Noul BMW Seria 5 trece primul sau crash test

Noul BMW Seria 5 trece primul sau crash test
Noul BMW Seria 5 nu a ajuns inca pe mainile celor de la EuroNCAP, dar bavarezii au tinut sa ne demonstreze cat de importanta este interventia noului sau sistem de evitare al accidentelor in cazul unei coliziuni.
Distribuie pe Facebook
Testele, realizate in colaborare cu cei de la DEKRA, au indicat contributia clara a noului sistem la rezultatul unui accident. Acesta a incetit masina de la 64 la 40 km/h, iar cei 24 km/h nu doar ca au micsorat forta impactului, insa au si redus fortele ce actioneaza asupra corpurilor ocupantilor.

Mai mult de atat, diferenta se poate vedea si in fotografia alaturata. Modelul vopsit in portocaliu nu beneficia de acest sistem, in timp ce modelul vopsit in negru a fost lovit cu sistemul de evitare al accidentelor activat. Dar sa vedem, pe scurt, cum functioneaza acesta. Sistemul de detectare si prevenire al accidentelor de la BMW foloseste senzori montati in partea frontala, care masoara constant viteza vehicului si distanta fata de masina din fata sa. Daca sistemul detecteaza ca distanta scade simtitor intr-un timp relativ scurt, acesta anunta soferul si se pregateste sa franeze. In cazul in care cel de la volan nu reactioneaza, sistemul de franare este actionat automatm iar masina incetineste.

Sistemele de siguranta vor fi intotdeauna binevenite, tot mai multe modele trecand testele EuroNCAP si nu numai. Insa chiar si asa, cele mai multe accidente au inca un rezultat tragic. Cu atat mai mult cu cat ne urcam obositi la volan sau conducem sub influenta alcoolului...

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Accidente DATA PUBLICĂRII: 1 Iunie 2010