Alpina B5 versus Alpina D5: benzina sau motorina?

Alpina B5 versus Alpina D5: benzina sau motorina?
  • Alpina B5 are un motor de 540 cp
  • Alpina D5 are un propulsor de 350 cp
  • Pretul masinilor incepe de la 59.622 Euro plus taxe
Distribuie pe Facebook

Alpina nu este deloc un simplu tuner dedicat marcii BMW. Ci este un dealer BMW care re-vinde masinile bavareze intr-o forma mai buna si mai scumpa. Astazi au lansat ultimele generatii de BMW Seria 5 in doua setari distincte: B5 si D5, adica pe benzina si pe motorina. E vorba de modelele de Seria 5 generatie 2014, in ambele variante de caroserie: estate si sedan.

Alpina si-a prezentat cele mai noi creatii din segmentul limuzinelor de clasa mare. E vorba de BMW Seria 5 modificat in stilul caracteristic nemtilor de la Alpina, cate putin la exterior, cate putin la interior, mai mult sub capota. Astfel, noile generatii 2014 de modele D5 si B5 au fost lansate in cele doua variante de caroserie, sedan si estate. Modelul D5 este propulsat de un motor biturbo diesel, iar cel B5 are un motor pe benzina, tot biturbo.

Alpina D5 Biturbo are un motor de 3 litri cu 6 cilindri in linie, motor ce produce 350 cp si un cuplu de 700 Nm, cuplat la o transmisie automata cu 8 rapoarte. Poate accelera de la 0 la 100 km/h in 5.1 secunde si atinge 275 km/h. Toata performanta avand un consum de numai 5.9 litri la fiecare 100 de kilometri parcursi. Pretul pentru toata distractia incepe de la 59.622 Euro plus taxe, putand trece de pragul celor 100.000 de Euro.

In schimb, varianta pe benzina numita B5 este mult mai scumpa. Pentru ca este si mai performanta. Si daca Alpina D5 Biturbo are un concurent mai puternic chiar de la BMW, in persoana lui M550d xDrive, benzinarul B5 nu prea are concurent, decat in randul lui M5. Pentru ca Alpina B5 are un motor de 533 cp, obtinuti din motorul V8 de 4.4 litri biturbo, si un cuplu de 730 Nm. La fel ca si fratele pe motorina, B5 are o cutie automata cu 8 rapoarte si tractiune spate.

Varianta pe benzina are un timp de acceleratie de numai 4.5 secunde si o viteza maxima de 319 km/h. Insa toate aceste cifre au un pret pe masura. Pentru ca B5 incepe de la 83.361 de Euro plus taxe, putand trece cu usurinta de 130.000 de Euro, in functie de dotari.

Ce-i drept, Alpina propune doua masini speciale, ceva mai slabe din punct de vedere al performantei, fata de varfurile de gama de la BMW, M550d, respectiv M5. Insa, totodata, Alpina propune si un pret mai bun. Pentru ca autoturismele vandute de Alpina au la baza modele accesibile, care, dupa modificarile tunerului german, ajung la preturile de vanzare. Chiar si asa, se pare ca reusesc sa fie mai ieftine decat concurentii directi ai producatorului oficial. Insa Alpina nu este pentru oricine, iar cel care doreste sa iasa in evidenta si sa conduca o limuzina exclusivista, dar cum nu mai are multa lume, alege acest brand.

Distribuie pe Facebook
mai multe