B 13 TXA - Bestia de 500 CP

Initial, masina a fost un urs obisnuit, nu tocmai arator si ingrijit. Marius a restaurat masina, de la tinichigerie si vopsitorie, pana la partea mecanica si motor. Totul a inceput demult, odata cu schimbarea unui kit de ambreiaj. "Tot stand sub masina, cand am demontat cutia am vazut puncte de rugina", spune Marius. A inceput sa curete rugina si asa a descoperit ca are probleme grave la acest capitol.
Atunci s-a decis sa o demonteze pana la ultimul surub. Zis si facut. Cu ajutorul unui bun tinichigiu gasit cu grei, dornic sa lucreze alaturi de Marius in curtea proprie, a reusit sa reconditioneze masina. Aripile fata si cele spate au fost umflate cu tabla, nu cu fibra de sticla. A urmat restul tinichigeriei si vopseaua. Vopseaua este toata Standox, acoperind masina intr-un atelier specializat. Odata cu tinichigeria terminata, a inceput montarea pieselor la loc.
Dar ... pe ce punea proprietarul mana, parca nu-i mai placea. Fie ca nu erau in stare tocmai buna, fie ca vroia mai mult. Asa ca a fost schimbat fiecare surub in parte. Dar ce, credeti ca s-a terminat? Omul nostru a plecat in Germania si s-a intors cu un M5, E35, al carui motor a fost pus pe ursuletul in cauza. Mai exact, un motor de 316 cp stock. Tot din Germania Marius s-a intors si cu un set de jante Shaper, pe 17'', late de 9,5'' fiecare, cu buza. La mecanica si la punerea noului motor, Marius a fost ajutat mai mult tot timpul de Bogdan, un bun prieten fara de care nu s-ar fi descurcat singur.
In continuare, odata cu motorul montat, masinii au trebuit sa-i fie schimbate toate cele. Noi suporti de motor pentru a fixa cei 316 cp si coborarea puntii fata pentru a putea inchide capota au fost primii pasi. Aproape zilnic se faceau vizite la strungar pentru efectuarea unor piste noi. De exemplu, cutia de viteze a necesitat a noua traversa, asa ca Marius a facut-o pe comanda. Asta pentru ca motorul de 3600 cmc de M5 a fost montat cu tot cu cutia de viteze si timoneria de pe E34. Urmatoarea problema a fost lipsa unui spatiu pentru radiator. Dupa o lunga asteptare, a ajuns si radiatorul facut pe comanda din Germania, facut dupa o schimba desenata de Nitu Bogdan.
Acum, cu radiator nou, motorul putea fi pornit. Dar ce te faci cu evacuarea? Tot cu Bogdan s-au facut niste masuratori si cu teava de inox de 70, cu coturi si sarma de sudura pentru aparatul Tig 160 au facut evacuarea cap-coada pentru masina. A fost greu cu pozitionarea sondei Lambda si cu traseele cotite, dar a meritat efortul. In continuare au fost schimbate furtunele radiatorului de ulei, pentru ca a trebuit montat in alta parte, unde putea fi racit de aer. Injectoarele au urmat, acestea fiind curatate de un profesionist, operatiune care s-a facut simtita in mersul motorului. Odata cu masina pe asfalt iti dai seama ce mai lipseste, ce nu merge cum trebuie si ce trebuie facut.
Asa, Marius si-a dat seama ca la turatii mari sunt probleme cu presiunea de benzina in rampa de injectoare. Dupa multe masuratori, s-a decis constructia unui rezervor din inox, cu doua pompe submersibile de M5. Noul rezervor are exact 100 de litri, cat avea cel de M5, ca sa si arate bien indicatorul de la bordul de pe aceeasi masina, montat pe ursulet. Noul rezervor este pozitionat in locul rotii de rezerva. Si ca benzina sa ajunga cum trebuie, conductele au fost si ele schimbate cu unele mai mari.
Referitor la frane, tot sistemul a fost schimbat cu cel de la M5. Pompa de ABS este schimbata cu totul, cu tot cu conducte. Au fost trase trasee cu conducte individuale pentru rotile spate, nu cum aveau inainte, cu repartitor. Dupa care au urmat niste discuri ventilate si perforate de la Zimmerman.
Odata cu terminarea modificarilor mecanice, a urmat modificarea exteriorului. Marius a apelat la un meserias in lucrul cu fibra de sticla. Pentru bara fata a ales un model M3 E46, iar pentru spate a confectionat unul custom, facut din doua spoilere. Pragurile sunt de la o Alfa Romeo 156 GTA si se potrivesc de minune. Odata ce a vazut masina imbracata in bodykit de fibra de sticla, a urmat montarea unui sistem de Nitro. Master Tuner este responsabil de cei 500 cp ai motorului. A fost montat un Unichip, adica un calculator programabil pentru inceput. Dupa care a urmat un sistem Nitro Direct Port. Mai exact, 6 injectoare de nitro si benzina pentru fiecare cilindru cate unul. Asa au urmat, masurati de dyno, 495 cp si 700 Nm.
La interior, Marius a adus modificari destul de simitoare. Bordul este de la M5 si indica 300 km la ora. A fost instalat un turometru aditional cu shift-light si a fost inlaturata bancheta spate. Manerele usilor spate au fost astupate, facand astfel "shaved doors" pentru un aspect mai curat.
Scaunele au fost schimbate cu unele de raliu, de tip scoica, cu centuri de siguranta speciale. Volanul Victor este dotat cu comenzile de la Nitro pe el, exact ca in filmele din seria Fast and Furious. Au urmat oglinzile de M5, modificate ca sa se potriveasca si un set de faruri cu angel-eyes de la In-Pro, dupa care niste proiectoare cu angel-eyes si xenon. Pe spate au fost montate stopuri clare, sa mai intinereasca aspectul ursului. Si dupa toate acestea, masina arata asa cum o vedeti in poze. Cu partea de fuga trebuie sa ne credeti.
Pe viitor, urmeaza un supercharger pentru acest motor. Marius mai are un alt motor de M5 pe care vrea sa-l modifice la maximum, schimbandu-i toate internele, pistoanele, biele, axe, etc, pentru a fi pregatit pentru montarea unei turbine. Dar pentru ursuletul cu pricina, deja a fost comandat un kit de ambreiaj racing special pentru uriasa putere a bestiei si un set de suspensie reglabila pe inaltime si duritate.
Noi ce am putea sa mai spunem? Un ursulet, un autoblocant, tractiune spate si cam 500 cp. Destul de multa putere ca sa rupa aderenta si in viteza a 4-a. Si noi am mers cu ea. Trage de rupe, fuge serios si ajunge la 200 cat ai clipi. Cu atatia cai putere sub capota, nu impiedica nimeni ursul sa atinge cei 300 km/h. Vestea buna e ca circula pe strazi si poate si vazute, ca doar nu vreau nimeni sa o ascunda. Poate altele, sa se ascunda sub ea. Ursul iese des la vanatoare si de obicei totul merge cum vrea el. Noi suntem mandri ca modificarile masinii au putut fi impartasite tuturor userilor de pe 4tuning.
-
28308779 a6510703287 delphi injector mercedes c cls e glc gle... 500 Lei
A2513200704 a2513201204 a2513200904 amk compresor airmatic... 1250 Lei
0445110111 55192534 55193808 bosch injector alfa romeo fiat... 200 Lei
-
A1643201404 a1643200204 a1643200304 amk compresor airmatic... 1250 Lei
2854608 500060544 504091505 0986435552 0445120057 bosch... 650 Lei
042400-1100 88370-33040 88370-33050 esb27c compresor ac lexus... 1250 Lei
-
5801496001 5801454567 500060548 0986435662 injector iveco... 650 Lei
55578075 dcri301030 295050-1030 denso injector opel astra j k... 600 Lei
Volan citroen c4 grand picasso (2006->) [ua_] 1.6 motorina... 150 Lei
-
500061280 504128307r 504128307 2855135 0986435530 bosch... 650 Lei
Suport etrier chevrolet aveo 1.2 benzina 53kw / 71cp cod motor... 119 Lei
Citroen ds5 2.0bluehdi 2015 6400 €
-
A2133004320 a2133200004 a2133200104 compresor airmatic... 1000 Lei
Scaune auto vw eos eos - - (2006 2010) 1200 Lei
9060969099 53279880013 53279707130 53279887120 turbo mercedes... 750 Lei
-
9820403480 jx6q-9f593-aa 0445110749 bosch injector citroen... 600 Lei
A2213201704 a2213200904 a2213201604 amk compresor airmatic... 1250 Lei
0445010799 167006205r pompa inalta renault grand scenec iv... 1500 Lei
-
A2133202804 a2133202804 a2133200104 compresor airmatic... 1000 Lei
A2313202701 a2133202904 a2133200104 compresor airmatic... 1000 Lei
99485546 2995478 99445057 500363382 500324435 injector iveco... 750 Lei
-
167008683r 95518968 a2c80584700 vdo pompa inalta presiune... 1750 Lei
3z01011000 a2113200104 a2203200104 a2113200304 compresor... 700 Lei
5801966925 5801645175 borgwarner kkk turbosuflanta tractor... 3500 Lei
-
0986435564 503777309 5042551850 504255185 bosch injector iveco... 750 Lei
0445876882 0445110800 166007427r h8201636333 injector... 500 Lei
H8201636333 0445110800 166007427r 0445876882 injector... 500 Lei
-
A8-957 suport pompa servodirectie a4 a6 a8 passat superb 2,8... 100 Lei
Covorase originale cauciuc audi sq5 (2017 - 2024) 750 Lei
0445010759 55494494 0986437473 pompa inalta presiune opel... 1250 Lei
-
12709700221 5801785898 5801966925 borgwarner turbo tractor... 6000 Lei
0445110819 8579232 13538579232 bosch injector bmw mini x1 x2... 650 Lei
A1663200204 compresor airmatic mercedes gl-class (x166) gle... 1250 Lei
-
21977918 22254568 22254576 85002179 7485020179 delphi injector... 1250 Lei
Mercedes 180 benzina 2010 3299 €
5801453888 500060536 538884015 0986435663 bosch injector iveco... 750 Lei


