Opel Zafira Tourer ecoFLEX: un 'lounge' pe roti ce emite doar 119 g de CO2/km
La fel ca ceilalti membri ai familiei ecoFLEX, modelul Zafira Tourer 2.0 CDTI ecoFLEX contrazice ideea preconceputa conform careia reducerea consumului de carburant si a emisiilor de gaze are un impact negativ inevitabil asupra performantelor de conducere. Modelul Zafira Tourer ecoFLEX cu motor turbodiesel de 130 cp, cu o cilindree de 2 litri, 4 cilindri si sistem de injectie common-rail, cu control optimizat al procesului de ardere si reducerea frecarii interne, consuma doar 4,5 litri de motorina la 100 km in cadrul ciclului mixt de testare.
Viteza maxima este de 193 km/h, modelul monovolum accelerand de la 0 la 100 km/h in 11,4 secunde. Combinatia dintre motorul diesel eficient si sistemul optimizat de transmisie manuala cu sase trepte de viteza si raporturi de transmisie mai mari contribuie, de asemenea, la succesul cu care este pastrat echilibrul dintre performante si consum.
Masuri cuprinzatoare pentru reducerea consumului si a emisiilor de gaze
Pentru reducerea consumului noului model Zafira Tourer 2.0 CDTI ecoFLEX a fost adoptata o gama intreaga de masuri pentru motor si componentele din jurul acestuia, precum si pentru caroserie, acestea detinand rolul principal in obtinerea rezultatului. Pentru imbunatatirea caracteristicilor aerodinamice, caroseria a fost coborata cu 10 mm si in grila radiatorului a fost integrat un obturator activ pentru aer. Acesta ramane deschis pentru a mentine temperatura optima la viteze reduse si atunci cand motorul functioneaza la sarcina termica ridicata, cum ar fi pe drumuri in rampa sau in modul remorcare, inchizandu-se automat la viteze mai mari si directionand curentul de aer in jurul autovehiculului.
Acest fapt imbunatateste caracteristicile aerodinamice, reduce consumul de carburant si emisiile de CO2. Modelul Zafira Tourer 2.0 CDTI ecoFLEX este echipat cu pneuri 225/50 R17 cu rezistenta redusa la rulare. Indicatorul pentru schimbarea treptelor de viteza - un cadran iluminat pozitionat intre vitezometru si tahometru - semnaleaza soferului momentul ideal pentru schimbarea intr-o treapta de viteza superioara si il ajuta sa adopte un stil de conducere care sa asigure reducerea consumului de carburant.
Eficient si dinamic: management optimizat al motorului si transmisiei
Sistemul optimizat de management al motorului, care a fost proiectat de inginerii de la Opel pentru unitatea de propulsie turbodiesel cu patru cilindri, cilindree de 2,0 litri si sistem de injectie common-rail, care dezvolta o putere de 96 kW/130 cp, garanteaza o eficienta maxima. Cuplul maxim, de 300 Nm, este disponibil la turatii intre 1.750 si 2.500 rpm. Noul sistem de injectie multipla, la o presiune de 1.600 bar, imbunatateste procesul de ardere si reduce consumul de carburant.
Pentru a reduce frecarea in cadrul motorului, arborele cu came se sprijina pe rulmenti cu ace. Senzorii pentru presiunea in cilindri din cadrul bujiilor incandescente (tehnologia de combustie Cleantech) asigura un control foarte precis al combustiei. O pompa de ulei cu debit variabil asigura cu exactitate presiunea necesara a uleiului. Aceasta este controlata de modulul de control al motorului si ajuta la reducerea emisiilor de CO2.
Inteligent: recuperarea energiei in modul de supraturare a motorului
Pentru a asigura managementul optim al energiei electrice, Opel a introdus un sistem de recuperare a energiei de franare care recupereaza energia cinetica prin intermediul generatorului in modul de supraturare a motorului, transformand-o in energie electrica pentru alimentarea bateriei. Aceasta se produce automat in momentul in care soferul elibereaza pedala de acceleratie sau apasa pedala de frana. Atunci cand bateria are un nivel suficient de incarcare, este redusa semnificativ cantitatea de energie electrica produsa de generator, consumatorii electrici fiind alimentati in modul de economisire a carburantului cu ajutorul energiei electrice stocate.
Astfel, motorul nu mai trebuie sa actioneze generatorul in momentul accelerarii, reducand astfel consumul de carburant si emisiile de gaze. In plus, la fel ca in cazul tuturor modelelor Zafira Tourer, compresorul sistemului de climatizare este activat prin intermediul unui cuplaj doar atunci cand este necesar.
Eficient: sistemul Start/Stop reduce perioadele de functionare la ralanti a motorului
Pana in primavara anului 2012, sistemul Start/Stop creat de Opel va fi disponibil pentru peste 30 de combinatii autovehicul - motor, ajutand la imbunatatirea pe termen lung a compatibilitatii cu standardele pentru protectia mediului. Sistemul Start/Stop asigura oprirea automata a motorului imediat ce soferul selecteaza pozitia neutra a schimbatorului de viteze, elibereaza ambreiajul si acul tahometrului se deplaseaza in pozitia speciala Autostop. Pentru a porni din nou, soferul trebuie doar sa comute in treapta intai de viteza.
O baterie puternica asigura fiabilitatea maxima a sistemului electric si pornirea imediata a motorului, in orice moment. Din motive de siguranta si pentru confortul pasagerilor, elementele de control al temperaturii si servofranei cu vacuum raman active in timpul fazei Autostop. Atunci cand considera ca este necesar, de exemplu in cazul unui trafic lent, cu opriri si porniri frecvente, soferul poate dezactiva manual sistemul, cu ajutorul comutatorului "eco".
Scurta prezentare a masurilor de reducere a emisiilor de CO2 pentru modelul Zafira Tourer ecoFLEX
- Pachet de tehnologii pentru motor ce include tehnologia "de combustie Clean Tech"
- Sistem inteligent Start/Stop cu recuperarea energiei de franare
- Sistem de transmisie cu sase trepte de viteza si reducerea fortelor de frecare, cu o configuratie optimizata a arborilor si pinioanelor
- Caracteristici aerodinamice imbunatatite, inclusiv un obturator activ pentru aer si garda la sol coborata
- Pneuri cu rezistenta la rulare optimizata
- Mercedes a 160 a160cdi 2010 2900 € Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Nissan qashqai 1,2 benzina turbo 2017 11750 €
- Skoda yeti 2.0 tdi 2010 6890 € Bandou ornament lampa lampi numar maner clapeta actionare... 299.99 Lei Vw touran diesel 2011 5790 €
- Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei Kia carens euro 5b 2015 7950 € Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 €
- Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 € Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 € Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 €
- Bmw 520 diesel 2009 8200 € Mitsubishi asx euro 5 2012 7950 € Kia sportage 1.6 crdi active smartdrive 2012 498 €
- Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 €
- Audi q5 quatro 2017 23800 € Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei
- Set 4 anvelope vara 17 inch michelin primacy hp 225/50 r17 750 Lei Vw golf 7 facelift 1.4 tsi 150 cp (distributie curea) rulaj... 12500 € Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 €
- Vw golf 2.0 tdi 2017 10500 € Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12500 € Nissan leaf tekna special 2019 21150 €
- Vw passat gmo 2017 11900 € Ford s-max 2.0 2011 6200 € Bmw x5 3.0d 2011 12900 €
- Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 € Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 €
- Bmw 118 n47 2008 4500 € Mercedes sprinter 163 cp euro 5, stare tehnica perfecta 2012 15800 € Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 €