Cum se jurizeaza o competitie de drift

DESPRE ANTRENAMENTE
In timpul antrenamentelor, pilotii vor avea ocazia sa faca cunostinta cu circuitul si sa isi puna la punct strategia de abordare a virajelor, astfel incat oponentului din competitie sa ii fie cat mai greu sa urmareasca aceeasi trasa. Tot in timpul antrenamentelor, pilotii vor avea ocazia sa se intalneasca direct pe circuit cu ceilalti concurenti in dueluri 1 la 1. Ultimele setari ale masinii vor fi finalizate tot in timpul acestor antrenamente, pentru ca setup-ul masinii sa fie unul cat mai aproape de perfectiune.
DESPRE CALIFICARI
- Ce inseamna 'Calificari'?
- Pe traseu, in etapa de calificari, veti observa pe exteriorul si pe interiorul curbelor niste jaloane portocalii, acestea reprezentand ceea ce in Drift se numesc 'CLIPPING POINTS'.
- In sesiunea de calificari, pilotul are dreptul sa parcurga patru ture de circuit, una de incalzire si trei punctate de la 0 la 100 in functie de viteza, unghiul si apropierea pe care o are fata de jaloanele portocalii (CLIPPING POINTS) de pe exteriorul, respectiv interiorul curbei. Pilotul trebuie sa apropie spatele masinii de jalonul plasat pe exteriorul curbei la intrarea in aceasta si partea din fata a masinii la iesirea din curba.
In urma sesiunii de calificari si punctajelor obtinute se stabilesc grupele TOP 16 sau TOP 32, in functie de numarul masinilor inscrise.
Punctajul pentru calificari este urmatorul :
Locul 1: 100 puncte
Locul 2: 90 puncte
Locul 3: 80 puncte
Locul 4: 70 puncte
Locul 5: 60 puncte
Locul 6: 60 puncte
Locul 7: 60 puncte
Locul 8: 60 puncte
Locul 9 - 16: 55 puncte
Locul 17 - 32: 45 puncte
In urma punctajelor din calificari se formeaza perechile de piloti care se vor duela pe circuit. Sistemul este unul piramidal, primul clasat evoluand pe pista impreuna cu ultimul clasat. Cei 16 piloti ramasi in urma TOP 32 vor evolua in TOP 16, apoi TOP 8, pana la stabilirea marelui castigator si a locurilor 2 si 3
Exista trei ture de circuit, una de incalzire si doua supuse arbitrajului, deci punctate. Pilotul cu punctaj mai mare obtinut in calificari va pleca in fata in tura de antrenament si in prima tura punctata, dupa care in cea de-a doua tura de circuit el va pleca in spate.
Pe parcursul duelului, cei doi piloti vor fi jurizati de catre trei membrii ai juriului JDM AllStars; jurizarea se face pe unghi, viteza, trasa si stilul pilotului. Punctajul in cadrul concursului este de 10 puncte, care se impart intre cei 2 piloti (de ex: 10 - 0, 9 - 1, 5 - 5). In cazul in care pilotul din fata este depasit, acesta va primi 0 puncte, la fel si in cazul in care unul din piloti va pierde controlul masinii ('SPIN').
In cazul in care dupa cele doua ture de circuit supuse arbitrajului punctajul este egal, duelul se va relua. Pentru a se departaja, pilotul din fata va trebui sa obtina unghiuri foarte mari, pe care pilotul din spate sa nu le poata copia, cat si trasele ce il vor impiedica pe cel din spate sa se apropie.
Despre jurizare, pe scurt
JDM Allstars a implementat in 2011 un nou sistem de jurizare, mai simplu pentru arbitrii, astfel incat acestia sa poata tine cont atat de partea obiectiva, cat si de partea subiectiva a acestui sport. Fiecare arbitru va fi raspunzator de jurizarea unui singur criteriu pe care il va nota. Criteriile sunt: Unghiul, Trasa si Viteza
De exemplu: Arbitrul 1 se poate concentra acum doar pe unghiul cu care concurentul intra in drift pe toata lungimea traseului, pe cand Arbitrul 2 si 3 vor fi atenti la trasa masinii si viteza cu care este parcurs traseul.
Singurul aspect subiectiv al acestui sport este 'Stilul pilotului' sau 'Impresia artistica', motiv pentru care fiecare din arbitrii vor puncta si acest lucru individual. Pentru ca interpretarea acestui criteriu poate fi subiectiva si nu se doreste o diferenta intre modul in care este punctata, notele acordate de fiecare arbitru vor fi adunate si facuta o medie pentru ca acest criteriu sa fie cat mai uniform si sa reprezinte decizia unanima a juriului.
Criteriile de jurizare:
UNGHIUL:
Se urmareste unghiul la intrarea in viraj (initierea driftului), mijlocul virajului si iesirea din viraj. Pilotul trebuie sa incerce sa mentina unghiul maxim pe tot parcursul virajului si sa aiba un unghi de iesire din viraj corespunzator.VITEZA:
Se puncteaza viteza la intrarea in viraj, viteza la mijlocul virajului si viteza cu care se iese din viraj. Punctele acordate pentru viteza la intrarea in viraj tin cont de potentialul masinii. Mentinerea vitezei pe parcursul virajului si viteza la iesirea din viraj se puncteaza tinand cont de tipul de viraj.TRASA:
Se puncteaza trasa la intrarea in viraj, apropierea fata de 'clipping points' si trasa la iesirea din viraj. Punctele acordate pilotului vor tine cont de trasele ideale pentru circuitul in cauza obtinute in timpul etapei curente si de atingerea/apropierea maxima de 'clipping points'. Echipa de jurizare de la Drift Grand Prix of Romania va fi condusa de catre unii din cei mai onesti si tehnici arbitrii din lumea driftului pe care echipa de la Drift All Stars i-a considerat cei mai potriviti pentru a juriza evenimentul. 'Jurizarea reprezinta un aspect foarte important in cadrul unui eveniment de asemenea amploare asa ca am cautat sa avem cea mai buna echipa de arbitrii prezenta la Drift Grand Prix of Romania', declara Niall Gunn - CEO Drift Allstars European Series.
Arbitrii principali sunt: Steve 'Stiggy' Evans, Richard 'Clarkey' Clark si Fredrik 'Fredox' Oksnevad.
Cateva detalii despre cei trei arbitrii:
Steve 'Stiggy' Evans: Un talent innascut si membru al listei cu cei mai 'priceputi' reprezentanti ai driftului din Marea Britanie, Steve Evans este si unul dintre cei mai importanti arbitrii ai acestui sport cu motor. Faimos pentru Toyota sa si stilul agresiv de pilotaj de care da dovada, Stiggy cauta drifterul cu cele mai impresionante manevre si abordari ale virajelor.
Richard 'Clarkey' Clark: Un alt pilot de top si intrat, lumea arbitrajelor insa abia anul trecut, Richard 'Clarkey' Clark este in cautarea pilotilor care dau dovada de cea mai mare agresivitate.
Fredrik 'Fredox' Oksnevad: Pilot al echipei DriftMonkey, tanarul norvegian este pregatit sa invete tainele arbitrajului de la cei mai buni. In plus, Fredox isi poate spiona adversarii incepand de-acum pentru sezonul 2012.
-
28308779 a6510703287 delphi injector mercedes c cls e glc gle... 500 Lei
A2513200704 a2513201204 a2513200904 amk compresor airmatic... 1250 Lei
5801621241 826996-0002 826996-5002 5801674711 garrett... 5000 Lei
-
A2213201704 a2213200904 a2213201604 amk compresor airmatic... 1250 Lei
0445120409 5801932928 0 445 120 409 bosch injector iveco... 650 Lei
H8201636333 0445110800 166007427r 0445876882 injector... 500 Lei
-
Luneta bmw seria 5 e34 sedan 1987-1996 250 Lei
0445020160 0445020292 0445020195 0986437512 bosch pompa inalta... 3000 Lei
8201055367 0986435211 166105302r 0445110414 bosch injector... 600 Lei
-
5802003660 826822-5003s 826818-0003 826818-5003 garrett... 5000 Lei
Grila de ventilatie bord centrala stanga skoda fabia 6y2 1999... 100 Lei
95521533 55578075 dcri301030 denso injector opel astra j k... 600 Lei
-
A2c89877300 167005519r a6070700001 vdo pompa inalta presiune... 750 Lei
0986437512 0445020195 0445020292 5801486599r bosch pompa... 3000 Lei
3z01011000 a2113200104 a2203200104 a2113200304 compresor... 700 Lei
-
0445010799 167006205r pompa inalta renault grand scenec iv... 1500 Lei
0445116042 9687454380 1980el 0986435392 bosch injector citroen... 500 Lei
Kit pornire / calculator motor / ecu + contact suzuki jimny... 1000 Lei
-
9820403480 jx6q-9f593-aa 0445110749 bosch injector citroen... 600 Lei
166000121r 8201453073 16600-00q2n 0445110652 bosch injector... 500 Lei
T88888c t575163a 9831370080 9840056680 9847929580 compresor ac... 2500 Lei
-
0445876882 0445110800 166007427r h8201636333 injector... 500 Lei
5801930226 839765-0001 839765-5001s gtd1749v garrett turbo... 2000 Lei
5801519872 803110-0004 5802204205 gtc4502bkn turbosuflanta... 5000 Lei
-
5801553219 504388756 0986437512 bosch pompa inalta presiune... 3000 Lei
A2133202804 a2133202804 a2133200104 compresor airmatic... 1000 Lei
Injector bosch cod 0445110188 0986435090 citroen ford mazda 3... 200 Lei
-
A1643201404 a1643200204 a1643200304 amk compresor airmatic... 1250 Lei
A2133004320 a2133200004 a2133200104 compresor airmatic... 1000 Lei
Jeep grand cherokee diesel euro 5 ~ 4x4 automata ~ 159000km 2013 11900 €
-
804813-02 500060582 5801525938 5801404351 garrett turbo iveco... 3500 Lei
0445110489 0445110488 cv6q 9f593 aa 0986435288 bosch injector... 450 Lei
A2115000593 a2115000693 3137229008 electroventilator radiator... 450 Lei
-
A2313202701 a2133202904 a2133200104 compresor airmatic... 1000 Lei
Contact pornire peugeot, n0500109 120 Lei
Luneta citroen c5 1 break 2001-2007 400 Lei


