Alpina B5 Bi-Turbo versus BMW M5 - Tuning sau Stock?

In lumea pasionatilor obsedatilor de automobile BMW, literele 'B' si 'M' se bucura de o insemnatate pur si simplu... divina. Daca cea din urma litera nu mai are nevoie de nici o prezentare, aceasta fiind alocata diviziei ce se ocupa cu dezvoltarea modelelor bavareze de performanta, despre cea dintai este necesar sa specificam, cel putin in unele situatii, ca este strans legata de numele creatiilor ce poarta semnatura specialistilor Alpina. Acum, cand speram ca toata lumea s-a lamurit cu privire la 'B' si 'M', sa trecem direct la mica noastra dezbatere.
Alpina B5 Bi-Turbo:
Lansat initial cu 507 cai putere si upgradat ulterior la 540 CP. Acesta este de departe cel mai intrigant detaliu ascuns in fisa tehnica a noului Alpina B5 Bi-Turbo. Oare-are de gand creatia celebrei companii germane de tuning sa porneasca in urmarirea recent-lansatului BMW M5? Un raspuns este greu de dat, insa o astfel de intrebare isi justifica din plin existenta. La fel si aparitia acestui versus.
Trecand insa mai departe, ne lovim si de o prima asemanare intre cele doua automobile germane de inalta performanta. Mai exact, la fel ca si in cazul generatiei F10 a deja-legendarului BMW M5, noul Alpina B5 Bi-Turbo pune la dispozitia celui aflat la volan serviciile unui propulsor V8 de 4.4 litri dotat cu doua turbine uriase. In cazul de fata, asa cum precizam si anterior, puterea maxima urca pana la 540 CP, in timp ce cuplul motor se situeaza in jurul valorii de 730 Newton-Metri. 730 Nm disponibili inca de la 2.800 rotatii per minut, ca sa fim mai precisi.
Daca aceasta asemanare risca sa arunce intr-o confruntare directa cele doua fantastice modele, cutia de viteze prezenta la datorie ne reaminteste ca aceste doua grozave automobile au ca target o clientela diferita. Nu de alta, dar spre deosebire de BMW M5, care se bucura de o cutie cu sapte trepte si dublu-ambreiaj, Alpina B5 Bi-Turbo beneficiaza de o transmisie automata ZF cu opt rapoarte. Chiar si asa, nici in cazul de fata performantele nu dezamagesc. Ba din contra: la o acceleratie de la 0 la 100 km/h in 4.5 secunde, respectiv o viteza maxima de 319 km/h, proiectul specialistilor Alpina gazduieste sub denumirea de B5 Bi-Turbo unul dintre cele mai rapide BMW-uri Seria 5 F10 pe care banii il pot cumpara la acest moment.
Si revenind la acea clientela diferita, acest detaliu este scos in evidenta si de aspectul estetic, capitol caracterizat de termeni precum 'eleganta', 'rafinament' si, nu in ultimul rand, prestanta. Caci noul Alpina B5 Bi-Turbo nu planuieste sa cucereasca privirile celor din jur prin elemente vulgare si extrem de agresive, ci prin detalii sublime, dar de mare efect - iar aici tinem sa precizam in special jantele cu design multispita (asta pe langa prelungirea dedicata spoilerului fata, difuzorul atasat spoilerului spate sau eleronul ce continua linia portbagajului).
BMW M5
Indreptandu-ne privirea catre celalalt oponent, stim sigur ca acesta nu mai are nevoie de nici o alta prezentare. Desigur, asta nu ne impiedica sa reamintim tuturor ca ultima generatie a legendarului BMW M5 ascunde sub capota un propulsor V8 twin-turbo, cu o capacitate de 4.395 centimetri cubi, capabil sa produca undeva in jurul 560 cai putere si 680 Newton-Metri. Iar pentru a pastra proportia de informatii oferita si la Alpina B5 Bi-Turbo, tinem sa precizam ca uriasul cuplu motor este gata de actiune imediat ce turometrul indica prezenta celor 1.500 de rotatii per minut.
Lista cu bunatati continua cu indelung-aclamata transmisie M-DCT - sapte trepte si dublu-ambreiaj, ce lucreaza din greu pentru ca modelul bavarez de inalta performanta sa accelereze de la 0 la 100 km/h in nici mai mult, nici mai putin de 4.4 secunde. Am fi tentati sa spunem cate ceva si despre cele 13 secunde necesare acceleratiei de la 0 la 200 km/h, insa cum cei de la Alpina nu au precizat nimic cu privire la acest detaliu, dorim sa renuntam la aceasta idee. Nu de alta, dar nu vrem sa fim aratati cu degetul si acuzati ca am discrimina B5-ul Bi-Turbo.
Intr-un final, iata c-am ajuns si la aspectul legat de viteza maxima, aspect unde creatia diviziei M GmbH este nevoita sa se multumeasca cu un 250 km/h limitat electronic. Deh, asa-i la masinile astea de serie. Vestea buna este ca se poate opta totusi pentru un pachet magic care asigura vitezometrului o activitate pana la pragul celor 305 kilometri pe ora.
Si daca ar mai fi ceva de precizat, atunci acel ceva ar trebui sa aiba legatura cu designul exterior. Da, noul BMW M5 se remarca prin linii agresive si forme musculoase, detalii pe-alocuri chiar vulgare. Este vreo problema cu asta?!
Alpina B5 Bi-Turbo versus BMW M5:
Intr-o alta ordine de idei, asta inseamna ca a sosit momentul sa tragem si una-doua-trei concluzii. Pentru inceput, dorim sa afirmam ca ambele automobile sunt absolut exceptionale si pot fi considerate, cu mare usurinta, un daily driver de care am avea cu totii nevoie.
Totusi, datorita aspectului sau cuminte si transmisiei automate cu opt rapoarte, Alpina B5 Bi-Biturbo pune accentul, ca intotdeauna de altfel, mai mult pe confort si prestanta decat pe performantele extreme - asa cum modelul BMW M5 a facut inca de la prima generatie. Cel mai probabil, aici se decide si castigatorul. Cert e ca daca am combina partea tehnica a BMW-ului M5 cu aspectul estetic al noului Alpina B5 Bi-Turbo... ei bine, atunci am avea un sleeper al naibii de adorabil.
Pana atunci, revenim de unde-am pornit: Alpina B5 Bi-Turbo sau BMW M5?
-
Ulei transmisie fatcom valvolina-f 1l 16 Lei
Tub / furtun / racord aer admisie audi a6 c5 2.5 tdi 4x4 fab.... 30 Lei
Skoda kodiaq dsg 2019 22000 €
-
Ventilator racire motor volvo v40 350 Lei
5801569141 0445110540 bosch injector case ih / new holland... 650 Lei
Grila radiator neagra cu rama cromata audi a3 2008-2012 537 Lei
-
Dezmembram mercedes-benz clk-class c209 [2002 - 2005]...
Elevator auto cu 2 coloane pe surub 4500 Lei
Bara spate ford kuga 2 st-line facelift an 2016-2017-2018-2019... 600 Lei
-
Chiulasa completa 03l103373j vw multivan t5 (7hm, 7hn) 2.0... 2500 Lei
A6540700087 0445118009 bosch injector mercedes a, b, c, cla,... 600 Lei
Caseta directie land rover freelander (ln) (1998 - 2006)... 1483 Lei
-
Carcasa oglinda pregatita pentru vopsit - ford puma 2000-2001,... 105.14 Lei
Dacia logan benzina 2020 7300 €
Diagnoza motor suzuki marine jet boat - outboard - wave runner... 660 Lei
-
Bandou bara fata - renault captur 2017 , 620722890r 183.3 Lei
Electrovalva 3.0 tdi cdu cdud audi a6 c7 4g audi q5 a5 8f a6... 100 Lei
Panou sigurante bsm ab4 peugeot 508 i 2.0 hdi rxh hybrid4 163... 500 Lei
-
Toba finala sport audi a4 b5 friedrich motorsport 400 Lei
Difuzor bara spate audi a4 b9 (2016-2019) cod 8w0807521g 300 Lei
Armatura superioara bara fata toyota prius 2016-2017-2018 noua... 730 Lei
-
Compresor clima citroen c5 2 1.6 hdi 2007-2017 9800839580 750 Lei
Trager (panou frontal) bmw x3 f25 1400 Lei
Roata janta tabla rezerva 185 60 15 r15 seat ibiza 2009 - 2014... 249.99 Lei
-
Aripa dreapta opel frontera b 1999 2004 350 Lei
Faruri bi-xenon hummer h3 cu lupa 3750 Lei
Camera video marsarier oe mercedes-benz vito w639 2003-2014... 2910 Lei
-
Bara fata grunduita vw jetta 05/10 200 Lei
Coloana directie renault clio ii 1998 2012 100 Lei
Coloana directie renault clio 1 1991 1998 80 Lei
-
Grila dreapta proiector ceata bara fata audi a4 b8 2012-2015... 235 Lei
Set ornamente crom grila radiator suzuki vitara (2015-2018) 200 Lei
Cablaj bara spate oe dacia logan 2 2012→ 240153297r 510 Lei
-
Grila radiator audi a4 b9 8w 2016 2017 2018 2019 350 Lei
Senzor presiune ac volkswagen touran (1t1, 1t2) [ 2003 - 2010... 100 Lei
Injectoare hyundai i30 / kia ceed 1.6 crdi 2007 2008 2009 2010 200 Lei


