Mai cade un urias. Volkswagen s-ar putea retrage din Campionatul Mondial de Raliuri

Mai cade un urias. Volkswagen s-ar putea retrage din Campionatul Mondial de Raliuri
  • Volkswagen s-ar putea retrage din Campionatul Mondial de Raliuri
  • Motivul principal ar fi nevoia de a reduce semnificativ costurile in urma Dieselgate
  • O decizie finala ar urma sa fie luata intr-o sedinta a Consiliul de Administratie
Distribuie pe Facebook

Potrivit ultimelor zvonuri, Volkswagen se gandeste serios sa se retraga din Campionatul Mondial de Raliuri, ca urmare a necesitatii de a reduce semnificativ costurile in urma scandalului Dieselgate.

La nici o saptamana de cand nemtii de la Audi anuntau ca renunta la participarea in legendara Cursa de 24 de ore de la Le Mans, un alt gigant este pe cale sa renunte la una dintre cele mai importante competitii din lumea motorsportului.

Dupa ce s-au confruntat cu cel mai mare scandal din istoria auto moderna, nemtii de la Volkswagen se vad nevoiti acum sa plateasca miliarde de dolari sub forma de compensatii. Acest lucru implica reducerea semnificativa a tuturor costurilor, asa ca producatorul din Wolfsburg se gandeste serios sa-si schimbe radical programul de motorsport.

Primul pas ar fi retragerea definitiva din Campionatul Mondial de Raliuri, acolo unde Volkswagen tocmai a castigat cel de-al patrulea titlu mondial la constructori, dupa victoria lui Sebastien Ogier in Raliul Marii Britanii.

Partea buna este ca pana acum oficialii constructorului german au refuzat sa comenteze aceste informatii, dar partea proasta este ca nu le-au negat. Potrivit celor de la Autosport, Sven Smeets, seful Volkswagen, a declarat ca "Dupa retragerea Audi, zvonurile au inceput imediat in Germania. Este vorba despre o persoan, nu neaparat din lumea motorsportului, care a pus intrebarea, dar a scris in articol ca participarea este sub semnul intrebarii. Nu vrea sa vorbesc despre aceste zvonuri sau speculatii."

Decizia finala va fi discutata intr-o sedinta a Consiliului de Administratie care va avea loc in curand, si chiar daca nu se vor retrage acum, nemtii ar putea primi acordul de a concura in sezonul urmator, inainte de o retragere completa.

Volkswagen participa in Campionatul Mondial de Raliuri inca din 1978, cand pilotii concurau cu diferite versiuni ale modelului Golf. Nemtii s-au retras in 1990, ca mai apoi sa se intoarca in 2011 cu o pereche de Skoda Fabia S2000.

Doi ani mai tarziu, constructorul german a intrat in campionat cu masinile proprii, mai exact cu modelul Polo R WRC. Prima etapa, gazduita de Monte-Carlo, a insemnat si prima victorie inregistrata de francezul Sebastien Ogier la volanul Polo-ului. La finalul aceslui sezon, Ogier devenea campion mondial, iar Volkswagen lua titlul la constructori.

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: WRC DATA PUBLICĂRII: 1 Noiembrie 2016