B 13 TXA - Bestia de 500 CP

Initial, masina a fost un urs obisnuit, nu tocmai arator si ingrijit. Marius a restaurat masina, de la tinichigerie si vopsitorie, pana la partea mecanica si motor. Totul a inceput demult, odata cu schimbarea unui kit de ambreiaj. "Tot stand sub masina, cand am demontat cutia am vazut puncte de rugina", spune Marius. A inceput sa curete rugina si asa a descoperit ca are probleme grave la acest capitol.
Atunci s-a decis sa o demonteze pana la ultimul surub. Zis si facut. Cu ajutorul unui bun tinichigiu gasit cu grei, dornic sa lucreze alaturi de Marius in curtea proprie, a reusit sa reconditioneze masina. Aripile fata si cele spate au fost umflate cu tabla, nu cu fibra de sticla. A urmat restul tinichigeriei si vopseaua. Vopseaua este toata Standox, acoperind masina intr-un atelier specializat. Odata cu tinichigeria terminata, a inceput montarea pieselor la loc.
Dar ... pe ce punea proprietarul mana, parca nu-i mai placea. Fie ca nu erau in stare tocmai buna, fie ca vroia mai mult. Asa ca a fost schimbat fiecare surub in parte. Dar ce, credeti ca s-a terminat? Omul nostru a plecat in Germania si s-a intors cu un M5, E35, al carui motor a fost pus pe ursuletul in cauza. Mai exact, un motor de 316 cp stock. Tot din Germania Marius s-a intors si cu un set de jante Shaper, pe 17'', late de 9,5'' fiecare, cu buza. La mecanica si la punerea noului motor, Marius a fost ajutat mai mult tot timpul de Bogdan, un bun prieten fara de care nu s-ar fi descurcat singur.
In continuare, odata cu motorul montat, masinii au trebuit sa-i fie schimbate toate cele. Noi suporti de motor pentru a fixa cei 316 cp si coborarea puntii fata pentru a putea inchide capota au fost primii pasi. Aproape zilnic se faceau vizite la strungar pentru efectuarea unor piste noi. De exemplu, cutia de viteze a necesitat a noua traversa, asa ca Marius a facut-o pe comanda. Asta pentru ca motorul de 3600 cmc de M5 a fost montat cu tot cu cutia de viteze si timoneria de pe E34. Urmatoarea problema a fost lipsa unui spatiu pentru radiator. Dupa o lunga asteptare, a ajuns si radiatorul facut pe comanda din Germania, facut dupa o schimba desenata de Nitu Bogdan.
Acum, cu radiator nou, motorul putea fi pornit. Dar ce te faci cu evacuarea? Tot cu Bogdan s-au facut niste masuratori si cu teava de inox de 70, cu coturi si sarma de sudura pentru aparatul Tig 160 au facut evacuarea cap-coada pentru masina. A fost greu cu pozitionarea sondei Lambda si cu traseele cotite, dar a meritat efortul. In continuare au fost schimbate furtunele radiatorului de ulei, pentru ca a trebuit montat in alta parte, unde putea fi racit de aer. Injectoarele au urmat, acestea fiind curatate de un profesionist, operatiune care s-a facut simtita in mersul motorului. Odata cu masina pe asfalt iti dai seama ce mai lipseste, ce nu merge cum trebuie si ce trebuie facut.
Asa, Marius si-a dat seama ca la turatii mari sunt probleme cu presiunea de benzina in rampa de injectoare. Dupa multe masuratori, s-a decis constructia unui rezervor din inox, cu doua pompe submersibile de M5. Noul rezervor are exact 100 de litri, cat avea cel de M5, ca sa si arate bien indicatorul de la bordul de pe aceeasi masina, montat pe ursulet. Noul rezervor este pozitionat in locul rotii de rezerva. Si ca benzina sa ajunga cum trebuie, conductele au fost si ele schimbate cu unele mai mari.
Referitor la frane, tot sistemul a fost schimbat cu cel de la M5. Pompa de ABS este schimbata cu totul, cu tot cu conducte. Au fost trase trasee cu conducte individuale pentru rotile spate, nu cum aveau inainte, cu repartitor. Dupa care au urmat niste discuri ventilate si perforate de la Zimmerman.
Odata cu terminarea modificarilor mecanice, a urmat modificarea exteriorului. Marius a apelat la un meserias in lucrul cu fibra de sticla. Pentru bara fata a ales un model M3 E46, iar pentru spate a confectionat unul custom, facut din doua spoilere. Pragurile sunt de la o Alfa Romeo 156 GTA si se potrivesc de minune. Odata ce a vazut masina imbracata in bodykit de fibra de sticla, a urmat montarea unui sistem de Nitro. Master Tuner este responsabil de cei 500 cp ai motorului. A fost montat un Unichip, adica un calculator programabil pentru inceput. Dupa care a urmat un sistem Nitro Direct Port. Mai exact, 6 injectoare de nitro si benzina pentru fiecare cilindru cate unul. Asa au urmat, masurati de dyno, 495 cp si 700 Nm.
La interior, Marius a adus modificari destul de simitoare. Bordul este de la M5 si indica 300 km la ora. A fost instalat un turometru aditional cu shift-light si a fost inlaturata bancheta spate. Manerele usilor spate au fost astupate, facand astfel "shaved doors" pentru un aspect mai curat.
Scaunele au fost schimbate cu unele de raliu, de tip scoica, cu centuri de siguranta speciale. Volanul Victor este dotat cu comenzile de la Nitro pe el, exact ca in filmele din seria Fast and Furious. Au urmat oglinzile de M5, modificate ca sa se potriveasca si un set de faruri cu angel-eyes de la In-Pro, dupa care niste proiectoare cu angel-eyes si xenon. Pe spate au fost montate stopuri clare, sa mai intinereasca aspectul ursului. Si dupa toate acestea, masina arata asa cum o vedeti in poze. Cu partea de fuga trebuie sa ne credeti.
Pe viitor, urmeaza un supercharger pentru acest motor. Marius mai are un alt motor de M5 pe care vrea sa-l modifice la maximum, schimbandu-i toate internele, pistoanele, biele, axe, etc, pentru a fi pregatit pentru montarea unei turbine. Dar pentru ursuletul cu pricina, deja a fost comandat un kit de ambreiaj racing special pentru uriasa putere a bestiei si un set de suspensie reglabila pe inaltime si duritate.
Noi ce am putea sa mai spunem? Un ursulet, un autoblocant, tractiune spate si cam 500 cp. Destul de multa putere ca sa rupa aderenta si in viteza a 4-a. Si noi am mers cu ea. Trage de rupe, fuge serios si ajunge la 200 cat ai clipi. Cu atatia cai putere sub capota, nu impiedica nimeni ursul sa atinge cei 300 km/h. Vestea buna e ca circula pe strazi si poate si vazute, ca doar nu vreau nimeni sa o ascunda. Poate altele, sa se ascunda sub ea. Ursul iese des la vanatoare si de obicei totul merge cum vrea el. Noi suntem mandri ca modificarile masinii au putut fi impartasite tuturor userilor de pe 4tuning.
-
Chevrolet aveo diesel euro 5 trapa senz park scaune incalzite... 2950 €
Motor toyota rav 4 iv 2.0 d-4d zsa4, ala4 2012 2013 2014 euro... 8500 Lei
Set curea transmisie cu caneluri nissan primera break (wp12)... 351 Lei
-
Prelungire splitter bara fata bmw seria 8 g15 coupe m-pack g16... 1000 Lei
Volanta aprilia leonardo – leonardo st - scarabeo 125-150cc 80 Lei
Motor diesel a6510102167 2.2 cdi euro 5 mercedes-benz c-class... 200 Lei
-
Motor toyota rav 4 iv 2.0 d-4d zsa4, ala4 2012 2013 2014 euro... 8500 Lei
Seat leon benzina euro 5 clima geamuri+oglinzi electrice 2011 2950 €
Opel astra 1.7diesel euro 5 ~ clima scaune incalzite senz park... 4400 €
-
Dacia lodgy motor 1200 tce -115 cp euro 5 2013 4890 €
Dezmembrez renault megane iii bk (k95) 1.5 dci k9k cutie...
Dezmembrez vw jetta mk6 1.4 tsi hybrid crja 150 cai cutie dsg...
-
Opel insignia 2.0 2009 3200 €
Set curea transmisie cu caneluri renault laguna ii grandtour... 351 Lei
Citroen c-elysée 1.6diesel euro 6 ~ clima pilot senz park 2016 4500 €
-
Mitsubishi pajero autoutilitara 2001 2500 €
Bmw 118 118i ~ benzina euro 5 ~ a/c senz park scaune incalzite... 3300 €
Dezmembrez ford kuga 2011 facelift 2.0 duratorq
-
Jante aliaj 18" / 5x114.3 mitsubishi 1100 Lei
Mazda 3 1500 diesel euro 6d fara adblue 2016 11500 €
Toyota aygo x - model nou 2022 16000 €
-
Opel astra aspirat benzina 2018 11800 €
Mercedes 220 220 2008 1700 €
Motor benzina z22yh 2.2 b-114kw opel insignia 2008 3400 Lei
-
Chevrolet aveo base 56 2009 1990 €
Difuzor 63amg gle w167 (2019+) full black design 1950 Lei
Peugeot 208 1.2i 2012 1999 €
-
Modul aprindere bmw e28 ; 0227100025 100 Lei
Mitsubishi asx di-d 2012 7950 €
Opel astra 1.4 2018 11800 €
-
Jeep grand cherokee 159000 km ~ diesel euro 5 ~ 4x4 automata 2013 10990 €
Opel astra 1.4 2018 11800 €
Bmw f10 xdrive 528i defect (nu porneste) m-paket 2.0 benzina... 11500 €
-
Renault fluence 1.5diesel euro 5 a/c geamuri+oglinzi electrice... 3700 €
Suzuki gsxr 600 ! variante moto / auto 2899 €
Casca motocicleta / scuter / atv open-face a-pro model academy... 249 Lei


