Jaguar XE versus competitia germana. Ce alegi si de ce?

Jaguar XE versus competitia germana. Ce alegi si de ce?
Audi A4, BMW Seria 3 si Mercedes C-Class, cu totii au motive serioase de teama. Dupa cinci ani de absenta, Jaguar a revenit in clasa medie premium, cu un model XE care promite sa impresioneze din toate punctele de vedere.
Distribuie pe Facebook
  • Audi A4

Audi A4 FaceliftAudi A4 Facelift

Audi A4 Facelift

Primul la catalog, Audi-ul A4 B8 are ceva mai mult de sapte ani de cand se afla pe piata. Si chiar daca a primit recent (a se citi in ultimele 24 de luni) un facelift, automobilul din Ingolstadt nu a reusit sa scape de urmele lasate de trecerea timpului, fiind cu mult in spatele rivalilor sai in materie de design.

Pentru cei care nu pun insa accentul pe aspectul vizual, Audi-ul A4 B8 ar putea fi decizia ideala multumita portbagajului sau incapator, de 480 litri. Totusi, spre deosebire de concurentii sai, modelul din Ingolstadt nu sta la fel de bine si la capitolul spatiu interior, viitorii pasageri avand la dispozitie un ampatament de numai 2.808 milimetri.

Situatia se schimba atunci cand vine vorba de gama de motorizari, Audi-ul A4 B8 beneficiind de numeroase propulsoare supraalimentate pe benzina si motorina, atat cu patru, cat si cu sase cilindri, cu puteri cuprinse intre 120 si 333 CP.

Intr-o alta ordine, cei care prefera motoarele TFSI pot opta pentru un 1.8 de 120 sau 170 CP, un 2.0 de 180 sau 225 CP, la varf regasindu-se un 3.0 TFSI de 272 sau 333 CP. Pentru fanii unitatilor TDI, marea batalie se va da intre un 2.0 de 120, 136, 150, 177 sau 190 CP si un 3.0 de 204 sau 245 CP. In functie de alegerea facuta, valorile maxime sunt livrate fie catre puntea fata, fie catre toate cele patru roti, prin intermediul unei cutii manuale sau automate.

Versiunea de baza cantareste 1.505 kilograme, iar varianta 2.0 TDI ultra de 136 CP este cea mai eficienta, cu 4.0 litri la 100 km pentru consumul mediu de carburant.

  • BMW Seria 3

Noul BMW Seria 3 - Galerie FotoNoul BMW Seria 3 - Galerie Foto

Noul BMW Seria 3 - Galerie Foto

Mult mai proaspat decat Audi-ul A4 B8, modelul BMW Seria 3 F30 propune un design interesant si totodata atractiv, ce se remarca in special prin blocurile optice interconectate cu grila frontala pozitionata la un unghi aproape drept.

Datorita sistemului de infotainment intuitiv, controlat prin intermediul joystick-ului de la nivelul consolei centrale, automobilul bavarez se poate lauda si cu unul dintre cele mai prietenoase interioare, lista cu bunatati continuand cu ampatamentul de 2.810 milimetri si portbagajul de 480 de litri.

Referitor la paleta de motoare, si in cazul fata avem de-a face cu multiple optiuni, benzinarele fiind reprezentate de motorizarile turbo de 1.6 si 136 sau 170 CP, 2.0 si 184 sau 245 CP, respectiv 3.0 si 306 sau 431 CP, iar modelele diesel puse in valoare de propulsoarele - tot supraalimentate si ele - de 2.0 litri si 116, 143, 163, 184 sau 218 CP, respectiv de 3.0 litri si 258 sau 313 cai putere.

Important de precizat, BMW-ul Seria 3 F30 dispune si de o versiune hibrid, ce combina un motor turbo pe benzina - de trei litri, si unul electric pentru un total de 340 CP si 400 Nm. In functie de alegerea facuta, valorile maxime sunt livrate fie catre puntea spate, fie catre toate cele patru roti, prin intermediul unei cutii manuale sau automate.

Versiunea de baza cantareste 1.460 kilograme, iar varianta 320d EfficientDynamics Edition de 163 CP este cea mai eficienta, cu 4.1 litri la 100 km pentru consumul mediu de carburant.

  • Mercedes C-Class

Noul Mercedes C-class - Galerie FotoNoul Mercedes C-class - Galerie Foto

Noul Mercedes C-class - Galerie Foto

O replica in miniatura a limuzinei S-Class, noul Mercedes C-Class W205 impresioneaza in primul rand prin liniile si formele sale, atat cele interioare, cat si cele exterioare.

Alte vesti bune includ o suspensie pneumatica oferita in mod optional - o premiera absoluta in acest segment, dar si un ampatament de 2.840 de milimetri, acompaniat de cei 480 de litri din dreptul capacitatii de incarcare a portbagajului.

Fiind la inceput de cariera, modelul din Stuttgart este comercializat alaturi de o gama de motorizari oarecum restransa. Altfel spus, avem, pe benzina, un 1.6 de 156 CP, un 2.0 de 211 CP, un 3.0 de 333 CP si un 4.0 V8 de 476 sau 510 CP. Pe motorina, lupta se da intre un 1.6 de 116 sau 136 CP si un 2.2 de 163, 170 sau 204 CP. Acelasi 2.2 de 204 CP il regasim si sub capota Mercedes-ului C300 Bluetec Hybrid, alaturi de un motor electric de 27 CP.

In functie de alegerea facuta, valorile maxime sunt livrate fie catre puntea spate, fie catre toate cele patru roti, prin intermediul unei cutii manuale sau automate. Versiunea de baza cantareste 1.395 kilograme, iar varianta C300 Bluetec Hybrid este cea mai eficienta, cu 3.6 litri la 100 km pentru consumul mediu de carburant

  • Jaguar XE

Jaguar XE - Galerie FotoJaguar XE - Galerie Foto

Jaguar XE - Galerie Foto

Cel mai nou membru al clasei mediu premium, modelul Jaguar XE are la baza o structura monococa realizata in mare parte din aluminiu, head-up display-ul cu tehnologie laser fiind o alta premiera propusa de automobilul din Whitley, Coventry pentru acest segment.

Rivalul britanicilor pentru trio-ul german format din Audi A4, BMW Seria 3 si Mercedes C-Class face o figura frumoasa si atunci cand vine vorba de aspectul vizual, in timp ce la capitolul practicabilitate intalnim un contrast intre ampatamentul de 2.835 milimetri si portbagajul de numai 455 litri.

Cat despre paleta de propulsoare, reamintim ca viitorii clienti vor trebui sa se decida intre un turbodiesel de 2.0 litri si 163 sau 180 CP, un turbo-benzinar de 2.0 litri si 200 sau 240 CP, respectiv un V6 supraalimentat de trei litri si 340 cai putere.

In functie de alegerea facuta, valorile maxime sunt livrate catre puntea spate prin intermediul unei cutii manuale sau automate. Versiunea de baza cantareste 1.474 kilograme, iar varianta 2.0 de 163 CP este cea mai eficienta, cu 3.8 litri la 100 km pentru consumul mediu de carburant.

Britanicii sau germanii?

Ajunsi la final cu prezentarea contracandidatilor, a sosit si momentul mult asteptat. Care este favoritul tau? Audi-ul A4, BMW-ul Seria 3, Mercedes-ul C-Class sau noul Jaguar XE?

Toate cele patru automobile au propriile avantaje si dezavantaje, insa pretul de pornire ar putea fi pana la urma urmei factorul decivis. Din acest punct de vedere, versusul nostru arata in urmatorul mod: 28.450 euro pentru Audi A4 vs. 29.350 euro pentru BMW Seria 3 vs. 33.915 euro pentru Mercedes C-Class vs. 36.500 euro pentru Jaguar XE.

Sondaj

Care este favoritul tau?

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (68) Poze Jaguar XE - Galerie Foto
mai multe
Publicat în categoria: Versus DATA PUBLICĂRII: 15 Octombrie 2014