Ambele au acelasi pret, insa ofera retete complet diferite. Scurt comparativ intre Focus RS si Mustang EcoBoost

Ambele au acelasi pret, insa ofera retete complet diferite. Scurt comparativ intre Focus RS si Mustang EcoBoost
  • Noul Ford Focus RS porneste in Romania de la 37.000 euro
  • Hot-hatch-ul american ofera 350 CP si tractiune integrala
  • Pretul minim al unui Mustang de 317 CP este de 36.000 euro
Distribuie pe Facebook

Chiar daca la prima vedere pare o suma corecta, cei 37.000 de euro de la care porneste noul Ford Focus RS imping hot-hatch-ul american cu tractiune integrala in acelasi sector de pret cu ultima generatie a modelului Mustang.

Multe s-au spus si scris pana acum despre cea mai noua reiteratie a Focus-ului RS, hot-hatch-ul americanilor de la Ford combinand de-aceasta data un motor turbo de 2.3 litri cu o transmisie manuala in sase rapoarte si, in mod surprinzator, un sistem inteligent de tractiune integrala.

Drept urmare, cei 350 de cai putere si 470 de Newton-Metri prezenti la datorie aduc primii 100 de kilometri pe ora in numai 4.7 secunde, acul vitezometrului continuandu-si apoi nestingherit incursiunea pana la atingerea unei viteze maxime de aproximativ 266 km/h.

Ford Focus RS vs Ford Mustang EcoBoost

Tot la capitolul bunatati tehnice putem trece in revista si suspensia ajustabila sau sistemul de franare echipat cu discuri de pana la 350 de milimetri, pe cand partea estetica este compusa din spoilere agresiv stilizate, jante pe 19 inch si chiar volan, respectiv scaune sport.

Printre dotarile de confort / siguranta pe care noul Ford Focus RS le propune in versiunea de baza, oferita in Romania de la 37.000 de euro, avem faruri bi-xenon, interior imbracat partial in piele, climatizare automata, dar si keyless start sau ecran tactil cu diagonala de opt inch.

Ford Focus RS vs Ford Mustang EcoBoost

Suna bine, nu-i asa? Acum vin insa vestile proaste. Disponibila pentru prima oara la nivel global, cea de-a sasea generatie a legendarului Ford Mustang porneste pe piata auto autohtona de la 36.000 de euro in compania cutiei manuale, respectiv 38.000 de euro in varianta automata.

Fisa tehnica include si in cazul de fata o motorizare turbo de 2.3 litri, care produce (ce-i drept) doar 317 cai putere si 434 Newton-Metri. In plus, valorile maxime sunt livrate de-aceasta data exclusiv puntii spate, si nu catre toate cele patru roti ca in cazul de mai sus.

Ford Focus RS vs Ford Mustang EcoBoost

Asadar, sprintul 0 - 100 kilometri pe ora dureaza 5.8 secunde, in timp ce viteza maxima este de 233 km/h. Indiferent daca se opteaza pentru transmisia manuala in sase rapoarte sau pentru cutia automata cu acelasi numar de trepte, mai scumpa cu circa 2.000 de euro.

In ceea ce priveste pachetul standard, noul Mustang EcoBoost beneficiaza de - printre altele - cruise control, climatizare automata, camera pentru marsarier, dar si bord imbracat in piele, scaune reglabile electric sau ecran tactil cu diagonala de opt inch.

Ford Focus RS vs Ford Mustang EcoBoost

Concluzia? La 37.000 de euro, Ford ofera nu unul, ci doua automobile de inalta performanta cu design atragator si echipare bogata, clientii avand de ales intre un hot-hatch cu 350 de cai putere, plus tractiune integrala si un coupe cu 317 cai putere, plus tractiune spate.

De aici si intrebarea noastra: in cazul in care te-ai afla in aceasta situatie, tu pentru ce ai opta? Focus RS ori Mustang EcoBoost?

Sondaj

Care este alegerea ta?

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Versus DATA PUBLICĂRII: 15 Iulie 2016