Honda CR-Z versus Hyundai Veloster

Honda CR-Z versus Hyundai Veloster
Exercitiu de imaginatie: Sa ne inchipuim ca suntem in cautarea unei masini noi. Suntem tineri, avem un buget ce se invarte in jurul sumei de 26.000 euro si ne dorim un hatchback cu un design aparte. Volkswagen-ul Scirocco ar putea fi una dintre optiuni, insa de aceasta data nu ne dorim nici un model german, ci vrem sa gustam din aroma pur asiatica. Tocmai de aceea, lista noastra se va restrange la recent-lansatele Honda CR-Z si Hyundai Veloster.
Distribuie pe Facebook
Design Exterior:

Originea designului modelului japonez Honda CR-Z se regaseste in conceptul cu acelasi nume, dezvaluit in premiera mondiala in urma cu aproximativ patru ani, in cadrul Salonului Auto de la Tokyo. Cu toate acestea, formele si proportile inconfundabile ale hatchback-ului nipon au mai fost folosite de constructorul din Tara Soarelui Rasare si in urma cu cateva decenii.

Honda CR-Z versus Hyundai Veloster

In cazul in care nu te-ai prins inca despre ce este vorba, tinem sa iti oferim un mic indiciu: designul noului CR-Z ne trimite inapoi in timp, la inceputul anilor '80, atunci cand japonezii de la Honda lansau modelul CR-X. Drept urmare, nu ar trebui sa te mire deloc daca auzi pe cineva referindu-se la CR-Z ca la un succesor spiritual al modelului CR-X sau, mai degraba, ca la un CR-X al secolului XXI.

Honda CR-Z versus Hyundai Veloster

Printre principalele puncte de atractii ale noului Honda CR-Z - si aici ne referim exclusiv la aspectul estetic, se numara linia abrupta a plafonului si forma ingusta lunetei spate. Mai mult de atat, modelul japonez impresioneaza si prin suprafetele adanc crestate, farurile late inzestrate cu LED-uri sau aripile proeminente. De asemenea, parbrizul panoramic ii confera capotei un aspect mai lung si mai jos.

Honda CR-Z versus Hyundai Veloster

In ceea ce priveste designul modelului coreean Hyundai Veloster, primele observatii vor face referire la configuratia unica a caroseriei. Mai exact, hatchback-ul constructorului asiatic beneficiaza de o singura portiera pe partea stanga, in timp ce partea din dreapta a automobilului se poate lauda cu prezenta a doua usi. Pe langa rolul stilistic pe care il joaca, interesanta configuratie a caroseriei permite si un acces facil la locurile din spate.

Honda CR-Z versus Hyundai Veloster

Daca acest detaliu estetic nu te impresioneaza insa, atunci ar fi cazul sa scoatem asii din maneca. Privit din fata, noul Hyundai Veloster iese in evidenta printr-un design dramatic, compus dintr-o grila frontala extrem de agresiva si un set de faruri atent sculptate. De asemenea, hatchback-ul constructorului coreean planuieste sa se remarce si prin linia abrupta a plafonului, ce ne aduce intr-un fel sau altul aminte de supercarul Nissan GT-R.

Honda CR-Z versus Hyundai Veloster

Tot in lista cu atractii principale - din punct de vedere stilistic, bineinteles, se inscriu si portbagajul cu a sa forma deloc conventionala, aripile uriase si pozitia centrala a sistemului de evacuare. Un sistem de evacuare dublu, incadrat de un difuzor de aer finisat intr-o nuanta contrastanta de negru.

Honda CR-Z versus Hyundai Veloster

Design Interior:

Fiind un hibrid, noua Honda CR-Z adopta un habitaclu extrem de futurist, cu o plansa de bord ce aduce la indemana soferului comenzile cele mai importante. In plus, culoarea deschisa in care a fost finisata partea inferioara a bordului ii confera sectiunii superioare o senzatie de plutire. Scaunele fata au fost proiectate astfel incat sa ofere pasagerilor un suport lateral ridicat, in timp ce panoul de comenzi - cu ale sale cadrane 3D, promit o experienta la volan de neuitat.

Honda CR-Z versus Hyundai Veloster

Cu un aspect interior modern se poate lauda si recent-lansatul Hyundai Veloster, cockpit-ul hatchback-ului coreean impresionand in special prin prezenta numeroasa a liniilor agresive. De asemenea, senzatia de sportivitate este adusa in discutie si de designul in trei spite cu care a fost inzestrat volanul, de pedalele din aluminiu si ornamentele argintii prezente la nivelul bordului. Un alt element remarcabil se regaseste in forma ceasurilor de bord, complet neconventionala.

Honda CR-Z versus Hyundai Veloster

Date Tehnice:

Sursa puterii modelului japonez Honda CR-Z se afla in motorul pe benzina i-VTEC de 1.5 litri, echipat cu tehnologia Integrated Motor Assist (IMA). Sistemul IMA include un motor electric de 14 CP, rezultatul trenului de rulare hibrid fiind de 122 cai putere si 128 Nm. Combinat cu o transmisie manuala in sase trepte, rezultatul se traduce intr-un consum redus de carburant, de aproximativ cinci litri la 100 de kilometri.

In ceea ce priveste performantele, hatchback-ul nipon are nevoie de aproximativ zece secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h, in timp ce viteza maxima este de 200 km/h.

Honda CR-Z versus Hyundai Veloster

Modelul coreean Hyundai Veloster adopta metoda clasica de propulsie, adoptand sub capota un motor pe benzina in patru cilindri, cu o capacitate de 1.6 litri, ce produce undeva in jurul a 140 CP si 167 Nm. Si in cazul de fata transmisia puterii catre rotile fata se realizeaza prin intermediul unei cutii manuale cu sase rapoarte, hatchback-ul asiatic accelerand de la 0 la 100 km/h in 9.7 secunde.

Tot la capitolul detalii tehnice specificam si viteza maxima de 201 km/h, respectiv consumul mediu de carburant de 6.2 litri la 100 de kilometri.

Honda CR-Z versus Hyundai Veloster

Ajunsi la final, nu ne mai ramane de specificat decat preturile celor doua modele. In Romania, Hyundai Veloster se vinde in doua versiuni de echipare - Veloster si Highway, contra sumei de 20.141, respectiv 21.381 euro. Cum tehnologia hibrida (inca) presupune costuri ridicate, Honda CR-Z este disponibila la un pret de 26.015 euro.

Asadar, acestea fiind spuse, care este preferatul tau? Honda CR-Z sau Hyundai Veloster?

Sondaj

Care este preferatul tau?

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Versus DATA PUBLICĂRII: 13 Octombrie 2011