Duel intre break-uri low-cost: Dacia Logan MCV vs. Lada Priora break

Inca din capul locului, cand te uiti la cele doua masini, ai tendinta sa spui cu mana pe inima ca alegi Dacia Logan - pare mai mare, mai moderna si mai de incredere. Dar haideti sa vedem pana la sfarsit la ce concluzie au ajuns colegii nostri de la Caradisiac.
Inca de la lansarea modelului Logan, "masina de 5000 de Euro", Dacia se bucura de un adevarat succes in Romania si in toata Europa. Datorita marcii Dacia, grupul Renault se bucura astazi de vanzari extraordinare ce au crescut profitul companiei in ultimii ani. Mai mult, au reusit sa domine o piata care, nu demult, era necunoscuta francezilor: piata low-cost. Ei bine, acum nu mai sunt singuri pe piata. Si asta pentru ca Lada a evoluat in ultimii 30 de ani de la masinile clasice cu forme patrate, la ceva mai competitiv. In plus, grupul Renault si-a extins dominatia si in Rusia, unde a cumparat 25% din fabrica AvtoVAZ unde se face Lada. Adica grupul Renault-Nissan a cumparat Dacia, iar acum incepe sa controleze si Lada. Se estimeaza o colaborare care va aduce 4 milioane de masini pe an fabricate in Rusia, cu aport frantuzesc.
In prezent, Dacia Logan MCV si Lada Priora break sunt concurente. Dar e doar o chestiune de timp pana cand Lada va renunta la acest model si va incepe fabricarea si comercializarea unui nou model, identic cu Logan-ul nostru, numit R90. Mai precis, Lada "Logan" se va face incepand cu 2012, alaturi de alte doua modele low-cost propuse de rusi: Lada Granta si Lada Kalina. Insa pana atunci, Lada inca vinde Priora, chiar si in Europa.
1. O prima privire asupra masinilor
Lada Priora break are o lungime de 4,33m si este doar o evolutie a modelului 110-111 si 112 din anii '90. Pe scurt, Lada stie reteta masinilor ieftine: schimbi aspectul unui model vechi, aduci imbunatatiri legate de siguranta si confort, dupa care zici ca ai o masina noua. Liniile sunt clar mai putin moderne decat cele ale lui Logan MCV, dar se vede si evolutia masinii in ceea ce priveste exteriorul - face-lift, farurile si spatele masinii au fost redesenate.
Pe cealalta parte, Dacia Logan MCV a pornit de la 0. Este ceva mai mare decat concurentul rus, avand 4,44m si un ampatament mai mare, fiind de 2,9m fata de 2,49m cat are Priora. In concluzie, pasagerii au mai mult loc de picioare in MCV, mai mult spatiu lateral si deasupra capului. In plus, Dacia ofera si varianta cu 7 locuri, ceva inexistent la Lada. Si chiar daca platesti in jur de 600 de Euro pentru aceasta optiune, adica 2 locuri in plus ce sunt montate in portbagaj, este un avantaj cu plusuri si minusuri. Se pare ca locurile din spate nu sunt pentru cei carora li se face rau de masina si nici pentru cei care au de carat bagaje multe - odata locurile montate, nu mai exista spatiu de bagaje in masina. Chiar si asa, MCV-ul este cunoscut pentru tot spatiul interior care transforma masina intr-o semi-remorca. Adica are 2350 de litri capacitate maxima, cu bancheta rabatata.
De acord, Lada Priora este batuta la capitolul habitacul. Insa chiar daca este cu 10cm mai scurta decat Logan-ul, masina ruseasca ofera un spatiu mare pasagerilor din spate pentru picioare. In plus, portbagajul are 444 litri, adica este foarte mare, dar este pacat ca haionul nu se poate deschide manual, ci doar din telecomanda sau din butonul de interior. In plus, bancheta din spate se rabateaza, facand din Priora un break voluminos si incapator, ce ofera 777l de depozitare.
Interior Logan MCV
Interior Lada Priora break
La interior, Dacia Logan are mult plastic tare, in culori triste, dar cu o asamblare buna. La fel si la Priora, care aduce un interior vechi de 10 ani, dar aranjat corect si care iti inspira incredere. Priora are un torpedou foarte voluminos, iar butoanele sunt clasice si usor de gasit. Logan MCV castiga si la aspectul interior, care este mai functional si are o adiere de modernizare.
2. Motorizare, confort si tinuta de drum
Din start, se pare ca Lada porneste cu stangul. Si asta pentru ca nu ofera o varianta diesel in gama. Insa Lada are un motiv bun: este mai scump si mai greu de intretinut un motor diesel. Asa ca Rusia a ales un 4 cilindri de 1600cmc cu 16 valve ce produce 100 cp, din motive de fiabilitate. Motorul in 4 cilindri de la Lada are o elasticitate buna si poate rivaliza cu cei 180 Nm scosi de dieselul dCi de la Logan. Lada spune ca Priora consuma 7,0l la 100 de km, in schimb ce Logan dCi MCV consuma 5,5l/100 km.
Chiar daca motorul de la Lada Priora este unul sportiv si rapid, cutia de viteze isi tradeaza varsta: schimbare imprecisa, zgomotoasa, etc. Si aici, Logan MCV se impune cu al sau motor diesel modern, cu o cutie de viteze fara defecte majore. Insa este de apreciat un lucru: Lada are propriul motor si propria cutie de viteze, in timp ce Dacia le imprumuta de la Renault.
Ca si confort, Lada vine cu optiuni interesante: scaune incalzite si 4 geamuri electrice, in timp ce la Logan nu gasim nici una, nici alta. O echipare asemanatoare aduce la Logan doar geamuri electrice pe fata. Ambele masini testate aici au airbaguri frontale, aer conditionat si oglinzi electrice. Insa Dacia Logan MCV nu vine cu jante de aliaj, ci doar cu table si capace de plastic, in schimb de Lada are jante din aluminiu.
In ceea ce priveste tinuta de drum, Lada sta putin mai slab decat MCV-ul. Directia este intarziata si imprecisa, iar soferul trebuie sa faca mai multe manevre cu volanul pe loc. Puntea fata raspunde mai greu, dar sa nu uitam ca nu vorbim de masini sport. Suspensiile de pe Lada Priora break sunt mai moi decat cele de pe Logan MCV, si asta contribuie la confortul masinii care este putin mai sporit decat la Dacie.
Dacia Logan MCV raspunde mai bine la directie, soferul simte mai bine masina in volan. Adica face fata fara probleme masinii rusesti cu "problemele" anilor '90. Asadar, si la capitolul tinuta de drum castiga tot Dacia.
3. Fisele tehnice ale celor doua masini
Dacia Logan MCV 1.5 dCi Euro 4
Garantie piese si mana de lucru: 100.000 km sau 36 de luni
Motor: 1461 cmc, 4 cilindri, 2 supape / cilindru, 160 Nm cuplu, diesel
Cutie de viteze: manuala, 5 trepte
Volum portbagaj normal: 700l
Volum portbagaj extins: 2350l
Viteza maxima: 150 km/h
Portbagaj Dacia Logan MCV cu cele doua usi care se deschid lateral
Lada Priora Break 1.6 Luxe
Garantie piese si mana de lucru: numar nelimitat de kilometri sau 36 de luni
Motor: 1596 cmc, 4 cilindri, 4 supape / cilindru, 145 Nm cuplu, benzina
Cutie de viteze: manuala, 5 trepte
Volum portbagaj normal: 444l
Volum portbagaj extins: 777l
Viteza maxima: 180 km/h
Portbagaj Lada Priora break cu haion clasic
4. Ce trebuie sa stii, inclusiv preturile celor doua masini break low-cost
Ce inseamna de fapt low-cost? Ei bine, inseamna sa nu depaseasca pragul psihologic de 10.000 de Euro. Dealerii Lada vand modelul Priora break inceapand de la 8490 Euro in Franta, in timp ce Dacia vinde Logan MCV de la 8990 Euro. Adica un pret similar pentru ambele masini. Versiunile prezentate aici costa: 12.100 Euro Dacia Logan si 11.490 Euro Lada Priora. Per total, Lada este mai "dotata", insa intr-o clasa in care dimensiunea chiar conteaza, Dacia Logan iese castigatoare. Chiar daca e mai scumpa si mai slab accesorizata si dotata cu elemente de confort, Logan castiga la capitolele spatiu, motor, partea practica, comportament si aspect interior. Dacia Logan pierde puncte la dotari optionale si confort.
Concluzia? Dacia Logan MCV nu are rival in segmentul low-cost. Si asta, in principal, datorita spatiului pe care il ofera, atat pentru pasageri cat si pentru transport. Insaanul viitor vom vedea Dacia Logan cu emblema Lada, ceea ce ne va sterge putin zambetul de pe buze si mandria din suflet. Iar atunci ne vom da seama ca Lada reuseste sa scoata un rival pentru Logan, si probabil Sandero si Duster (cu alte modele cu emblema Lada), la un pret mai bun. Adica, in dulcele-spirit romanesc, vom fi batuti cu propriile arme. Dar pana atunci, ne bucuram ca Dacia nu are rival. Bravo Dacia!
-
A6510702987 0445117035 0986435248 bosch injectoare mercedes... 500 Lei
95521533 55578075 dcri301030 denso injector opel astra j k... 600 Lei
A1643201404 a1643200204 a1643200304 amk compresor airmatic... 1250 Lei
-
A6510702387 28272472 delphi injector mercedes 2.2 cdi a b c... 500 Lei
166000121r 8201453073 16600-00q2n 0445110652 bosch injector... 500 Lei
H8201636333 0445110800 166007427r 0445876882 injector... 500 Lei
-
3z01011000 a2113200104 a2203200104 a2113200304 compresor... 700 Lei
0445116042 9687454380 1980el 0986435392 bosch injector citroen... 500 Lei
0445110083 55192096 0986435078 injector... 150 Lei
-
5801553219 504388756 0986437512 bosch pompa inalta presiune... 3000 Lei
0445876882 0445110800 166007427r h8201636333 injector... 500 Lei
Sh01-13700 810358-5002 810358-0002 garrett biturbo mazda 3/6... 300 €
-
A6510900980 53049700086 10009880036 biturbo mercedes sprinter... 2000 Lei
5801647158 gt5518r 820803-0004 820803-5004s garrett... 7500 Lei
0445010747 55274845 55260837 bosch pompa de inalta presiune... 1000 Lei
-
0445020160 0445020292 0445020195 0986437512 bosch pompa inalta... 3000 Lei
0986437512 0445020195 0445020292 5801486599r bosch pompa... 3000 Lei
0445110569 166000804r 95518001 95523169 6000616680 bosch... 600 Lei
-
0445116035 03l130277c 0986435369 bosch injector vw amarok... 600 Lei
A2513200704 a2513201204 a2513200904 amk compresor airmatic... 1250 Lei
0445110075 96386523 96414961 9641496180 bosch injectoare... 150 Lei
-
0445110300 bosch injector opel 1.6 cdti / lancia fiat 1.6 d... 300 Lei
0445010799 167006205r pompa inalta renault grand scenec iv... 1500 Lei
A2313202701 a2133202904 a2133200104 compresor airmatic... 1000 Lei
-
5801621241 826996-0002 826996-5002 5801674711 garrett... 5000 Lei
0445110165 55191957 93178684 5821089 bosch injector opel... 200 Lei
Gk2q-9k546-ab gk2q9k546ab a2c9303500080 2143478 vdo injector... 600 Lei
-
0445110141 8200146357 93190346 bosch injector nissan opel... 300 Lei
9820403480 jx6q-9f593-aa 0445110749 bosch injector citroen... 600 Lei
A2133004320 a2133200004 a2133200104 compresor airmatic... 1000 Lei
-
167006205r 0445010799 bosch pompa inalta presiune renault 1.7... 1500 Lei
Reconditionat 0 445 110 605 0445110605 bosch injector tractor... 900 Lei
166007427r 0445876882 0445110800 h8201636333 injector... 500 Lei
-
A2213201704 a2213200904 a2213201604 amk compresor airmatic... 1250 Lei
28308779 a6510703287 delphi injector mercedes c cls e glc gle... 500 Lei
A2133202804 a2133202804 a2133200104 compresor airmatic... 1000 Lei


