Duel intre break-uri low-cost: Dacia Logan MCV vs. Lada Priora break
Inca din capul locului, cand te uiti la cele doua masini, ai tendinta sa spui cu mana pe inima ca alegi Dacia Logan - pare mai mare, mai moderna si mai de incredere. Dar haideti sa vedem pana la sfarsit la ce concluzie au ajuns colegii nostri de la Caradisiac.
Inca de la lansarea modelului Logan, "masina de 5000 de Euro", Dacia se bucura de un adevarat succes in Romania si in toata Europa. Datorita marcii Dacia, grupul Renault se bucura astazi de vanzari extraordinare ce au crescut profitul companiei in ultimii ani. Mai mult, au reusit sa domine o piata care, nu demult, era necunoscuta francezilor: piata low-cost. Ei bine, acum nu mai sunt singuri pe piata. Si asta pentru ca Lada a evoluat in ultimii 30 de ani de la masinile clasice cu forme patrate, la ceva mai competitiv. In plus, grupul Renault si-a extins dominatia si in Rusia, unde a cumparat 25% din fabrica AvtoVAZ unde se face Lada. Adica grupul Renault-Nissan a cumparat Dacia, iar acum incepe sa controleze si Lada. Se estimeaza o colaborare care va aduce 4 milioane de masini pe an fabricate in Rusia, cu aport frantuzesc.
In prezent, Dacia Logan MCV si Lada Priora break sunt concurente. Dar e doar o chestiune de timp pana cand Lada va renunta la acest model si va incepe fabricarea si comercializarea unui nou model, identic cu Logan-ul nostru, numit R90. Mai precis, Lada "Logan" se va face incepand cu 2012, alaturi de alte doua modele low-cost propuse de rusi: Lada Granta si Lada Kalina. Insa pana atunci, Lada inca vinde Priora, chiar si in Europa.
1. O prima privire asupra masinilor
Lada Priora break are o lungime de 4,33m si este doar o evolutie a modelului 110-111 si 112 din anii '90. Pe scurt, Lada stie reteta masinilor ieftine: schimbi aspectul unui model vechi, aduci imbunatatiri legate de siguranta si confort, dupa care zici ca ai o masina noua. Liniile sunt clar mai putin moderne decat cele ale lui Logan MCV, dar se vede si evolutia masinii in ceea ce priveste exteriorul - face-lift, farurile si spatele masinii au fost redesenate.
Pe cealalta parte, Dacia Logan MCV a pornit de la 0. Este ceva mai mare decat concurentul rus, avand 4,44m si un ampatament mai mare, fiind de 2,9m fata de 2,49m cat are Priora. In concluzie, pasagerii au mai mult loc de picioare in MCV, mai mult spatiu lateral si deasupra capului. In plus, Dacia ofera si varianta cu 7 locuri, ceva inexistent la Lada. Si chiar daca platesti in jur de 600 de Euro pentru aceasta optiune, adica 2 locuri in plus ce sunt montate in portbagaj, este un avantaj cu plusuri si minusuri. Se pare ca locurile din spate nu sunt pentru cei carora li se face rau de masina si nici pentru cei care au de carat bagaje multe - odata locurile montate, nu mai exista spatiu de bagaje in masina. Chiar si asa, MCV-ul este cunoscut pentru tot spatiul interior care transforma masina intr-o semi-remorca. Adica are 2350 de litri capacitate maxima, cu bancheta rabatata.
De acord, Lada Priora este batuta la capitolul habitacul. Insa chiar daca este cu 10cm mai scurta decat Logan-ul, masina ruseasca ofera un spatiu mare pasagerilor din spate pentru picioare. In plus, portbagajul are 444 litri, adica este foarte mare, dar este pacat ca haionul nu se poate deschide manual, ci doar din telecomanda sau din butonul de interior. In plus, bancheta din spate se rabateaza, facand din Priora un break voluminos si incapator, ce ofera 777l de depozitare.
Interior Logan MCV
Interior Lada Priora break
La interior, Dacia Logan are mult plastic tare, in culori triste, dar cu o asamblare buna. La fel si la Priora, care aduce un interior vechi de 10 ani, dar aranjat corect si care iti inspira incredere. Priora are un torpedou foarte voluminos, iar butoanele sunt clasice si usor de gasit. Logan MCV castiga si la aspectul interior, care este mai functional si are o adiere de modernizare.
2. Motorizare, confort si tinuta de drum
Din start, se pare ca Lada porneste cu stangul. Si asta pentru ca nu ofera o varianta diesel in gama. Insa Lada are un motiv bun: este mai scump si mai greu de intretinut un motor diesel. Asa ca Rusia a ales un 4 cilindri de 1600cmc cu 16 valve ce produce 100 cp, din motive de fiabilitate. Motorul in 4 cilindri de la Lada are o elasticitate buna si poate rivaliza cu cei 180 Nm scosi de dieselul dCi de la Logan. Lada spune ca Priora consuma 7,0l la 100 de km, in schimb ce Logan dCi MCV consuma 5,5l/100 km.
Chiar daca motorul de la Lada Priora este unul sportiv si rapid, cutia de viteze isi tradeaza varsta: schimbare imprecisa, zgomotoasa, etc. Si aici, Logan MCV se impune cu al sau motor diesel modern, cu o cutie de viteze fara defecte majore. Insa este de apreciat un lucru: Lada are propriul motor si propria cutie de viteze, in timp ce Dacia le imprumuta de la Renault.
Ca si confort, Lada vine cu optiuni interesante: scaune incalzite si 4 geamuri electrice, in timp ce la Logan nu gasim nici una, nici alta. O echipare asemanatoare aduce la Logan doar geamuri electrice pe fata. Ambele masini testate aici au airbaguri frontale, aer conditionat si oglinzi electrice. Insa Dacia Logan MCV nu vine cu jante de aliaj, ci doar cu table si capace de plastic, in schimb de Lada are jante din aluminiu.
In ceea ce priveste tinuta de drum, Lada sta putin mai slab decat MCV-ul. Directia este intarziata si imprecisa, iar soferul trebuie sa faca mai multe manevre cu volanul pe loc. Puntea fata raspunde mai greu, dar sa nu uitam ca nu vorbim de masini sport. Suspensiile de pe Lada Priora break sunt mai moi decat cele de pe Logan MCV, si asta contribuie la confortul masinii care este putin mai sporit decat la Dacie.
Dacia Logan MCV raspunde mai bine la directie, soferul simte mai bine masina in volan. Adica face fata fara probleme masinii rusesti cu "problemele" anilor '90. Asadar, si la capitolul tinuta de drum castiga tot Dacia.
3. Fisele tehnice ale celor doua masini
Dacia Logan MCV 1.5 dCi Euro 4
Garantie piese si mana de lucru: 100.000 km sau 36 de luni
Motor: 1461 cmc, 4 cilindri, 2 supape / cilindru, 160 Nm cuplu, diesel
Cutie de viteze: manuala, 5 trepte
Volum portbagaj normal: 700l
Volum portbagaj extins: 2350l
Viteza maxima: 150 km/h
Portbagaj Dacia Logan MCV cu cele doua usi care se deschid lateral
Lada Priora Break 1.6 Luxe
Garantie piese si mana de lucru: numar nelimitat de kilometri sau 36 de luni
Motor: 1596 cmc, 4 cilindri, 4 supape / cilindru, 145 Nm cuplu, benzina
Cutie de viteze: manuala, 5 trepte
Volum portbagaj normal: 444l
Volum portbagaj extins: 777l
Viteza maxima: 180 km/h
Portbagaj Lada Priora break cu haion clasic
4. Ce trebuie sa stii, inclusiv preturile celor doua masini break low-cost
Ce inseamna de fapt low-cost? Ei bine, inseamna sa nu depaseasca pragul psihologic de 10.000 de Euro. Dealerii Lada vand modelul Priora break inceapand de la 8490 Euro in Franta, in timp ce Dacia vinde Logan MCV de la 8990 Euro. Adica un pret similar pentru ambele masini. Versiunile prezentate aici costa: 12.100 Euro Dacia Logan si 11.490 Euro Lada Priora. Per total, Lada este mai "dotata", insa intr-o clasa in care dimensiunea chiar conteaza, Dacia Logan iese castigatoare. Chiar daca e mai scumpa si mai slab accesorizata si dotata cu elemente de confort, Logan castiga la capitolele spatiu, motor, partea practica, comportament si aspect interior. Dacia Logan pierde puncte la dotari optionale si confort.
Concluzia? Dacia Logan MCV nu are rival in segmentul low-cost. Si asta, in principal, datorita spatiului pe care il ofera, atat pentru pasageri cat si pentru transport. Insaanul viitor vom vedea Dacia Logan cu emblema Lada, ceea ce ne va sterge putin zambetul de pe buze si mandria din suflet. Iar atunci ne vom da seama ca Lada reuseste sa scoata un rival pentru Logan, si probabil Sandero si Duster (cu alte modele cu emblema Lada), la un pret mai bun. Adica, in dulcele-spirit romanesc, vom fi batuti cu propriile arme. Dar pana atunci, ne bucuram ca Dacia nu are rival. Bravo Dacia!
- Mercedes sprinter 163 cp euro 5, stare tehnica perfecta 2012 15800 € Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Far dreapta nissan qashqai j10 [2007 - 2010] crossover 5-usi... 300 Lei
- Nissan leaf tekna special 2019 21150 € Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Bmw x5 3.0d 2011 12900 €
- Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 € Mitsubishi asx euro 5 2012 7950 €
- Nissan qashqai 1,2 benzina turbo 2017 11750 € Kia sportage 1.6 crdi active smartdrive 2012 498 € Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12500 €
- Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € 2674a256 2674a604 2674a209 10709880002 reconditiunat... 2000 Lei Bmw 118 n47 2008 4500 €
- Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei 0445110457 5801470098 0986435254 bosch injector case ih /new... 650 Lei 0414700002 0986441102 500324435 bosch unitate pompa-duza iveco... 750 Lei
- Jb3q-9k546-aa jb3q9k546aa a2c9303500080 vdo injector ford... 600 Lei Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei 0445120092 0986435551 504194432 bosch injector case ih... 750 Lei
- 0445124014 504388750 0986435655 bosch injector new holland t9... 2000 Lei Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € 0445110713 55488616 bosch injector opel antara a cascada... 600 Lei
- A2c89877300 167005519r a6070700001 vdo pompa inalta presiune... 750 Lei Vw golf 2.0 tdi 2017 10400 € Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 €
- Mitsubishi asx 150 cp 2012 7990 € Vw golf 7 facelift 1.4 tsi 150 cp (distributie curea) rulaj... 13500 € 0445110414 166105302r 95518000 0986435211 bosch injector... 600 Lei
- Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei 0445110618 55255408 0 445 110 618 bosch injector opel corsa e... 600 Lei Skoda yeti 2.0 tdi 2010 6800 €
- 0445120011 504066141 500371101 bosch injector fiat ducato 2.3... 350 Lei Vw touran diesel 2011 5790 € Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 €