Alessandro Zanardi a testat noul BMW M3 DTM pe Nurburgring

La ora locala 14.22 (15.22, ora Romaniei) a venit momentul pe care multi il asteptau cu interes: pe o vreme specifica pentru toamna in regiunea Eifel din Germania, Alessandro Zanardi (Italia) a parasit standurile de la Nurburgring (Germania) si a intrat in premiera pe emblematicul circuit la volanul unui BMW M3 DTM. In doar cateva tururi, pilotul in varsta de 46 de ani a reintrat imediat in forma unui pilot de curse si a parut ca se simte foarte bine in masina pe parcursul celor 32 de tururi.
Trimite unui prieten
Aceasta ocazie unica a reprezentat modul in care BMW Motorsport a recunoscut performantele sportive remarcabile reusite de Zanardi, care a castigat doua medalii de aur si una de argint in proba de handcycling la Jocurile Paralimpice de la Londra (Marea Britanie). Pentru a se potrivi acestui eveniment, BMW M3 DTM a fost decorat auriu, un design realizat special pentru Zanardi. Asemenea imaginii purtata de italian pe casca, si acoperisul masinii a prezentat cele trei medalii pe care Zanardi le-a castigat in aceasta vara la Jocurile Paralimpice, doua de aur si una de argint.
Alessandro Zanardi, pilot de Formula 1 si campion CART, este eroul unuia dintre cele mai spectaculoase reveniri din istoria motorsportului, dupa ce si-a pierdut ambele picioare in urma unui accident petrecut in 2001. Astfel, cu ajutorul unui automobil BMW 320si special pregatit, revenea in Campionatul Mondial de Turisme FIA WTCC deja in 2003. Pe 24 august 2005 Zanardi reusea prima sa victorie in campionat de la revenire pentru ca pana la retragerea sa in 2009 sa mai termine de trei ori pe cea mai inalta treapta a podiumului.
"Sunt incantat ca am putut participa la aceasta aventura de succes alaturi de Alessandro Zanardi", a declarat directorul BMW Motorsport, Jens Marquardt. "De ani buni, el a fost un membru valoros al familiei BMW Motorsport si este un model pentru noi toti. In ciuda dizabilitatii sale, el a abordat fiecare provocare cu mare optimism si a trecut fiecare test fara niciun fel de probleme. Medaliile castigate la Jocurile Paralimpice de la Londra sunt un exemplu elocvent, asa cum sunt si cele patru curse castigate alaturi de BMW Motorsport in FIA World Touring Car Championship. Asa cum am vazut deja astazi, pilotarea unei masini complexe din punct de vedere tehnic, precum BMW M3 DTM, nu a fost un obstacol pentru el."
"Sunt extrem de bucuros pentru ca astazi am avut aceasta ocazie de a pilota BMW M3 DTM", a spus Zanardi. "Aceasta este o zi foarte speciala pentru mine si una pe care mereu mi-o voi aminti cu drag. Vreau sa le multumesc tuturor celor de la BMW, care au contribuit ca acest moment special sa fie posibil. A fost o provocare sa modifice masina pentru nevoile mele si sunt surprins cat de repede au reusit inginerii BMW Motorsport sa gestioneze situatia pentru a realiza modificarile necesare. Baietii au facut o treaba excelenta. Am savurat momentele petrecute pe circuit. Am fost coplesit atunci cand am vazut masina aurie pentru prima data. Inca am pasiunea pentru curse. Cu toate acestea, nu cred ca demonstratia noastra va fi mai mult decat un test, pentru ca nivelul din DTM este posibil sa fie prea sus pentru cineva de varsta mea. In consecinta, dupa evolutia de astazi, accentul principal il voi pune pe ceva complet diferit: am simtit ca familia BMW ma sustine in continuare si ma apreciaza. Au demonstrat-o din nou astazi."
Dupa ultima etapa a sezonului DTM de la Hockenheim (Germania), la care BMW a castigat toate cele trei titluri (piloti, echipe si constructori) intr-o maniera senzationala, inginerii BMW Motorsport si-au indreptat atentia spre pregatirea acestei evolutii speciale. In timp ce modificarile facute la BMW M3 DTM nu ar fi fost potrivite pentru utilizare in regim de cursa, ele i-au permis lui Zanardi sa realizeze aceasta demonstratie unica la Nurburgring. Pedalele de acceleratie si ambreiaj au fost eliminate, iar cea de frana a fost mutata in dreapta pentru a-i permite lui Zanardi sa franeze cu proteza dreapta. Acceleratia a fost actionata cu mana stanga de pe volan, in timp ce schimbarea vitezelor s-a operat prin clapetele pentru viteze. Utilizarea ambreiajului pneumatic-hidraulic a fost localizata pe panoul de schimbare.
Evolutia lui Zanardi cu BMW M3 DTM a fost unul dintre punctele de atractie in cadrul celor trei zile de sarbatoare care au marcat a 40-a aniversare BMW M. Numerosi reprezentanti ai presei internationale au fost la Nurburgring, unde au putut experimenta indeaproape istoria BMW M si i-au intalnit pe actualii piloti BMW DTM - pentru interviuri si in competitie directa pe pista. Jurnalistii au concurat contra campionului DTM, Bruno Spengler (Canada), a coechipierilor acestuia - Martin Tomczyk (Germania), Dirk Werner (Germania), Andy Priaulx (Marea Britanie), Augusto Farfus (Brazilia) - si a pilotului de teste si dezvoltare BMW Motorsport, Marco Wittmann (Germania). Duelurile au fost in curse de karting si in competitia pentru cel mai rapid schimb de pneuri. De asemenea, ziaristii au primit lectii de pilotaj in monoposturi Formula BMW si au experimentat demonstratii cu diferite modele BMW de curse.
Alessandro Zanardi, pilot de Formula 1 si campion CART, este eroul unuia dintre cele mai spectaculoase reveniri din istoria motorsportului, dupa ce si-a pierdut ambele picioare in urma unui accident petrecut in 2001. Astfel, cu ajutorul unui automobil BMW 320si special pregatit, revenea in Campionatul Mondial de Turisme FIA WTCC deja in 2003. Pe 24 august 2005 Zanardi reusea prima sa victorie in campionat de la revenire pentru ca pana la retragerea sa in 2009 sa mai termine de trei ori pe cea mai inalta treapta a podiumului.
"Sunt incantat ca am putut participa la aceasta aventura de succes alaturi de Alessandro Zanardi", a declarat directorul BMW Motorsport, Jens Marquardt. "De ani buni, el a fost un membru valoros al familiei BMW Motorsport si este un model pentru noi toti. In ciuda dizabilitatii sale, el a abordat fiecare provocare cu mare optimism si a trecut fiecare test fara niciun fel de probleme. Medaliile castigate la Jocurile Paralimpice de la Londra sunt un exemplu elocvent, asa cum sunt si cele patru curse castigate alaturi de BMW Motorsport in FIA World Touring Car Championship. Asa cum am vazut deja astazi, pilotarea unei masini complexe din punct de vedere tehnic, precum BMW M3 DTM, nu a fost un obstacol pentru el."
"Sunt extrem de bucuros pentru ca astazi am avut aceasta ocazie de a pilota BMW M3 DTM", a spus Zanardi. "Aceasta este o zi foarte speciala pentru mine si una pe care mereu mi-o voi aminti cu drag. Vreau sa le multumesc tuturor celor de la BMW, care au contribuit ca acest moment special sa fie posibil. A fost o provocare sa modifice masina pentru nevoile mele si sunt surprins cat de repede au reusit inginerii BMW Motorsport sa gestioneze situatia pentru a realiza modificarile necesare. Baietii au facut o treaba excelenta. Am savurat momentele petrecute pe circuit. Am fost coplesit atunci cand am vazut masina aurie pentru prima data. Inca am pasiunea pentru curse. Cu toate acestea, nu cred ca demonstratia noastra va fi mai mult decat un test, pentru ca nivelul din DTM este posibil sa fie prea sus pentru cineva de varsta mea. In consecinta, dupa evolutia de astazi, accentul principal il voi pune pe ceva complet diferit: am simtit ca familia BMW ma sustine in continuare si ma apreciaza. Au demonstrat-o din nou astazi."
Evolutia lui Zanardi cu BMW M3 DTM a fost unul dintre punctele de atractie in cadrul celor trei zile de sarbatoare care au marcat a 40-a aniversare BMW M. Numerosi reprezentanti ai presei internationale au fost la Nurburgring, unde au putut experimenta indeaproape istoria BMW M si i-au intalnit pe actualii piloti BMW DTM - pentru interviuri si in competitie directa pe pista. Jurnalistii au concurat contra campionului DTM, Bruno Spengler (Canada), a coechipierilor acestuia - Martin Tomczyk (Germania), Dirk Werner (Germania), Andy Priaulx (Marea Britanie), Augusto Farfus (Brazilia) - si a pilotului de teste si dezvoltare BMW Motorsport, Marco Wittmann (Germania). Duelurile au fost in curse de karting si in competitia pentru cel mai rapid schimb de pneuri. De asemenea, ziaristii au primit lectii de pilotaj in monoposturi Formula BMW si au experimentat demonstratii cu diferite modele BMW de curse.
Seara de gala "M Night" a fost momentul in care pe scena au urcat orchestratorii originali ai succesului BMW M, fostii si actualii piloti, dar si conducerea din trecut si prezent. Cu totii au intretinut oaspetii cu povesti fascinante din cei 40 de ani de istorie ai celei mai puternice litere din lume.
Trimite unui prieten
Vezi toate pozele (6)
Poze Alessandro Zanardi a testat noul BMW M3 DTM pe Nurburgring
Urmărește știrile 4tuning.ro și pe Google News
Vezi toate comentariile (2)
-
Set placute frana fata trw opel movano b 2010→ gdb1910 276 Lei
Cablu, frana de parcare stanga (814015148 tri) fiat,lancia 55.48 Lei
Suport motor stanga audi a6 2.7 tdi - (2004 2009) 65 Lei
-
Set rulment roata ford transit bus (2006 - 2014) comline... 328 Lei
Modul stabilizator tensiune audi a6/s6 iv saloon (4g2, c7,... 180 Lei
Compresor clima opel meriva b 2010-2014 1.7 cdti 13250606 zj2 700 Lei
-
Conducta admisie mercedes sprinter w906 (2006-2017), vito,... 150 Lei
Calculator motor / ecu volkswagen polo 9n 1.4 bby 2002 - 2009... 249.99 Lei
4e0807417b bandou stopuri bara spate audi a8 4e motor 3.0tdi... 250 Lei
-
Plansa bord, mercedes clasa e (w212), vol pe st (id:578182) 1700 Lei
Suport motor renault laguna 2 [2001 - 2005] grandtour wagon... 70 Lei
Jante de aliaj 5x112 pe 18 originale audi q3 f3 din2019 /... 1000 €
-
Senzor detonatie dacia logan [2004 - 2008] sedan 1.6 mt (87 hp) 59 Lei
Turbina ford fiesta 1.0 benzina 2021, cm5g6k682he 968 Lei
Set 2 boxe / difuzoare chrysler pt cruiser fab. 2000 - 2010... 100 Lei
-
Janta aliaj r17 / 17x7.5j et50.8 cod hb17 jeep grand cherokee... 200 Lei
Broasca haion nty skoda karoq 2017→ 1.0 tsi ezc-sk-084 120 Lei
Ecu vw golf 6 1.6 tdi cayb 90 cai 03l906023ml 5wp42691aa 900 Lei
-
Interior complet mercedes-benz c-class w204/s204 [2007 - 2012]... 1000 Lei
Arbore cotit / vibrochen 038l vw touran i 1.9 tdi 90 cai motor... 1100 Lei
Corp termostat 04l121111a, audi a4 allroad (8kh, b8) 2.0tdi 184 Lei
-
Grila / consola centrala bord hyundai coupe gk fab. 2001 -... 100 Lei
Roata janta aliaj 5x112 195 65 15 r15 vw passat b5 1997 - 2001... 299 Lei
Set accesorii, placute frana citroen berlingo (b9) (2008 -... 20 Lei
-
Media player / radio / unitate cd / casetofon opel corsa c... 250 Lei
Unitate de comanda,lampa cu descarcare pe gaz seat leon (1p1)... 831 Lei
Dezmembrez skoda superb 2 (3t) 2008 - 2015 1.4 tsi caxc( cp:...
-
Suport cutie viteze renault scenic 3 2010 monovolum 1.5 dci 150 Lei
Cutie transfer fata toyota rav 4 2.2 d-4d automata 4x4 w82 1y131 1000 Lei
Deflector difuzor captare aer vw golf plus 1.4 bud cgga 2008 -... 99.99 Lei
-
Panou comanda aer conditionat ac clima climatronic skoda... 199.99 Lei
Conducta ulei turbo opel insignia a 2.0 cdti a20dth contucta... 50 Lei
Lampa spate dreapta (tyc110197012 tyc) vw 157.95 Lei
-
Buson umplere ulei skoda fabia 5j [2007 - 2010] hatchback 1.2... 46 Lei
Maner iexterior usa fata/spate dreapta bmw seria 3 e92/93... 102 Lei
Motoras macara vw passat b6 2005-2010 fata stanga 1k0959793g,... 100 Lei



Publicat în categoria: Alte sporturi cu motor
DATA PUBLICĂRII: 9 Noiembrie 2012