Duel intre break-uri low-cost: Dacia Logan MCV vs. Lada Priora break

Inca din capul locului, cand te uiti la cele doua masini, ai tendinta sa spui cu mana pe inima ca alegi Dacia Logan - pare mai mare, mai moderna si mai de incredere. Dar haideti sa vedem pana la sfarsit la ce concluzie au ajuns colegii nostri de la Caradisiac.
Inca de la lansarea modelului Logan, "masina de 5000 de Euro", Dacia se bucura de un adevarat succes in Romania si in toata Europa. Datorita marcii Dacia, grupul Renault se bucura astazi de vanzari extraordinare ce au crescut profitul companiei in ultimii ani. Mai mult, au reusit sa domine o piata care, nu demult, era necunoscuta francezilor: piata low-cost. Ei bine, acum nu mai sunt singuri pe piata. Si asta pentru ca Lada a evoluat in ultimii 30 de ani de la masinile clasice cu forme patrate, la ceva mai competitiv. In plus, grupul Renault si-a extins dominatia si in Rusia, unde a cumparat 25% din fabrica AvtoVAZ unde se face Lada. Adica grupul Renault-Nissan a cumparat Dacia, iar acum incepe sa controleze si Lada. Se estimeaza o colaborare care va aduce 4 milioane de masini pe an fabricate in Rusia, cu aport frantuzesc.
In prezent, Dacia Logan MCV si Lada Priora break sunt concurente. Dar e doar o chestiune de timp pana cand Lada va renunta la acest model si va incepe fabricarea si comercializarea unui nou model, identic cu Logan-ul nostru, numit R90. Mai precis, Lada "Logan" se va face incepand cu 2012, alaturi de alte doua modele low-cost propuse de rusi: Lada Granta si Lada Kalina. Insa pana atunci, Lada inca vinde Priora, chiar si in Europa.
1. O prima privire asupra masinilor
Lada Priora break are o lungime de 4,33m si este doar o evolutie a modelului 110-111 si 112 din anii '90. Pe scurt, Lada stie reteta masinilor ieftine: schimbi aspectul unui model vechi, aduci imbunatatiri legate de siguranta si confort, dupa care zici ca ai o masina noua. Liniile sunt clar mai putin moderne decat cele ale lui Logan MCV, dar se vede si evolutia masinii in ceea ce priveste exteriorul - face-lift, farurile si spatele masinii au fost redesenate.
Pe cealalta parte, Dacia Logan MCV a pornit de la 0. Este ceva mai mare decat concurentul rus, avand 4,44m si un ampatament mai mare, fiind de 2,9m fata de 2,49m cat are Priora. In concluzie, pasagerii au mai mult loc de picioare in MCV, mai mult spatiu lateral si deasupra capului. In plus, Dacia ofera si varianta cu 7 locuri, ceva inexistent la Lada. Si chiar daca platesti in jur de 600 de Euro pentru aceasta optiune, adica 2 locuri in plus ce sunt montate in portbagaj, este un avantaj cu plusuri si minusuri. Se pare ca locurile din spate nu sunt pentru cei carora li se face rau de masina si nici pentru cei care au de carat bagaje multe - odata locurile montate, nu mai exista spatiu de bagaje in masina. Chiar si asa, MCV-ul este cunoscut pentru tot spatiul interior care transforma masina intr-o semi-remorca. Adica are 2350 de litri capacitate maxima, cu bancheta rabatata.
De acord, Lada Priora este batuta la capitolul habitacul. Insa chiar daca este cu 10cm mai scurta decat Logan-ul, masina ruseasca ofera un spatiu mare pasagerilor din spate pentru picioare. In plus, portbagajul are 444 litri, adica este foarte mare, dar este pacat ca haionul nu se poate deschide manual, ci doar din telecomanda sau din butonul de interior. In plus, bancheta din spate se rabateaza, facand din Priora un break voluminos si incapator, ce ofera 777l de depozitare.
Interior Logan MCV
Interior Lada Priora break
La interior, Dacia Logan are mult plastic tare, in culori triste, dar cu o asamblare buna. La fel si la Priora, care aduce un interior vechi de 10 ani, dar aranjat corect si care iti inspira incredere. Priora are un torpedou foarte voluminos, iar butoanele sunt clasice si usor de gasit. Logan MCV castiga si la aspectul interior, care este mai functional si are o adiere de modernizare.
2. Motorizare, confort si tinuta de drum
Din start, se pare ca Lada porneste cu stangul. Si asta pentru ca nu ofera o varianta diesel in gama. Insa Lada are un motiv bun: este mai scump si mai greu de intretinut un motor diesel. Asa ca Rusia a ales un 4 cilindri de 1600cmc cu 16 valve ce produce 100 cp, din motive de fiabilitate. Motorul in 4 cilindri de la Lada are o elasticitate buna si poate rivaliza cu cei 180 Nm scosi de dieselul dCi de la Logan. Lada spune ca Priora consuma 7,0l la 100 de km, in schimb ce Logan dCi MCV consuma 5,5l/100 km.
Chiar daca motorul de la Lada Priora este unul sportiv si rapid, cutia de viteze isi tradeaza varsta: schimbare imprecisa, zgomotoasa, etc. Si aici, Logan MCV se impune cu al sau motor diesel modern, cu o cutie de viteze fara defecte majore. Insa este de apreciat un lucru: Lada are propriul motor si propria cutie de viteze, in timp ce Dacia le imprumuta de la Renault.
Ca si confort, Lada vine cu optiuni interesante: scaune incalzite si 4 geamuri electrice, in timp ce la Logan nu gasim nici una, nici alta. O echipare asemanatoare aduce la Logan doar geamuri electrice pe fata. Ambele masini testate aici au airbaguri frontale, aer conditionat si oglinzi electrice. Insa Dacia Logan MCV nu vine cu jante de aliaj, ci doar cu table si capace de plastic, in schimb de Lada are jante din aluminiu.
In ceea ce priveste tinuta de drum, Lada sta putin mai slab decat MCV-ul. Directia este intarziata si imprecisa, iar soferul trebuie sa faca mai multe manevre cu volanul pe loc. Puntea fata raspunde mai greu, dar sa nu uitam ca nu vorbim de masini sport. Suspensiile de pe Lada Priora break sunt mai moi decat cele de pe Logan MCV, si asta contribuie la confortul masinii care este putin mai sporit decat la Dacie.
Dacia Logan MCV raspunde mai bine la directie, soferul simte mai bine masina in volan. Adica face fata fara probleme masinii rusesti cu "problemele" anilor '90. Asadar, si la capitolul tinuta de drum castiga tot Dacia.
3. Fisele tehnice ale celor doua masini
Dacia Logan MCV 1.5 dCi Euro 4
Garantie piese si mana de lucru: 100.000 km sau 36 de luni
Motor: 1461 cmc, 4 cilindri, 2 supape / cilindru, 160 Nm cuplu, diesel
Cutie de viteze: manuala, 5 trepte
Volum portbagaj normal: 700l
Volum portbagaj extins: 2350l
Viteza maxima: 150 km/h
Portbagaj Dacia Logan MCV cu cele doua usi care se deschid lateral
Lada Priora Break 1.6 Luxe
Garantie piese si mana de lucru: numar nelimitat de kilometri sau 36 de luni
Motor: 1596 cmc, 4 cilindri, 4 supape / cilindru, 145 Nm cuplu, benzina
Cutie de viteze: manuala, 5 trepte
Volum portbagaj normal: 444l
Volum portbagaj extins: 777l
Viteza maxima: 180 km/h
Portbagaj Lada Priora break cu haion clasic
4. Ce trebuie sa stii, inclusiv preturile celor doua masini break low-cost
Ce inseamna de fapt low-cost? Ei bine, inseamna sa nu depaseasca pragul psihologic de 10.000 de Euro. Dealerii Lada vand modelul Priora break inceapand de la 8490 Euro in Franta, in timp ce Dacia vinde Logan MCV de la 8990 Euro. Adica un pret similar pentru ambele masini. Versiunile prezentate aici costa: 12.100 Euro Dacia Logan si 11.490 Euro Lada Priora. Per total, Lada este mai "dotata", insa intr-o clasa in care dimensiunea chiar conteaza, Dacia Logan iese castigatoare. Chiar daca e mai scumpa si mai slab accesorizata si dotata cu elemente de confort, Logan castiga la capitolele spatiu, motor, partea practica, comportament si aspect interior. Dacia Logan pierde puncte la dotari optionale si confort.
Concluzia? Dacia Logan MCV nu are rival in segmentul low-cost. Si asta, in principal, datorita spatiului pe care il ofera, atat pentru pasageri cat si pentru transport. Insaanul viitor vom vedea Dacia Logan cu emblema Lada, ceea ce ne va sterge putin zambetul de pe buze si mandria din suflet. Iar atunci ne vom da seama ca Lada reuseste sa scoata un rival pentru Logan, si probabil Sandero si Duster (cu alte modele cu emblema Lada), la un pret mai bun. Adica, in dulcele-spirit romanesc, vom fi batuti cu propriile arme. Dar pana atunci, ne bucuram ca Dacia nu are rival. Bravo Dacia!
-
Aripa dreapta fata dacia logan 2008 noua 6001546713 6001549973 185 Lei
Prezoane negre jante aliaj m14x1.5 vw, seat, skoda, audi,... 7 Lei
Geam dispersor far stanga ford f-max h625 camion cod jc4613e015ac 500 Lei
-
Skoda kodiaq dsg 2019 22000 €
Far dreapta toyota rav4 rav4 - - (2012 2018) 750 Lei
Jante aliaj 15 zoll originale ford focus / fiesta / puma / fusion 900 Lei
-
A6540700087 0445118009 bosch injector mercedes a, b, c, cla,... 600 Lei
Bara spate ford kuga 2 st-line facelift an 2016-2017-2018-2019... 600 Lei
Dacia logan benzina 2020 7300 €
-
Conducta ulei opel astra h astra g corsa c meriva 1.7 cdti z17dth 70 Lei
5801569141 0445110540 bosch injector case ih / new holland... 650 Lei
Motoras oglinzi actuator usa volkswagen audi golf bmw seat 50 Lei
-
A6420902486 a6420902386 a6420902086 gtb2060vklr turbo mercedes... 2500 Lei
5801644454 0986435255 0445110564 bosch injector iveco daily vi... 600 Lei
8201055367 0986435211 166105302r 0445110414 bosch injector... 600 Lei
-
Capota motor vw golf 6 variant 2009-2014 noua 5k0823031f... 500 Lei
Aripa fata stanga toyota rav4 rav4 - - (2010 2012) 300 Lei
A6510703087 28307309 hrd350 delphi injector mercedes-benz... 500 Lei
-
Diagnoza motor suzuki marine jet boat - outboard - wave runner... 660 Lei
166003281r a6220702100 0445110895 bosch injector mercedes... 700 Lei
Aparatori aripa toyota land cruiser prado fj150 2018+... 1450 Lei
-
55278596 8220880003 turbo alfa romeo mito fiat 500l 500x doblo... 1250 Lei
Grila dreapta proiector ceata bara fata audi a4 b8 2012-2015... 235 Lei
0445020334 5801848002 5802206691 bosch pompa inalta presiune... 2250 Lei
-
Faruri bi-xenon hummer h3 cu lupa 3750 Lei
Usa opel zafira b usi fata spate stanga dreapta z167 250 Lei
10009700181 5801928231 504360048 borgwarner bi-turbo iveco... 5000 Lei
-
Dezmembram audi a6 3.0 tdi automat 4x4 an fabr. 2014
5801519872 803110-0004 5802204205 gtc4502bkn turbosuflanta... 5000 Lei
Toba finala sport audi a4 b5 friedrich motorsport 400 Lei
-
Selector mercedes c270 cdi w203 300 Lei
Broasca dreapta fata , dacia logan cod- 8200213917 50 Lei
0445110743 8514148 bosch injector bmw... 600 Lei
-
Centura stanga spate volkswagen tiguan 2 (2016-2020) 2.0... 250 Lei
0445020175 5801382396 bosch pompa inalta presiune daf iveco... 1750 Lei
Panou sigurante bsm ab4 peugeot 508 i 2.0 hdi rxh hybrid4 163... 500 Lei


