Volkswagen a inselat 500.000 de soferi, toate masinile sunt rechemate in service

Volkswagen a inselat 500.000 de soferi, toate masinile sunt rechemate in service
  • VW poate primi amenzi de 37.500 de dolari/masina mincinoasa
  • Software-ul era montat pe Passat, Golf, Jetta, Beetle si Audi A3
  • 500.000 de masini, reparate in service pe cheltuiala VW
Distribuie pe Facebook

Marca Volkswagen este in centrul atentiei zilele acestea. In Romania pentru ca tocmai a dotat Politia Rutiera cu autospeciale Polo cu cel mai prost motor din lume, 1.2 TSI de 90 cp, si dincolo de ocean pentru ca Volkswagen a mintit la testele normelor de poluare.

De parca zecile de mii de plangeri referitoare la motorul 1.2 TSI nu sunt suficiente, la fel si procesele intentate marcii Volkswagen cu privire la defectele de fabricatie, dincolo de ocean incepe un nou scandal. De aceasta data nu despre functionalitatea masinilor pe care VW le fabrica si le vinde in Statele Unite, ci despre minciunile si metodele de inselaciune pe care inginerii marcii le-au pus in practica.

Mai precis, guvernul a demarat o actiune prin care marca Volkswagen este obligata sa cheme inapoi in service 500.000 de masini vandute din 2008 pana in prezent. Iar motivul este unul jenant: la testele pre-vanzare ale unor modele, masinile au fost "manarite" de oficialii marcii Volkswagen ca sa dea bine la testele de consum si emisii de noxe. In plus, softurile au fost special concepute ca sa minta orice aparat de masurare a poluarii... Cu alte cuvinte, automobilele destinate testarii au fost special aranjate ca sa ofere cifre mincinoase, la fel si cele destinate vanzarii, in numar de peste o jumatate de milion de unitati.

In America exista o autoritate, responsabila printre altele si de omologarea autoturismelor la nivel de poluare. Daca in Romania avem norme Euro, in Statele Unite sunt norme diferite, dar bine stabilite de catre Agentia de Protectie a Mediului, numita EPA. Oamenii astia iau masina, fac niste teste, dupa care spun ce emisii are si daca acel model corespunde cerintelor guvernamentale.

Si daca la inceput, masinile erau toate in normele legale, ulterior, cand alte institutii si-au bagat nasul, lucrurile stateau putin mai diferit. Se pare ca primele nereguli au fost descoperite anul trecut, de catre niste cercetatori, care au observat ca emisiile scoase de motoarele de 2.0 litri, masurate de catre ei, difereau de cifrele oficiale care apareau in evidentele EPA si in evidentele statiilor de Inspectie Tehnica. Asa au ajuns la concluzia ca Volkswagen utilizeaza niste softuri instalate in ECU ce detecteaza momentul in care masina este cuplata la un stand de masurare a noxelor, asa cum se intampla cand faci inspectia.

Cazul este cu adevarat incredibil cu cat investigatia ajunge din ce in ce mai adanc. Mai precis, masinile au un software gandit de Volkswagen care simte cand masine e conectata la anumite aparate si in acel moment activeaza cateva sisteme de filtrare a particulelor poluante. Ulterior acestea sunt dezactivate si masina, chiar daca polueaza in draci, chiar si de 40 de ori mai mult decat normele impuse de guvern, fuge mai tare si este mai dinamica, lucru important pentru client.

Investigatia a mai concluzionat ca Volkswagen a produs modelele Passat, Golf, Jetta si Beetle, dar si Audi A3, in special cele cu motorizare diesel TDI, dotate cu acest soft mincinos, menit sa pacaleasca sistemul si, implicit pe cumparatori. Cat despre impactul asupra mediului inconjurator, se pare ca acesta este unul foarte mare si reprezinta o amenintare la adresa sanatatii publice, dar si o actiune ilegala pentru care Volkswagen trebuie sa dea socoteala.

Si se pare ca va da: 500.000 de masini au fost chemate inapoi in service. Acestora li se va face modificarea necesara pentru ca masina sa aiba normele de poluare conform legii, totul pe cheltuiala grupului VAG. In plus, sunt sanse sa vedem niste penalizari colosale pe care marca germana va fi nevoit sa le plateasca guvernului american. Mai precis, 37.500 de dolari pentru fiecare masina "mincinoasa". Inmultiti asta cu 500.000 de unitati si vedeti ce iese... Cam 16 miliarde de Euro. Unde mai punem ca actiunile Volkswagen USA au scazut cu 23 de procente in cateva zile? Suntem curiosi insa daca la nivel european se face aceeasi investigatie...

Distribuie pe Facebook
mai multe