Alpina B5 Bi-Turbo versus BMW M5 - Tuning sau Stock?

Alpina B5 Bi-Turbo versus BMW M5 - Tuning sau Stock?
Poate ca nu este chiar cel mai echitabil versus, insa multumita plusului de 33 cai putere primit recent, ultima generatie a deja-celebrului Alpina B5 Bi-Turbo se apropie vertiginos de ceea ce ofera noul BMW M5 F10. Asadar, pornind de la aceasta premisa, tinem sa afirmam ca suntem si extrem de interesati de cati vor alege tuningul, respectiv de cati vor merge pe mana stock-ului (in cazuri asemanatoare).
Distribuie pe Facebook

In lumea pasionatilor obsedatilor de automobile BMW, literele 'B' si 'M' se bucura de o insemnatate pur si simplu... divina. Daca cea din urma litera nu mai are nevoie de nici o prezentare, aceasta fiind alocata diviziei ce se ocupa cu dezvoltarea modelelor bavareze de performanta, despre cea dintai este necesar sa specificam, cel putin in unele situatii, ca este strans legata de numele creatiilor ce poarta semnatura specialistilor Alpina. Acum, cand speram ca toata lumea s-a lamurit cu privire la 'B' si 'M', sa trecem direct la mica noastra dezbatere.

Alpina B5 Bi-Turbo:

Lansat initial cu 507 cai putere si upgradat ulterior la 540 CP. Acesta este de departe cel mai intrigant detaliu ascuns in fisa tehnica a noului Alpina B5 Bi-Turbo. Oare-are de gand creatia celebrei companii germane de tuning sa porneasca in urmarirea recent-lansatului BMW M5? Un raspuns este greu de dat, insa o astfel de intrebare isi justifica din plin existenta. La fel si aparitia acestui versus.

Alpina B5 Bi-Turbo versus BMW M5 - Tuning sau Stock?

Trecand insa mai departe, ne lovim si de o prima asemanare intre cele doua automobile germane de inalta performanta. Mai exact, la fel ca si in cazul generatiei F10 a deja-legendarului BMW M5, noul Alpina B5 Bi-Turbo pune la dispozitia celui aflat la volan serviciile unui propulsor V8 de 4.4 litri dotat cu doua turbine uriase. In cazul de fata, asa cum precizam si anterior, puterea maxima urca pana la 540 CP, in timp ce cuplul motor se situeaza in jurul valorii de 730 Newton-Metri. 730 Nm disponibili inca de la 2.800 rotatii per minut, ca sa fim mai precisi.

Alpina B5 Bi-Turbo versus BMW M5 - Tuning sau Stock?

Daca aceasta asemanare risca sa arunce intr-o confruntare directa cele doua fantastice modele, cutia de viteze prezenta la datorie ne reaminteste ca aceste doua grozave automobile au ca target o clientela diferita. Nu de alta, dar spre deosebire de BMW M5, care se bucura de o cutie cu sapte trepte si dublu-ambreiaj, Alpina B5 Bi-Turbo beneficiaza de o transmisie automata ZF cu opt rapoarte. Chiar si asa, nici in cazul de fata performantele nu dezamagesc. Ba din contra: la o acceleratie de la 0 la 100 km/h in 4.5 secunde, respectiv o viteza maxima de 319 km/h, proiectul specialistilor Alpina gazduieste sub denumirea de B5 Bi-Turbo unul dintre cele mai rapide BMW-uri Seria 5 F10 pe care banii il pot cumpara la acest moment.


Alpina B5 Bi-Turbo versus BMW M5 - Tuning sau Stock?

Si revenind la acea clientela diferita, acest detaliu este scos in evidenta si de aspectul estetic, capitol caracterizat de termeni precum 'eleganta', 'rafinament' si, nu in ultimul rand, prestanta. Caci noul Alpina B5 Bi-Turbo nu planuieste sa cucereasca privirile celor din jur prin elemente vulgare si extrem de agresive, ci prin detalii sublime, dar de mare efect - iar aici tinem sa precizam in special jantele cu design multispita (asta pe langa prelungirea dedicata spoilerului fata, difuzorul atasat spoilerului spate sau eleronul ce continua linia portbagajului).

Alpina B5 Bi-Turbo versus BMW M5 - Tuning sau Stock?

BMW M5

Indreptandu-ne privirea catre celalalt oponent, stim sigur ca acesta nu mai are nevoie de nici o alta prezentare. Desigur, asta nu ne impiedica sa reamintim tuturor ca ultima generatie a legendarului BMW M5 ascunde sub capota un propulsor V8 twin-turbo, cu o capacitate de 4.395 centimetri cubi, capabil sa produca undeva in jurul 560 cai putere si 680 Newton-Metri. Iar pentru a pastra proportia de informatii oferita si la Alpina B5 Bi-Turbo, tinem sa precizam ca uriasul cuplu motor este gata de actiune imediat ce turometrul indica prezenta celor 1.500 de rotatii per minut.

Alpina B5 Bi-Turbo versus BMW M5 - Tuning sau Stock?

Lista cu bunatati continua cu indelung-aclamata transmisie M-DCT - sapte trepte si dublu-ambreiaj, ce lucreaza din greu pentru ca modelul bavarez de inalta performanta sa accelereze de la 0 la 100 km/h in nici mai mult, nici mai putin de 4.4 secunde. Am fi tentati sa spunem cate ceva si despre cele 13 secunde necesare acceleratiei de la 0 la 200 km/h, insa cum cei de la Alpina nu au precizat nimic cu privire la acest detaliu, dorim sa renuntam la aceasta idee. Nu de alta, dar nu vrem sa fim aratati cu degetul si acuzati ca am discrimina B5-ul Bi-Turbo.

Alpina B5 Bi-Turbo versus BMW M5 - Tuning sau Stock?

Intr-un final, iata c-am ajuns si la aspectul legat de viteza maxima, aspect unde creatia diviziei M GmbH este nevoita sa se multumeasca cu un 250 km/h limitat electronic. Deh, asa-i la masinile astea de serie. Vestea buna este ca se poate opta totusi pentru un pachet magic care asigura vitezometrului o activitate pana la pragul celor 305 kilometri pe ora.

Alpina B5 Bi-Turbo versus BMW M5 - Tuning sau Stock?

Si daca ar mai fi ceva de precizat, atunci acel ceva ar trebui sa aiba legatura cu designul exterior. Da, noul BMW M5 se remarca prin linii agresive si forme musculoase, detalii pe-alocuri chiar vulgare. Este vreo problema cu asta?!

Alpina B5 Bi-Turbo versus BMW M5 - Tuning sau Stock?

Alpina B5 Bi-Turbo versus BMW M5:

Intr-o alta ordine de idei, asta inseamna ca a sosit momentul sa tragem si una-doua-trei concluzii. Pentru inceput, dorim sa afirmam ca ambele automobile sunt absolut exceptionale si pot fi considerate, cu mare usurinta, un daily driver de care am avea cu totii nevoie.

Alpina B5 Bi-Turbo versus BMW M5 - Tuning sau Stock?

Totusi, datorita aspectului sau cuminte si transmisiei automate cu opt rapoarte, Alpina B5 Bi-Biturbo pune accentul, ca intotdeauna de altfel, mai mult pe confort si prestanta decat pe performantele extreme - asa cum modelul BMW M5 a facut inca de la prima generatie. Cel mai probabil, aici se decide si castigatorul. Cert e ca daca am combina partea tehnica a BMW-ului M5 cu aspectul estetic al noului Alpina B5 Bi-Turbo... ei bine, atunci am avea un sleeper al naibii de adorabil.

Alpina B5 Bi-Turbo versus BMW M5 - Tuning sau Stock?

Pana atunci, revenim de unde-am pornit: Alpina B5 Bi-Turbo sau BMW M5?

Sondaj

Care este preferatul tau?

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Versus DATA PUBLICĂRII: 28 Februarie 2012