4Tuning
Meniu
Articole Maşini second Bazar Forum MaşinaMea Q&A
Cum sa reduci consumul masinii tale in 5 minute. Mit sau realitate?

Cum sa reduci consumul masinii tale in 5 minute. Mit sau realitate?

ESENŢIAL
  • Sistemele vandute influenteaza electrica, aerul sau carburantul
  • Numai o metoda este eficienta din cele vandute pe piata
  • Pretul acestor sisteme incepe de la 35 de lei
DATA PUBLICĂRII: 17 Aprilie

Cine nu ar vrea ca peste noapte, masina lui sa mearga mai tare si consumul sa scada la jumatate? Americanii au un talent uimitor in a vinde produse inventate recent care nu au pic de eficienta. Produsele "as seen on TV" dedicate economisirii de carburant sunt pe primul loc, alaturi de tigaile magice sau solutiile pentru cresterea parului. Iata ce sisteme poti cumpara pentru masina ta. Care sunt eficiente si care nu?

Primele sisteme dedicate economiei de carburant de pe piata au aparut inca din anii '60, cand economia auto incepea sa vada primele semne ale crizei de petrol. Inca de la inceputul aparitiei automobilului insa, au existat sisteme hibride. De exemplu, Ferdinand Porsche a fost cel care, in 1901, a prezentat lumii un vehicul numit Lohner-Porsche Mixte Hybrid, primul hibrid din lume. Insa acest hibrid testa eficienta curentului electric, nicidecum nu a fost dezvoltat cu gandul la economia de benzina. Jumatate de secol mai tarziu insa, au aparut si sisteme de tip "plug and play" ce puteau fi cumparate de oricine. Majoritatea insa erau niste mijloace de obtinere a unor sume de bani, deoarece economia era doar la nivel placebo, nu si in buzunarul soferului.

Astazi, avem posibilitatea de a cumpara mai multe astfel de sisteme. Chiar daca la prima vedere par niste prostii, exista foarte multi clienti pentru asa ceva. Fie ca vorbim de sisteme ce se monteaza pe admisie, fie pe conductele de carburant sau la partea electrica, toate promit un lucru: va scadea consumul de benzina cu 10-70 de procente. Pare promitator, nu-i asa? Iata ce sisteme poti cumpara chiar si din Romania, la preturi extrem de accesibile.

1. Turbonator

Tip: economizor pe admisie

Pret: 50 de lei

Economisire carburant: 20-30%

Utilizare: universala

Montaj: tip DIY (do it yourself)

Economisire carburant

Mai demult au aparut acele sisteme in forma de elice care se montau in admisia masinii. Adica o piesa metalica de forma rotunda, care are ori niste forme interne fixe, inclinate la anumite unghiuri, ori o elice mobila. Piesa se monteaza in interiorul furtunului de admisie, fara sa fie nevoie de interventia unui mecanic.

Cum functioneaza - producatorul spune ca aerul care intra in mod obisnuit intr-o masina are moleculele aranjate haotic. Motiv pentru care arderea in motor se face ineficient si se arde mai mult carburant, pentru ca amestecul aer/benzina nu este foarte bun. Cu ajutorul acestor pale ale elicei, gandite in laborator, cu unghiuri testate si para-testate, moleculele de aer se aliniaza corespunzator si motorul va avea o ardere mai buna.

Mit sau realitate? Fara nicio ezitare, va spunem cu mana pe inima ca aceasta piesa este buna de a fi aruncata la gunoi, in cel mai bun caz. Si asta pentru ca, in caz ca nu ati pus inca mana pe admisia unui motor, fluxul de aer absorbit de motor este destul de mare. Piesa metalica nu va influenta cu nimic moleculele de aer, acest lucru facandu-se doar la nivel chimic. Dimpotriva, aceasta piesa poate obtura admisia aerului si sa va treziti ca motorul trage mai putin si ca aveti un consum crescut de carburant. Asadar, piesele de tip Turbonator sunt o mare teapa.

Economisire carburant

2. Magnetii pentru benzina

Tip: economizor pe conducta de carburant

Pret: 35 de lei

Economisire carburant: 40-60%

Utilizare: universala

Montaj: tip DIY (do it yourself)

Economisire carburant

Raspunsul la economia prin admisie a venit prin magnetii de pe conductele de carburant. E vorba de niste magneti puternici, imbracati intr-o carcasa de plastic, care se monteaza in cateva secunde direct la motor, unde conducta intra in rampa de injectie sau in carburator.

Cum functioneaza - producatorul spune ca benzina care intra in sistemul de ardere are moleculele aliniate gresit, exact ca exemplul de mai sus cu aerul. In momentul in care trece printr-un camp magnetic, aceste molecule se grupeaza ordonat si fac arderea mai buna si mai eficienta. Adica se va arde tot carburantul, nu se va irosi nimic, iar emisiile vor fi mai putin poluante.

Mit sau realitate? La fel ca si economizorul pe aer, si cel "specializat" pe benzina este inutil. Presiunea cu care curge carburantul prin conducte este uriasa, mai ales daca pompa de benzina este una performanta sau motorul este mare. Poti sa pui tu kilometri de magneti, ca moleculele vor fi nederanjate si nu vei influenta nimic asupra compozitiei carburantului. Vei avea doar un magnet in plus sub capota si nimic altceva. Asadar, magnetii de orice fel care spun ca iti vor scade consumul masinii... sunt buni de aruncat.

Economisire carburant

3. Fuel Shark

Tip: economizor prin sistemul electric

Pret: 29 de lei

Economisire carburant: 10-20%

Utilizare: universala

Montaj: tip DIY (do it yourself)

Economisire carburant

Daca altii s-au specializat pe produse care imbunatatesc moleculele de aer si altii stiu cum sa modifice compozitia carburantului, tie ce-ti mai ramane de facut? Sistemul electric. Asa au luat nastere niste gadgeturi pe care le bagi in priza de la bricheta si, brusc, ai un consum mai scazut de carburant. Cica acest produs american functioneaza pe baza tehnologiei de stabilizare a fluxului de curent prin toata instalatia electrica a masinii.

Cum functioneaza - odata bagat in priza, acest dispozitiv de forma unui dildo stabilizeaza tot nivelul de curent din masina. Poate sa inmagazineze curent daca simte ca tensiunea creste si poate sa o elibereze in sistem cand vede ca nivelul din instalatie scade. Astfel, avand un flux de curent constant, arderea se face uniform si mult mai eficient, scazand astfel consumul de carburant.

Mit sau realitate? Fuel Shark nu este singura piesa de acest gen care, chipurile, se baga la priza si scade consumul. Insa este total inutila si ineficienta. Acest "device" a fost desfacut de mai multi posesori si au vazut ca in interior este un capacitor minuscul care nu face nimic. Circula curentul prin el si atat. S-au facut masuratori precise si cu tensiometrul, cu sau fara Fuel Shark, fara sa se vada vreo diferenta. Este si normal, o piesa atat de mica de plastic nu poate influenta sub nicio forma felul in care functioneaza masina. Prin urmare, si acest obiect "eficient" este bun de aruncat.

Economisire carburant

4. Sistemele HHO

Tip: economizor hibrid cu hidrogen

Pret: 300-500 de lei

Economisire carburant: 40-60%

Utilizare: universala

Montaj: in service specializat

Economisire carburant

Sistemul HHO este un sistem care produce hidrogen in stare gazoasa. Pentru cei care au lipsit la lectia de chimie, in urma procesului numit electroliza, apa se transforma in oxigen si hidrogen. Acest sistem functioneaza pe acelasi principiu. Exista un vas plin cu apa din care se obtine hidrogen.

Cum functioneaza - kitul cuprinde un recipient in care se baga apa si sare. Sistemul este legat la baterie si electroliza se face la 12 volti. In partea de sus a recipientului exista un furtun care colecteaza hidrogenul obtinut dupa electroliza si il baga in admisie. Recipientul trebuie sa se umple din cand in cand, atunci cand apa se evapora. Hidrogenul este un gaz inflamabil care, odata intrat in admisie, va suplimenta benzina si va imbunatati arderea. Este de fapt un "surplus" pentru carburant, ca si cum am pune in rezervor un aditiv lichid.

Mit sau realitate? Teoretic, un astfel de sistem poate face un motor sa mearga in totalitate, fara sa mai fie nevoie de benzina. Insa ca o masina sa poate functiona pe hidrogen, este nevoie de un volum urias de apa. Mai exact, un recipient cat o cisterna de mare in care sa se faca electroliza. Gazul astfel rezultat poate alimenta arderea unui motor. Din acest motiv nici nu exista in ziua de azi autoturisme pe hidrogen, ci numai cateva hibride. De cealalta parte, kiturile acestea nici nu spun ca masina ta va putea merge in totalitate pe hidrogenul produs de ele. Ci gazul emanat este un supliment pentru carburant, ce contribuie la ardere. Nu stim ce sa credem despre acest sistem, in afara ca, cel putin pe hartie, este bun si poate functiona. Insa, exista diferite "mixuri" de lichid electrolitic. Adica apa amestecata cu sare si otet sau doar apa cu sare. In functie de acest amestec, cantitatea de hidrogen care este produsa poate face o diferenta sau nu la ardere.

Economisire carburant

5. Optimizarea electronica

Tip: CIP Tuning

Pret: 1000-1500 de lei

Economisire carburant: 10-30%

Utilizare: personalizata

Montaj: in service specializat

Singura metoda eficienta care iti poate face masina sa consume mai putin carburant este printr-un CIP Tuning specializat pe asa ceva. Adica te duci cu masina la un centru dedicat remaparii electronice si ceri optimizarea motorului.

Cum functioneaza - ECU-ul, adica calculatorul masinii tale, are o harta din fabrica. Aceasta nu este insa personalizata pe stilul tau de condus sau pe motorul masinii respective in mod individual, in fabrica fiind produse sute de autoturisme zilnic. La optimizare, se citeste harta veche si se vad parametrii de functionare. Softul cel nou este atfel realizat incat arderea sa fie imbunatatita si electronica sa optimizeze in totalitate felul in care functioneaza motorul tau: aprindere, admisie, carburant.

Mit sau realitate? Optimizarea motoarelor este singura metoda care functioneaza in domeniul scaderii de carburant. Sunt imbunatatiti absolut toti parametrii masinii in mod individual, lucrandu-se putin cate putin pe "scaparile" softului de fabrica. Desi are un pret mai mare, acest mod de economisire este cel mai eficient si se vede in timp ca a fost o investitie buna. La cerere, se pot face si softuri mai agresive, pentru masinile de firma, de exemplu. Adica poti seta un motor sa mearga economic, sa nu poate fi turat peste 4000 rpm si asa mai departe. Partea buna la aceasta metoda este ca se schimba multi parametrii, in functie de nevoie. Partea proasta este ca poate fi eliminat tot cu o vizita la un centru specializat.

Economisire carburant

Pe final, va mai aducem aminte de cea mai buna metoda de a economisi carburant. E vorba de talpa fiecaruia dintre noi si de metoda condusului. Daca vrei sa inveti niste sfaturi utile despre cum sa economisesti carburant in mersul de zi cu zi, poti sa citesti articolul: Cum sa... reducem consumul de carburant.

92
  Comentarii
Comentează
[+] mai multe

Adauga anunt GRATUIT

BAZAR 4TUNING - Anunturi promovate

PĂREREA TA (92 comentarii )
bizkitt
bizkitt, 29 ani, Satu Mare, Satu-Mare
1562 comentarii 4921 puncte
11 dec 2013, 17:10
+50
Eu mi-am pus toate astea pe dacia 1310.. si acum merg pe gratis.. ba chiar dupa 100 km parcursi imi apar 100ml de benzina in rezervor, le pot recomanda cu incredere :P si sa nu mai zic ca puterea masinii a crescut cu 35cai de la chip, fuel sharkul da o lumina albastra gen tuning, magnetii atrag femeile, iar turbonatorul scoate sunete de Fast and Furious... HHO defapt este NOS DIY :P

PS. Acest coment este un pamflet si trebuie tratat ca atare.. :D (mare grija cu turnonatorul daca se sparge, bucatile de metal sau plastic din ce o fi.. ajung in motor si ajuta enorm :P)
TRAIASCAromania
1569 comentarii 452 puncte
11 dec 2013, 17:37
+18
toba sport cu LED-uri cati cai imi da si cu cat mai putin o sa consume?
bizkitt
bizkitt, 29 ani, Satu Mare, Satu-Mare
1562 comentarii 4921 puncte
11 dec 2013, 18:20
+9
Pai Maxim 6 (shasa) cai.... consumul, mai taie din ele dale dra(c)... :P
15 dec 2013, 17:25
-3
Revenim:
In domeniul economizoarelor de carburant, exista deja echipamente profesionale care aduc economii reale cuprinse intre 8 - 15% (max. 20%) in functie de tipul autovehiculului:

1. Economizor cu Hidrogen HH - Pret aprox. 6.950 € (include TVA)
- se compune din Generatorul de Hidrogen cu Recipient Apa, Unitate Electronica de Control, Accesorii Instalare

- avantajele unui concept total diferit fata de instalatiile HHO, care nu se bazeaza pe electroliza traditionala:
a. consum redus de curent
b. nu genereaza caldura
c. nu necesita timp de pornire si timp de oprire (pauza)
d. nu necesita electrolit ci numai apa
e. nu necesita remaparea ECU si nici alte artificii mecanice
f. nivelul de hidrogen introdus in admisie este permanent controlat de catre unitatea electronica de control in conjunctie cu ECU
g. nu necesita rezervor pentru stocarea hidrogenului
h. nu necesita intretinere

- dezavantaje:
a. conceput pentru detinatorii de flote auto transport marfa
b. nu poate fi utilizat iarna, sub zero grade


2. Economizor Electronic EconoSpeed CANController - Pret 1.165 € (include TVA)
- singurul echipament care actioneaza direct asupra factorilor de consum
- unitate electronica de control a motorului (14 parametri fara modificarea parametrilor ECU)controler de acceleratie dinamica, care permite limitarea vitezei maxime, turatiei motorului si al ratei maxime de accelerare

- avantaje:
a. ECONOMII asupra costurilor de intretinere :
- reduce uzura motorului, transmisiei si trenului de rulare
- reduce uzura prematura a anvelopelor
- imbunatateste siguranta
b. Instaleaza si UITA :
- ADUCE ECONOMII chiar din momentul instalarii
- FARA rapoarte de analiza
- FARA planificarea traseului
- FARA instruirea soferului
- FARA mentenanta

- dezavantaje:
a. desi poate fi instalat la orice tip de autovehicul, pentru a functiona este necesar softul CANbus ECU al tipului de autovehicul pe care este instalat.
Astfel producatorul s-a axat pe ti
15 dec 2013, 17:37
+2
Astfel producatorul s-a axat pe tipul de autovehicule utilizate de catre detinatorii de flote auto transport marfa, avand in vedere deasemenea ca detinatorii de autoturisme personale nu vor fi interesati in limitarea vitezei si turatiei.

CONCLUZIE:
1. NU EXISTA economizoare care sa aduca economii reale de carburant la preturi mici. UITATI de magneti, filtre, fofeze, pastile, bare de metal scufundate in rezervor, stabilizatoare de curent si mai ales de instalatii HHO artizanale.
NIMENI nu va oferi o solutie profesionala de reducere a consumului IEFTINA prin care beneficiarul sa economiseasca sute sau mii de euro.
2. In PREZENT,pentru detinatorii de autoturisme personale care doresc sa faca economie reala, exista o singura solutie...UITATI de TALPA GREA:
- accelerati lent, NU brusc
- schimbati viteza la turatii mai mici
3. In atentia INVENTATORILOR si Mini-Tehnicus
- solutiile privind economizoarele par simple si mai ales in mintea romanilor se gasesc peste noapte, dar rezolvarea acestora necesita timp, studiu, fonduri si experienta........AU MAI INCERCAT si ALTII si-au RAMAS CU MASINA-N DRUM.

Va doresc tuturor SARBATORI FERICITE !
17 apr 2014, 14:06
0
UIte id meu : iionutel2000 , putem discuta mai multe despre aceste economizatoare de combustibil :)
21 dec 2013, 16:52
-3
Sistemul are la baza "recuperarea" surplusului de energie care il face alternatorul pentru a fi sigur ca poate alimenta toti consumatorii . Adica alternatorul face 650W din care consumi cu becuri , incalzire , ventilare , motor , stergatoare , dezaburire , reincarcare baterie etc , etc 600W . Daca folosesti doar motor ai nevoie de 200W restul se pierd . Aceasta pierdere este folosita de dispozitivul HHO . Daca trebuie sa tragi de toate electricele sistemul este un fissss .
moldy007
moldy007, 49 ani, Satu Mare, Satu-Mare
46 comentarii 16 puncte
17 apr 2014, 15:52
+3
Alternatorul nu face 650 W , ci face cat este nevoie ca acumulatorul sa fie incarcat cat mai bine spre 100% si consumatorii electrici satisfacuti cu tensiunea necesara.Releul electronic din alternator se ocupa de asta dozand curentul de excitatie in functie de nevoi.Un consum mai mare de curent implica energie mai mare absorbita pt asta ,efectul ( scaderea turatiei ) se simte ( cel mai bine ) la masinile pe carburator in relanti ,aprinzand faza lunga.
Alternatoarele au un parametru electric in wati : puterea maxima dezvoltata .
12 dec 2013, 01:54
+11
A uitat autorul articolului sa spuna ca cea mai buna economie e sa nu mergi cu masina decat atunci cnd este chiar necesar. Pe timpul verii folosesc bicicleta, asta in cazul in care ar trebui sa merg singur cu masina, si e chiar mai bine, plus ca nu ma costa nimic, exceptand costul bicicletei care se amortizeaza destul de repede. Mai nou, au aparut biciclete cu baterii si motoare electrice ce iti dau autonomie pana la 80km, destul cat sa te plimbi prin oras intr-o zi daca faci cateva drumuri. Singura problema e lipsa pistelor si a parcarilor speciale pt bicle. Stai mereu cu frica sa nu ti-o fure! Probabil voi primi bobarnace ca am scris asta pe un site dedicat pasionatilor auto, insa poti sa ai tu Ferrari, cnd stai in coloane si te deplasezi doar 15 km intr-o ora, degeaba ai confort, Ac, muzica cand de fapt tu pierzi timp si bani pe alta parte. La noi e si gandirea ingusta a romanului ca probabil bicicleta e pt fraieri, pai fraieri sunt olandezii, nemtii, englezii ca merg cu bicicletele si au super masini pe care nu le freaca si uzeaza fara rost in trafic.
neymar
160 comentarii 154 puncte
11 dec 2013, 19:58
+10
Ar trebui sa intre la puscarie cei care produc astfel de gunoaie si mint in halul asta . Magneti dintraia si-au luat multi fraieri.
12 dec 2013, 09:33
+8
Sistemul HHO functioneaza cu energie electrica de la bateria masini, da? Pe baterie o incarca alternatorul. La transformarea energiei mecanice rotationale in energie electrica SUNT PIERDERI! La fel la electroliza apei+sare SUNT PIERDERI! Deci dubla transformare mecanic=>electric=>chimic (gaz) si apoi ciclul se reia. Fizica de clasa a 5-a pe care autorul articolului nu o stapaneste.
14 dec 2013, 01:30
+5
ii bagasi pe toti in ceata :)))
doruvalentin
3 comentarii 0 puncte
12 mai 2014, 16:34
0
pai daca nu stiti fizica de clasa a 5 a :)))))

330ci incearca sa zica urm : ca sa poti produce Hidrogen ai nevoie de curent electric , curentul electric il obtii de la alternator care este invartit de motor , cu cat tragi mai mult cureent cu atat motorul trage mai greu (consumand carburant) ca sa iti alimenteze tie borcanu cu inventia cu hidrogen ....si per total hidrogenul ala ca sa-l produci tot la benzina consumata mai multa ajungi .... deci per total daca jucaria cu hidrogen nu e bine construita ajungi la un consum mai mare de combustibil !!!! ASTA E CEA MAI BABEASCA EXPLICATIE ...se poate si mai bine :)))
17 dec 2013, 09:43
+1
Eu am incercat sa explic pe forum cu exemple de valori concrete ale randamentelor transformarilor dar de unii tot nu se lipeste nimic...
treadwear
În garajul meu
56 comentarii 149 puncte
11 dec 2013, 20:58
+5
Da moaca si-n rate daca se poate, prost e care da nu care cere!!! Dupa umila mea parere e vorba numai de cat de creduli sunt cate unii sa-si imagineze ca asemenea prostii chiar functioneaza....
16 dec 2013, 15:37
+5
Aia cu shark fuel e de departe cea mai penala :)))))))))
Sistemele cu HHO cred ca se refera la vapori de apa in admisie, Water Injection, se foloseste la motoarele supraalimentate pentru o racire a amestecului si o marirea densitatii lui,se folosea si in 2WW la avioane.
Mai sunt de mentionat Plasma Spark, Water Injection, CAI.
37 comentarii -3 puncte
11 dec 2013, 16:57
+4
ma mir, nici-o reclama nimic??
shox
shox, 26 ani, Campina, Prahova
105 comentarii 192 puncte
11 dec 2013, 21:05
+4
Ati uitat de filtrele alea magice :)))
gamercosti
1381 comentarii 1736 puncte
12 dec 2013, 14:18
+2
corect :)) si alea parca "aliniau moleculele de aer si se aranjau ca sa fie mai comprimat aerul" sau ce fuma el acolo. Chiar si daca n-ai treaba cu mecanica trebe sa-ti fie putin suspicios de ce vanzatorul daca e asa destept de ce nu e acum super bogat cu inventia sa preluata de mercedes si implementata pe masinile lor daca chiar functioneaza
13 dec 2013, 11:09
+4
serios, exista prosti care sa dea banii pe asa ceva?
sistemul cu hidrogen pare mai aproape de realitate, dar nu prea cred in fiabilitate...un s500 fratilor, la drum lung, consuma mai putin decat un a4 1600, nu si prin oras...
dar consumul ti-l faci singur, consumul este influentat de starea masinii, de calitatea pieselor ssi a uleiului, atat de motor cat si de cutie/diferential
schimbati piesele uzate si intretineti masinile asa cum trebuie si o sa vedeti ca o sa scada consumul cu cateva procente
eceste sisteme sunt egale cu 0, de ce oare cei de la bmw au renuntat la sistemel cu hidrogen? in niciun caz sa faca lor proucatorilor aftermarket, au renuntat pt ca momentan nu avem tehnologia necesara pt o functionare in conditii perfecte
iar investitia intr-un astfel de sistem, s.ar putea sa fie hazardoasa pt motor, hidrogenul are o explozie mult mai violenta decat mix-ul de aer/benzina, deci dak o sa economisiti ceva banuti pe benzina, timp de 2-3 ani, o sa-i cheltuiti dupa aia pe refacerea motorului, de asta sunt singur
Robert-323
31 comentarii 75 puncte
13 dec 2013, 17:30
+3
esti foarte sigur, doar ai testat personal nu? =)) nu mai dati din gura aiurea atata timp cat va bazati pe experiente ,,din auzite"
13 dec 2013, 23:20
+1
pai cum spuneam, cred ca nu sunt fiabile, drept urmare, inca nu au scos masini pe hidrogen...
raspunde-ti tu la intrebarea asta"de ce nimeni nu are masini stradale pe hidrogen, doar prototipuri?" si nu ma luati cu monopolul petrolului, ca nu tine.... pe mine sinicer nici nu ma intereseaza, nu-mi cumpar masina ca sa instalez chestii artizanale pe ea, pt ca nu pot sa bag banzina... stii vorba aia? ai vrut bicicleta, acum pedaleaza, asa si cu masinile... asta se intampla cand va intindeti mai mult decat va tine bugetul...
in rest, raman la ideea mea...
17 dec 2013, 09:56
+3
Motorul cu hidrogen n-are treaba cu asa-numitul HHO!
Mainile cu hydrogen sunt foarte foarte ok, problema lor (ca si in cazul electricelor) este stocarea energiei : la electrice masa, durata de viata si pretul a bateriilor
iar la hidrogen lipsa infrastructurii de alimentare + dificultatea de a stoca pe termen lung.
Poate ca daca s-ar produce masiv masini hybride hydrogen-benzina, sau hidrogen-diesel , in 10 15 ani ar fi cat de cat si o infrastructura. Unde era GPL acum 10 ani? dar 15?
Din pacate statiile de alimentare cu hidrogen sunt muult mai costisitoare .
csebalyn
41 comentarii 52 puncte
17 dec 2013, 13:52
+5
Iti aduci aminte de autobuzele si camioane cu gaz din Romania aniilor '80? se intampla peste tot in lume, nu doar la noi; si atunci si s-a incercat creearea unei infra-structuri pt ele. Dar noi consideram nebunesc tot ce se intampla in anii '80 si am abandonat ideile...c-asa-i in tenis :) cum nici atunci n-a prins ideea ca nu era rentabil sa cumperi masina pe gaz si sa stai 20 de ani fara infrastructura, de aia nici acum nu s efac si nu s evand masini pe hidrogen sau curent. pt ca nu le va cumpara nimeni fara sa existe infrastructura dinainte. tu ti-ai lua azi o masina la de 3 ori pretul uneia "clasice" si cu care sa poti circula de-abia peste 20 de ani, dupa ce dai afara gainile din ea?
19 dec 2013, 15:57
+3
Asta e raspunsul corect, stocarea pe termen lung si costurile foarte mari de stocare. Asta e motivul principal pentru care nu e o solutie de masa masina pe hidrogen.
16 dec 2013, 16:58
+1
Dar cine te-a pacalit ca nu exista masini alimentate DOAR cu hydrogen ? Mai dati un ochi la televizor oameni buni , mai GUGALITI si voi inainte de a scrie prostii la fel ca si autorul articolului http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_FCX_Clarity DIN 2008 SE VINDE IN PLM ...... dar ce sa ceri ... ?
16 dec 2013, 23:17
0
bai, eu nu credeam ca a fost scoasa la vanzare... sincer, tre sa ai o infrastructura pt o asfel de masina, unde este acea infrastructura? lasand la o parte toate chestiile care se pot intampla...
de exemplu, cum faci sa pornesti la sub -5 grade? sau ce te faci dak iti explodeaza rezervorul? stii ce inseamna sa bubuie un rezervor de 40 de litri de hidrogen? nici nu vreau sa ma gandesc... in fine, dak au scos acea masina... problema lor, eu nu cred
referitor la sistemul artizanal despre care se vorbeste in articol... este la fel de folositor ca si celelalte... parerea mea, poate ma insel, dar este o chestiune de logica, nu poti pacali sitemul de injectie si senzorii dintr-o masina, dak au fost proiectati sa injecteze un anumit numar de ml de benzina, atat vor injecta, indiferent de ca-i pui tu basini lichifiate intr-un borcan
17 dec 2013, 01:28
+1
In Canada (din ce imi aduc aminte din acel drive test facut de top gear ) aveau infrastructura buna cu statii de alimentare. Parca incepuse si in Germania , cred ca erau vre-o 8 la numar iar din ce am observant pe diferite site-uri se vinde si in statele unite unde nu cred ca si-ar cumpara masina cineva daca nu ar avea de unde sa o alimenteze , de la tine nu pot sa am pretentii pentru ca esti , ca si mine , un simplu cititor , dar de la cnv care scrie un articol pe acest site ... http://www.netinform.net/h2/H2Stations/H2Stations.aspx?Continent=EU aici sunt statiile cu hydrogen din Europa http://www.netinform.net/h2/H2Stations/H2Stations.aspx?Continent=EU din partea dreapta poti selecta continentul si iti arata care si unde sunt .
16 dec 2013, 21:34
0
Pentru masinile cu hidrogen problema este sistemul de siguranta al masinii dpdv al rezervorului de hidrogen. La un accident, in fractiunea urmatoare masina deja a fost o bomba, adica a explodat.
21 dec 2013, 16:58
+3
Si despre GPL se spune acelasi lucru . Tu mori inainte ca butelia sa se zgirie ,
17 apr 2014, 14:18
-3
Ma , hai sa va lamuresc eu , incerati ECONOKIT France , vre`o 30 zile ( power tuning ) aduce ( injectie apa ) apoi spuneti parerea aici , chimie , ne chimie , nu stiu nici eu exact cum functioneaza dar eu am dat 2200 pe el si va spun sincer ca imi consuma cu 17.5 mai putin ( Opel astra g 1.7 d 68 cp , numai bine :) Incercati ca nu aveti nimic de pierdut , ba din contra o sa va convingeti ca , chiar exista asa ceva si ca , chiar poti iesi in castig :)
moldy007
moldy007, 49 ani, Satu Mare, Satu-Mare
46 comentarii 16 puncte
17 dec 2013, 19:38
+3
Generatorul HHO este si ea o pacaleala: conform legilor fizicii nu poti obtine dintr-o cantitate de energie una mai mare ,plus ca la transformarea energiei au loc si pierderi,indiferent ca este enegie electromagnetica,mecanica ,chimica etc.
Masina oricum ar avea nevoie de cantitati mari de HHO , pe care un sistem chiar sofisticat de electroliza nu le poate oferi.Pe un site auto strain au testat un astfel de generator ,montat de firma "specializata" dupa o luna de testari nu s-a sesizat scadere de consum.
Am facut experimente de electroliza ,idea a fost de a folosi curent de la panouri solare, HHo-ul obtinut stocat in rezervor sub presiune si ars noaptea in convector.Electrozii au fost din platina = 2 buc de catalizator racing KTM metalici ( inoxul nu este bun ,dupa un timp se acopera cu o negreala semi izolatoare si toxica ) ,cantitatea de gaz a fost foarte mica . ( bagi 600W obtii ceva mai putina energie sub forma de gaz ) un convector are o putere medie in jur de 5-8KW .
Un set de cauciucuri cu profil economic , umflate cu 0.2-0.4 atm peste normal ,un condus in stil economic sunt cei mai buni economizori.
18 dec 2013, 22:32
+2
Pe mine sincer nu ma interesează cât îmi consumă atâta timp cât trage cum trebuie ! Vrei cunsum mic ? Ia-ţi diesel.
05 ian 2014, 09:29
+2
la nivel mondial masinile economice sunt cele cautate . In spatele constructiei unei masini sta o armata de proiectanti care sunt platiti sa gasesca o solutie sa reduca consumul . Orice am incerca noi ca amatori nu prea putem sa depasim armatele de proiectanti de la multele firme care fac masini . Orice solutie este un fake . Afara de stilul de condus restul sunt povesti . Resoftarea ar fi singura care ar face ceva . Dar , poti obtine economie in detrimentul performantei . Vrei viteza si acceleratie costa carburant . Amindoua nu se poate . Resoftarea reduce performantele maxime si duce la o economie de carburant facind automat ce am face prin stilul de conducere .
rhobee
65 comentarii 28 puncte
11 dec 2013, 17:23
+1
si mai este unul!sa ai talpa usoara!:)
TRAIASCAromania
1569 comentarii 452 puncte
11 dec 2013, 17:35
+1
lasand gluma la o parte....asta e cel mai bun raspuns pt a salva benzina/motorina.
Dar alta metoda care este la fel de folositoare este consumul instant.
BMW-urile au un ac ce indica consumul instant.Daca ma duc dupa ac scot consumuri foarte bune,si am facut un experiment.
Am mers o saptamana normal dupa ac la consum,si a doua saptamana l-am acoperit cu banda.
rezultatul? A consumat cu 3 litri mai mult cand am acoperit acul.
Din pacate un aftermarket sistem de consum instant este peste 300lei.
gamercosti
1381 comentarii 1736 puncte
12 dec 2013, 13:10
+1
Nu uitati de pastilele magice care se baga in rezervor sa "creasca cifra octainca => reduc consumul" ca ar avea vreo treaba una cu alta =))

Bai astia fiziceni ai hidogenului care le aveti pe masini ia ziceti voi cum reduceti voi consumul daca calculatorul citeste acelasi aer la intrare/iesire si emite acelasi semnal fix de presiune + milisecunda de deschidere injector per bataie? Ce faceti voi acolo se numeste "aer" fals... noroc ca bulele alea sunt ca si cum n-ar exista cantitaiv la cat aer/combustibil trage un motor.

O situatie similara aveti pe un sistem de injectie a apei in motor (sistem anti-detonatie) unde puteti reduce cantitatea de benzina injectata semnificativ pe bataie fara sa predetoneze DAR si aici se poate realiza DOAR cu modificarea calculatorului sa reduca pulsurile. Astfel cresteti puterea sau scade consumul desi un sistem dinasta nu are ce cauta pe o masina de zi cu zi ca e scump, complicat si foarte sensibil la prostie
381 comentarii 502 puncte
22 dec 2013, 19:04
0
Amice, dai cu bata in balta.
Ce bataie la injector ? Tu ai habar cum functioneaza un injector si cum e controlat, sau povestesti asa, gratuit ?
Ai habar cum functioneaza un sistem apa-metanol si cel mai important, de ce se foloseste ? Sau la fel, povestesi gratuit ?
APA-METANOL nu se foloseste pe reducerea consumului (aia e valabil doar la diesel, si acolo, doar la motoare foarte mari/utilaje, ca in rest e nesemnificativ). Atat la benzina cat si la diesel apa-metanol se foloseste pt a scadea temperatura aerului din admisie, ce reduce sansa de ardere detonanta, dar si da posibilitatea cresterii de putere, prin marirea avansului.
La sistemele apa-metanol, cea mai buna locatie pt duza de injectie e dupa intecooler si dupa MAF, dar inainte de IAT. (MAF-ul e foarte usor distrus daca se injecteaza apa metanol in amonte, in aval nu mai are nimic, iar IAT nu e influentat de umiditatea aerului). Faptul ca prin aceasta metoda se scade si temperatura din camera de ardere, si implicit si din evacuare, ce duce la prelungirea duratei de viata a turbinei, sunt doar avantaje suplimentare.
14 dec 2013, 16:55
0
Buna ziua,
Pentru articol nota 8, partea buna este ca demonstreaza ineficienta unor echipamente destinate sa "produca profit" vanzatorilor si pierdere utilizatorilor, iar partea mai putin buna ca nu este suficient documentat cu privire la existenta echipamentelor ce aduc cu adevarat economii reale de carburant cuprinse intre 8% si maxim 20%.
Cine promite economii de 40-70% minte.
Voi reveni maine cu detalii
02 apr 2014, 14:08
0
Pastile minune pentru asa ceva nu exista .

Sper sa nu fie considerat spam dar mai multe despre mitul Envirotabs gasiti aici http://enviroscam.wordpress.com/
17 apr 2014, 15:00
0
Singura data cand am sesizat reducere clara a consumului a fost cand am montat un set de anvelope noi Michelin, e drept umflate la 2,6 atm si de atunci am schimbat maniera de condus.
A rezultat o reducere clara de consum !! Cam cu 10-14% din cat consuma inainte
Nu ma poate contrazice nimeni.
Parca schimbasem toata masina
17 apr 2014, 15:01
0
Am auzit ca Dunlop-urile sunt cele mai performante in ceea ce priveste consumul insa au pret prohibitiv
moldy007
moldy007, 49 ani, Satu Mare, Satu-Mare
46 comentarii 16 puncte
17 apr 2014, 16:07
+1
La masinile de fitze da, sunt scumpe si cam ineficiente mai ales daca sunt mari si late .Eu am acum cauciucuri Yokohama economice cumparate noi noutze cu 160 lei/buc. Masina : Daihatsu Cuore 2004 , are acelasi motor ca si AYGO ,dar cu alt soft din fabrica. Recordul la consum am la 3.9 L/100KM .In rest cand pot merg cu motocicleta .
17 apr 2014, 18:22
0
Daca mai studiaza cineva problema gadgeturilor de reducere a consumului , eficiente reale care pot fi dovedite , las id meu de messenger pentru a invata unii de la altii cate ceva , id : iionutel2000 , numai bine :)
29 apr 2014, 01:50
0
Vad pe aici niste comentarii interesante . Pistoane cu acoperiri ciudate , uleiuri cu mot , super softuri . Cea mai sigura metoda de reducere a consumului de combustibil , verificata personal este deplasarea fara masina Pe jos , cu bicicleta , autobuzu` . Unul care a terminat AR-ul (autovehicule rutiere) ride de se tavaleste de comentariile noastre . Acoperirile ciudate costa cam cit economia pe 10-15 ani de utilizare a vehicolului . Uleiurile cu mot au efect daca o pui de la inceput . Degeaba vreau sa ma apuc de economie acum cu o masina de 10-15 ani . Despre softare am mai zis : daca tai performanta faci economie (dar asta pot sa o fac si eu cu o pereche de pantofi usori ) . Restul sunt povesti de fraierit . O economie dar financiara o faci cu GPL (am o experinta de 4 ani in aceasta zona) . (Povestile anti GPL pastratile pentru alt forum )
Comentează şi tu: