Relatari din Avatar: Golf MK1 by Gabriel

Cum se intampla de cele mai multe ori, masina pentru care sacrifici timp, buget, familie, prieteni si, in general, cam tot ce conteaza in viata ajunge sa-si puna amprenta asupra ta cand te astepti cel mai putin. Iar daca ai impresia ca lucrurile nu se intampla cu un scop, afla ca te inseli. E de ajuns o privire fugitiva - chiar in copilarie, poate!, ca sa stii ca te-a lovit fiorul tuningului.
Gabriel a avut prima intalnire cu ceea se numeste VW Golf in adolescenta, cand avea 14 ani. O excursie la munte si o ninsoare apriga au scos la iveala tot ceea ce e mai fioros dintr-un Golf 1 TD. Asadar, zarurile au fost aruncate. Devreme, dar nu prea devreme pentru ceea ce avea sa urmeze.
Dupa multi ani, Gabriel si-a reintalnit prima dragoste in forma unui VW GOlf 1, 1.1. Era de vanzare si, cu toate ca nu era intr-o forma excelenta - consuma mai mult ulei decat benzina!, nu a stat prea mult pe ganduri si a cumparat-o.
Grijuliu de fel, a inceput imediat sa caute piese pentru micul MK1. A dus masina la un prieten, "broscar inrait" cum ii spune Gabriel, si a inceput procesul de demontare. Ideea era sa puna motorul pe picioare, ca sa ajunga cu masina pana la tinichigiu.
A fost demontat si segmentat motorul, s-au montat cuzineti si garnituri si ... la prima cheie a pornit. Bucurie mare, zambete largi si un licar IMENS de speranta la orizont!
Imediat dupa aceasta au fost achizitionate praguri, aripi, bucati de podea, vopseaua albastru 650 si ... dusa a fost. La tinichigiu, desigur. Dupa o saptamana de la 'internare', Gabriel a avut un soc. A fost sa vada cum decurge lucrarea si, daca e cazul, sa "externeze" MK1-ul, dar in loc de surpriza revederii l-a intampinat un o veste bomba: masina arata bine, era gata finisata, insa factura era de trei ori cat suma stabilita initial.
Dupa un 2 luni, scandal cu politie, achitarea datoriei supraplusate si 'externarea' Golfului Gabriel a avut parte, insa, de ADEVARATA tragedie. Vopseaua crapa, iar sub timidele fasii de vopsea albastru 650 isi facea timid, dar hotarat, aparitia ea, Rugina.Gabriel a ignorat toate pornirile deloc ortodoxe cat priveste service-ul, dar cateva clipe de liniste au fost suficiente pentru a-si recapata calmul si a cauta solutii. Masina trebuia categoric sa fie revopsita, aici nu exista urma de indoiala, dar trebuia gasit un loc.
Problema s-a rezolvat in scurt timp. A gasit un vopsitor serios, iar peste singurul inconvenient - Gabriel trebuia sa duca masina la 22.00 si sa o ia la 4.00 a.m, s-a trecut usor. La 2.00 a.m, o noua intalnire de groaza. Pentru ca 'expertul' care se ocupase de prima vopsire nu bagase MK1-ul la cuptor, vopseaua nou aplicata era ... mai ceva ca o coaja de portocala.
Ca in povestile cu fii de imparati, a treia oara e cu noroc. Gabriel a dus masina dupa o saptamana la o noua sesiune de vopsit din care a si iesit invingatoare - albastru Egee cu perla neagra.
La fel de invingatoare a iesit masina si in urma sesiunii de modificari, atat la motor, cat si la exterior si interior. Motorul nou, montat in locul celui 1.1 care aducea Golfului doar 50 CP, este un 1.3 injectie multipunct Euro 2 care a crescut performantele initiale cu inca 10 CP. Putin, dar notabil. Pentru o prima modificare, zicem.
Cutia de viteze veche a fost inlocuita cu una noua, in 5 trepde, iar MK1-ul a mai primit bucsi Lemforder, plus brate si pivoti noi. Sistemul de franare a fost si el upgradat, Gabriel a optat pentru discuri fata Brembo cu placute TRW si etrieri de Golf 1 GTI si in spate pentru tamburi Brembo cu ferodouri si pistonase Lucas.
Cat priveste suspensia, avem de-a face cu o TA-Technics supersport reglabila pe intaltime si duritate. Nu e de glumit cu infrastructura autohtona, iar Gabriel nu e genu' de persoana care sa-si tina bijuteria pe patru roti doar in garaj.
In incercarea de a pastra un look cat mai clean, Gabriel a optat pentru unul din bodykiturile care au consacrat VW. Masina a primit un kit BBS - spoiler fata si grila, plus un eleron MATTING care s-a integrat perfect in peisaj. Jantele? ATS Classic 13'' 8j et 1 montate pe anvelope Fulda 175/50/13. Iar pentru un night-vision de exceptie, bixenon.
Interiorul este deliciul oricarui pasionat de clasic. Borduri si ceasurile sunt de Golf 2 si, in plus, a fost montat si un set de ceasuri cu plasma. Demne de mentionat mai sunt si volanul MOMO Corse, scaunele MOMO Corse Acropolis VTR din fibra, sigurante Wolksburg Edition si, nu in cele din urma, mocheta in culoarea masinii.

Planuri de viitor exista. Ar fi si pacat sa nu existe, la cat potential are clasicul astazi, in 2010. Gabriel are de gand sa programeze - ironic, stim!, o revopsire. De asemenea, masina va primi in viitorul apropiat si o evacuare finala, un haion nou, un nou scaun dreapta, polishate pentru jante si ... bineinteles, ITP-ul. Jantele nu se vor schimba, "cred ca am avut 5 sau 6 feluri de jante, dar nimic nu se potriveste mai bine decat ATS Classic", spune Gabriel. Destul de convingator, nu? Il credem pe cuvant, deci nu ne ramane decat sa il felicitam pentru rabdarea de a duce un lucru la bun sfarsit si, dupa cum e normal, pentru rezultatul obtinut.
Materialul foto va suferi, de asemenea, un upgrade. Se anunta un PICTORIAL FULMINANT, stai aproape!
IMPORTANT: Daca ai cunostinta de o masina in care s-au investit multe ore de munca, pasiune si sacrificii sau chiar masina ta intruneste aceste conditii, nu ezita si trimite un e-mail la office@4tuning.ro! Imparte cu restul pasionatilor de tuning povestea din spatele proiectului tau, fa-ti masina vedeta pe 4Tuning!
-
A2313202701 a2133202904 a2133200104 compresor airmatic... 1000 Lei
0986437512 0445020195 0445020292 5801486599r bosch pompa... 3000 Lei
0 445 020 195 5801486599 bosch pompa inalta presiune iveco... 600 €
-
0445020160 0445020292 0445020195 0986437512 bosch pompa inalta... 3000 Lei
A2133004320 a2133200004 a2133200104 compresor airmatic... 1000 Lei
4046933 504108311 hy40v 504108310 05042522420 turbosuflanta... 500 €
-
Bandou ornament aripa dreapta fata mercedes gla, x156 (2014-2016) 100 Lei
0445116042 9687454380 1980el 0986435392 bosch injector citroen... 500 Lei
Mercedes a 160 benzina 2011 2990 €
-
Lancia ypsilon 1.3diesel ~ 115000km ~ navi camera senz park... 1990 €
5801621241 826996-0002 826996-5002 5801674711 garrett... 5000 Lei
Senzor airbag opel zafira a ( 1999-2005 ) 60 Lei
-
Furtun apa 1.0tsi dkr skoda fabia 3 audi a3 8v vw golf 7... 100 Lei
A9340901180 a340901180 11539700041 borgwarner turbosuflanta... 2000 Lei
A1643201404 a1643200204 a1643200304 amk compresor airmatic... 1250 Lei
-
8201453073 166000121r a6070700500 0445110652 bosch injector... 500 Lei
166000121r 8201453073 16600-00q2n 0445110652 bosch injector... 500 Lei
Pompa combustibil audi a6 2.7 tdi 2006 a2c53026381 150 Lei
-
Grile ventilatie bord ford fusion 50 Lei
5801871293 820802-0007 5802744109 5802255528 garrett turbo... 6000 Lei
8200421359 ejbr03101d delphi 28232251 166001137r injector... 300 Lei
-
Egr renault master 2.2 dci 8200270539 150 Lei
Mini cooper s countryman all4 2014 8990 €
Pompa injectie citroen jumper 2.2 hdi euro 5 950 Lei
-
9820403480 jx6q-9f593-aa 0445110749 bosch injector citroen... 600 Lei
95521533 55578075 dcri301030 denso injector opel astra j k... 600 Lei
5801553219 504388756 0986437512 bosch pompa inalta presiune... 3000 Lei
-
0445120011 504066141 500371101 bosch injector fiat ducato 2.3... 350 Lei
A2133202804 a2133202804 a2133200104 compresor airmatic... 1000 Lei
5802355023 5801951700 789773-5028 garrett turbo iveco... 2200 Lei
-
9x2q-9k546-db 9x2q-9k546-da 0445116013 bosch injector citroen... 500 Lei
0445110165 55191957 93178684 5821089 bosch injector opel... 200 Lei
Capitonaj antifonare insonorizant capota motor dacia sandero 3... 466 Lei
-
Audi q5 2.0 diesel 2016 14500 €
0445110351 55219886 0986435204 injector fiat ford lancia opel... 500 Lei
0445010452 5801861266 5801795279 bosch pompa inalta presiune... 1500 Lei


