Alpina B5 Bi-Turbo versus BMW M5 - Tuning sau Stock?

In lumea pasionatilor obsedatilor de automobile BMW, literele 'B' si 'M' se bucura de o insemnatate pur si simplu... divina. Daca cea din urma litera nu mai are nevoie de nici o prezentare, aceasta fiind alocata diviziei ce se ocupa cu dezvoltarea modelelor bavareze de performanta, despre cea dintai este necesar sa specificam, cel putin in unele situatii, ca este strans legata de numele creatiilor ce poarta semnatura specialistilor Alpina. Acum, cand speram ca toata lumea s-a lamurit cu privire la 'B' si 'M', sa trecem direct la mica noastra dezbatere.
Alpina B5 Bi-Turbo:
Lansat initial cu 507 cai putere si upgradat ulterior la 540 CP. Acesta este de departe cel mai intrigant detaliu ascuns in fisa tehnica a noului Alpina B5 Bi-Turbo. Oare-are de gand creatia celebrei companii germane de tuning sa porneasca in urmarirea recent-lansatului BMW M5? Un raspuns este greu de dat, insa o astfel de intrebare isi justifica din plin existenta. La fel si aparitia acestui versus.
Trecand insa mai departe, ne lovim si de o prima asemanare intre cele doua automobile germane de inalta performanta. Mai exact, la fel ca si in cazul generatiei F10 a deja-legendarului BMW M5, noul Alpina B5 Bi-Turbo pune la dispozitia celui aflat la volan serviciile unui propulsor V8 de 4.4 litri dotat cu doua turbine uriase. In cazul de fata, asa cum precizam si anterior, puterea maxima urca pana la 540 CP, in timp ce cuplul motor se situeaza in jurul valorii de 730 Newton-Metri. 730 Nm disponibili inca de la 2.800 rotatii per minut, ca sa fim mai precisi.
Daca aceasta asemanare risca sa arunce intr-o confruntare directa cele doua fantastice modele, cutia de viteze prezenta la datorie ne reaminteste ca aceste doua grozave automobile au ca target o clientela diferita. Nu de alta, dar spre deosebire de BMW M5, care se bucura de o cutie cu sapte trepte si dublu-ambreiaj, Alpina B5 Bi-Turbo beneficiaza de o transmisie automata ZF cu opt rapoarte. Chiar si asa, nici in cazul de fata performantele nu dezamagesc. Ba din contra: la o acceleratie de la 0 la 100 km/h in 4.5 secunde, respectiv o viteza maxima de 319 km/h, proiectul specialistilor Alpina gazduieste sub denumirea de B5 Bi-Turbo unul dintre cele mai rapide BMW-uri Seria 5 F10 pe care banii il pot cumpara la acest moment.
Si revenind la acea clientela diferita, acest detaliu este scos in evidenta si de aspectul estetic, capitol caracterizat de termeni precum 'eleganta', 'rafinament' si, nu in ultimul rand, prestanta. Caci noul Alpina B5 Bi-Turbo nu planuieste sa cucereasca privirile celor din jur prin elemente vulgare si extrem de agresive, ci prin detalii sublime, dar de mare efect - iar aici tinem sa precizam in special jantele cu design multispita (asta pe langa prelungirea dedicata spoilerului fata, difuzorul atasat spoilerului spate sau eleronul ce continua linia portbagajului).
BMW M5
Indreptandu-ne privirea catre celalalt oponent, stim sigur ca acesta nu mai are nevoie de nici o alta prezentare. Desigur, asta nu ne impiedica sa reamintim tuturor ca ultima generatie a legendarului BMW M5 ascunde sub capota un propulsor V8 twin-turbo, cu o capacitate de 4.395 centimetri cubi, capabil sa produca undeva in jurul 560 cai putere si 680 Newton-Metri. Iar pentru a pastra proportia de informatii oferita si la Alpina B5 Bi-Turbo, tinem sa precizam ca uriasul cuplu motor este gata de actiune imediat ce turometrul indica prezenta celor 1.500 de rotatii per minut.
Lista cu bunatati continua cu indelung-aclamata transmisie M-DCT - sapte trepte si dublu-ambreiaj, ce lucreaza din greu pentru ca modelul bavarez de inalta performanta sa accelereze de la 0 la 100 km/h in nici mai mult, nici mai putin de 4.4 secunde. Am fi tentati sa spunem cate ceva si despre cele 13 secunde necesare acceleratiei de la 0 la 200 km/h, insa cum cei de la Alpina nu au precizat nimic cu privire la acest detaliu, dorim sa renuntam la aceasta idee. Nu de alta, dar nu vrem sa fim aratati cu degetul si acuzati ca am discrimina B5-ul Bi-Turbo.
Intr-un final, iata c-am ajuns si la aspectul legat de viteza maxima, aspect unde creatia diviziei M GmbH este nevoita sa se multumeasca cu un 250 km/h limitat electronic. Deh, asa-i la masinile astea de serie. Vestea buna este ca se poate opta totusi pentru un pachet magic care asigura vitezometrului o activitate pana la pragul celor 305 kilometri pe ora.
Si daca ar mai fi ceva de precizat, atunci acel ceva ar trebui sa aiba legatura cu designul exterior. Da, noul BMW M5 se remarca prin linii agresive si forme musculoase, detalii pe-alocuri chiar vulgare. Este vreo problema cu asta?!
Alpina B5 Bi-Turbo versus BMW M5:
Intr-o alta ordine de idei, asta inseamna ca a sosit momentul sa tragem si una-doua-trei concluzii. Pentru inceput, dorim sa afirmam ca ambele automobile sunt absolut exceptionale si pot fi considerate, cu mare usurinta, un daily driver de care am avea cu totii nevoie.
Totusi, datorita aspectului sau cuminte si transmisiei automate cu opt rapoarte, Alpina B5 Bi-Biturbo pune accentul, ca intotdeauna de altfel, mai mult pe confort si prestanta decat pe performantele extreme - asa cum modelul BMW M5 a facut inca de la prima generatie. Cel mai probabil, aici se decide si castigatorul. Cert e ca daca am combina partea tehnica a BMW-ului M5 cu aspectul estetic al noului Alpina B5 Bi-Turbo... ei bine, atunci am avea un sleeper al naibii de adorabil.
Pana atunci, revenim de unde-am pornit: Alpina B5 Bi-Turbo sau BMW M5?
-
0 445 020 195 5801486599 bosch pompa inalta presiune iveco... 600 €
0445116042 9687454380 1980el 0986435392 bosch injector citroen... 500 Lei
5801621241 826996-0002 826996-5002 5801674711 garrett... 5000 Lei
-
Jante aliaj 17 zoll marca oxigin, gama vw, audi, seat, skoda,... 2900 Lei
Grila stergator dr vw tiguan 2008-2013 100 Lei
Jante aliaj 17 zoll originale audi q5 / mercedes / vw/ seat /... 2000 Lei
-
Alfa-romeo giulietta 2.0 jtdm collezione aut. xenon clima... 6990 €
Macara electrica usa spate stanga audi a6 (2018->) [c8, 4k]... 400 Lei
504047816 3598718 87803115 504082710 hx35 holset turbosuflanta... 1750 Lei
-
Bara spate audi a4 b8/8k s-line (facelift) an 2011 2012 2013... 700 Lei
Jante aliaj 16 - set alfa romeo 147 [facelift] [2004 - 2010] 750 Lei
Sh01-13700 810358-5002 810358-0002 garrett biturbo mazda 3/6... 300 €
-
A2133004320 a2133200004 a2133200104 compresor airmatic... 1000 Lei
0445111143 5802846337 bosch injector iveco daily vi 2.3 750 Lei
0445010414 55253490 55243307 bosch pompa inalta presiune... 1000 Lei
-
9820403480 jx6q-9f593-aa 0445110749 bosch injector citroen... 600 Lei
0445120007 0986435508 bosch injector daf /iveco eurocarg /new... 450 Lei
Bmw 120 seria 1 /1.6 diesel recent adus si inmatri ro.2025 an... 31500 Lei
-
20504348 20745795 207457950 735284-5001s garrett turbosuflanta... 300 €
0986437512 0445020195 0445020292 5801486599r bosch pompa... 3000 Lei
Macara electrica usa spate stanga mercedes-benz e-class... 200 Lei
-
0 986 435 655 0 445 124 014 504388750 bosch injector new... 2000 Lei
Bara fata toyota verso 09/13 1032 Lei
95521533 55578075 dcri301030 denso injector opel astra j k... 600 Lei
-
00670051811 a670051811 ihi turbosuflanta alfa romeo stelivio /... 1750 Lei
Ceasuri bord digitale audi a4 b9 8w / a5 8w / q5 fy (virtual... 4500 Lei
A2313202701 a2133202904 a2133200104 compresor airmatic... 1000 Lei
-
5802204204 5801527202 789499-5003s garrett turbo iveco... 5000 Lei
Ford fiesta mca trend 5 d 2017 5500 €
Bara stabilizatoare fata, vw golf 4 (1j1) (id:449136) 176 Lei
-
42609705 3110100000000x compressor a/c chevrolet bolt ev opel... 2500 Lei
0445020160 0445020292 0445020195 0986437512 bosch pompa inalta... 3000 Lei
Vw passat 2.0 tdi /150 cp euro 6 an fab. 2015 8950 €
-
Jante aliaj 16 zoll marca dezent, gama dacia duster, mazda,... 1000 Lei
3773781 5042522420 hy40v 504108310 504108308 holset turbo... 2500 Lei
5801553219 504388756 0986437512 bosch pompa inalta presiune... 3000 Lei


