Alessandro Zanardi a testat noul BMW M3 DTM pe Nurburgring

La ora locala 14.22 (15.22, ora Romaniei) a venit momentul pe care multi il asteptau cu interes: pe o vreme specifica pentru toamna in regiunea Eifel din Germania, Alessandro Zanardi (Italia) a parasit standurile de la Nurburgring (Germania) si a intrat in premiera pe emblematicul circuit la volanul unui BMW M3 DTM. In doar cateva tururi, pilotul in varsta de 46 de ani a reintrat imediat in forma unui pilot de curse si a parut ca se simte foarte bine in masina pe parcursul celor 32 de tururi.
Trimite unui prieten
Aceasta ocazie unica a reprezentat modul in care BMW Motorsport a recunoscut performantele sportive remarcabile reusite de Zanardi, care a castigat doua medalii de aur si una de argint in proba de handcycling la Jocurile Paralimpice de la Londra (Marea Britanie). Pentru a se potrivi acestui eveniment, BMW M3 DTM a fost decorat auriu, un design realizat special pentru Zanardi. Asemenea imaginii purtata de italian pe casca, si acoperisul masinii a prezentat cele trei medalii pe care Zanardi le-a castigat in aceasta vara la Jocurile Paralimpice, doua de aur si una de argint.
Alessandro Zanardi, pilot de Formula 1 si campion CART, este eroul unuia dintre cele mai spectaculoase reveniri din istoria motorsportului, dupa ce si-a pierdut ambele picioare in urma unui accident petrecut in 2001. Astfel, cu ajutorul unui automobil BMW 320si special pregatit, revenea in Campionatul Mondial de Turisme FIA WTCC deja in 2003. Pe 24 august 2005 Zanardi reusea prima sa victorie in campionat de la revenire pentru ca pana la retragerea sa in 2009 sa mai termine de trei ori pe cea mai inalta treapta a podiumului.
"Sunt incantat ca am putut participa la aceasta aventura de succes alaturi de Alessandro Zanardi", a declarat directorul BMW Motorsport, Jens Marquardt. "De ani buni, el a fost un membru valoros al familiei BMW Motorsport si este un model pentru noi toti. In ciuda dizabilitatii sale, el a abordat fiecare provocare cu mare optimism si a trecut fiecare test fara niciun fel de probleme. Medaliile castigate la Jocurile Paralimpice de la Londra sunt un exemplu elocvent, asa cum sunt si cele patru curse castigate alaturi de BMW Motorsport in FIA World Touring Car Championship. Asa cum am vazut deja astazi, pilotarea unei masini complexe din punct de vedere tehnic, precum BMW M3 DTM, nu a fost un obstacol pentru el."
"Sunt extrem de bucuros pentru ca astazi am avut aceasta ocazie de a pilota BMW M3 DTM", a spus Zanardi. "Aceasta este o zi foarte speciala pentru mine si una pe care mereu mi-o voi aminti cu drag. Vreau sa le multumesc tuturor celor de la BMW, care au contribuit ca acest moment special sa fie posibil. A fost o provocare sa modifice masina pentru nevoile mele si sunt surprins cat de repede au reusit inginerii BMW Motorsport sa gestioneze situatia pentru a realiza modificarile necesare. Baietii au facut o treaba excelenta. Am savurat momentele petrecute pe circuit. Am fost coplesit atunci cand am vazut masina aurie pentru prima data. Inca am pasiunea pentru curse. Cu toate acestea, nu cred ca demonstratia noastra va fi mai mult decat un test, pentru ca nivelul din DTM este posibil sa fie prea sus pentru cineva de varsta mea. In consecinta, dupa evolutia de astazi, accentul principal il voi pune pe ceva complet diferit: am simtit ca familia BMW ma sustine in continuare si ma apreciaza. Au demonstrat-o din nou astazi."
Dupa ultima etapa a sezonului DTM de la Hockenheim (Germania), la care BMW a castigat toate cele trei titluri (piloti, echipe si constructori) intr-o maniera senzationala, inginerii BMW Motorsport si-au indreptat atentia spre pregatirea acestei evolutii speciale. In timp ce modificarile facute la BMW M3 DTM nu ar fi fost potrivite pentru utilizare in regim de cursa, ele i-au permis lui Zanardi sa realizeze aceasta demonstratie unica la Nurburgring. Pedalele de acceleratie si ambreiaj au fost eliminate, iar cea de frana a fost mutata in dreapta pentru a-i permite lui Zanardi sa franeze cu proteza dreapta. Acceleratia a fost actionata cu mana stanga de pe volan, in timp ce schimbarea vitezelor s-a operat prin clapetele pentru viteze. Utilizarea ambreiajului pneumatic-hidraulic a fost localizata pe panoul de schimbare.
Evolutia lui Zanardi cu BMW M3 DTM a fost unul dintre punctele de atractie in cadrul celor trei zile de sarbatoare care au marcat a 40-a aniversare BMW M. Numerosi reprezentanti ai presei internationale au fost la Nurburgring, unde au putut experimenta indeaproape istoria BMW M si i-au intalnit pe actualii piloti BMW DTM - pentru interviuri si in competitie directa pe pista. Jurnalistii au concurat contra campionului DTM, Bruno Spengler (Canada), a coechipierilor acestuia - Martin Tomczyk (Germania), Dirk Werner (Germania), Andy Priaulx (Marea Britanie), Augusto Farfus (Brazilia) - si a pilotului de teste si dezvoltare BMW Motorsport, Marco Wittmann (Germania). Duelurile au fost in curse de karting si in competitia pentru cel mai rapid schimb de pneuri. De asemenea, ziaristii au primit lectii de pilotaj in monoposturi Formula BMW si au experimentat demonstratii cu diferite modele BMW de curse.
Alessandro Zanardi, pilot de Formula 1 si campion CART, este eroul unuia dintre cele mai spectaculoase reveniri din istoria motorsportului, dupa ce si-a pierdut ambele picioare in urma unui accident petrecut in 2001. Astfel, cu ajutorul unui automobil BMW 320si special pregatit, revenea in Campionatul Mondial de Turisme FIA WTCC deja in 2003. Pe 24 august 2005 Zanardi reusea prima sa victorie in campionat de la revenire pentru ca pana la retragerea sa in 2009 sa mai termine de trei ori pe cea mai inalta treapta a podiumului.
"Sunt incantat ca am putut participa la aceasta aventura de succes alaturi de Alessandro Zanardi", a declarat directorul BMW Motorsport, Jens Marquardt. "De ani buni, el a fost un membru valoros al familiei BMW Motorsport si este un model pentru noi toti. In ciuda dizabilitatii sale, el a abordat fiecare provocare cu mare optimism si a trecut fiecare test fara niciun fel de probleme. Medaliile castigate la Jocurile Paralimpice de la Londra sunt un exemplu elocvent, asa cum sunt si cele patru curse castigate alaturi de BMW Motorsport in FIA World Touring Car Championship. Asa cum am vazut deja astazi, pilotarea unei masini complexe din punct de vedere tehnic, precum BMW M3 DTM, nu a fost un obstacol pentru el."
"Sunt extrem de bucuros pentru ca astazi am avut aceasta ocazie de a pilota BMW M3 DTM", a spus Zanardi. "Aceasta este o zi foarte speciala pentru mine si una pe care mereu mi-o voi aminti cu drag. Vreau sa le multumesc tuturor celor de la BMW, care au contribuit ca acest moment special sa fie posibil. A fost o provocare sa modifice masina pentru nevoile mele si sunt surprins cat de repede au reusit inginerii BMW Motorsport sa gestioneze situatia pentru a realiza modificarile necesare. Baietii au facut o treaba excelenta. Am savurat momentele petrecute pe circuit. Am fost coplesit atunci cand am vazut masina aurie pentru prima data. Inca am pasiunea pentru curse. Cu toate acestea, nu cred ca demonstratia noastra va fi mai mult decat un test, pentru ca nivelul din DTM este posibil sa fie prea sus pentru cineva de varsta mea. In consecinta, dupa evolutia de astazi, accentul principal il voi pune pe ceva complet diferit: am simtit ca familia BMW ma sustine in continuare si ma apreciaza. Au demonstrat-o din nou astazi."
Evolutia lui Zanardi cu BMW M3 DTM a fost unul dintre punctele de atractie in cadrul celor trei zile de sarbatoare care au marcat a 40-a aniversare BMW M. Numerosi reprezentanti ai presei internationale au fost la Nurburgring, unde au putut experimenta indeaproape istoria BMW M si i-au intalnit pe actualii piloti BMW DTM - pentru interviuri si in competitie directa pe pista. Jurnalistii au concurat contra campionului DTM, Bruno Spengler (Canada), a coechipierilor acestuia - Martin Tomczyk (Germania), Dirk Werner (Germania), Andy Priaulx (Marea Britanie), Augusto Farfus (Brazilia) - si a pilotului de teste si dezvoltare BMW Motorsport, Marco Wittmann (Germania). Duelurile au fost in curse de karting si in competitia pentru cel mai rapid schimb de pneuri. De asemenea, ziaristii au primit lectii de pilotaj in monoposturi Formula BMW si au experimentat demonstratii cu diferite modele BMW de curse.
Seara de gala "M Night" a fost momentul in care pe scena au urcat orchestratorii originali ai succesului BMW M, fostii si actualii piloti, dar si conducerea din trecut si prezent. Cu totii au intretinut oaspetii cu povesti fascinante din cei 40 de ani de istorie ai celei mai puternice litere din lume.
Trimite unui prieten
Vezi toate pozele (6)
Poze Alessandro Zanardi a testat noul BMW M3 DTM pe Nurburgring
Urmărește știrile 4tuning.ro și pe Google News
Vezi toate comentariile (2)
-
5801553219 504388756 0986437512 bosch pompa inalta presiune... 3000 Lei
Dezmembrez vw jetta 3, 1.6fsi
Antifurt roti oe renault kadjar 2015→ m12 x 1,5 7711239101 310 Lei
-
5801621241 826996-0002 826996-5002 5801674711 garrett... 5000 Lei
0445020160 0445020292 0445020195 0986437512 bosch pompa inalta... 3000 Lei
Ford fiesta mca trend 5 d 2017 5500 €
-
Far dreapta toyota corolla - - (1997 2002) 180 Lei
Bara stabilizatoare fata, vw golf 4 (1j1) (id:449136) 176 Lei
Chevrolet aveo diesel euro 5 trapa senz park scaune incalzite... 2900 €
-
Jante aliaj 16 zoll marca dezent, gama dacia duster, mazda,... 1000 Lei
Planetara dreapta - fata renault master ii 2.5 dci 84 kw 114cp... 300 Lei
95521533 55578075 dcri301030 denso injector opel astra j k... 600 Lei
-
Injectoare ford focus 2 1.8 tdci an fabr. 2008 500 Lei
Dacia duster dci 2022 12750 €
Pompa frana mercedes c-class w203 a0054303830 200 Lei
-
Suport maner 820028464 renault megane 2 [2002 - 2006] 72 Lei
Mufa cu cablu injector sencom volvo xc90 1 2002-2015 504029 85 Lei
Actuator / servomotor / motoras grila activa volvo xc40 2018... 250 Lei
-
Radar senzor acc distronic audi a6 / a7 4k rs6 rs7 2019 2020... 1750 Lei
Scrumiera centrala vw sharan (2000-2010), ford galaxy, seat... 60 Lei
Far dreapta toyota corolla - - (1997 2002) 250 Lei
-
9x2q-9k546-db 9x2q-9k546-da 0445116013 bosch injector citroen... 500 Lei
Balast xenon magneti marelli bmw seria 3 e46 1997-2006... 1090 Lei
Bmw 120 seria 1 /1.6 diesel recent adus si inmatri ro.2025 an... 31500 Lei
-
Furtun apa 2.0 cdi mercedes a-class w169 a6402001452 70 Lei
Instalatie electrica peugeot 407 2004-2011 1.6 hdi 110 9hz... 150 Lei
0986437512 0445020195 0445020292 5801486599r bosch pompa... 3000 Lei
-
0 986 435 655 0 445 124 014 504388750 bosch injector new... 2000 Lei
Bara fata renault megane 4 facelift model 2020-2024 cod... 500 Lei
Vw golf diesel 2000 1000 €
-
Prag stanga tabla renault kadjar 1.2 benzina 2017 1089 Lei
Trusa roata rezerva cric suport cheie 997504622r renault... 400 Lei
Usa dreapta spate renault espace v an... 850 Lei
-
0 445 020 195 5801486599 bosch pompa inalta presiune iveco... 600 €
0445116042 9687454380 1980el 0986435392 bosch injector citroen... 500 Lei
Far xenon audi a4 b6 - dr 8e0941004p / 8e0941030t / complet... 350 €



Publicat în categoria: Alte sporturi cu motor
DATA PUBLICĂRII: 9 Noiembrie 2012