Dacia Logan cu motor de 1 litru si 75cp: avantajele si dezavantajele motorului SCe in 3 cilindri

Dacia Logan cu motor de 1 litru si 75cp: avantajele si dezavantajele motorului SCe in 3 cilindri
  • Tehnologii noi inglobate in motorul SCe
  • Cat costa noile motoare SCe?
  • Avantajele noului motor 1.0 SCe
Distribuie pe Facebook

Dacia se aliniaza curentului de downsizeing si propune o noua motorizare pentru modelele Logan si Sandero. E vorba de un motor de numai 998 cmc cu 3 pistoane, aspirat, care ofera 75 cp. Multa lume va spune ca este un motor mic, care va consuma mult, insa Dacia stie ce face.

Motorul 1.0 SCe de 75 cp

Noul motor pe care Dacia il ofera ca entry-level, adica cel mai slab si accesibil din oferta, il inlocuieste pe vechiul propulsor de 1.2 litri, cu 4 pistoane, care ofera in prezent aceeasi putere, de 75 cp si un cuplu de 107 Nm. Cei de la Dacia spun ca eu dezvoltat un propulsor complet nou care are o serie de avantaje fata de cel actual, de 1200 cmc.

Propulsorul SCe are 3 cilindri si pentru ca este realizat cu bloc din aluminiu cantareste cu 20 de kilograme mai putin decat motorul de 1.2 litri. Puterea de 75 cp este la 6300 rpm si cuplul maxim de 97 Nm apare la 3500 rpm. Adica aproape la fel ca motorul pe care il inlocuieste.

Dacia SCe 1.0 litri

Acceleratie si viteza maxima

Dacia spune ca modelele Logan si Sandero vor atinge o viteza maxima de 158 km/h echipate cu motorul 1.0 SCe si un demaraj de la 0 la 100 km/h in 14,2 secunde. Destul de mult, dar nu trebuie sa uitam ca vorbim de cel mai accesibil motor de la Dacia, asa ca asteptarile clientilor nu trebuie sa fie exagerate. In plus, e vorba de un motor aspirat, fara turbo-compresor, asa cum este mezinul familiei, motorul 0.9 TCe de 90 cp.

Tehnologii noi inglobate in motorul SCe

Noul propulsor Dacia de 998 cmc este cu 20 de kilograme mai usor decat motorul de 1.2 litri pe care il inlocuieste, iar acest lucru nu poate decat sa contribuie la un consum scazut. Este usor pentru ca acum blocul este din aluminiu, nu din otel, iar faptul ca are cu un cilindru mai putin, poate fi un alt motiv ce duce la greutate scazuta.

Motorul are distributie variabila pe lant, nu pe curea, asa cum au toate automobilele moderne, ceea ce inseamna ca in ture mici are cuplu mare. In plus, vorbim de doua axe cu came si cate 4 supape pe cilindru. Oficialii Dacia mai sustin ca noile motoare sunt realizate cu marje minime, iar frecarea este redusa, pentru un maxim de eficienta. Totul, pentru a obtine un consum mai mic.

Dacia SCe 1.0 litri

Cutie de viteze in 5 trepte

Dacia a cuplat la noul motor 1.0 SCe o cutie manuala cu 5 trepte. Insa transmisia are o etajare foarte scurta, adica trebuie sa "amesteci" bine cu schimbatorul in oras. Pesemne inginerii Dacia au dorit ca soferul sa obtina o performanta buna la demaraj, cutia fiind ideala pentru mediul urban, dar la drum intins, in ultima treapta de viteza, lucrurile sunt putin cam diferite.

De exemplu, daca mergi cu 100 km/h ai 3200 rpm, deci daca vrei sa circuli la limita legalitatii, cu 140 km/h pe autostrada, s-ar putea sa ai peste 4000 de ture, ceea ce nu poate face bine la consum. Cu alte cuvinte, noile motoare Dacia SCe sunt ideale pentru oras, dar deloc prietenoase la viteze mari.

Cat costa noile motoare SCe?

Pretul pentru o Dacie echipata cu noil motor 1.0 SCe incepe de la 6850 de Euro pentru un Logan Acces si ajung la 9800 pentru un Logan MCV Laureate. Din pacate, sau din fericire, noul motor este disponibil doar pe Logan, Sandero si Logan MCV, dar nu si pe Sandero Stepway.

Sandero 1.0 SCe Acces 7.150 euro
Sandero 1.0 SCe Ambiance 8.050 euro
Sandero 1.0 SCe Laureate 9.100 euro
Logan 1.0 SCe Acces 6.850 euro
Logan 1.0 SCe Ambiance 7.850 euro
Logan 1.0 SCe Laureate 8.800 euro
Logan 1.0 SCe Prestige 9.500 euro
Logan MCV 1.0 SCe Acces 7.900 euro
Logan MCV 1.0 SCe Ambiance 8.800 euro
Logan MCV 1.0 SCe Laureate 9.800 euro

Dacia SCe 1.0 litri

Avantajele noului motor 1.0 SCe

Pentru noi, romanii, motorul SCe aduce mai multe avantaje decat dezavantaje. Evident, daca vorbim de oameni normali, care isi cumpara automobile Dacia ca sa se miste din punctul A in punctul B, fara sa caute viteza uluitoare si performante demne de raliuri.

- Taxe reduse: impozit mai mic si RCA redus datorita capacitatii cilindrice mai mici;

- Pret redus la achizitie;

- Consum cu 10% mai mic decat in cazul motorul de 1.2 litri;

- Motor aspirat, usor de intretinut;

- Compatibil cu o instalagie GPL, daca vrei sa mergi aproape gratis;

- Ideal pentru mediul urban.

Dezavantajele noului motor 1.0 SCe

Putem spune ca un dezavantaj ar fi performantele scazute ale motorului si consumul crescut la viteze mari. Insa cine cumpara modele Dacia echipate cu acest propulsor stie ca nu trebuie sa se grabeasca si sa nu se astepte la acceleratii si demaraje halucinante. Nici actualul motor de 1.2 litri nu este unul voinic si rapid, deci viitorii clienti nu pierd nicio performanta, ci vor avea doar de castigat.

Merita sa cumparam Dacia cu noul motor?

Fara indoiala. Pentru ca cine doreste o versiune entry-level nu va sti care este diferenta dintre motorul de 1 litru si cel de 1.2 litri. Performantele sunt similare, consumul este mai mic, intretinerea la fel, taxele mai mici si pretul de achizitie... la fel. Adica putem spune ca 1.0 SCe are doar avantaje fata de motorul vechi pe care il inlocuieste.

Distribuie pe Facebook
mai multe