii au mizat pe doua elemente-cheie in dezvoltarea capacitatilor industriale din domeniul auto: subventii sub forma de facilitati fiscale acordate investitorilor si o infrastructura rutiera care asigura raspandirea rapida a produselor in toata Europa. Daca prima masura se afla in vizorul Comisiei Europene, care suspecteaza acordarea unor ajutoare nejustificate unor investitori precum Audi, in privinta autostrazilor ungurii ne-au dat o lectie usturatoare.
Practic, 60% din investitiile realizate in Ungaria au vizat initial teritorii din Romania. La noi insa, nici pana la aceasta ora nu s-a reusit racordarea capacitatilor de productie de la Mioveni si Craiova la un tronson de autostrada. Si in acest moment, producatorii Dacia-Renault si Ford sunt nevoiti sa isi expedieze produsele incarcate in autotrenuri pe drumuri secundare, si acelea prost intretinute, generand costuri ridicate in sistemul de aprovizionare si expeditie.
In privinta bulgarilor, acestia au fost indeajuns de inspirati in a-si moderniza drumurile care fac legatura cu Grecia si Serbia, devenind atractivi prin distribuirea rapida a produselor in tarile din jur.
Romania pierde teren
Din acest punct de vedere, Romania pare sa piarda constant teren in fata altor tari din zona. Cele 350 de companii din industria auto din Ungaria asigura locuri de munca pentru 95.000 de persoane, generand o cifra de afaceri cumulata de 9 miliarde de euro. In Romania avem 600 de companii in industria auto, peste 200.000 de angajati si o cifra de afaceri de doar 8 miliarde euro. Daca luam in calcul si faptul ca populatia Ungariei este cu aproximativ 50% mai mica decat cea din Romania, avem o imagine mai clara a impactului economic al investitiilor ratate de statul roman.
Iar industria auto din tara vecina da semne ca nu se va axa numai pe segmentul auto premium, asa cum a facut pana in prezent. Directorul Opel a anuntat ca intentioneaza sa acapareze o parte importanta din piata modelelor low-cost, dominata in prezent de Dacia, prin cateva modele care vor fi produse in Ungaria. Conform directorului Karl-Thomas Neumann, Opel-ul low-cost ar urma sa inlocuiasca pe piata europeana recent retrasul Chevrolet.
-
Suport,trapez peugeot partner (2008 - 2016) delphi td390w... 46 Lei
Droser balast xenon 5dv00829000 / 09840300561143 bmw seria 3... 150 Lei
Cap de bara axa fata dreapta (til017r japanparts) ford,land... 90.46 Lei
-
Rola ghidaj curea transmisie ina audi a4 b6 2000-2004 532 0468 10 85 Lei
Comanda volan opel astra g 1998-2009 1.4 16v z 14 xe benzina... 80 Lei
Electromotor 9662854080, citroen ds3, 1.6hdi, 9hp 265 Lei
-
Protectie inox suport picior ford focus iii, caroserie... 174.9 Lei
8200146357 93190346 0445110141 bosch injector nissan opel... 300 Lei
Senzor presiune gaze 227701177r 1.5 k9k626 dacia duster... 100 Lei
-
28308779 a6510703287 delphi injector mercedes c cls e glc gle... 500 Lei
Usa / portiera spate stanga kia rio 2 [2005 - 2009] sedan 300 Lei
Cablu timonerie opel astra h facelift 2007-2010 1.9 cdti 24467437 300 Lei
-
Suport accesorii 7619250 bmw seria 4 f32 420dx b47 (4p92) 250 Lei
Garnitura, capac supape (jm7152 payen) renault trucks,volvo 270.79 Lei
Usita rezervor bmw x3 x3 - - (2010 2017) 185 Lei
-
Disc frana puntea spate (18142 abs) ford 143.46 Lei
Grila bara fata centrala, cod gm13266577, opel astra j combi... 749 Lei
Compresor ac clima 13124752 wm opel astra h zafira b 1.9cdti 400 Lei
-
Conducta / teava turbina ssangyong rexton 2.9 td 88kw 120cp... 80 Lei
Biela cu piston, opel corsa c (f08, f68) 1.2 b, z12xe (id:457331) 210 Lei
Cheder geam usa fata stanga bmw seria 5 e60/e61 [2003 - 2007]... 59 Lei
-
Sonda lambda 1.6 hdi tci euro 5 t1da 9hr 9683265480 citroen c4... 100 Lei
Senzor parcare valeo skoda yeti 5l 2009-2017 890019 365 Lei
Pompa rezervor vw jetta (1b) 2011-2019 cod: 1k0919050ad 500 Lei
-
Carlig de remorcare auto nissan juke suv 2x4 2010-2019 hakpol 659 Lei
Bare transversale menabo delta black pentru citroen berlingo... 910 Lei
Covorase auto seat leon iii 2013-2020 frogum 149 Lei
-
Kit pornire volkswagen lt 2004 van 2.5 tdi 700 Lei
Set cablaj aprindere peugeot 106 i (1a, 1c) (1991 - 1996)... 109 Lei
21977918 22254568 22254576 85002179 7485020179 delphi injector... 1250 Lei
-
Vascocuplaj 11522249372 doar paleta 2.0 150 cp bmw 3 e46... 50 Lei
Generator / alternator renault symbol i (lb0/1/2) (1998 -... 669 Lei
Set garnituri, chiulasa (0310043 trucktec) renault trucks,volvo 1026.35 Lei
-
Janta aliaj, cod 13259254, opel astra j (id:466103) 224 Lei
Turbina fara actuator 9835855380 citroen grand c4 spacetourer... 1000 Lei
0445010799 167006205r pompa inalta renault grand scenec iv... 1500 Lei


