Opel Corsa versus Opel Corsa: Benzina sau motorina?
Inainte insa de a trece in revista aspectele legate de motorizare, performanta si eficienta (aspecte care, cel mai probabil, ocupa primul loc atunci cand vine vorba de achizitionarea unui automobil de oras), tinem sa facem o noua recenzie asupra modelului Opel Corsa, luat ca un intreg. Iar pentru inceput, ar fi cazul sa ne concentram asupra designului exterior.
In ciuda dimensiunilor sale reduse - 3.999 milimetri lungime, 1.944 milimetri latime, respectiv 1.488 milimetri inaltime, creatia constructorului din Russelsheim se remarca in special prin formele sale curgatoare si pline de armonie, ce-i confera privitorului o senzatie de dragoste la prima vedere. Mai ales daca acesta este de sex feminim. Iar partea frumoasa a modelului Opel Corsa este urmatoarea: chiar daca optezi pentru versiunea de baza, automobilul companiei germane nu lasa niciodata impresia de masina banala, ieftina sau low-cost. Nu, noul Opel Corsa denota aceesi bucurie vizuala indiferent de varianta de echipare pentru care optezi. Totusi, pentru un nivel de sex-appeal maxim recomandam o culoare vie si un set de jante de aliaj pe 15 sau 16 inci.
In afara designului exterior pe care-l gasim atractiv (sau, cel putin, o parte din redactia 4Tuning il gaseste atractiv), un alt punct forte al hatchback-ului din Russelsheim il reprezinta interiorul. Si aici nu vorbim neaparat de liniile moderne care-l compun, ci mai degraba de functionalitatea din spatele sau. Mai exact, toate butoanele au fost inzestrate cu un loc strategic pe plansa de bord, cel aflat in spatele volanului gasind astfel numai decat functia de care are nevoie. Ca minus, tinem sa precizam meniul sistemului de infotainment care, la prima actionare, iti va da cateva batai de cap.
Varianta diesel venea cu un panou central simplu, fara clima automata si fara ecranul computerului de bord multifunctional. Insa ne-a placut mai mult decat comenzile ciudate si greu de ghicit ale ecranului portocaliu.
Mergand insa pe principiul functionalitatii si practicabilitatii, micul Opel Corsa ofera un ampatament mare (cel putin pentru clasa din care face parte), ce masoara 2.511 milimetri. Drept urmare, automobilul constructorului din Russelsheim poate gazdui pana la cinci pasageri (intr-un mod confortabil), cu tot cu bagajul lor de 285 de litri. In cazul in care bancheta spate se rabateaza, volumul portbagajului creste pana la un impresionant 1.100 litri. Asadar, cine afirma ca un model de oras, de dimensiuni reduse, nu poate fi folosit si in vacante sau la drumuri lungi, ar trebui sa se mai gandeasca inca o data.
Cu aceste aspecte lamurite, a sosit momentul sa ne intoarcem la locul din care am pornit. Avem doua Opel Corsa - dintre care unul pe benzina, celalalt diesel, doua motorizari diferite si o singura alegere. Benzina sau motorina?
Primul exemplar testat venea la pachet cu un propulsor diesel de 1.3 litri, ce dezvolta 95 cai putere la 4.000 rotatii per minut si 190 Newton-Metri intre 1.750 - 3.250 rotatii per minut. Inzestrat cu o cutie manuala in cinci trepte si sistemul Start / Stop, modelul Opel Corsa 1.3 DTE se anunta a fi... frate cu eficienta. Conform constructorului din Russelsheim, consumul mediu de carburant se situeaza in jurul valorii de 3.6 litri la 100 kilometri (consum urban: 4.3 litri / 100 km; consum extra-urban: 3.2 litri / 100 km), in timp ce emisiile de carbon coboara sub pragul celor 100 grame per kilometru. In viata reala insa, valorile variaza usor, computerul de bord indicand un consum de 4.1 litri la 100 km dupa o calatorie de peste 700 kilometri.
Tot cu undeva in jurul a 100 de cai putere se poate lauda si modelul Opel Corsa 1.4 XER, cel de-al doilea membru al familiei Corsa cu care germanii de la Opel au tinut neaparat sa ne faca cunostinta. Cum in cazul de fata am avut de-a face cu un motor pe benzina, aspirat natural, 'senzatiile' traite la volan nu au fost chiar dintre cele mai placute. Si asta in special din pricina cuplului de numai 130 Newton-Metri, disponibil la 4.000 rotatii per minut. Fara a fi echipat cu sistemul Start / Stop, micul Opel Corsa 1.4 XER are un consum destul de mare: 7.3 litri / 100 km in mediul urban, 4.8 litri / 100 km in mediul extra-urban, respectiv 5.7 litri / 100 km in mediul mixt. Mai mult de atat, traficul din Bucuresti a mai taiat si el din avantul modelului german, computerul de bord aratand dupa cateva plimbari in oras un consum de 8.0, chiar 8.5 litri.
Si chiar daca nimeni nu-si va lua un Opel Corsa pentru performante (asta daca nu cumva vorbim de modelul OPC), automobilul constructorului din Russelsheim se descurca destul de bine atunci cand vine vorba de clasicele valori atasate acceleratiei de la 0 la 100 km/h sau vitezei maxime. Mai exact, lucrurile stau in felul urmator: daca versiunea 1.3 diesel are nevoie de 12.3 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h, varianta 1.4 benzina reuseste aceeasi performanta in 'numai' 11.9 secunde. In ceea ce priveste capitolul viteza maxima, ambele automobile si situeaza pe (aproape) aceeasi lungime de unda: 177 km/h pentru Corsa 1.3 DTE, respectiv 180 km/h pentru Corsa 1.4 XER. Insa un feeling real este acela ca varianta pe motorina accelereaza mai bine, are reprize mai conturate si per total este mai vanjoasa., chiar daca cifrele spun altceva.
Daca atunci cand vine vorba de eficienta castigatorul este clar, situatia s-ar putea schimba odata cu vederea pretulului: avem un minimum de 13.645 euro pentru versiunea diesel, respectiv un minimum de 12.225 euro pentru varianta pe benzina. Important de specificat, modelul Opel Corsa 1.4 XER poate fi echipat si el cu sistemul Start / Stop, caz in care pretul de pornire urca pana la 15.525 euro. Drept urmare, cele doua automobile sunt inca despartite de aproximativ 1.000 de euro, dar oare merita aceasta diferenta?
Tu ce model ai alege? Opel Corsa 1.3 DTE sau Opel Corsa 1.4 XER?
- Skoda octavia 1.6d 2014 6700 € Grila aerisire mazda 6 gg ( 2002-2007 ) 50 Lei Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei
- Ford focus cabrio 2007 3500 Lei Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Bandou ornament lampa lampi numar maner clapeta actionare... 299.99 Lei
- Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Nissan leaf tekna special 2019 21150 € Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 €
- Mercedes citan 2016,clima 2016 7500 € Motor mercedes viano an 2013 euro 5 13685 Lei Th-10399 blocaj volanta motor ford diesel și benzina 35 Lei
- Kia carens euro 5b 2015 7950 € Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Rama grila radiator hyundai ioniq facelift (2019-2022) cod... 270 Lei
- Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 € Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 €
- Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12500 € Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 € Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 €
- Bmw 520 diesel 2009 8200 € Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 €
- Mercedes sprinter 163 cp euro 5, stare tehnica perfecta 2012 15800 € Set 4 anvelope de vara noi 235/40r19 96w bridgestone potenza s001 2200 Lei Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei
- Skoda octavia 2 vrs extra dotari laurin&klement 1.6 mpi gpl... 7500 € Vw touran diesel 2011 5790 € Mitsubishi asx euro 5 2012 7950 €
- Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Fiat 500 x benzina+gpl 1.6 aspirat navigatie,pilot... 11750 € Bmw 118 n47 2008 4500 €
- Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 € Skoda roomster diesel 2013 4350 € Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 €