Alessandro Zanardi a testat noul BMW M3 DTM pe Nurburgring
La ora locala 14.22 (15.22, ora Romaniei) a venit momentul pe care multi il asteptau cu interes: pe o vreme specifica pentru toamna in regiunea Eifel din Germania, Alessandro Zanardi (Italia) a parasit standurile de la Nurburgring (Germania) si a intrat in premiera pe emblematicul circuit la volanul unui BMW M3 DTM. In doar cateva tururi, pilotul in varsta de 46 de ani a reintrat imediat in forma unui pilot de curse si a parut ca se simte foarte bine in masina pe parcursul celor 32 de tururi.
Aceasta ocazie unica a reprezentat modul in care BMW Motorsport a recunoscut performantele sportive remarcabile reusite de Zanardi, care a castigat doua medalii de aur si una de argint in proba de handcycling la Jocurile Paralimpice de la Londra (Marea Britanie). Pentru a se potrivi acestui eveniment, BMW M3 DTM a fost decorat auriu, un design realizat special pentru Zanardi. Asemenea imaginii purtata de italian pe casca, si acoperisul masinii a prezentat cele trei medalii pe care Zanardi le-a castigat in aceasta vara la Jocurile Paralimpice, doua de aur si una de argint.
Alessandro Zanardi, pilot de Formula 1 si campion CART, este eroul unuia dintre cele mai spectaculoase reveniri din istoria motorsportului, dupa ce si-a pierdut ambele picioare in urma unui accident petrecut in 2001. Astfel, cu ajutorul unui automobil BMW 320si special pregatit, revenea in Campionatul Mondial de Turisme FIA WTCC deja in 2003. Pe 24 august 2005 Zanardi reusea prima sa victorie in campionat de la revenire pentru ca pana la retragerea sa in 2009 sa mai termine de trei ori pe cea mai inalta treapta a podiumului.
"Sunt incantat ca am putut participa la aceasta aventura de succes alaturi de Alessandro Zanardi", a declarat directorul BMW Motorsport, Jens Marquardt. "De ani buni, el a fost un membru valoros al familiei BMW Motorsport si este un model pentru noi toti. In ciuda dizabilitatii sale, el a abordat fiecare provocare cu mare optimism si a trecut fiecare test fara niciun fel de probleme. Medaliile castigate la Jocurile Paralimpice de la Londra sunt un exemplu elocvent, asa cum sunt si cele patru curse castigate alaturi de BMW Motorsport in FIA World Touring Car Championship. Asa cum am vazut deja astazi, pilotarea unei masini complexe din punct de vedere tehnic, precum BMW M3 DTM, nu a fost un obstacol pentru el."
"Sunt extrem de bucuros pentru ca astazi am avut aceasta ocazie de a pilota BMW M3 DTM", a spus Zanardi. "Aceasta este o zi foarte speciala pentru mine si una pe care mereu mi-o voi aminti cu drag. Vreau sa le multumesc tuturor celor de la BMW, care au contribuit ca acest moment special sa fie posibil. A fost o provocare sa modifice masina pentru nevoile mele si sunt surprins cat de repede au reusit inginerii BMW Motorsport sa gestioneze situatia pentru a realiza modificarile necesare. Baietii au facut o treaba excelenta. Am savurat momentele petrecute pe circuit. Am fost coplesit atunci cand am vazut masina aurie pentru prima data. Inca am pasiunea pentru curse. Cu toate acestea, nu cred ca demonstratia noastra va fi mai mult decat un test, pentru ca nivelul din DTM este posibil sa fie prea sus pentru cineva de varsta mea. In consecinta, dupa evolutia de astazi, accentul principal il voi pune pe ceva complet diferit: am simtit ca familia BMW ma sustine in continuare si ma apreciaza. Au demonstrat-o din nou astazi."
Dupa ultima etapa a sezonului DTM de la Hockenheim (Germania), la care BMW a castigat toate cele trei titluri (piloti, echipe si constructori) intr-o maniera senzationala, inginerii BMW Motorsport si-au indreptat atentia spre pregatirea acestei evolutii speciale. In timp ce modificarile facute la BMW M3 DTM nu ar fi fost potrivite pentru utilizare in regim de cursa, ele i-au permis lui Zanardi sa realizeze aceasta demonstratie unica la Nurburgring. Pedalele de acceleratie si ambreiaj au fost eliminate, iar cea de frana a fost mutata in dreapta pentru a-i permite lui Zanardi sa franeze cu proteza dreapta. Acceleratia a fost actionata cu mana stanga de pe volan, in timp ce schimbarea vitezelor s-a operat prin clapetele pentru viteze. Utilizarea ambreiajului pneumatic-hidraulic a fost localizata pe panoul de schimbare.
Evolutia lui Zanardi cu BMW M3 DTM a fost unul dintre punctele de atractie in cadrul celor trei zile de sarbatoare care au marcat a 40-a aniversare BMW M. Numerosi reprezentanti ai presei internationale au fost la Nurburgring, unde au putut experimenta indeaproape istoria BMW M si i-au intalnit pe actualii piloti BMW DTM - pentru interviuri si in competitie directa pe pista. Jurnalistii au concurat contra campionului DTM, Bruno Spengler (Canada), a coechipierilor acestuia - Martin Tomczyk (Germania), Dirk Werner (Germania), Andy Priaulx (Marea Britanie), Augusto Farfus (Brazilia) - si a pilotului de teste si dezvoltare BMW Motorsport, Marco Wittmann (Germania). Duelurile au fost in curse de karting si in competitia pentru cel mai rapid schimb de pneuri. De asemenea, ziaristii au primit lectii de pilotaj in monoposturi Formula BMW si au experimentat demonstratii cu diferite modele BMW de curse.
Alessandro Zanardi, pilot de Formula 1 si campion CART, este eroul unuia dintre cele mai spectaculoase reveniri din istoria motorsportului, dupa ce si-a pierdut ambele picioare in urma unui accident petrecut in 2001. Astfel, cu ajutorul unui automobil BMW 320si special pregatit, revenea in Campionatul Mondial de Turisme FIA WTCC deja in 2003. Pe 24 august 2005 Zanardi reusea prima sa victorie in campionat de la revenire pentru ca pana la retragerea sa in 2009 sa mai termine de trei ori pe cea mai inalta treapta a podiumului.
"Sunt incantat ca am putut participa la aceasta aventura de succes alaturi de Alessandro Zanardi", a declarat directorul BMW Motorsport, Jens Marquardt. "De ani buni, el a fost un membru valoros al familiei BMW Motorsport si este un model pentru noi toti. In ciuda dizabilitatii sale, el a abordat fiecare provocare cu mare optimism si a trecut fiecare test fara niciun fel de probleme. Medaliile castigate la Jocurile Paralimpice de la Londra sunt un exemplu elocvent, asa cum sunt si cele patru curse castigate alaturi de BMW Motorsport in FIA World Touring Car Championship. Asa cum am vazut deja astazi, pilotarea unei masini complexe din punct de vedere tehnic, precum BMW M3 DTM, nu a fost un obstacol pentru el."
"Sunt extrem de bucuros pentru ca astazi am avut aceasta ocazie de a pilota BMW M3 DTM", a spus Zanardi. "Aceasta este o zi foarte speciala pentru mine si una pe care mereu mi-o voi aminti cu drag. Vreau sa le multumesc tuturor celor de la BMW, care au contribuit ca acest moment special sa fie posibil. A fost o provocare sa modifice masina pentru nevoile mele si sunt surprins cat de repede au reusit inginerii BMW Motorsport sa gestioneze situatia pentru a realiza modificarile necesare. Baietii au facut o treaba excelenta. Am savurat momentele petrecute pe circuit. Am fost coplesit atunci cand am vazut masina aurie pentru prima data. Inca am pasiunea pentru curse. Cu toate acestea, nu cred ca demonstratia noastra va fi mai mult decat un test, pentru ca nivelul din DTM este posibil sa fie prea sus pentru cineva de varsta mea. In consecinta, dupa evolutia de astazi, accentul principal il voi pune pe ceva complet diferit: am simtit ca familia BMW ma sustine in continuare si ma apreciaza. Au demonstrat-o din nou astazi."
Evolutia lui Zanardi cu BMW M3 DTM a fost unul dintre punctele de atractie in cadrul celor trei zile de sarbatoare care au marcat a 40-a aniversare BMW M. Numerosi reprezentanti ai presei internationale au fost la Nurburgring, unde au putut experimenta indeaproape istoria BMW M si i-au intalnit pe actualii piloti BMW DTM - pentru interviuri si in competitie directa pe pista. Jurnalistii au concurat contra campionului DTM, Bruno Spengler (Canada), a coechipierilor acestuia - Martin Tomczyk (Germania), Dirk Werner (Germania), Andy Priaulx (Marea Britanie), Augusto Farfus (Brazilia) - si a pilotului de teste si dezvoltare BMW Motorsport, Marco Wittmann (Germania). Duelurile au fost in curse de karting si in competitia pentru cel mai rapid schimb de pneuri. De asemenea, ziaristii au primit lectii de pilotaj in monoposturi Formula BMW si au experimentat demonstratii cu diferite modele BMW de curse.
Seara de gala "M Night" a fost momentul in care pe scena au urcat orchestratorii originali ai succesului BMW M, fostii si actualii piloti, dar si conducerea din trecut si prezent. Cu totii au intretinut oaspetii cu povesti fascinante din cei 40 de ani de istorie ai celei mai puternice litere din lume.
Vezi toate pozele (6)
Poze Alessandro Zanardi a testat noul BMW M3 DTM pe Nurburgring
- Audi q5 quatro 2017 23800 € Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Bandou ornament lampa lampi numar maner clapeta actionare... 299.99 Lei
- Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Kia carens euro 5b 2015 7950 € Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 €
- Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 € Motor mercedes viano an 2013 euro 5 13685 Lei Mitsubishi asx euro 5 2012 7950 €
- Set 4 anvelope de vara noi 235/40r19 96w bridgestone potenza s001 2100 Lei Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 €
- Skoda roomster diesel 2013 4350 € Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12500 € Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 €
- Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Mercedes sprinter 163 cp euro 5, stare tehnica perfecta 2012 15800 €
- Nissan qashqai 1,2 benzina turbo 2017 11750 € Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 €
- Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 € Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei Bmw 520 diesel 2009 8200 €
- Skoda yeti 2.0 tdi 2010 6890 € Nissan leaf tekna special 2019 21150 € Rama grila radiator hyundai ioniq facelift (2019-2022) cod... 270 Lei
- Bmw 118 n47 2008 4500 € Vw touran diesel 2011 5790 € Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei
- Set 4 anvelope vara 17 inch michelin primacy hp 225/50 r17 750 Lei Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Ford focus cabrio 2007 3500 Lei
- Vw golf 2.0 tdi 2017 10500 € Kia sportage 1.6 crdi active smartdrive 2012 498 € Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 €
PieseAuto.ro
Accident frontal: ce piese auto schimbam la masina?
StiriPeSurse.ro
Meteorologii au dat alerta: grindină, ploi torențiale și descărcări electrice în trei regiuni din...
PieseAuto.ro
Le curatam sau le schimbam? Cum sa scapam de scaunele auto murdare
mai multe
Publicat în categoria: Alte sporturi cu motor
DATA PUBLICĂRII: 9 Noiembrie 2012