Top 10 BMW-uri de serie necunoscute, extrem de interesante

Top 10 BMW-uri de serie necunoscute, extrem de interesante
  • BMW a cumparat in 1966 compania Glas si a preluat cateva modele
  • Masina care a salvat compania de la faliment avea motor de 700 cmc si motorul in spate
  • BMW 2000 CS, cea mai interesanta prezenta din top
Distribuie pe Facebook

In afara de modelele rare produse in epoca interbelica, BMW a mai avut o serie de automobile despre care majoritatea pasionatilor nu stiu nimic. E vorba de modele produse dupa 1950, care au dat nastere unor serii ce s-au pastrat pana in ziua de azi. Iata care sunt, dupa opinia noastra, cele mai interesante 10 BMW-uri necunoscute realizate intre 1950 si 1980.

BMW 1800 - 1962

BMW-uri necunoscuteIntre 1962 si 1977, BMW a introdus o gama noua de automobile numita Neue Klasse (New Class), formata din masini sedan si coupe. Inca de la inceputul productiei, BMW a vandut un sedan numit 1500 care se bucura de un motor nou, suspensie independenta pe toate rotile si o putere de 80 cp. A urmat in 1963 varianta 1800, care se bucura de un motor de 1.8 litri, asa cum ii spune si numele, care producea 90 cp. Au fost realizate chiar si 200 de exemplare rare numite 1800 TI/SA, de la South Africa, o versiune mai puternica de 130 cp si cutie cu 5 rapoarte Getrag. Au urmat versiunile 1600 si 2000, care au fost fabricate pana in 1972, aceste modele fiind ulterior urmate de Seria a 2-a de masini sedan, precum 1602 sau 2002, modele ceva mai cunoscute de catre fanii BMW.

BMW 700 - 1959

BMW-uri necunoscuteBMW-uri necunoscute

BMW-uri necunoscuteBMW 700 a fost o masina cu motor pozitionat in spate, care s-a vandut in mai multe forme de caroserie intre 1959 si 1965. Mai mult de 188.000 de astfel de exemplare s-au vandut bine intr-o perioada in care compania BMW era aproape falimentara. BMW 700 s-a realizat doar in varianta cu 2 portiere, avand o caroserie sedan, coupe si cabriolet. Sub capota din spate se ascundea un motor de 700 cmc, care era de fapt un propulsor folosit si pe Isetta, dar alezat. In realitate, cam toate masina era o evolutie a lui Isetta, numita si BMW 600. Aceiasi ingineri care lucrasera si la Isetta au folosit aceeasi reteta: o masina mica cu motor si tractiune puse in spate. BMW 700 a fost insa primul model al marcii care a folosit o caroserie monococa din otel. Masina de numai 30 cp s-a vandut cu succes si a reusit sa salveze compania de la faliment, nu modelul Isetta, asa cum se speculeaza in prezent. BMW a vandut atat de bine acest model, incat a si refuzat o oferta din partea Daimler de a deveni o companie subsidiara. Cum ar fi fost daca azi, BMW era "coleg" de grup cu Mercedes-Benz?

BMW 1600-2 Touring / Cabriolet - 1967

BMW-uri necunoscuteBMW-uri necunoscute

BMW-uri necunoscuteDin a doua serie din gama Neue Klasse a facut parte si modelul 1600-2 (1602) cabriolet, o masina facuta in numar redus de catre uzina Baur, colaboratorul lui BMW pentru masinile decapotabile. Aceasta versiune s-a vandut intre 1967 si 1971 intr-un numar destul de limitat, avand acelasi motor de 1600 cmc care acum producea 85 cp si un cuplu de 130 Nm. La fel de rara ca varianta cabrio este si versiunea numita BMW 1600 Touring, o masina hatchback care se dorea a fi un break extrem de compact. Acest BMW poate fi considerat de fapt predecesorul Seriei 3 Compact.

BMW 2000 Tii - 1969

BMW-uri necunoscuteIn 1969, BMW introduce pe piata primul sau automobil cu injectie. E vorba de modelul BMW 2000 Tii, o masina cu motor de 2 litri care oferea 130 cp si un cuplu de 178 Nm, o putere destul de mare pentru acea vreme. Asta se datora in special sistemului de injectie Kugelfischer, care avea un singur injector mecanic, nu electronic. In total s-au fabricat numai 1952 de astfel de exemplare, ceea ce face ca BMW 2000 Tii sa fie un model cu adevarat rar. In schimb, varianta 2000 Ti care avea carburatoare Solex este destul de comuna, avand acelasi motor, dar o putere de 120 cp.

BMW 2500 - 1968

BMW-uri necunoscuteDaca modelele compacte primisera denumirea de Neue Klasse, gama formata din limuzine mari si spatioase, dotate cu motoare in 6 pistoane, a fost numita New Six. Aceste masini s-au fabricat intre 1968 si 1977, iar primul model s-a numit 2500, numit si BMW E3. La design, BMW a apelat la Bertone si la Michelotti, dar ideea era una simpla: isi doreau un sedan care sa ofere spatiu mai mult pentru 4 pasageri. Au fost facute atat masini sedan (E3) cat si modele coupe (E9), cu motoare care erau de minimum 2.5 litri si 150 cp. Modelul 2500 avea aceasta putere, in timp ce urmatoarele erau mai puternice: 2800 avea 170 cp, 3.0 S si 3.0 CS aveau 180 cp, 3.0 Si, 3.0 Li si 3.0 CSi aveau 200 cp si 3.3 Li avea 197 cp. Aceasta gama este predecesoarea Seriei 5 pe care marca bavareza a continuat-o pana in zilele noastre.

BMW 745i - 1983

BMW-uri necunoscutePrimul model de lux marca BMW denumit Seria 7 a aparut in 1977. Gama se numea E23 si s-a fabricat pana in 1986, avand exclusiv motoare cu 6 pistoane in linie, unele folosite si pe modelele New Six. Cel mai puternic motor a fost insa cel care purta denumirea de 745i, dar nu era un motor de 4500 cmc, ci unul de 3.2 litri supra-alimentat cu o turbina Borg Warner K27. BMW a ales denumirea de 745i pentru ca se presupunea ca un motor supra-alimentat producea cu 1.4 mai multa putere ca unul aspirat. Asadar, motorul turbo de 3.2 avea puterea echivalenta cu cea a unui motor de 4.5 litri. Propulsorul producea in varianta europeana si nord-americana 252 cp si avea o transmisie exclusiv automata. In 1984 acest motor a fost inlocui cu unul de 3.4 litri, iar ulterior a primit si unul de 3.6 litri pentru putin timp. In 1984, BMW a realizat o serie de 209 exemplare numite 745i SA (South Africa) pentru Africa de Sud, care erau dotate cu motorul de pe celebrul BMW M1. De fapt, era acelasi motor, dar putin modificat pentru fiabilitate. De ce nu s-a pastrat motorul turbo? Pentru ca in Africa de Sud masinile circulau cu volan pe dreapta si motorul supra-alimentat nu avea loc. Asa ca cele 209 de BMW-uri 745i pentru Africa de Sud s-au bucurat de un motor de 3500 cmc care oferea 290 cp. Un astfel de exemplar astazi costa de ordinul zecilor de mii de Euro. Destul de putin, tinand cont ca aceasta este singura masina care ar fi putut fi denumita legitim BMW M7.

BMW 1600 GT - 1966

BMW-uri necunoscuteBMW-uri necunoscute

BMW-uri necunoscuteGlas era numele unui producator de masini germane, companie care a fost cumparata de BMW in 1966. Dupa ce a cumparat acest brand, BMW si-a pus sigla pe unele modele Glas pe care le-a si imbunatatit. Este si cazul lui BMW 1600 GT, o masina sport cu tractiune spate produsa de Glas inca din 1964, dar care avea maximum 100 cp. BMW i-a montat motorul de pe modelele Neue Klasse, inclinat la 30 de grade pentru a permite o linie a capotei coborate, un motor care producea 105 cp. In plus, la masina realizata de Glas, BMW a mai contribuit cu o suspensie si directie noi, inlocuind arcurile pe foi cu unele elicoidale. Acestui model, BMW i-a mai montat fata de modelul Glas 1500 GT sau 1700 GT niste stopuri noi rotunde la fel ca si cele de pe BMW 1602, dar a si redesenat grila frontala pentru a face loc celebrei grile "kidney grill" care a ramas pana in ziua de azi. Numai 1269 de astfel de masini cu sigla BMW au fost realizate si sunt extrem de rare in ziua de azi.

BMW 3200 CS - 1962

BMW-uri necunoscuteBMW-uri necunoscute

BMW-uri necunoscuteUltimul model BMW de lux din seria celor realizate dupa razboi a fost numit 3200 CS. Dupa el a urmat noua epoca formata din New Six si New Class mentionate mai sus. Incepand cu luna ianuarie 1962, pana in septembrie 1965, BMW a realizat 603 de masini coupe incredibil de frumoase. Acestea erau realizate pe platforma lui BMW 501 si s-au bucurat de o caroserie realizata de Bertone. Initial, Helmut Werner Bonsch, managerul de marketing de la BMW, a vrut sa apeleze la Pininfarina ca sa le livreze caroserii de Lancia Flaminia cu o grila modificata, caroserii ce se potriveau perfect pe sasiul de BMW 503, model care-si incetase productia in 1959. Conducerea insa l-a refuzat si a apelat la Bertone ca sa realizeze o caroserie coupe eleganta. Sub capota a fost montat motorul de 3.2 litri V8 care oferea 160 cp, cuplat la o cutie manuala cu 4 rapoarte. Automobilul se bucura de frane cu disc pe rotile din fata si suspensie cu bare de torsiune la toate rotile. Primul exemplar si-a facut aparitia la Salonul Auto de la Frankfurt, in 1961, simultan cu BMW 1500. A fost realizat un singur exemplar de BMW 3200 CS Cabriolet pentru investitorul principal al companiei BMW de la acea vreme, Herbert Quandt.

BMW Glas 3000 V8

BMW-uri necunoscuteUn automobil extrem de rar si foarte putin cunoscut este modelul BMW 3000 V8. O masina care, initial, a fost produsa de Glas, compania cumparata in 1966 de catre BMW, dar care ulterior a primit sigla si numele marcii bavareze. Glas 3000 V8, asa cum ii spune si numele, era o masina dotata cu motor V8 de 2982 cmc care oferea 160 cp, capabila sa atinga 200 km/h. Acest model coupe elegant s-a vandut incepand cu 1966, dar in 1967 masinile deja aveau sigla BMW pe ele, dar si o grila noua. Cu toate astea, BMW a rezistat tentatiei de a monta pe acest model grila frontala celebra cu doi "rinichi". Numai 389 de exemplare numite Glas 3000 V8 au fost produse, dintre acestea aproximativ 150 de exemplare purtand sigla si numele BMW. Cu alte cuvinte, aceasta masina este una extrem de rara si valoroasa.

BMW 2000 CS Coupe - 1965

BMW-uri necunoscuteBMW-uri necunoscute

BMW-uri necunoscute

BMW-uri necunoscutePoate cel mai frumos BMW din topul nostru, dupa opinia noastra, este modelul 2000 CS. O masina care exprima perfect imaginea si stilul marcii bavareze, un stil dus la extrem cu acest model. Masina a dat nastere unei game proprii, numita New Class Coupe, si a fost fabricata intre 1965 si 1969. Ca si denumire a fost 2000 C sau 2000 CS, ambele masinii avand o caroserie coupe eleganta, urmasul acestora fiind celebrul BMW 2800 CS E9. Masina era fabricata pe platforma masinilor Neue Klasse 2002 si era un fel de Seria 5 coupe, adica un Seria 6 al acelor vremuri. Motorul era unul de 2 litri si oferea 100 cp pentru varianta 200 C cu un singur carburator sau 120 cp pentru varianta 2000 CS, datorita unui carburator dublu. Transmisia standard era una manuala cu 4 rapoarte, dar pentru varianta C era disponibila si o cutie automata cu 3 trepte. Stilul acestei masini care transmite esenta marcii BMW prin fiecare element este in principal definit de farurile rotunde ascunse in spatele unui geam, dar si prin grila specifica a marcii de dimensiuni generoase. Acest model nu este cel mai rar produs de marca bavareza, dar este unul din cele mai interesante. Au fost fabricate 11720 de modele 2000 C si CS, dintre care 9999 erau 2000 CS, 3249 erau 2000 C cu transmisie automata si 443 erau 2000 C cu o cutie manuala.

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (22) Poze BMW-uri necunoscute
mai multe