Alpina B5 Bi-Turbo versus BMW M5 - Tuning sau Stock?

In lumea pasionatilor obsedatilor de automobile BMW, literele 'B' si 'M' se bucura de o insemnatate pur si simplu... divina. Daca cea din urma litera nu mai are nevoie de nici o prezentare, aceasta fiind alocata diviziei ce se ocupa cu dezvoltarea modelelor bavareze de performanta, despre cea dintai este necesar sa specificam, cel putin in unele situatii, ca este strans legata de numele creatiilor ce poarta semnatura specialistilor Alpina. Acum, cand speram ca toata lumea s-a lamurit cu privire la 'B' si 'M', sa trecem direct la mica noastra dezbatere.
Alpina B5 Bi-Turbo:
Lansat initial cu 507 cai putere si upgradat ulterior la 540 CP. Acesta este de departe cel mai intrigant detaliu ascuns in fisa tehnica a noului Alpina B5 Bi-Turbo. Oare-are de gand creatia celebrei companii germane de tuning sa porneasca in urmarirea recent-lansatului BMW M5? Un raspuns este greu de dat, insa o astfel de intrebare isi justifica din plin existenta. La fel si aparitia acestui versus.
Trecand insa mai departe, ne lovim si de o prima asemanare intre cele doua automobile germane de inalta performanta. Mai exact, la fel ca si in cazul generatiei F10 a deja-legendarului BMW M5, noul Alpina B5 Bi-Turbo pune la dispozitia celui aflat la volan serviciile unui propulsor V8 de 4.4 litri dotat cu doua turbine uriase. In cazul de fata, asa cum precizam si anterior, puterea maxima urca pana la 540 CP, in timp ce cuplul motor se situeaza in jurul valorii de 730 Newton-Metri. 730 Nm disponibili inca de la 2.800 rotatii per minut, ca sa fim mai precisi.
Daca aceasta asemanare risca sa arunce intr-o confruntare directa cele doua fantastice modele, cutia de viteze prezenta la datorie ne reaminteste ca aceste doua grozave automobile au ca target o clientela diferita. Nu de alta, dar spre deosebire de BMW M5, care se bucura de o cutie cu sapte trepte si dublu-ambreiaj, Alpina B5 Bi-Turbo beneficiaza de o transmisie automata ZF cu opt rapoarte. Chiar si asa, nici in cazul de fata performantele nu dezamagesc. Ba din contra: la o acceleratie de la 0 la 100 km/h in 4.5 secunde, respectiv o viteza maxima de 319 km/h, proiectul specialistilor Alpina gazduieste sub denumirea de B5 Bi-Turbo unul dintre cele mai rapide BMW-uri Seria 5 F10 pe care banii il pot cumpara la acest moment.
Si revenind la acea clientela diferita, acest detaliu este scos in evidenta si de aspectul estetic, capitol caracterizat de termeni precum 'eleganta', 'rafinament' si, nu in ultimul rand, prestanta. Caci noul Alpina B5 Bi-Turbo nu planuieste sa cucereasca privirile celor din jur prin elemente vulgare si extrem de agresive, ci prin detalii sublime, dar de mare efect - iar aici tinem sa precizam in special jantele cu design multispita (asta pe langa prelungirea dedicata spoilerului fata, difuzorul atasat spoilerului spate sau eleronul ce continua linia portbagajului).
BMW M5
Indreptandu-ne privirea catre celalalt oponent, stim sigur ca acesta nu mai are nevoie de nici o alta prezentare. Desigur, asta nu ne impiedica sa reamintim tuturor ca ultima generatie a legendarului BMW M5 ascunde sub capota un propulsor V8 twin-turbo, cu o capacitate de 4.395 centimetri cubi, capabil sa produca undeva in jurul 560 cai putere si 680 Newton-Metri. Iar pentru a pastra proportia de informatii oferita si la Alpina B5 Bi-Turbo, tinem sa precizam ca uriasul cuplu motor este gata de actiune imediat ce turometrul indica prezenta celor 1.500 de rotatii per minut.
Lista cu bunatati continua cu indelung-aclamata transmisie M-DCT - sapte trepte si dublu-ambreiaj, ce lucreaza din greu pentru ca modelul bavarez de inalta performanta sa accelereze de la 0 la 100 km/h in nici mai mult, nici mai putin de 4.4 secunde. Am fi tentati sa spunem cate ceva si despre cele 13 secunde necesare acceleratiei de la 0 la 200 km/h, insa cum cei de la Alpina nu au precizat nimic cu privire la acest detaliu, dorim sa renuntam la aceasta idee. Nu de alta, dar nu vrem sa fim aratati cu degetul si acuzati ca am discrimina B5-ul Bi-Turbo.
Intr-un final, iata c-am ajuns si la aspectul legat de viteza maxima, aspect unde creatia diviziei M GmbH este nevoita sa se multumeasca cu un 250 km/h limitat electronic. Deh, asa-i la masinile astea de serie. Vestea buna este ca se poate opta totusi pentru un pachet magic care asigura vitezometrului o activitate pana la pragul celor 305 kilometri pe ora.
Si daca ar mai fi ceva de precizat, atunci acel ceva ar trebui sa aiba legatura cu designul exterior. Da, noul BMW M5 se remarca prin linii agresive si forme musculoase, detalii pe-alocuri chiar vulgare. Este vreo problema cu asta?!
Alpina B5 Bi-Turbo versus BMW M5:
Intr-o alta ordine de idei, asta inseamna ca a sosit momentul sa tragem si una-doua-trei concluzii. Pentru inceput, dorim sa afirmam ca ambele automobile sunt absolut exceptionale si pot fi considerate, cu mare usurinta, un daily driver de care am avea cu totii nevoie.
Totusi, datorita aspectului sau cuminte si transmisiei automate cu opt rapoarte, Alpina B5 Bi-Biturbo pune accentul, ca intotdeauna de altfel, mai mult pe confort si prestanta decat pe performantele extreme - asa cum modelul BMW M5 a facut inca de la prima generatie. Cel mai probabil, aici se decide si castigatorul. Cert e ca daca am combina partea tehnica a BMW-ului M5 cu aspectul estetic al noului Alpina B5 Bi-Turbo... ei bine, atunci am avea un sleeper al naibii de adorabil.
Pana atunci, revenim de unde-am pornit: Alpina B5 Bi-Turbo sau BMW M5?
-
Jante de aliaj 5x112 pe 18 originale audi q3 f3 din2019 /... 1000 €
Interior complet mercedes-benz c-class w204/s204 [2007 - 2012]... 1000 Lei
Corp termostat 04l121111a, audi a4 allroad (8kh, b8) 2.0tdi 184 Lei
-
Conducta admisie mercedes sprinter w906 (2006-2017), vito,... 150 Lei
Turbina ford fiesta 1.0 benzina 2021, cm5g6k682he 968 Lei
Suport cutie viteze renault scenic 3 2010 monovolum 1.5 dci 150 Lei
-
Cablu, frana de parcare stanga (814015148 tri) fiat,lancia 55.48 Lei
Skoda fabia benzina 2010 2999 €
Calculator motor / ecu volkswagen polo 9n 1.4 bby 2002 - 2009... 249.99 Lei
-
Motoras macara vw passat b6 2005-2010 fata stanga 1k0959793g,... 100 Lei
Broasca haion nty skoda karoq 2017→ 1.0 tsi ezc-sk-084 120 Lei
Cutie transfer fata toyota rav 4 2.2 d-4d automata 4x4 w82 1y131 1000 Lei
-
Roata janta aliaj 5x112 195 65 15 r15 vw passat b5 1997 - 2001... 299 Lei
Panou comanda aer conditionat ac clima climatronic skoda... 199.99 Lei
Lampa spate dreapta (tyc110197012 tyc) vw 157.95 Lei
-
Set rulment roata ford transit bus (2006 - 2014) comline... 328 Lei
Arbore cotit / vibrochen 038l vw touran i 1.9 tdi 90 cai motor... 1100 Lei
Buson umplere ulei skoda fabia 5j [2007 - 2010] hatchback 1.2... 46 Lei
-
Unitate de comanda,lampa cu descarcare pe gaz seat leon (1p1)... 831 Lei
Conducta ulei turbo opel insignia a 2.0 cdti a20dth contucta... 50 Lei
Janta aliaj r17 / 17x7.5j et50.8 cod hb17 jeep grand cherokee... 200 Lei
-
Senzor detonatie dacia logan [2004 - 2008] sedan 1.6 mt (87 hp) 59 Lei
Media player / radio / unitate cd / casetofon opel corsa c... 250 Lei
Deflector difuzor captare aer vw golf plus 1.4 bud cgga 2008 -... 99.99 Lei
-
Grila / consola centrala bord hyundai coupe gk fab. 2001 -... 100 Lei
Suport motor renault laguna 2 [2001 - 2005] grandtour wagon... 70 Lei
Compresor clima opel meriva b 2010-2014 1.7 cdti 13250606 zj2 700 Lei
-
Set accesorii, placute frana citroen berlingo (b9) (2008 -... 20 Lei
Set placute frana fata trw opel movano b 2010→ gdb1910 276 Lei
4e0807417b bandou stopuri bara spate audi a8 4e motor 3.0tdi... 250 Lei
-
Maner iexterior usa fata/spate dreapta bmw seria 3 e92/93... 102 Lei
Set 2 boxe / difuzoare chrysler pt cruiser fab. 2000 - 2010... 100 Lei
Modul stabilizator tensiune audi a6/s6 iv saloon (4g2, c7,... 180 Lei
-
Suport motor stanga audi a6 2.7 tdi - (2004 2009) 65 Lei
Plansa bord, mercedes clasa e (w212), vol pe st (id:578182) 1700 Lei
Ecu vw golf 6 1.6 tdi cayb 90 cai 03l906023ml 5wp42691aa 900 Lei


