Alessandro Zanardi a testat noul BMW M3 DTM pe Nurburgring

La ora locala 14.22 (15.22, ora Romaniei) a venit momentul pe care multi il asteptau cu interes: pe o vreme specifica pentru toamna in regiunea Eifel din Germania, Alessandro Zanardi (Italia) a parasit standurile de la Nurburgring (Germania) si a intrat in premiera pe emblematicul circuit la volanul unui BMW M3 DTM. In doar cateva tururi, pilotul in varsta de 46 de ani a reintrat imediat in forma unui pilot de curse si a parut ca se simte foarte bine in masina pe parcursul celor 32 de tururi.
Trimite unui prieten
Aceasta ocazie unica a reprezentat modul in care BMW Motorsport a recunoscut performantele sportive remarcabile reusite de Zanardi, care a castigat doua medalii de aur si una de argint in proba de handcycling la Jocurile Paralimpice de la Londra (Marea Britanie). Pentru a se potrivi acestui eveniment, BMW M3 DTM a fost decorat auriu, un design realizat special pentru Zanardi. Asemenea imaginii purtata de italian pe casca, si acoperisul masinii a prezentat cele trei medalii pe care Zanardi le-a castigat in aceasta vara la Jocurile Paralimpice, doua de aur si una de argint.
Alessandro Zanardi, pilot de Formula 1 si campion CART, este eroul unuia dintre cele mai spectaculoase reveniri din istoria motorsportului, dupa ce si-a pierdut ambele picioare in urma unui accident petrecut in 2001. Astfel, cu ajutorul unui automobil BMW 320si special pregatit, revenea in Campionatul Mondial de Turisme FIA WTCC deja in 2003. Pe 24 august 2005 Zanardi reusea prima sa victorie in campionat de la revenire pentru ca pana la retragerea sa in 2009 sa mai termine de trei ori pe cea mai inalta treapta a podiumului.
"Sunt incantat ca am putut participa la aceasta aventura de succes alaturi de Alessandro Zanardi", a declarat directorul BMW Motorsport, Jens Marquardt. "De ani buni, el a fost un membru valoros al familiei BMW Motorsport si este un model pentru noi toti. In ciuda dizabilitatii sale, el a abordat fiecare provocare cu mare optimism si a trecut fiecare test fara niciun fel de probleme. Medaliile castigate la Jocurile Paralimpice de la Londra sunt un exemplu elocvent, asa cum sunt si cele patru curse castigate alaturi de BMW Motorsport in FIA World Touring Car Championship. Asa cum am vazut deja astazi, pilotarea unei masini complexe din punct de vedere tehnic, precum BMW M3 DTM, nu a fost un obstacol pentru el."
"Sunt extrem de bucuros pentru ca astazi am avut aceasta ocazie de a pilota BMW M3 DTM", a spus Zanardi. "Aceasta este o zi foarte speciala pentru mine si una pe care mereu mi-o voi aminti cu drag. Vreau sa le multumesc tuturor celor de la BMW, care au contribuit ca acest moment special sa fie posibil. A fost o provocare sa modifice masina pentru nevoile mele si sunt surprins cat de repede au reusit inginerii BMW Motorsport sa gestioneze situatia pentru a realiza modificarile necesare. Baietii au facut o treaba excelenta. Am savurat momentele petrecute pe circuit. Am fost coplesit atunci cand am vazut masina aurie pentru prima data. Inca am pasiunea pentru curse. Cu toate acestea, nu cred ca demonstratia noastra va fi mai mult decat un test, pentru ca nivelul din DTM este posibil sa fie prea sus pentru cineva de varsta mea. In consecinta, dupa evolutia de astazi, accentul principal il voi pune pe ceva complet diferit: am simtit ca familia BMW ma sustine in continuare si ma apreciaza. Au demonstrat-o din nou astazi."
Dupa ultima etapa a sezonului DTM de la Hockenheim (Germania), la care BMW a castigat toate cele trei titluri (piloti, echipe si constructori) intr-o maniera senzationala, inginerii BMW Motorsport si-au indreptat atentia spre pregatirea acestei evolutii speciale. In timp ce modificarile facute la BMW M3 DTM nu ar fi fost potrivite pentru utilizare in regim de cursa, ele i-au permis lui Zanardi sa realizeze aceasta demonstratie unica la Nurburgring. Pedalele de acceleratie si ambreiaj au fost eliminate, iar cea de frana a fost mutata in dreapta pentru a-i permite lui Zanardi sa franeze cu proteza dreapta. Acceleratia a fost actionata cu mana stanga de pe volan, in timp ce schimbarea vitezelor s-a operat prin clapetele pentru viteze. Utilizarea ambreiajului pneumatic-hidraulic a fost localizata pe panoul de schimbare.
Evolutia lui Zanardi cu BMW M3 DTM a fost unul dintre punctele de atractie in cadrul celor trei zile de sarbatoare care au marcat a 40-a aniversare BMW M. Numerosi reprezentanti ai presei internationale au fost la Nurburgring, unde au putut experimenta indeaproape istoria BMW M si i-au intalnit pe actualii piloti BMW DTM - pentru interviuri si in competitie directa pe pista. Jurnalistii au concurat contra campionului DTM, Bruno Spengler (Canada), a coechipierilor acestuia - Martin Tomczyk (Germania), Dirk Werner (Germania), Andy Priaulx (Marea Britanie), Augusto Farfus (Brazilia) - si a pilotului de teste si dezvoltare BMW Motorsport, Marco Wittmann (Germania). Duelurile au fost in curse de karting si in competitia pentru cel mai rapid schimb de pneuri. De asemenea, ziaristii au primit lectii de pilotaj in monoposturi Formula BMW si au experimentat demonstratii cu diferite modele BMW de curse.
Alessandro Zanardi, pilot de Formula 1 si campion CART, este eroul unuia dintre cele mai spectaculoase reveniri din istoria motorsportului, dupa ce si-a pierdut ambele picioare in urma unui accident petrecut in 2001. Astfel, cu ajutorul unui automobil BMW 320si special pregatit, revenea in Campionatul Mondial de Turisme FIA WTCC deja in 2003. Pe 24 august 2005 Zanardi reusea prima sa victorie in campionat de la revenire pentru ca pana la retragerea sa in 2009 sa mai termine de trei ori pe cea mai inalta treapta a podiumului.
"Sunt incantat ca am putut participa la aceasta aventura de succes alaturi de Alessandro Zanardi", a declarat directorul BMW Motorsport, Jens Marquardt. "De ani buni, el a fost un membru valoros al familiei BMW Motorsport si este un model pentru noi toti. In ciuda dizabilitatii sale, el a abordat fiecare provocare cu mare optimism si a trecut fiecare test fara niciun fel de probleme. Medaliile castigate la Jocurile Paralimpice de la Londra sunt un exemplu elocvent, asa cum sunt si cele patru curse castigate alaturi de BMW Motorsport in FIA World Touring Car Championship. Asa cum am vazut deja astazi, pilotarea unei masini complexe din punct de vedere tehnic, precum BMW M3 DTM, nu a fost un obstacol pentru el."
"Sunt extrem de bucuros pentru ca astazi am avut aceasta ocazie de a pilota BMW M3 DTM", a spus Zanardi. "Aceasta este o zi foarte speciala pentru mine si una pe care mereu mi-o voi aminti cu drag. Vreau sa le multumesc tuturor celor de la BMW, care au contribuit ca acest moment special sa fie posibil. A fost o provocare sa modifice masina pentru nevoile mele si sunt surprins cat de repede au reusit inginerii BMW Motorsport sa gestioneze situatia pentru a realiza modificarile necesare. Baietii au facut o treaba excelenta. Am savurat momentele petrecute pe circuit. Am fost coplesit atunci cand am vazut masina aurie pentru prima data. Inca am pasiunea pentru curse. Cu toate acestea, nu cred ca demonstratia noastra va fi mai mult decat un test, pentru ca nivelul din DTM este posibil sa fie prea sus pentru cineva de varsta mea. In consecinta, dupa evolutia de astazi, accentul principal il voi pune pe ceva complet diferit: am simtit ca familia BMW ma sustine in continuare si ma apreciaza. Au demonstrat-o din nou astazi."
Evolutia lui Zanardi cu BMW M3 DTM a fost unul dintre punctele de atractie in cadrul celor trei zile de sarbatoare care au marcat a 40-a aniversare BMW M. Numerosi reprezentanti ai presei internationale au fost la Nurburgring, unde au putut experimenta indeaproape istoria BMW M si i-au intalnit pe actualii piloti BMW DTM - pentru interviuri si in competitie directa pe pista. Jurnalistii au concurat contra campionului DTM, Bruno Spengler (Canada), a coechipierilor acestuia - Martin Tomczyk (Germania), Dirk Werner (Germania), Andy Priaulx (Marea Britanie), Augusto Farfus (Brazilia) - si a pilotului de teste si dezvoltare BMW Motorsport, Marco Wittmann (Germania). Duelurile au fost in curse de karting si in competitia pentru cel mai rapid schimb de pneuri. De asemenea, ziaristii au primit lectii de pilotaj in monoposturi Formula BMW si au experimentat demonstratii cu diferite modele BMW de curse.
Seara de gala "M Night" a fost momentul in care pe scena au urcat orchestratorii originali ai succesului BMW M, fostii si actualii piloti, dar si conducerea din trecut si prezent. Cu totii au intretinut oaspetii cu povesti fascinante din cei 40 de ani de istorie ai celei mai puternice litere din lume.
Trimite unui prieten
Vezi toate pozele (6)
Poze Alessandro Zanardi a testat noul BMW M3 DTM pe Nurburgring
Urmărește știrile 4tuning.ro și pe Google News
Vezi toate comentariile (2)
-
Amplificator b o original nou audi a4 8k a5 8t0035223t pe comanda 7200 Lei
Pompa recirculare apa 8k0819147 / 8k0965561a audi a5 8t [2007... 150 Lei
Opel zafira 2.0 2001 1300 €
-
Scut motor plastic audi a3 8p 2005 hatchback 2.0 tdi bkd 150 Lei
Set rulment roata ford transit ( lichidare de stoc) 200 Lei
Stopuri cu led audi a6 4f (09-11) 2192.51 Lei
-
Ornament bandou - toyota rav 4 2012 , 75605-0r030 177.61 Lei
Amplificator antena a1569050902 mercedes-benz b-class w246... 190 Lei
Vw golf 2.0 tdi 2018 10700 €
-
Traversa superioara bmw seria 5 (2010-2017) [f10] 7200689 249 Lei
Dezmembrez,piese vw polo variant verde 1.6 benzina 1999
Smart fortwo 1 2011 3500 €
-
Janta aliaj oe mercedes-benz 17" a25340105007x45 1200 Lei
Racitor ulei, ford fiesta 6, 1.5 tdci, ugjc (id:163955) 120 Lei
Instalatie electrica motor bmw seria 3 e90/e91/e92/e93... 217 Lei
-
Tips ornament toba bmw e71 1700 Lei
Tulumba frana, 2s61-2b195-ch, ford fiesta 5, 1.4tdci (id:189222) 130 Lei
Skoda kodiaq dsg 2019 22000 €
-
Bara fata prevazut cu gauri pentru prelungire nissan patrol... 1150 Lei
Evacuare (tobe esapament) audi a8l (d5) 3.0 tdi 2017-prezent 1000 Lei
Skoda roomster benzina 2010 3640 €
-
Far dreapta volkswagen golf 6 plus (2009-2014) 5m2941006c 449 Lei
Bara fata completa renault clio 4 1500 Lei
Imobilizator / modul inchidere cod 38700-60b00 / 051500-2070... 70 Lei
-
Galerie evacuare 4m509428ab ford focus 2 [2004 - 2008] 150 Lei
Dezmembrez audi a6 2.0 tdi blb 140 de cai
Ford focus benzina 2014 4650 €
-
Ford kuga 2.0diesel automata 4x4 xenon piele pilot keyless... 9250 €
Ceasuri bord uk bmw x1 2.0 2010, 215463001 / 924234701 238 Lei
Motor mercedes 2,0 cdi 2018 cod 654920 w213 sau w205 2000 €
-
Planetara dreapta fata, cod 96348791, chevrolet aveo sedan... 248 Lei
Magnetou (stator aprindere) complet aprilia rs4 2t (11) -... 150 Lei
Audi a6 2.0 tdi 177cp full led bi-xenon piele camera navi an... 9900 €
-
Mercedes e 220 1 2005 3500 €
Jante aliaj 17 zoll marca dezent, gama volvo, cu senzori de... 1500 Lei
Carenaj stanga fata vw golf 7 1.6 tdi cod motor clh... 200 Lei



Publicat în categoria: Alte sporturi cu motor
DATA PUBLICĂRII: 9 Noiembrie 2012