Audi A8 vs. BMW 750Li vs. Mercedes-Benz S550
Masinile puse la zid si testate sunt destul de apropiate ca performante. Modelele Audi A8 L de 4,2 litri, Mercedes-Benz S550 si BMW 750Li au in dotare motoare V8 ntre 350 si 400CP. Dimensiunile sunt aproape similare iar preturile si ele destul de apropiate: Audi ($78.725), BMW ($86.025), Mercedes-Benz ($91.225).
Din cele trei masini, Audi-ul pastreaza nca cele mai multe trasaturi comune cu a doua generatie denumita D3 si lansata in 2004. De atunci, cei de la Audi au adaugat o noua grila trapezoidala in 2005, dar infatissarea generala si sistemul 4X4 au ramas aceleasi. Propulsorul este un V8 de 4,2 litri si 32 de valve care livreaza 350CP.
Tratamentul Audi se face simtit de cum te urci la bord, sentimentul de exclusivitate fiind unul atotprezent. In ceea ce priveste comportamentul in curbe Audi a obtinut scoruri bune, dar nu printre cele mai bune. In linie dreapta, accelerarea de la 0 la 100 de kilometri pe ora s-a petrecut in 6,3 secunde, masina obtinand locul 3 la acest capitol, dar A8-ul a prins viteza atat de lin incat soferul nu a fost mai deloc impins in scaun. Interfata multimedia poate fi folosita foarte usor, stabilitatea oferita de sistemul 4X4 fiind un alt punct forte oferit de Audi.
Modelul 750Li de la BMWeste o masina atat de complexa incat te poate intimida la prima vedere. Sistemul Dynamic Damper Control ajusteaza suspensia si trateaza fiecare denivelare a drumului cu respect, adica diferit. Sistemul Infra-red Night Vision recunoaste pietonii, iar camerele Side View amplasate pe aripi vad ce se petrece in curba inainte ca ochii soferului sa dea fata in fata cu pericolul. Motorul este, de asemenea, unul regal. Avand doua turbine si injectie directa, propulsorul este un V8 de 4,4 litri, 32 de valve si 400CP.
BMW-ul nu emana lux, ci da soferului sentimentul ca se afla in fata unui manual cu instructiuni pe patru roti. Automobilul este atat de complex nct daca nu ai mai condus asa ceva lucrurile devin complicate cu fiecare kilometru parcurs.Mergand cu aceasta masina ai sentimentul ciudat ca se conduce singura singura, lucru apreciat de unii, dar detestat de altii. La acest capitol, BMW-ul 750Li se situeaza la o distanta apreciabila de M3-ul aceluiasi constructor, acest din urma autovehicul prezentndu-se in schimb ca o extensie a minilor si picioarelor soferului.
Sistemul Infra-red Night Vision, desi foarte interesant si care ti arata caldura degajata de frnele celui de dinaintea ta, nu poate fi urmarit usor de sofer in timpul deplasarii.Cand vine vorba insa de rezultatele obtinute in teste BMW este o adevarata stea. Acesta a lasat in urma sa cei doi rivali si a atins suta de kilometru pe ora cu start de pe loc in 4,9 secunde. De asemenea, BMW a obtinut cele mai bune rezultate la testele de frnare.
Modelul S550 de la Mercedes-Benzare in spate traditia a zece generatii ce ajung in timp pana in anul 1955. Actualul S550 este in primul rand plin de tehnologie. De amintit sistemul in infra-rosu care vede noaptea si opreste masina in caz ca sesizeaza un pericol iminent pe care soferul nu l-a observat. Acelasi sistem porneste automobilul imediat ce sesizeaza ca traficul s-a reluat. Motorul pus de cei de la Mercedes pe al lor S550 din 2009 un V8 de 5,5 litri, 32 de valve si 382CP. Asemeni rivalilor sai, Benz-ul ofera un spatiu extrem de generos pasagerilor sai, scaunele fiind si ele perfecte pentru o calatorie extrem, extrem de confortabila. Suspensia are grija de cei urcati la bord iar sistemul Active Body Control tine masina ferm pe sosea atunci cnd este aruncata intr-o curba accentuata. V8-ul de 5,5 litri nu genereaza aceeasi furtuna de cai putere ca in cazul BMW-ului (ajungnd de la 0.100km/h in 5,3 secunde), dar este mai placut de accelerat. Franele par moi la inceput, dar pe masura ce te obisnuiesti cu ele ti se vor parea usor de folosit.
Tinand cont de cele spuse aici, dar aruncand o privire si asupra datelor tehnice si a celor obtinute in teste va propun in cele ce urmeaza sa dezbateti inteligent si sa votati responsabil.
- Bmw 520 diesel 2009 8200 € Audi a3 2.0, euro5 2010 5100 € Bmw x5 3.0d 2011 12900 €
- Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 € Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 € Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 €
- Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12800 € Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 € Vw touran diesel 2011 5790 €
- Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Opel corsa 1.2i 2003 599 €
- Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Dacia lodgy 7 locuri 1,5 dci 2014 4500 €
- Skoda octavia 1.6d 2014 6700 € Alfa-romeo 159 1.9 jtdm 2007 2750 € Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 €
- Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 € Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei Renault megane 16v 2006 2000 €
- Opel meriva 1.3 cdti eco flex 2012 4000 € Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 €
- Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 €
- Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 € Nissan qashqai+2 +2 full bi-xenon piele camera an fab. 2012 37500 Lei Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 €
- Renault fluence 1.6benzina euro 5 a/c electrice km reali 2011 4700 € Dacia duster 1500 2017 400 Lei Bmw 520 2.0d f10 clima navi piele pilot senz park 2011 9700 €
- Bmw 118 n47 2008 4500 € Planetara dreapta fata nissan qashqai j10 1.5 dci fab. 2006 -... 500 Lei Skoda roomster diesel 2013 4350 €