BMW lucreaza la dezvoltarea farurilor cu laser

BMW lucreaza la dezvoltarea farurilor cu laser
Dupa ce a lansat farurile full LED, acum BMW lucreaza la urmatorul pas logic in ceea ce priveste tehnologia luminilor de far, si anume cea cu laser. Fiind un brand premium, BMW lucreaza in continuu la dezvoltarea diverselor tehnologii pentru masina, iar farurile se pare ca primesc o atentie speciala.
Distribuie pe Facebook

Noul BMW Seria 6 se bucura de faruri full LED, aceasta fiind cea mai noua tehnologie in domeniul farurilor. In curand, BMW va lansa si sistemele cu raza puternica anti-orbire, dar si unul Dynamic Light Spot. Mai exact, cel din urma va lumina pietonii pe vreme buna, atentionand astfel soferul.

Dupa tehnologia LED, inginerii de la BMW lucreaza la dezvoltarea unor faruri cu laser. Scopul acestora este siguranta si confortul, cu un grad mult mai mare de eficienta.

Prin definitie, lumina laser este diferita fata de cea solara sau orice alta forma de lumina artificiala. Lumina laser este monocromatica, adica razele au aceeasi lungime. I se mai spune si o sursa de lumina "coerenta", adica undele sale au diferente de faze constante. Prin urmare, lumina laser produce raze paralele cu o intensitate de mii de ori mai mare decat LED-urile conventionale. In cadrul farurilor, aceste caracteristici pot fi folosite pentru o serie larga de functii, cu un consum mai mic chiar si decat LED-urile. Mai exact, luminile cu laser fac economie de combustibil.

Intensitatea farurilor cu laser nu produce vreun rau oamenilor, animalelor sau mediului inconjurator, cand este folosita la masina. Mai ales, pentru ca lumina nu este emisa direct ci este convertita intr-o forma ce poate fi folosita in trafic. Rezultatul este o lumina stralucitoare, alba, placuta ochiului, ce nu consuma aproape deloc energie.

Luminile cu laser nu reprezinta ceva nou. Dar in domeniul auto, se pare ca BMW sunt pionierii momentan. Insa in segmentul alimentar, aceste lumini exista deja, nefiind percepute de oameni. Si asta pentru ca dimensiunile lor sunt foarte mici, avand numai cativa microni fiecare dioda, spre deosebire de cativa milimetri cum au cele pe LED. In viitor, acesta poate fi un avantaj, pentru ca farurile vor deveni din ce in ce mai mici, lucru ce va ajuta designul BMW tot mai futurist.


Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Tehnica Auto DATA PUBLICĂRII: 2 Septembrie 2011