Electrificarea a prins din urma si Campionatul Mondial de Raliuri. Noul regulament se aplica din 2022
- Actualul regulament expira in 2021
- In primii trei ani, unitatile electrice si bateriile vor fi comune
- In orase, masinile vor putea rula in modul full-electric
Masinile care alearga in Campionatul Mondial de Raliuri vor avea sisteme de propulsie hibrid incepand cu 2022. Actualul regulament expira la finalul sezonului 2021.
Dupa Formula 1 si Campionatul Mondial de Anduranta, o alta ramura a motorsportului urmeaza sa intre in era electrificarii. Este vorba despre Campionatul Mondial de Raliuri, sau pe scurt WRC.
Potrivit actualului regulament, care expira la finalul sezonului 2021, toate masinile care alearga in WRC trebuie sa aiba un motor turbo pe benzina de 1.6 litri si tractiune integrala. Incepand cu 2022, propulsorului cu combustie interna i se va alatura o unitate electrica, astfel ca vorbim despre un sistem hibrid.
Pentru inceput, Federatia Internationala de Automobilism (FIA) sustine ca sistemul electric si bateriile vor fi aceleasi pentru toate echipele si ca din 2024 inginerii vor avea mai multa libertate in ceea ce priveste imbunatatirea lor.
Scopul, sustine FIA, este ca pe viitor masinile sa ruleze in probele din orase in modul full-electric si sa beneficieze de un plus de putere pe probele speciale. In plus, motorul electric i-ar putea ajuta pe piloti sa revina in parcul tehnic daca apar defectiuni la propulsorul pe benzina in timpul probei.
Noul regulament aduce modificari si la caroseria masinilor. Din 2022, echipele vor putea folosi fie caroseria de serie, fie un sasiu tubular cu o caroserie proprie deasupra, dar care sa integreze unele elemente originale, cum ar fi farurile, usile etc.
La baza modificarii regulamentului stau si unele presiuni venite de la producatorii care participa in WRC. Spre exemplu, directorul general al Citroen, Linda Jackson, dadea de inteles la inceputul acestui an ca brand-ul pe care il conduce s-ar putea sa nu mai participe in WRC daca nu se trece la aceste sisteme de propulsie hibrid.
- Renault megane 16v 2006 2000 € Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Skoda octavia 1.6d 2014 6700 €
- Dacia lodgy 7 locuri 1,5 dci 2014 4500 € Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei Opel corsa 1.2i 2003 599 €
- Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Nissan qashqai+2 +2 full bi-xenon piele camera an fab. 2012 37500 Lei Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 €
- Dacia duster 1500 2017 400 Lei Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 €
- Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Bmw 520 diesel 2009 8200 € Bmw 118 n47 2008 4500 €
- Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 € Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 €
- Audi a3 2.0, euro5 2010 5100 € Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 € Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 €
- Bandou ornament lampa lampi numar maner clapeta actionare... 149.99 Lei Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Vw touran diesel 2011 5790 €
- Bmw 520 2.0d f10 clima navi piele pilot senz park 2011 9700 € Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 € Opel meriva 1.3 cdti eco flex 2012 4000 €
- Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Skoda roomster diesel 2013 4350 € Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 €
- Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Renault fluence 1.6benzina euro 5 a/c electrice km reali 2011 4700 € Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 €
- Alfa-romeo 159 1.9 jtdm 2007 2750 € Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12800 € Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei