Geneva 2014: Abarth 695 Biposto, cel mai puternic produs al italienilor

Geneva 2014: Abarth 695 Biposto, cel mai puternic produs al italienilor
  • Abarth 695 Biposto are o greutate de 997 kg
  • Masina propune un raport de 5.2 kg/cp
  • Atinge 230 km/h si prinde 100 km/h in 5.9 secunde
Distribuie pe Facebook

Clasa minicar-urilor puternic incepe sa se cam aglomereze. Desi Opel a venit cu un Adam de 148 cp, masina germana este un mic copil fata de produsul celor de la Abarth. E vorba de cel mai puternic 500 produs vreodata de acestia. Mica masinuta are doar doua locuri si o putere de 190 cp.

Versiunea omologata de strada a lui Abarth 695 Assetto Corse este de acum 695 Biposto. Este cea mai puternica realizare a celor de la Abarth, de cand modifica Fiat 500. Masina cu care au venit tunerii italieni la Geneva are 190 cp si o greutate de numai 997 kg. Performanta micutei masini este demna de invidiat, mai ales ca reuseste sa atinga 100 km/h in numai 5.9 secunde.

Motorul este acelasi ca si pe versiunile mai slabe de Abarth 500, propulsorul de 1.4 litri Turbo pe benzina. Si, asa cum ii tradeaza si numele, masina are numai doua locuri, in loc de cele 4 in mod normal. Si asta pentru ca bancheta spate a fost scoasa pentru a face loc unor bare de rigidizare Poggipolini si unei plase, suport pentru castile de circuit. In afara de bancheta, au mai fost scoase si alte optiuni care nu se justificau pe circuit: farurile cu xenon, proiectoarele de ceata, clima digitala, geamurile electrice sau sistemul audio. Evident, scopul este de a oferi o greutate mai redusa.

Abarth 695 Biposto

Abarth a dus la extrem aceasta reducere a greutatii si portierele nu mai au geamuri electrice. De fapt, nu au nici macar manuale. Pentru ca geamurile sunt acum din plexiglass si sunt... fixe. Spoilerele fata si spate, pragurile si arcadele rotilor sunt din plastic combinat cu fibra de carbon, la fel ca si eleronul. Jantele OZ de 18 inch sunt din aliaj usor, incaltate cu pneuri performante Pirelli.

Acest Abarth 695 Biposto este o masina de strada cu multa tehnologie de pe circuit. Are o cutie cu etajarea treptelor de tip H, cu ambreiaj care se blocheaza automat si diferential blocant pe puntea fata. Cutia este realizata de Bacci Romano si este gandita special, la fel ca cele de pe motociclete, ca la schimbarea treptelor rapida sa nu fie nevoie de decuplarea ambreiajului.

Abarth 695 BipostoAbarth 695 BipostoAbarth 695 Biposto

Micuta masina performanta se mai bucura de evacuare Akrapovic, suspensie reglabila, sistem digital MXL de cronometrare, scaune de tip scoica Abarth Corsa realizate de Sabelt cu centuri in 4 puncte, sistem Brembo de franare si capacele motorului din fibra de carbon, dar si admisie sport directa.

Abarth propune pentru vanzarea acestui model 3 kituri de personalizare: kitul 124 Speciale ofera o capota din aluminiu si capace la roti, prezoane, capacul de la lichidul de parbriz si de la ulei din titan, kitul Carbon care vine cu oglinzi laterale din carbon, la fel ca si suprafata bordului, panourile de usi si oglinda retrovizoare, sau kitul Pista, care are cronometrul digital si centurile in 4 puncte atasate de scaunele cu cochilie din carbon.

Indiferent de versiunea aleasa, cei 190 cp pe cele 997 de kilograme trebuie sa fie o distractie pe cinste.

Abarth 695 Biposto

Abarth 695 Biposto

Abarth 695 Biposto

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (26) Poze Abarth 695 Biposto
mai multe