Electrificarea a prins din urma si Campionatul Mondial de Raliuri. Noul regulament se aplica din 2022

Electrificarea a prins din urma si Campionatul Mondial de Raliuri. Noul regulament se aplica din 2022
  • Actualul regulament expira in 2021
  • In primii trei ani, unitatile electrice si bateriile vor fi comune
  • In orase, masinile vor putea rula in modul full-electric
Distribuie pe Facebook

Masinile care alearga in Campionatul Mondial de Raliuri vor avea sisteme de propulsie hibrid incepand cu 2022. Actualul regulament expira la finalul sezonului 2021.

Dupa Formula 1 si Campionatul Mondial de Anduranta, o alta ramura a motorsportului urmeaza sa intre in era electrificarii. Este vorba despre Campionatul Mondial de Raliuri, sau pe scurt WRC.

WRC

Potrivit actualului regulament, care expira la finalul sezonului 2021, toate masinile care alearga in WRC trebuie sa aiba un motor turbo pe benzina de 1.6 litri si tractiune integrala. Incepand cu 2022, propulsorului cu combustie interna i se va alatura o unitate electrica, astfel ca vorbim despre un sistem hibrid.

WRC

Pentru inceput, Federatia Internationala de Automobilism (FIA) sustine ca sistemul electric si bateriile vor fi aceleasi pentru toate echipele si ca din 2024 inginerii vor avea mai multa libertate in ceea ce priveste imbunatatirea lor.

WRC

Scopul, sustine FIA, este ca pe viitor masinile sa ruleze in probele din orase in modul full-electric si sa beneficieze de un plus de putere pe probele speciale. In plus, motorul electric i-ar putea ajuta pe piloti sa revina in parcul tehnic daca apar defectiuni la propulsorul pe benzina in timpul probei.

WRC

Noul regulament aduce modificari si la caroseria masinilor. Din 2022, echipele vor putea folosi fie caroseria de serie, fie un sasiu tubular cu o caroserie proprie deasupra, dar care sa integreze unele elemente originale, cum ar fi farurile, usile etc.

WRC

La baza modificarii regulamentului stau si unele presiuni venite de la producatorii care participa in WRC. Spre exemplu, directorul general al Citroen, Linda Jackson, dadea de inteles la inceputul acestui an ca brand-ul pe care il conduce s-ar putea sa nu mai participe in WRC daca nu se trece la aceste sisteme de propulsie hibrid.

WRC

WRC

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: WRC DATA PUBLICĂRII: 20 Iunie 2019