O vizita la Antipozi inaintea vacantei de vara

O data cu Raliul Noii Zeelande, Campionatul Mondial de Raliuri a ajuns la jumatatea sezonului. Tinand cont ca nu pot pierde prima pozitie in clasamentele constructorilor si pilotilor, echipa Citroen Total si echipajul Sebastien Loeb/Daniel Elena vor sa transforme totul intr-o experienta cat mai pozitiva. Si echipajul Mikko Hirvonen/Jarmo Lehtinen, aflat pe doi in ierarhia generala, va face tot posibilul pentru a-si apara pozitia.
Raliul Noii Zeelande nu a fost inclus in calendarul pe anul trecut (pentru ca alterneaza cu Raliul Australiei), dar aceasta etapa este una dintre cele mai apreciate de pilotii care prefera specialele pe macadam. Comparativ cu ultima editie din WRC, raliul include o mare parte din probele din jurul localitatilor Raglan si Wangarei, inclusiv legendara Whaanga Coast, considerata de multi ca fiind cea mai frumoasa proba din Campionatul Mondial de Raliuri. In ziua a treia sunt programate specialele din jurul orasului Auckland, speciale care nu au mai fost folosite din anii'90.
Castigatori a patru dintre cele sase raliuri desfasurate pana acum, Sebastien Loeb si Daniel Elena au un avans de 30 de puncte, fata de colegii lor de echipa Mikko Hirvonen si Jarmo Lethtinen, in clasamentul general. Indiferent de deznodamantul etapei din Noua Zeelanda, campionul mondial en-titre isi va pastra pozitia. Lasand insa calculele deoparte, Sebastien este pregatit sa obtina un rezultat cat mai bun in acest raliu special. "Acest raliu este printre cele mai spectaculoase pe macadam. Seamana cu Finlanda, cu exceptia faptului ca pomii sunt mai departe de drum. Se spune ca este un raliu foarte rapid, dar eu cred ca este unul variat care include si unele sectiuni mai lente si foarte dificile. Este un raliu in care trebuie sa mergi la limita tot timpul. Daca nu mergi cu 100% din potential vei vedea asta in timpii de pe proba imediat", a spus Loeb.
Castigator al raliului in 2005 si 2008, amintirile lui Sebastien Loeb nu sunt toate foarte placute: "Este adevarat ca am castigat raliul in doua dintre cele sase participari, dar am si facut unele greseli aici. Unele cand am mers la limita, altele cand am mers mai prudent. Aici este important sa ramai concentrat pe tot parcursul raliului."
Chiar daca a urcat de trei ori pe podium pana acum, Mikko Hirvonen nu a castigat niciodata in Noua Zeelanda. Finlandezul se numara insa printre cei mai infocati suporteri ai acestei etape. "Cu siguranta merita sa zbori 24 de ore ca sa ajungi la Auckland. Dupa raliurile mai dure pe macadam sunt incantat ca ajungem iarasi pe o suprafata unde se pune accent pe viteza. Am urcat de patru ori pe podium in acest sezon si sper sa obtinem si aici un rezultat bun", a spus Hirvonen.
"Cu patru victorii in primele sase raliuri, inclusiv doua duble, echipa Citroen Total este in forma si in acest sezon", spune Yves Matton, directorul Citroen Racing. "Aici in Noua Zeelanda trebuie cel putin sa ne pastram pozitia de lideri, daca nu chiar sa ne marim avantajul in ambele clasamente. Niciodata nu poti sa stii ce se intampla in Noua Zeelanda si s-a vazut pana acum ca diferenta intre echipele de top este foarte mica. Toate aceste lucruri ma fac sa cred ca vom avea inca o etapa cu o lupta extrem de disputata pentru puncte!"
Tot pe un model Citroen DS3 WRC va lua startul si echipajul Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul. Pentru cei doi acest raliu a fost inclus in program cu sustinerea lui Nasser Al-Attyiah si Qatar World Rally Team. Nasser Al-Attyiah se afla in mijlocul pregatirilor pentru Jocurile Olimpice de la Londra unde va participa in proba de tir cu pusca si a renuntat la participarea in Raliul Noii Zeelande in favoarea colegilor sai din echipa Citroen Junior.TREI INTREBARI PENTRU* MIKKO HIRVONEN
Ai terminat pe doi in Raliul Greciei, dar stim ca iti plac raliurile pe macadam mai rapide. Ce parere ai despre etapa din Noua Zeelanda?
"Da, Raliul Noii Zeelande este fantastic. Desigur, Raliul Finlandei este etapa mea preferata, dar imi place mult si etapa de aici. Specialele sunt foarte rapide si iti permit, mai degraba te obliga, sa adopti un ritm alert inca de la inceput. Imi place mult sa pilotez pe astfel de probe si de abia astept sa iau startul in raliu. Anul acesta avem peste 400 kilometri de proba speciala ceea ce face ca totul sa fie si mai interesant!"
Se spune ca drumurile din Noua Zeelanda au un specific anume cu o serie de viraje inaltate de care te poti "sprijini". Este un raliu mai special din punctul de vedere al stilului de pilotaj?
"Multe raliuri au ceva specific si Raliul Noii Zeelande nu face exceptie. Aici drumurile de macadam sunt caracterizate de cambruri. Trebuie sa fii foarte atent la recunoasteri si sa notezi pe ce parte a drumului trebuie sa pozitionezi masina pentru franare. Trebuie sa exploatezi la maximum conturul drumului pentru a aborda virajele si mai rapid. Daca faci asta atunci totul devine extrem de spectaculos."
In ultimii ani aici am vazut finaluri foarte stranse. Care crezi ca este motivul?
"Cred ca acest lucru se datoreaza specificului acestor drumuri. Macadamul nu este dur si e foarte putin probabil ca liderii cursei sa aiba probleme la inceptulu cursei. In Noua Zeelanda este vorba doar de viteza pura, se merge la limita de la start la sosire. Diferentele de timp intre cei care au gasit ritmul corect pot fi astfel foarte mici si cursa se poate decide pe ultimii kilometri de proba speciala. Multi dintre noi incearca un atac aici si asa se poate castiga raliul. In Noua Zeelanda orice este posibi!"
-
Senzor parcare valeo skoda yeti 5l 2009-2017 890019 365 Lei
12709700221 5801785898 5801966925 borgwarner turbo tractor... 6000 Lei
Grila bara fata centrala, cod gm13266577, opel astra j combi... 749 Lei
-
Vascocuplaj 11522249372 doar paleta 2.0 150 cp bmw 3 e46... 50 Lei
Cap de bara axa fata dreapta (til017r japanparts) ford,land... 90.46 Lei
Usita rezervor bmw x3 x3 - - (2010 2017) 185 Lei
-
Cheder geam usa fata stanga bmw seria 5 e60/e61 [2003 - 2007]... 56 Lei
Pompa injectie inalta presiune 0445010799 1.7 dci 167006205r... 1500 Lei
0445010799 167006205r pompa inalta renault grand scenec iv... 1500 Lei
-
21977918 22254568 22254576 85002179 7485020179 delphi injector... 1250 Lei
Biela cu piston, opel corsa c (f08, f68) 1.2 b, z12xe (id:457331) 128 Lei
Garnitura, capac supape (jm7152 payen) renault trucks,volvo 270.79 Lei
-
Janta aliaj, cod 13259254, opel astra j (id:466103) 239 Lei
Comanda volan opel astra g 1998-2009 1.4 16v z 14 xe benzina... 80 Lei
Suport accesorii 7619250 bmw seria 4 f32 420dx b47 (4p92) 250 Lei
-
Disc frana puntea spate (18142 abs) ford 143.46 Lei
Buton geam audi a6 (2018->) [c8, 4k] 2.0 motorina 2019, 4k0959855 200 Lei
Protectie inox suport picior ford focus iii, caroserie... 174.9 Lei
-
Kit pornire volkswagen lt 2004 van 2.5 tdi 700 Lei
Set cablaj aprindere peugeot 106 i (1a, 1c) (1991 - 1996)... 109 Lei
Conducta / teava turbina ssangyong rexton 2.9 td 88kw 120cp... 80 Lei
-
Usa / portiera spate stanga kia rio 2 [2005 - 2009] sedan 300 Lei
Cablu timonerie opel astra h facelift 2007-2010 1.9 cdti 24467437 300 Lei
Rola ghidaj curea transmisie ina audi a4 b6 2000-2004 532 0468 10 85 Lei
-
Generator / alternator renault symbol i (lb0/1/2) (1998 -... 669 Lei
Suport,trapez peugeot partner (2008 - 2016) delphi td390w... 46 Lei
Compresor ac clima 13124752 wm opel astra h zafira b 1.9cdti 400 Lei
-
Bare transversale menabo delta black pentru citroen berlingo... 910 Lei
Pompa rezervor vw jetta (1b) 2011-2019 cod: 1k0919050ad 500 Lei
Buton geam audi a6 (2018->) [c8, 4k] 2.0 motorina 2019, 4k0959855 200 Lei
-
Electromotor 9662854080, citroen ds3, 1.6hdi, 9hp 226 Lei
Turbina fara actuator 9835855380 citroen grand c4 spacetourer... 1000 Lei
Senzor presiune gaze 227701177r 1.5 k9k626 dacia duster... 100 Lei
-
Sonda lambda 1.6 hdi tci euro 5 t1da 9hr 9683265480 citroen c4... 100 Lei
A6540700087 0445118009 bosch injector mercedes a, b, c, cla,... 600 Lei
Set garnituri, chiulasa (0310043 trucktec) renault trucks,volvo 1026.35 Lei


