Relatari din Avatar: Golf MK1 by Gabriel

Cum se intampla de cele mai multe ori, masina pentru care sacrifici timp, buget, familie, prieteni si, in general, cam tot ce conteaza in viata ajunge sa-si puna amprenta asupra ta cand te astepti cel mai putin. Iar daca ai impresia ca lucrurile nu se intampla cu un scop, afla ca te inseli. E de ajuns o privire fugitiva - chiar in copilarie, poate!, ca sa stii ca te-a lovit fiorul tuningului.
Gabriel a avut prima intalnire cu ceea se numeste VW Golf in adolescenta, cand avea 14 ani. O excursie la munte si o ninsoare apriga au scos la iveala tot ceea ce e mai fioros dintr-un Golf 1 TD. Asadar, zarurile au fost aruncate. Devreme, dar nu prea devreme pentru ceea ce avea sa urmeze.
Dupa multi ani, Gabriel si-a reintalnit prima dragoste in forma unui VW GOlf 1, 1.1. Era de vanzare si, cu toate ca nu era intr-o forma excelenta - consuma mai mult ulei decat benzina!, nu a stat prea mult pe ganduri si a cumparat-o.
Grijuliu de fel, a inceput imediat sa caute piese pentru micul MK1. A dus masina la un prieten, "broscar inrait" cum ii spune Gabriel, si a inceput procesul de demontare. Ideea era sa puna motorul pe picioare, ca sa ajunga cu masina pana la tinichigiu.
A fost demontat si segmentat motorul, s-au montat cuzineti si garnituri si ... la prima cheie a pornit. Bucurie mare, zambete largi si un licar IMENS de speranta la orizont!
Imediat dupa aceasta au fost achizitionate praguri, aripi, bucati de podea, vopseaua albastru 650 si ... dusa a fost. La tinichigiu, desigur. Dupa o saptamana de la 'internare', Gabriel a avut un soc. A fost sa vada cum decurge lucrarea si, daca e cazul, sa "externeze" MK1-ul, dar in loc de surpriza revederii l-a intampinat un o veste bomba: masina arata bine, era gata finisata, insa factura era de trei ori cat suma stabilita initial.
Dupa un 2 luni, scandal cu politie, achitarea datoriei supraplusate si 'externarea' Golfului Gabriel a avut parte, insa, de ADEVARATA tragedie. Vopseaua crapa, iar sub timidele fasii de vopsea albastru 650 isi facea timid, dar hotarat, aparitia ea, Rugina.Gabriel a ignorat toate pornirile deloc ortodoxe cat priveste service-ul, dar cateva clipe de liniste au fost suficiente pentru a-si recapata calmul si a cauta solutii. Masina trebuia categoric sa fie revopsita, aici nu exista urma de indoiala, dar trebuia gasit un loc.
Problema s-a rezolvat in scurt timp. A gasit un vopsitor serios, iar peste singurul inconvenient - Gabriel trebuia sa duca masina la 22.00 si sa o ia la 4.00 a.m, s-a trecut usor. La 2.00 a.m, o noua intalnire de groaza. Pentru ca 'expertul' care se ocupase de prima vopsire nu bagase MK1-ul la cuptor, vopseaua nou aplicata era ... mai ceva ca o coaja de portocala.
Ca in povestile cu fii de imparati, a treia oara e cu noroc. Gabriel a dus masina dupa o saptamana la o noua sesiune de vopsit din care a si iesit invingatoare - albastru Egee cu perla neagra.
La fel de invingatoare a iesit masina si in urma sesiunii de modificari, atat la motor, cat si la exterior si interior. Motorul nou, montat in locul celui 1.1 care aducea Golfului doar 50 CP, este un 1.3 injectie multipunct Euro 2 care a crescut performantele initiale cu inca 10 CP. Putin, dar notabil. Pentru o prima modificare, zicem.
Cutia de viteze veche a fost inlocuita cu una noua, in 5 trepde, iar MK1-ul a mai primit bucsi Lemforder, plus brate si pivoti noi. Sistemul de franare a fost si el upgradat, Gabriel a optat pentru discuri fata Brembo cu placute TRW si etrieri de Golf 1 GTI si in spate pentru tamburi Brembo cu ferodouri si pistonase Lucas.
Cat priveste suspensia, avem de-a face cu o TA-Technics supersport reglabila pe intaltime si duritate. Nu e de glumit cu infrastructura autohtona, iar Gabriel nu e genu' de persoana care sa-si tina bijuteria pe patru roti doar in garaj.
In incercarea de a pastra un look cat mai clean, Gabriel a optat pentru unul din bodykiturile care au consacrat VW. Masina a primit un kit BBS - spoiler fata si grila, plus un eleron MATTING care s-a integrat perfect in peisaj. Jantele? ATS Classic 13'' 8j et 1 montate pe anvelope Fulda 175/50/13. Iar pentru un night-vision de exceptie, bixenon.
Interiorul este deliciul oricarui pasionat de clasic. Borduri si ceasurile sunt de Golf 2 si, in plus, a fost montat si un set de ceasuri cu plasma. Demne de mentionat mai sunt si volanul MOMO Corse, scaunele MOMO Corse Acropolis VTR din fibra, sigurante Wolksburg Edition si, nu in cele din urma, mocheta in culoarea masinii.

Planuri de viitor exista. Ar fi si pacat sa nu existe, la cat potential are clasicul astazi, in 2010. Gabriel are de gand sa programeze - ironic, stim!, o revopsire. De asemenea, masina va primi in viitorul apropiat si o evacuare finala, un haion nou, un nou scaun dreapta, polishate pentru jante si ... bineinteles, ITP-ul. Jantele nu se vor schimba, "cred ca am avut 5 sau 6 feluri de jante, dar nimic nu se potriveste mai bine decat ATS Classic", spune Gabriel. Destul de convingator, nu? Il credem pe cuvant, deci nu ne ramane decat sa il felicitam pentru rabdarea de a duce un lucru la bun sfarsit si, dupa cum e normal, pentru rezultatul obtinut.
Materialul foto va suferi, de asemenea, un upgrade. Se anunta un PICTORIAL FULMINANT, stai aproape!
IMPORTANT: Daca ai cunostinta de o masina in care s-au investit multe ore de munca, pasiune si sacrificii sau chiar masina ta intruneste aceste conditii, nu ezita si trimite un e-mail la office@4tuning.ro! Imparte cu restul pasionatilor de tuning povestea din spatele proiectului tau, fa-ti masina vedeta pe 4Tuning!
-
A6420902486 a6420902386 a6420902086 gtb2060vklr turbo mercedes... 2500 Lei
167006205r 0445010799 bosch pompa inalta presiune renault 1.7... 1500 Lei
Motoras grila radiator electrica activa bmw f30, f31, f80, i8... 200 Lei
-
Vand piese yamaha r6 99-02 50 €
A6510901686 a6510901286 turbo mercedes marco polo camper... 2000 Lei
Haion dacia duster 2019 1428 Lei
-
Diagnoza motor suzuki marine jet boat - outboard - wave runner... 660 Lei
55278596 8220880003 turbo alfa romeo mito fiat 500l 500x doblo... 1250 Lei
Set discuri frana față-spate 380 lei 380 Lei
-
059130277ej 0445117076 0986435413 059130277cd bosch injector... 700 Lei
0445020334 5801848002 5802206691 bosch pompa inalta presiune... 2250 Lei
Radio cd cu navigatie, 5p0035191g, seat leon (1p1) (id:314035) 590 Lei
-
Skoda kodiaq dsg 2019 22000 €
166007427r 0445876882 0445110800 h8201636333 injector... 500 Lei
166007885r 1660000q2d a6220700087 0445110546 bosch injector... 500 Lei
-
0445110939 166007383r hmlgt9558r bosch injector fiat nissan... 800 Lei
5801644454 0986435255 0445110564 bosch injector iveco daily vi... 600 Lei
Jante aliaj 16 zoll marca rial gama hyundai, mazda. kia, dacia... 1250 Lei
-
A6420901100 gtb2056vk garrett turbo mercedes sprinter 3.0... 3000 Lei
A9340901180 a340901180 11539700041 borgwarner turbosuflanta... 2000 Lei
Punte spate, skoda octavia 2 combi (1z5) 1.9 tdi (pr:110747) 508 Lei
-
55490361 95524226 denso injector opel astra k sports tourer... 850 Lei
0445118040 a6540700400 bosch injector mercedes c cls e class... 1000 Lei
166003281r a6220702100 0445110895 bosch injector mercedes... 700 Lei
-
Prelungire extensie lip buza tunig sport bara fata saab 9-3... 420 Lei
Opel zafira 1.9 cdti 2008 999 €
0445110743 8514148 bosch injector bmw... 600 Lei
-
0445020175 5801382396 bosch pompa inalta presiune daf iveco... 1750 Lei
A6540700187 0445117048 injector mercedes a ,b ,c ,cla ,cls ,e... 600 Lei
5801569141 0445110540 bosch injector case ih / new holland... 650 Lei
-
Radiator turbo intercooler toyota rav 4 ii 2000 2001 2002 2003... 250 Lei
Capota fata, skoda octavia 3 combi (5e5) (id:659345) 1055 Lei
A6510703087 28307309 hrd350 delphi injector mercedes-benz... 500 Lei
-
8201055367 0986435211 166105302r 0445110414 bosch injector... 600 Lei
Skoda octavia i 2014 6950 €
0414700003 500363382 500380884 bosch injector iveco... 650 Lei


