Audi A8 vs. BMW 750Li vs. Mercedes-Benz S550

Audi A8 vs. BMW 750Li vs. Mercedes-Benz S550
Un Audi A8, un BMW 750Li si un Mercedes-Benz S550, toti incoronati in 2009, vor face in cele ce urmeaza obiectul si subiectul unei comparatii de zile mari.
Distribuie pe Facebook
Conduse pe drumuri de tara, dar si in oras aceste masini iti dau senzatii dintre cele mai contrarii. Depinde acum de ce parte a baricadei te afli: vrei sa conduci precum personajul din The Transporter sau sa evadezi conducand de placere fara o destinatie exacta.

Masinile puse la zid si testate sunt destul de apropiate ca performante. Modelele Audi A8 L de 4,2 litri, Mercedes-Benz S550 si BMW 750Li au in dotare motoare V8 ntre 350 si 400CP. Dimensiunile sunt aproape similare iar preturile si ele destul de apropiate: Audi ($78.725), BMW ($86.025), Mercedes-Benz ($91.225).


Din cele trei masini, Audi-ul pastreaza nca cele mai multe trasaturi comune cu a doua generatie denumita D3 si lansata in 2004. De atunci, cei de la Audi au adaugat o noua grila trapezoidala in 2005, dar infatissarea generala si sistemul 4X4 au ramas aceleasi. Propulsorul este un V8 de 4,2 litri si 32 de valve care livreaza 350CP. 

Tratamentul Audi se face simtit de cum te urci la bord, sentimentul de exclusivitate fiind unul atotprezent. In ceea ce priveste comportamentul in curbe Audi a obtinut scoruri bune, dar nu printre cele mai bune. In linie dreapta, accelerarea de la 0 la 100 de kilometri pe ora s-a petrecut in 6,3 secunde, masina obtinand locul 3 la acest capitol, dar A8-ul a prins viteza atat de lin incat soferul nu a fost mai deloc impins in scaun. Interfata multimedia poate fi folosita foarte usor, stabilitatea oferita de sistemul 4X4 fiind un alt punct forte oferit de Audi.






Modelul 750Li de la BMWeste o masina atat de complexa incat te poate intimida la prima vedere. Sistemul Dynamic Damper Control ajusteaza suspensia si trateaza fiecare denivelare a drumului cu respect, adica diferit. Sistemul Infra-red Night Vision recunoaste pietonii, iar camerele Side View amplasate pe aripi vad ce se petrece in curba inainte ca ochii soferului sa dea fata in fata cu pericolul. Motorul este, de asemenea, unul regal. Avand doua turbine si injectie directa, propulsorul este un V8 de 4,4 litri, 32 de valve si 400CP.



BMW-ul nu emana lux, ci da soferului sentimentul ca se afla in fata unui manual cu instructiuni pe patru roti. Automobilul este atat de complex nct daca nu ai mai condus asa ceva lucrurile devin complicate cu fiecare kilometru parcurs.Mergand cu aceasta masina ai sentimentul ciudat ca se conduce singura singura, lucru apreciat de unii, dar detestat de altii. La acest capitol, BMW-ul 750Li se situeaza la o distanta apreciabila de M3-ul aceluiasi constructor, acest din urma autovehicul prezentndu-se in schimb ca o extensie a minilor si picioarelor soferului.


Sistemul Infra-red Night Vision, desi foarte interesant si care ti arata caldura degajata de frnele celui de dinaintea ta, nu poate fi urmarit usor de sofer in timpul deplasarii.Cand vine vorba insa de rezultatele obtinute in teste BMW este o adevarata stea. Acesta a lasat in urma sa cei doi rivali si a atins suta de kilometru pe ora cu start de pe loc in 4,9 secunde. De asemenea, BMW a obtinut cele mai bune rezultate la testele de frnare.







Modelul S550 de la Mercedes-Benzare in spate traditia a zece generatii ce ajung in timp pana in anul 1955. Actualul S550 este in primul rand plin de tehnologie. De amintit sistemul in infra-rosu care vede noaptea si opreste masina in caz ca sesizeaza un pericol iminent pe care soferul nu l-a observat. Acelasi sistem porneste automobilul imediat ce sesizeaza ca traficul s-a reluat. Motorul pus de cei de la Mercedes pe al lor S550 din 2009 un V8 de 5,5 litri, 32 de valve si 382CP.  Asemeni rivalilor sai, Benz-ul ofera un spatiu extrem de generos pasagerilor sai, scaunele fiind si ele perfecte pentru o calatorie extrem, extrem de confortabila. Suspensia are grija de cei urcati la bord iar sistemul Active Body Control tine masina ferm pe sosea atunci cnd este aruncata intr-o curba accentuata. V8-ul de 5,5 litri nu genereaza aceeasi furtuna de cai putere ca in cazul BMW-ului (ajungnd de la 0.100km/h in 5,3 secunde), dar este mai placut de accelerat.  Franele par moi la inceput, dar pe masura ce te obisnuiesti cu ele ti se vor parea usor de folosit.




Tinand cont de cele spuse aici, dar aruncand o privire si asupra datelor tehnice si a celor obtinute in teste va propun in cele ce urmeaza sa dezbateti inteligent si sa votati responsabil.


Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (51) Poze Audi A8 vs. BMW 750Li vs. Mercedes-Benz S550
mai multe
Publicat în categoria: Versus DATA PUBLICĂRII: 1 Iunie 2009