Accident 'sinucigas' pe DN1 cu 6 morti. Cum sta treaba de fapt?

Accident 'sinucigas' pe DN1 cu 6 morti. Cum sta treaba de fapt?
  • Acul masinii arata 185 km/h in momentul impactului
  • Locul accidentului este in dreptul localitatii Floresti
  • Soferul a vrut sa se sinucida, aparent
Distribuie pe Facebook

Sambata seara, in jurul orei 20:00, a avut loc unul din cele mai cumplite accidente rutiere din acest an, petrecute in tara noastra. Un sofer a intrat pe contrasens si a izbit frontal un automobil care circula normal. In total, 6 persoane decedate. Cine este de vina?

Toata presa vuieste in ultimele zile despre un anumit subiect. Un tanar de 28 de ani, George Dumitru, a lovit cu masina proprie un alt autoturism care venea din fata. Locul accidentului este portiunea cu doua benzi pe sens dintre Ploiesti din DN1, o zona de viteza cu restrictii de 100 km/h pe care unii soferi alearga cu o viteza si mai mare. Ce s-a intamplat de fapt?

Tanarul bucurestean s-a urcat in autoturismul marca Proton, model 420 TD, o masina fabricata in anii 2000, realizata in Malaezia. In dreptul Bisericii Calatorului, cea cu turlele aurite care se vad de la departare, dar inca neterminata, masina Proton a intrat pe contrasens si a lovit frontal un automobil BMW X3. In urma loviturii, 5 persoane din BMW au murit pe loc, la fel si tanarul care a provocat accidentul. Cum a fost posibil asa ceva?

Dupa ce au fost identificate victimele, inclusiv soferul din Proton, anchetatorii si-au dat seama ca sunt indicii care duc spre o sinucidere. George Dumitru, soferul din Proton, a scris pe Facebook cu putin timp inainte de accident, un mesaj din care se poate intelege ca doreste sa-si ia viata: „Aveţi grijă de voi prieteni, amici, cunoştinţe! Eu plec într-o lume mai bună şi aveţi grijă pe cine iubiţi să nu păţiţi la fel ca mine! Vă iubesc pe toţi! Iartă-mă, Doamne, pentru ceea ce fac, dar aşa nu mai rezist să trăiesc”. De aici, in momentul de fata, mai toata lumea este convinsa ca a fost vorba de o sinucidere.

Noi insa avem ceva indoieli.

Video: o urmarire la viteza mare din America (Arizona), terminata cu un gest clar de sinucidere. Asa crede lumea ca s-a intamplat si in cazul tragediei de pe DN1 in urma careia au murit 6 persoane.

De ce nu sinucidere?

De acord, omul era depresiv ca a fost inselat de iubita. Nu stam acum sa explicam de ce este un motiv prostesc, ca nu mai avem cui. Incercam sa explicam de ce omul avea probleme psihice, dar nu atat de mari incat sa se sinucida in acest mod. Poate ca din cauza problemelor, George si-a propus sa-si puna capat zilelor, de acord. Altii s-au aruncat de la geam pentru mai putin de atat. Insa de ce s-o faca in acest fel, omorand cu el alti oameni nevinovati?

Sambata seara vremea nu a fost cea mai buna si calduroasa si a plouat in timpul zilei. In acea portiune, pe acel sector de drum, pe timp de noapte nu este aglomeratie, mai ales sambata seara, pentru ca turistii sunt deja la munte si aglomeratia este sambata dimineata sau duminica seara. Mai mult, discutam despre o masina cu ZERO siguranta si ZERO posibilitate de redresare la viteza mare. Iata mai jos care este parerea noastra.

In ciuda anuntului de pe Facebook, nu exista motive sa credem ca soferul masinii Proton a vrut sa intre intentionat in acel BMW. Poate ca omul a vrut sa se linisteasca cu o plimbare catre munte, sa-si adune gandurile sau sa ajunga intr-un anumit loc care ii retrezea amintiri. Nu putem sti nimic concret. Insa nu avea motive de niciun fel sa omoare niste oameni care nu i-au facut nimic. Chiar si psihologii spun ca atunci cand suferi si esti suparat pe o anumita persoana, ai un sentiment de compasiune fata de alte persoane... Dar nu suntem psihologi, asa ca nu ne dam cu parerea despre ce gandea omul in acele clipe.

Sa revenim la masina. Politia spunea ca acul kilometrajului de la bordul masinii Proton era blocat la 185 km/h. Un lucru putin probabil, din moment ce masina are numai 82 cp scosi dintr-un motor de generatie veche. Probabil acul a ajuns la acea valoare in urma impactului, dar 185 km/h sigur nu avea masina. Oricum, si la viteze mult mai mici astfel de accidente frontale se dovedesc mortale. Automobilul lui George Dumitru era din 2001, nu era dotat cu ABS, nici cu ESP si nici cu vreun alt sistem de siguranta si preventie.

Un element foarte important la orice masina este setul de anvelope. Intr-un anunt vechi de vanzare a masinii, postat de George online, mentiona in 2011 ca era dotata cu pneuri Bridgestone LM30 de iarna, noi, cand automobilul avea 77.000 de kilometri reali. Politia Rutiera poate face o comparatie intre anvelopele masinii in momentul accidentului, kilometri de la bord si ce avea acum 3 ani. Daca sunt aceleasi, asa cum avem si noi convingerea, pneurile erau intr-o stare deplorabila si probabil uzate, fapt ce a contribuit la accident.

Accident DN1Accident DN1

Accident DN1Masina lui George in 2011Accident DN1

In plus, o prietena de-a lui George, soferul din Proton, a declarat ca l-a sunat cu cateva clipe inainte de accident. Cu alte cuvinte, in momentul impactului, soferul vorbea la telefon, un alt factor ce contribuie la cresterea riscului de a produce un impact. Ea spunea: "Doar a răspuns şi atât", povesteşte prietena care l-a sunat pe George înainte de nenorocire. "Nu a vorbit. 30 de secunde, apoi s-a întrerupt. Se auzea muzică, se auzea că e în maşină şi pe urmă, un zgomot ciudat şi s-a întrerupt".

Deci, care este adevarul?

Adevarul gol-golut nu-l vom afla niciodata, atata timp cat nu exista vreo inregistrare cu momentul impactului. Insa putem trage o concluzie pe baza faptelor si pe baza dovezilor. Sau, putem pur si simplu sa ne dam cu parerea, asa cum o face oricine, ca libera exprimare este permisa de lege. Noi insa, uitandu-ne la cateva detalii, probabil omise de opinia publica care deja l-a catalogat pe sofer drept un sinucigas si chiar criminal, suntem de parere ca nu e vorba de o sinucidere, ci de un accident nefericit.

Vremea, starea masinii, starea anvelopelor, vorbitul la telefon si lipsa unui motiv serios de a fi impotriva "lumii" si a oamenilor in general ne duc cu gandul ca acest accident chiar asta a fost. Un accident nefericit la care au contribuit mai multi factori:

1. Viteza mare a masinii, probabil alimentata de nervii soferului;

2. Lipsa atentiei la volan prin folosirea telefonului. Poate chiar aplecarea dupa telefonul care era intr-o pozitie dificila l-a facut pe sofer sa-si ia ochii de la trafic;

3. Carosabilul ud si lipsa vizibilitatii;

4. Starea tehnica indoielnica a masinii, eventuale probleme mecanice sau tehnice ce fac dificila manevrarea la viteza mare;

5. Eventuale probleme la sistemul de franare: vorbim totusi de o masina fara ABS, realizata cu materiale de proasta calitate, "made in China";

6. Starea proasta a anvelopelor cu profil de iarna.

Asadar, daca cineva ne-ar intreba pe noi, am spune ca a fost vorba de un accident. Soferul masinii Proton cel mai probabil a pierdut controlul masinii la viteza mare, undeva pe la 130-140 km/h maximum, din cauza conditiilor nefavorabile la care s-au mai adaugat si problemele masinii. Soferul nu a fost capabil sa redreseze masina la timp si a intrat pe contrasens. Sau s-a aplecat dupa telefon si a tras de volan fara sa-si dea seama, iar cand a ridicat privirea, a fost prea tarziu.

Un simplu mesaj de adio de pe Facebook nu ne face sa-l numim nici sinucigas si nici criminal. Ar fi putut alerga mult mai usor in Bucuresti cu 150 km/h si sa se infiga in stalpii pasajului Victoriei, putea sa se arunce de pe bloc, isi putea taia venele sau putea sa inghita niste pastile cu pumnul, asa cum se omoara "profesionistii" raniti din dragoste, de la Romeo si Julieta incoace. De ce sa omori oameni nevinovati? Nu sunt motive. De aceea noi credem ca e vorba de un accident si nimic mai mult. Un accident grav, trist si nefericit care a schimbat viata unor familii, dar nicidecum sinucidere sau crima.

Voi ce parere aveti?

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (7) Poze Accident DN1
mai multe