Cu spaga sau pe bune? Cum sa treci ITP-ul, pas cu pas

Cu spaga sau pe bune? Cum sa treci ITP-ul, pas cu pas

In ultimii ani, atunci cand spui ITP, spui spaga. Vrand-nevrand, masinile de pe strazile noastre nu sunt intotdeauna in cea mai buna stare, asa ca este si cerere, dar si oferta de spaga din plin. Am vazut cazuri grave de masini considerate pericole publice pe 4 roti, cu furtune de frana fisurate, cu seriile schimbate, care fumegau mai rau decat un combinat, dar care au trecut ITP-ul. Iata aici pe larg cum sta treaba cu Inspectia Tehnica Periodica din Romania.

Nu toti cei care citesc aici sunt ingineri de la RAR sau mecanici, asa ca nu trebuie sa mire pe nimeni faptul ca vom povesti pe intelesul tuturor. Si chiar daca majoritatea dintre noi o stiu, ITP vine de la Inspectia Tehnica Periodica a masinii, care se face la fiecare 2 ani in cazul masinilor inscrise in Romania. Pe scurt, o masina, prin definitie, se deterioreaza si se uzeaza in timp, asa ca poate exista riscul aparitiei unor defecte majore ce pun in pericol viata soferului si a celorlalti participanti la trafic. Pentru a evita accidentele cauzate de starea proasta a masinilor, asadar pentru a salva vieti, s-a inventat acest ITP.

Cand se face ITP-ul?

Cu putin timp inainte sa expire sau atunci cand avem talonul retinut pentru diverse nereguli. In talon avem trecuta data ultimei inspectii si, din pacate, nu ne anunta nimeni cand expira. Asa ca trebuie sa tinem minte cand expira inspectia valabila si sa ne asiguram ca mergem la o statie ITP cu 1-2 saptamani inainte ca aceasta sa expire. Putem merge si in ultima zi de valabilitate, daca gasim un service disponibil.

Politia si echipele mobile RAR au dreptul sa retina taloanele masinilor care nu corespund normelor de siguranta rutiera. Si daca o masina este gasita in trafic cu probleme, i se va lua talonul si i se va cere sa faca ITP-ul pentru a remedia problema si a-si recupera talonul. Si ca sa fie clar, putem vedea cateva exemple: daca esti prins cu anvelopele extrem de uzate, ti se va lua talonul. Daca esti prins ca farurile masinii nu functioneaza, ti se va lua talonul. Daca masina scoate fum excesiv, vei ramane fara talonul. Si multe alte cazuri "vizibile" exista, care vor duce la retinerea certificatului de inmatriculare.

Unde se face ITP-ul si cat costa?

La orice statie ITP. Ce inseamna o statie ITP? Este un service autorizat de RAR pentru a face astfel de inspectii. In plus, acest service este conectat online la baza de date RAR, trimitand in timp real datele masinii care este la inspectie.

Exista sute de statii si service-uri care fac ITP in Bucuresti si sunt usor de gasit. In principal, trebuie sa te programezi cu o zi inainte, dar te poti prezenta si direct, daca nu este aglomeratie. Si sediile RAR fac astfel de inspectii periodice, dar aici este musai cu programare.

Locatiile de ITP pot fi gasite pe internet foarte usor, cautand dupa cuvintele "statie ITP" sau "service ITP". Dati un telefon in prealabil, la o locatie aleasa sau recomandata, aflati cat costa inspectia si ora la care sunteti chemati.

Costul unei inspectii tehnice periodice variaza intre 70 si 150 de lei, poate chiar mai mult la reprezentante auto si la RAR.

Ce se verifica la masina, in cadrul unei inspectii?

Teoretic, exista 120 de pagini de regulament emis de RAR cu norme ce trebuie indeplinite la verificarea unei masini. Insa, pe scurt, la o masina se verifica:

- aspectul exterior general

- starea anvelopelor

- noxele

- starea sistemului de franare

- starea suspensiilor si articulatiilor

- seriile de motor si caroserie

- sistemul de iluminare

- sistemul de evacuare

In amanunt, fiecare dintre aceste categorii presupune multe altele secundare. Insa ce mai trebuie stiut, este faptul ca la aprecierea aspectului exterior general mai intra si starea geamurilor, mai ales a pabrizului, lovituri in caroserie, pete de rugina, etc.

In ce cazuri o masina nu trece ITP-ul, legal?

Daca exista defecte majore. Defectele gasite la o masina se incadreaza ca fiind majore si minore. Lista este lunga, dar vom enumera cateva cazuri mai des intalnite de defecte majore, ce duc automat la respingerea masinii:

- seriile de motor / caroserie nu corespund cu cele din acte

- probleme la sistemul de franare (scurgeri, lipsa presiune, frana slaba, frana inegala, etc.)

- probleme la directie (joc, scurgeri, etc.)

- probleme la vizibilitate (parbriz fisurat, stergatoare nefunctionale, folie auto neautorizata, etc.)

- lumini principale nefunctionale (faruri, stopuri, frana)

- rugina cu profunzime la caroserie sau la elementele mecanice

- probleme la articulatii si suspensii (joc, scurgeri, uzura mare, etc.)

- lipsa triunghi reflectorizant, extinctor, trusa medicala

- nerespectarea normelor de poluare

Ce inseamna "defect minor"?

Inseamna o fisura in geamul unui far, un bec ars la iluminatorul de numar spate, mici urme de rugina fara gaura, oglinda crapata, etc. Adica tot ceea ce nu inseamna "defect major", adica ce nu reprezinta un risc imediat de accident. Daca ai cateva defecte minore, dar niciunul major, vei trece linistit ITP-ul.

Cand sa NU te duci la ITP

- Daca ai masina lovita rau, in care un element (aripa, capota, bara) a suferit daune mari

- Daca ai umblat la sistemul de evacuare si ai scos catalizatorul

- Daca stii ca ai probleme la articulatii / suspensii

- Daca stii ca nu-ti merg farurile sau alte lumini

- Daca si motorul schimbat si nu e trecut in acte

- Daca ai orice fel de problema la frane

- Daca masina este ruginita rau

Cand poti trece ITP-ul pe bune?

- cand masina a fost in service de curand si nu are probleme tehnice

- cand starea generala exterioara este buna

- cand nu ai parbrizul fisurat la masina

- cand catalizatorul este inca bun sau a fost inlocuit

- cand nu sunt martori aprinsi in bord

- luminile merg toate cum trebuie

Cum sta treaba cu spaga la ITP?

Daca ar aplica regulamentul oficial RAR cu miile de norme tehnice, doar masinile noi-noute, scoase pe usa fabricii, ar trebui sa treaca ITP-ul fara emotii. Insa lumea nu este absurda si nu se va lua de orice zgarietura lasata de cheia unui cocalar in parcare. Insa se vor lua de orice defect major si vor trece pe hartie toate defectele minore.

Si chiar daca masina ta nu are defecte majore, poate aduna mai multe defecte minore decat este permis, si astfel vei fi trimis inapoi acasa fara ITP. Aici intervine spaga.

In ultima vreme, am vazut din ce in ce mai putine cazuri in care cei care efectueaza ITP-ul sa primeasca spaga pentru a fi trecute cu vederea defectele majore. Si asta pentru ca RAR-ul poate bloca oricand o masina care este intr-un service ITP. Si asta se intampla zilnic, aleatoriu. In acest caz, masina ramane in service pana cand vine un inspector RAR si verifica daca inspectia a fost facuta "pe bune".

Mai precis, daca cineva o masina are defecte majore, dar cel care a facut inspectia a trecut in fisa ca nu are probleme, va fi identificata. Masina va fi rechemata, dar statia ITP va fi amendata si la doua abateri li se va ridica licenta de a efectua inspectii. Cam asta este riscul unei spagi pentru a trece cu vederea niste defecte grave.

Cele mai multe cazuri de spaga sunt in cazul celor care au defecte minore. Aici spaga e primita si de cel care face ITP-ul, pentru ca nu sunt riscuri mari. In cazul in care o masina e blocata, acele "mici defecte" pe care le va gasi inspectorul RAR pot fi usor trecute cu vederea de cel din statie.

Asadar, daca stii ca nu ai probleme majore, dar ai ceva probleme marunte, poti da spaga. Daca stii ca ai probleme majore, poti incerca si cu spaga, dar vei fi cel mai probabil refuzat.

Spaga sterge orice fel de defecte

Corect. Am fost intr-o statie ITP care lua noxele de la o masina la alta, astfel incat sa iasa cum trebuie. Am vazut masina cu toate cele 4 furtune de frana fisurate, putandu-se sparge la orice frana, trecand linistita. Am vazut cazane de dube, cu anvelope lise, care franau mai bine daca punea soferul piciorul pe asfalt, trecand cu brio. Am vazut numere de inmatriculare scoase si montate pe o masina "frumoasa", pentru poze. Masini Euro 3 in acte cu noxele unei basculante trec linistite inspectia... Si lista poate continua.

Spaga, linistea noastra

Spaga a devenit acum un obicei, si asta pentru ca nimeni nu vrea batai de cap sau plimbari inutile cu masina. Faci inspectia o data la 2 ani, deci poti sa dai 100 de lei spaga pe langa taxa oficiala. Cam atat e spaga la ITP, daca ai defecte minore - 100 RON. Multi o dau si daca stiu ca masina lor e in stare perfecta, ca sa nu se complice si sa dea peste vreun inginer cu exces de zel care te trimite acasa ca ai o piatra in cauciuc...

Asadar, spaga face parte din rutina procedurii de mers la ITP, pentru linistea noastra. Si, trebuie sa recunoastem, cam toti o oferim cu zambetul pe buze, la fel cum este si primita.

Inginerii din statiile ITP, pericol public

Stiu pe cineva de la un service ITP care ma intreaba direct, cand vreau sa merg cu masina la el: are seriile curate, parbrizul crapat, lovita, probleme la frane, articulatii, ceva serios? Daca ii spun ca da, imi zice sa nu calc la el in statie. Insa astfel de cazuri sunt cam rare.

Sunt multi cei care, cu spaga in conformitate cu defectele, vor trece orice masina. Nu ii intereseaza ca peste 10 minute, masina careia i-a aprobat cirulatia pe drumuri poate sa omoare cativa oameni, ca a ramas fara frane. Eu cred ca problema cea mai mare nu este in spaga, fie ea data sau primita. Ci ca spaga orbeste pe oricine si ne face sa uitam ca suntem oameni. Si spaga trebuie primita in anumite conditii! Si anume o primesc, daca vii cu o masina cat de cat sigura, nu una pericol public. Daca vii la mine cu un cazan fara frane, care curge din toate incheieturile si fumega precum un combinat chimic, imi pare rau, dar poti sa-mi dai tu cata spaga vrei, nu incurajez accidentele si nu imi pun eu locul de munca la bataie pentru inconstienta ta!

Asadar, dragi soferi, data viitoare cand mergeti la ITP, asigurati-va inainte de programare ca masina voastra nu are probleme grave si ca respecta normele de siguranta. Nu trebuie sa luam in ras faptul ca spaga este o traditie la nivel national si sa zicem "lasa, ca spaga da oricine si oricine trece ITP-ul!". Ci trebuie sa dam spaga cu sufletul impacat si daca cel de la ITP ne zice ca avem probleme mari cu masina, dar ca "se rezolva" cu doua exemplare albastre de Caragiale, palmate subtil, sa-i spunem ca revenim cu ele rezolvate.

Sondaj

Tu cum faci ITP-ul?

DATA PUBLICĂRII: 9 Septembrie
0
0
80
  Comentarii
Comentează
[+] mai multe

Adauga anunt GRATUIT

BAZAR 4TUNING - Anunturi promovate

PĂREREA TA (80 comentarii )
Old_boy
79 comentarii 178 puncte
08 sep 2011, 15:41
+12
ma duc intreb cat face, ii dau banu, el imi face ITPul si am plecat acasa (am o dacie 1310)
dar am grija sa ma asigur ca directia si franele functioneaza asa cum trebuie
08 sep 2011, 16:49
+7
Cand am fost cu masina mea (un golf 3 - ingrijit)la ITP m-a tinut aproape o ora, a tot butonat si comentat ca nu iese aia, ca nu iese aia (nu am dat spaga, tipul cred ca astepta) si i-am zis "ba o lasi, ma duc la altu', lasa-ma *****' ca esti fantastic". Inainte de mine a fost un tip cu o trompeta de masina... folii albastre din piata, capota sifonata... si a trecut in 15 minute. Deci, trageti voi concluziile...
347 comentarii 527 puncte
08 sep 2011, 19:59
+8
Deci astia de la ITP sunt niste hoti nenorociti si pe deasupra nu le prea au cu mecanica auto.

Mi-am dus masina, un e60 530i, acum 3 saptamani la revizia de 20000 km la automobile bavaria.
Mi-am schimbat toate piesele uzate si care aveau probleme: 3 brate de suspensie, plus filtre, placute de frana, ceva bucse, bieletele anti ruliu, ulei motor, ulei diferential, lichid de frana, de servo, reglaj unghiuri directie si in******eva piese ce nu mi le mai amintesc.
In fine, imi place ca masina sa fie tot timpul ingrijita ca sa nu ma trezesc cu surprize neplacute.
Cam 4000 de lei a fost toata afacerea.

Saptamana trecuta m-am dus sa imi fac itp-ul ca imi expira.

Toate bune si frumoase, pana cand iese tembelul dupa 1 ora si jumatate si imi spune ca am mai multe defecte minore la sistemul de directie si nu stiu defect minor la sistemul de franare, asta dupa de am schimbat bucse, brate, reglaj unghiuri, placute si multe altele, si ca nu ies gazele.
Cei drept, am evacuare supersprint cap-coada, cu tot cu catalizatoare, dar nu am nici o problema cu gazele.

Dar cred ca astepta sa ii dau ceva bani, ca si-a pus creierul de primata la lucru si a ajuns la concluzia ca daca am masina mai scumpa, inseamna ca am si bani si ca ii dau si lui ca sa ma scap..

Si imediat dupa ce a iesit sa imi zica ca masina nu mi-a trecut testul lor de rahat, un ****** de dacia 1300 de pe vremea lui bunicu a trecut itp-ul -evident, cu spaga de rigoare.

Dupa ce i-am tras niste injuraturi si i-am zis ca sa isi cheme seful, si ca sa ma duc cu el si cu seful lui la sediul rar cluj si ca vreau sa ii dau in judecata, si-a cerut scuze "va rog frumos sa ma scuzati, poftiti, masina dumneavoastra nu are absolut nici o problema" si alte cacaturi.
Intre timp, seful service-ului respectiv a auzit scandalul si a venit si el sa vada care e problema.
Si-a cerut scuze si ca ma roaga sa nu ma duc la sediul judetean rar ca sa nu ii fac probleme, si mi-a dat taxa inapoi -190 lei.

Deci asta este R
09 sep 2011, 09:55
+2
pe mine m-a intors pt ca aveam pe spate cauciucuri cu modelul caii de rulare diferit. aceleasi dimensiuni, ambele de vara si ambele intr-o stare foarte buna, aproape noi.
15 sep 2011, 14:31
+2
Aceasta defectiune se considera minora : ,, Anvelope cu profil diferit pe aceeasi axa'' Cod Defectiune : 5.3.2i - Dmi (Defectiune Minora)
09 sep 2011, 12:13
+2
Foarte bine le-ai facut! Daca nu intrii cu tupeu in ei te iau de prost si zic ca le merge....
09 sep 2011, 10:37
0
asa le trebuie, da-i in masa de nemernici
dany2good4u
În garajul meu
+ încă 1 maşină
686 comentarii 809 puncte
08 sep 2011, 19:46
+1
la mine a comentat ca am stopurile negre...desi politia nu mi-a spus niciodata nimic,50 lei au fost bn primiti pt a trece itp-ul...in rest nu am avut probleme la masina...dar pt un lucru minor isi cer baietii dreptul
Alyn93
1144 comentarii 4424 puncte
08 sep 2011, 15:36
+5
Romania...
gamercosti
1381 comentarii 1733 puncte
11 sep 2011, 14:08
+9
in loc sa ziceti mersi ca asta e printre singurele avantaje de a fi roman (ca poti face orice cu spaga) v-ati gasit sa va plangeti si acu

ps: mai faceti un articol pls cu ceva amanunte legate de tuning ca doar e site de tuning... un bumper, un far/stop de alt model, toba, stripe-uri sau vopsita total curcubeu masina, etc.
26 oct 2011, 14:52
0
e nasol daca gandesti asa.
singurul lucru pentru care as da spaga ar fi pentru chestii legate de modificarile facute de mine.
Daca mi-ar reprosa ca n-am franele calumea de exemplu, mi-as repara franele, n-as da spaga.
gamercosti
1381 comentarii 1733 puncte
02 mar 2013, 14:11
-1
Eu personal am grija singur de masina sa fie in norme dar masina mea e speciala de drift facuta la limita sa intre in lege. Ce am eu pe masina "de siguranta" este cu mult peste standard ca si frane, directii, stabilitate etc dar intervin probleme cu noxele si anumite elemente de directie modificate excesiv.

In alte tari nu ai asa libertate. la noi spaga e traditie, asa functioneaza lucrurile, simplu si la obiect... la spital te duci, dai "bani" si te rezolva... in alte tari mori pe trotuar ca nu ai asigurare sau bani pt privat
LiviuTunman
58 comentarii 22 puncte
08 sep 2011, 15:44
+5
Si cei cu tuning exterior ?
Old_boy
79 comentarii 178 puncte
08 sep 2011, 16:06
+8
ar trebui sa se dea o lege a tuningului... ca sa se poata face modificari intr-o anumita limita... trebuie sa recunoastem ca unii chiar exagereaza
gamercosti
1381 comentarii 1733 puncte
11 sep 2011, 14:09
+1
trebuie sa existe... eu tin minte ca de exemplu nu ai voie cu faruri neomologate (tuning) sau sa ai mai mult de 40% din vopsea de alta culoare decat cea din talon (sau ceva de genu). Trebuie sa fie pagini intregi de reguli d'astea
14 comentarii -7 puncte
08 sep 2011, 16:32
+5
Masinile mai noi trec, celelalte spaga:))))
08 sep 2011, 19:11
+5
O tampenie de articol...multumim foarte mult,de acum inainte o sa inteteasca astia "blocajele" pe standuri,ptr ca stiu si ei ca e generala treaba!
In fine,oricum stiau...
eu personal(Dacia Nova,Papuc 1.6 , 1.9D ) prefer sa ma ocup acasa de defectele majore,dupa care merg in statie,dau spaga de rigoare ca nu am chef sa bat n'shpe mii de drumuri ptr revenire si imi vad de drum linistit!
PANA LA URMA CEI CE MERG CU DEFECTE LA FRANA SAU DIRECTIE,SUNT INCONSTIENTI IN PRIMUL RAND EI,DUPA CARE INSPECTORUL ITP!
nego
nego, 21 ani, Pitesti, Arges
39 comentarii 220 puncte
08 sep 2011, 17:08
+3
treaba cu tuningul...ramane la aprecierea fiecaruia...dar dak nu ai mecanica pusa la punct nu ai ce cauta pe drumurile publice...nunumai ca poti sa o patesti intr-un mod tragic...dar omori si pe altii...
08 sep 2011, 18:09
+3
eu am facut cu motor schimbat in rest era super ok masina, directie, frane, lumini ... nush ce`i asa grav motor schimbat, la mine era unu mai bun nu curgea si nici nu scotea fum ca un combinat.
Old_boy
79 comentarii 178 puncte
08 sep 2011, 20:31
+3
Daca stam sa ne gandim sunt multe rable inmatriculate pe bulgaria care sunt pericol public
08 sep 2011, 21:45
+2
bine punctat:)
09 sep 2011, 13:50
+1
De unde man atata???O fi pe la voi, la mine in oras sunt masini de zeci de mii de euro inscrise pe Bg,iar in cartier singura rabla e un Grand Cherokke de prin 90'{ cumparat din pasiune}.In rest sunt golf 4/5, slk, hummer , lexus, seria 7{ vechi penultimul} porsche 911, ML , X5.Cei din Cta pot confirma asta.Rable sunt peste tot, dar nu cred ca mai conteaza ca sunt sau nu de Ro.Fiecare om si-a cumparat masina dupa portofel, si noi am face la fel.Poate si el ar fi vrut un Golf 4 sau o Bora sau Accent..dar daca a avut bani doar de un Escort din 95???e de condamnat?? Eu cred ca nu.
09 sep 2011, 10:39
+1
si sunt si mai multe rable inm. pe Romania. :))
09 sep 2011, 13:37
0
A+
23 ian 2014, 19:01
0
Dar sunt si mai multe inmatriculate in Romania!
08 sep 2011, 22:23
+2
nu stiu daca 10 care au vorbim peaici au trecut legal itp-u fara sa dea cel putin 5 lei pe +
09 sep 2011, 13:36
0
Ai dreptate.Si eu am dat spaga, masina era brici, dar aveam parbrizul crapat si nu vroiam sa il schimb.A fost prima si ultima data.Dar spaga la ITP este populara si prin alte tari{ aici unde sunt eu} doar ca se da pentru probleme mai usoare.
08 sep 2011, 23:24
+2
Cu viata nu ne jucam.............IT P pe bune mereu
337 comentarii 484 puncte
09 sep 2011, 01:59
+2
In urma unui accident, masina trage spre dreapta daca dau drumul la volan, nu foarte tare, dar destul de vizibil. Am incercat sa remediez problema la 7 service-uri, 2 reprezentante si peste tot pe unde am fost am dat doar de incompetenti care nu stiu sa spuna de ce se intampla asta sau cu niste scuze josnice, precum ca nu au documentatie pentru masina. Daca nu trece ITP-ul din cauza directiei, cei de la RAR sa se duca si sa se certe cu idiotii din service-uri pentru faptul ca nu stiu sa remedieze problema.
347 comentarii 527 puncte
09 sep 2011, 08:05
0
Cel mai probabil ti s-au indoit lonjeroanele, nu mult, proabil ca e o diferenta de vreo 2 mm.
Dar la directie se simte si cea mai mica diferenta.

Incearca sa te certi cu tembelii care iti baga scuze de rahat, cerele banii inapoi pe diagnoza daca nu sunt in stare sa iti gaseasca problema.

Si incearca sa mergi la un service care se ocupa doar cu reparatii la masini lovite, ei trebuie sa stie ce problema ai si ce ai de facut.
337 comentarii 484 puncte
09 sep 2011, 10:54
0
Pai asta-i, ca am incercat mai peste tot si sunt refuzat. Toti vor sa o puna pe standul de directie sa-i faca unghiurile, dar cu toate ca le spun la idioti ca paralelismul e bun, in schimb caderea si fuga nu sunt in parametri, ei imi spun ca nu au ce sa-i faca, lucru care mi se pare imposibil. Va trebui sa ma duc in alt oras ca sa o repar...
7 comentarii 5 puncte
09 sep 2011, 13:52
0
Din ce oras esti? Poate te pot ajuta!
337 comentarii 484 puncte
09 sep 2011, 14:35
0
Iasi
09 sep 2011, 04:10
+2
Ma omule,nu mai tot sarii in sus ca daciile 1300 usnt torpile,Spre exemplu,detin 2 dacii 1310 si la fiecare dau un bonus la ITP,nu de alta,ca mecancica si tot ce tine de siguranta mea si a ceor participanti la trafic sunt puse la punct.Dar,nu imi spune mie ca o masina e 20 s ceva de ani mai scoate gazele cum trebuie,sau ca mai am eu la fiecare furtun coliere,sau ca am altE jante sau cauciucuri.Ca si concluzie,este rusinos dar cu spaga merge peste tot,banul spune tot!
347 comentarii 527 puncte
09 sep 2011, 08:02
+2
Prietene, e normal ca la masini de de 4 ani, respectiv de 1 an sa zica muistii ca nu ies gazele ?
Si nici masinile in cauza nu cred ca sunt masini cu sute de mii de km, cu pistoanele la cota +2.
Eu unul mi-am cumparat masina de la o reprezentanta din germania, imi fac reviziile doar la reprezentanta, si mai vine handicapatul de la itp si imi zice ca masina mea are defecte minore si nu poate sa treava itp-ul.
Laso dracului de treaba.

Citeste-mi comentariile de mai sus si vezi ce mi-au facut mie astia de la itp, ca iti vine sa ii dai cu capul de evacuare pana le intra mintile in cap, la ce hoti si magari nesimititi sunt.
5 comentarii 2 puncte
04 feb 2013, 22:55
0
ia du-te tu afara prietene si fa-ti itp-ul si vezi cam cum sta treaba.Probabil ca si inginerii din germania sau alte tari sunt magari si nesimtiti. stiai ca noxele pot fi decalate de la parametrii din simplu fapt ca nu iti arde o bujie cum trebuie?......iar orice masina care are defectiuni minore conform R.N.T.R este admisa din punct de vedere tehnic?.........vorb esti la nervi si informezi prost pe cei care iti citesc ce scrii.....
23 ian 2014, 18:47
0
Dupa 4 ani este normal sa-ti respinga masina.Masina ai luat-o din Germania dar circuli in Romania,asa ca e foarte normal. Vezi ce inseamna defecte minore si pe urma jignestel pe inspectorul care ti-a facut ITP-ul.Ma indoiesc ca,daca masina ar fi corenspuns d.p.d.v. tehnic ,te-ar fi respins sau ar fi asteptat spaga de la tine.
13 sep 2011, 17:54
+2
Daca vrei ITP cu spaga, adica daca aveti masina nasoala mergeti la service vis-avis de scoala de soferi Ilioara, la intrarea in poligon pe partea stanga e o plancarda cu ITP si altele, faceti stanga si intrati in curte, cum se infunda faceti iar stanga si o sa vedeti aolo o statie ITP, (Denis Serv) majoritatea clientilor sunt taximetristi cu masini care troncane bocane scoate fum etc. , la ei oricat de nasoala sau pe naspa e masina iei ITP-ul, bineinteles cu spaguta de rigoare.
23 sep 2012, 00:25
0
confirm la domnu cana totul e posibil
16 sep 2011, 18:44
+2
Stiti, cea mai amuzanta situatie tragico-comica este ca domnul Caragiale a ajuns obiectul spagii. 100 RON (Caragiale) = Spaga
In aceasta situatie
Maniak22
În garajul meu
286 comentarii 136 puncte
08 sep 2011, 16:00
+1
Si daca ai alt motor pe masina decat cel din acte se trece ITP-ul usor cu spaga? Sau e indicat sa nu ai serii nici la motor nici in acte ca sa fie mai simplu....
LiviuTunman
58 comentarii 22 puncte
08 sep 2011, 16:15
+2
legal nu se poate.
Nu se trece chiar usor ,dar uni trec
Maniak22
În garajul meu
286 comentarii 136 puncte
09 sep 2011, 23:04
0
din moment ce e poansonat numai are serie ca nu se mai poate citi deci nah:))
Old_boy
79 comentarii 178 puncte
08 sep 2011, 16:07
+1
depinde de masina din cate stiu eu la masinile cu motorul poansonat se face poza la serie
vladpop
În garajul meu
300 comentarii 336 puncte
08 sep 2011, 20:03
+1
Il fac pe naspa, la o masina de 10 ani nu prea ai sanse sa treci ITP-ul, mai ales la drumurile noastre, dupe ce te respinge odata iti da nenea un biletel cu cele mai importante componente ce trebuie schimabate, de obicei la directie si frane. Acum sa fim seriosi, NU NE PERMITEM sa luam in considerare chiar toate mizilicurile. Siguranta e prima, si cand vine vorba de directie si frane, nu ne jucam, motorul mai poate "tusi" din cand in cand.
347 comentarii 527 puncte
08 sep 2011, 20:18
+1
OK, iti dau dreptate, dar daca ai citit comentariul meu de mai sus, iti dai seama ca nenorocitii astia si daca nu ai nici o problema tot vreau sa te **** ca sa te faca de bani.

Si da, siguranta e cea mai importanta.
Aia cu jafurile de dacia 1300 si alte cotete antice sunt adevarate pericole publice, iar atat propietarii cat si hotii care iau spaga pentru ai ii trece itp-ul sunt niste inconstienti.
09 sep 2011, 12:26
+1
In schimb problema e alta. Si asta mi-au zis-o cei de la atelier. Traim in Ro si cei mai "competenti" de la RAR nu vor sa treaca Daciile cat or fi ele de bine puse la punct. Cum vad Dacie mai veche de 95 o blocheaza si ii gasesc ei ceva ca sa ii dea respins...deci obligat dai spaga...
09 sep 2011, 12:19
0
Hai sa nu generalizam. Aici totul depinde de proprietar daca e inconstient sau nu. Eu de exemplu am Dacia 1310 din '99 dar niciodata la ITP nu mi-au gasit defecte la directie sau la frane. Asta pentru ca nu permit, cum aud o scartaitura sau nu imi place mie ceva la masina am si schimbat. Cei care au acele cotete de care spui tu ori sunt batuti in cap si nu isi dau seama cat de periculosi sunt pentru ei si ceilalti participanti la trafic, ori sunt indiferenti la ce se intampla in jurul lor. Deci sunt doua categorii, cei cu cap si cai fara.
08 sep 2011, 22:16
+1
Sunt multe masini care nu merita sa treaca ITP-ul...merg unii cu niste tigai de masini, dau dreptul si dupa un timp ii vezi izbiti prin nu stiu ce garduri, copaci, dar cel mai grav in alte masini, a caror pasageri nu au nici o vina, si ajung in stare grava la spital sau in cel mai rau caz mor, asta pentru ca lumea e inconstienta si pentru ca traim in Romania....daca am fi in Germani nici jumate din masinile din tara nu ar trece ITP-ul.
09 sep 2011, 13:57
+1
Daca....dar mai avem pana vom ajunge ca ei ..nu mult...cam 30 ani :))
14 sep 2011, 18:00
0
multe masini venite din germ, cu norma euro 3, si noxe si catalizator D4 in germ, in romania nu trec testul de noxe la inmatriculare...ca, cica nu se incadreaza la euro3...oare neamtul are alte aparate?
hai sa fim seriosi...daca romanul nu e in stare sa faca o masina klumea, macar sa nu-i conteste pe altii...si atunci...incerci si cu spaga...
ma refer la masini care sunt in conditii mult mai bune de functionare ca multe de la noi care trec itp-ul pe la noi
09 sep 2011, 01:48
+1
Mai trebuia o optiune in Poll.ceva cu 'defectiuni minore'
In octombrie am ITP'ul,ma duc cu placute,pivoti bielete etc.NOI Franele si directia ar trebui sa fie puse la punct periodic...
Sunt insa destui care risca moartea, decat sa stea cu masina pe dreapta( 1 saptamana,2 sau 1 luna etc)pana fac rost de bani.

Cu pacalirea noxelor e mai greu. Un catalizator costa uneori cat jumatate de masina SH, segmentarea nu nici ea chiar ieftina... Deci se da spaga in continuare.
347 comentarii 527 puncte
09 sep 2011, 07:54
0
Cei de la itp sunt dati ***** cand vine vorba de gaze.

Eu mi-am pus recent o evacuare cap coada supersprint, serpisori, catalizatoare, intermediare si tobe finale.
Valorile la noxe sunt exact la fel ca cele din fabrica, toata evacuarea e din inox, deci nu am probleme cu rugina sau cu pierderi si pe deasupra am dat si o gramada de bani pe ea, si vine tembelu de la itp cum ca la masina nu ies gazele.

Vorba vine, chestia e ca ei fac lucrul acesta doar pentru ca sa le dai bani.

Un prieten si-a luat un e90 nou, anul trecut.
A fost deoadata cu mine la itp si surpriza nici lui nu i-au iesit noxele.

Deci faza cu noxele e o vrajeala ieftina folosita pentru a mai face si imputitul de hot niste bani.
72 comentarii 42 puncte
13 sep 2011, 21:43
0
Doua loganuri noi noute benzina, nu au trecut ITP (pe bune!) la noxe si frane. Masinile aveau ~500km.
23 ian 2014, 18:57
0
Imputit esti TU!
Daca aparatul spune ca nu-ti ies noxele,inseamna ca nu-ti ies. Noxele nu le ia inspectorul dupa miros ci cu ajutorul unor aparate ( care sunt destul de performante in zilel noastre) iar cind spunem noxe ne referim si la sonda lambda si la hidrocarburi si la gaze,etc. Asa ca nu te mai agita degeaba.Dute si repara-ti masina.
09 sep 2011, 13:51
+1
02SRG esti complexat frate,fara suparare.Arata\mi tu mie si un logan care iasa pe portile fabricii mergand cu el o luna,si apoi sa faci ITP,vei fi surprins ca tot ii vor gasii defecte minore sau majore;).Si in al2-;lea rand ce problema ai tu cu masinile de bulgaria?Ca oricum nu fac ITP-u in romania;)Si da ai dreptate soulshreder asta e romania,decat sa faci enspemii de drumuri sa iti recuperezi certificatul mai bine dai un bonus baietilor si ai rezolvat problema!Va salut respectos!
Comentează şi tu: