Un ARO 306 cu 100 km la bord care i-a apartinut lui Ceausescu este acum de vanzare in Romania
- Masina are doar 100 km la bord
- Este unul din cele 4 modele 306 fabricate in 1987-1988
- Proprietarul vrea peste 30.000 de Euro pe masina
In anii '80, Nicolae Ceausescu a fost preocupat de propria siguranta si chiar a inceput sa sufere de paranoia unui atentat asupra vietii sale. Asa ca nu mira pe nimeni ca fostul Dictator si-a bagat nasul in productia autohtona de vehicule si chiar a dat comanda de niste automobile special concepute pentru el. Cum este si cazul acestui ARO 306 produs in 1987.
Cine crede ca pe "vremea lui Ceausescu" lucrurile erau toate nasoale si viata nu merita traita, greseste cu desavarsire. Numai dupa ce i-a facut o vizita omologului sau din Coreea de Nord in anul 1971 si a vazut ca s-ar simti bine si la el in tara adulat si omagiat de mii de oameni in cadrul unor evenimente maiestuoase, Romania a inceput sa devina o tara cu adevarat compunista, dictatoriala. Si, imediat cum a vazut ca are cum, Ceausescu s-a lasat influentat de tiranii asiatici si a transformat Romania intr-un peisaj sumbru cu oameni frustrati si saraci.
Tot din nebunia lui a facut parte si grandomania. Asa cum ii statea bine oricarui presedinte de tara comunista, Ceausescu utiliza niste limuzine Mercedes-Benz 600 Pullman pentru deplasarile personale, atunci cand veneau alti sefi de stat, la impresionare. Insa in rest, in tara, Ceausescu se deplasa cu autoturismele Dacia 2000, cand mergea prin oras, sau cu niste modele speciale de ARO, atunci cand facea deplasari in mediul rural sau cand se ducea la vanatoare. Unul din aceste vehicule ARO supravietuitor este acum de vanzare in Romania.
In anii '70, la sfarsitul lor, cei de la ARO au transformat un model 240 in ceea ce s-a numit ulterior 304. Un ARO-limuzina, mai lung, dotat cu cele mai bune optiuni ale vremii, in care Dictatorul roman sa se simta in confort si siguranta. ARO 304 a fost fabricat in 6 exemplare intre 1977 si 1988, 4 autoturisme identice si unul singur decapotabil. Masinile aveau motor de 2.5 litri pe benzina care producea in jur de 90 cp si exclusiv tractiune spate. Din cauza ampatamentului prelungit, nu avea rost ca masina sa fie 4x4, asa ca inginerii de la Campulung au decis sa o faca doar cu tractiune spate, prelungind cardanul obisnuit. Oricum, seful de stat nu trebuia sa parcurga drumuri prin noroi adanc, vanatorile sale fiind celebre pentru lasitate: cobora din masina, facea 5 pasi si impusca unul din cei 10 ursi uriasi, ingrasati ani in sir, eliberati si haituiti exact in bataia pustii lui nea Nicu...
In anii ce au urmat, Ceausescu a facut cadou doua din vehiculele ARO 304 unor politicieni vest. Insa in anii '80 a dat comanda de alte modele ARO imbunatatite. Acestea s-au numit ARO 306 si au fost realizate in 4 exemplare. Erau dotate cu trapa electrica, sistem de aer conditionat, incalzitor auxiliar pe motorina (un fel de Webasto), tapiterie din piele, mocheta groasa pe podea, geamuri laterle electrice, scarite automate la prag si vopsea unica BLEU 616. Motorul a ramas tot un benzinar de 2.5 litri cuplat la o cutie manuala in 5 rapoarte, fara reductor si fara tractiune 4x4.
Dupa Revolutie, cele 6 autoturisme ARO 304 si 306 ramase in Romania au fost vandute. Nu se stie nimic despre soarta unicului exemplar decapotabil. Insa un lucru e cert: circa 3 autoturisme ARO, dintre care un 304 si doua 306, supravietuiesc si azi. Unul din urma, mai modernul 306 cu faruri duble patrate, este acum de vanzare in Romania. Fabricatie 1987, in stare impecabila, inca purtand urmele posteriorului ceausist. Masina se afla in Curtea de Arges si este inmatriculat in Romania. Problema este una singura: posesorul nu stie cati bani sa ceara pe masina, asa ca asteapta oferte. Undeva de la 30.000 de Euro in sus, cica. Oare cat valoreaza un astfel de vehicul incarcat de istorie, din care mai exista numai 2-3 in zilele noastre?
- Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 € Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 €
- Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Bandou ornament lampa lampi numar maner clapeta actionare... 299.99 Lei Kia carens euro 5b 2015 7950 €
- Bmw 520 diesel 2009 8200 € Grila aerisire mazda 6 gg ( 2002-2007 ) 50 Lei Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei
- Nissan leaf tekna special 2019 21150 € Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Skoda octavia 2 vrs extra dotari laurin&klement 1.6 mpi gpl... 7500 €
- Skoda octavia 1.6d 2014 6700 € Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Ford focus cabrio 2007 3500 Lei
- Vw touran diesel 2011 5790 € Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 €
- Bmw 118 n47 2008 4500 € Motor mercedes viano an 2013 euro 5 13685 Lei Set 4 anvelope de vara noi 235/40r19 96w bridgestone potenza s001 2200 Lei
- Mercedes sprinter 163 cp euro 5, stare tehnica perfecta 2012 15800 € Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 € Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 €
- Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12500 € Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 € Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 €
- Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 € Skoda roomster diesel 2013 4350 €
- Rama grila radiator hyundai ioniq facelift (2019-2022) cod... 270 Lei Mitsubishi asx euro 5 2012 7950 € Th-10399 blocaj volanta motor ford diesel și benzina 35 Lei
- Mercedes citan 2016,clima 2016 7500 € Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 € Fiat 500 x benzina+gpl 1.6 aspirat navigatie,pilot... 11750 €