BMW Team RLL se impune in cursa de 12 ore de la Sebring

Trimite unui prieten
BMW Team RLL a avut un start excelent in sezonul 2012 din American Le Mans Series. La cea de-a 60-a editie a cursei de 12 ore de la Sebring (SUA), modelul BMW M3 GT #56 a obtinut victoria la categoria GT dupa ce a parcurs 307 tururi pe "Sebring International Raceway" si dupa un final dramatic al intrecerii. Pe parcursul unui maraton palpitant, Dirk Muller (Germania), Joey Hand (SUA) si Jonathan Summerton (SUA) au fost cei care au ocupat cockpitul masinii.
Anul trecut, Muller si Hand (alaturi de Andy Priaulx) au trecut linia de sosire in calitate de invingatori ai etapei de deschidere a sezonului, tot cu un model BMW M3 GT. Cei doi urmau sa aiba o prestatie excelenta pe decursul intregului sezon 2011 si aveau sa adjudece toate titlurile - pentru piloti, constructori si echipe. BMW Team RLL, cu celebrul entertainer David Letterman ca proprietar, ajungea la al doilea an consecutiv de dominatie ALMS.
Cea de-a doua masina BMW M3 GT, # 155, a fost pilotata de Jorg Muller (Germania), Bill Auberlen (SUA) si Uwe Alzen (Germania). Cei trei au incheiat cursa, al carei platou de concurs a reunit masini inscrise in categoria GT din ALMS si la clasa GTE din Campionatul Mondial de Anduranta (WEC), pe locul al cincilea si au obtinut punctele aferente pozitiei a patra in ALMS, categoria GT.
Summerton a avut parte de un debut perfect in cursele destinate masinilor sport, reusind sa urce pe cea mai inalta treapta a podiumului. Datorita acestei victorii, numarul succeselor reusite pe Sebring ale unui BMW M3 la categoria GT a urcat la patru: 1997, 1998, 2011 si 2012. In clasamentul general, BMW a obtinut primul loc in 1975, cu BMW 3.0 CSL, precum si cu prototipul BMW V12 LMR in 1999. Aceasta victorie istorica, la cea de-a 60-a editie a cursei, reprezinta cadoul perfect pentru BMW M care, in 2012, aniverseaza 40 de ani de la infiintare.
Comparativ cu multi dintre concurenti, pilotii BMW au reusit sa se fereasca de orice problema in prima jumatate a cursei. Masinile BMW M3 GT le-au permis sa inregistreze timpi constanti pe turul de circuit, astfel ca s-au mentinut in grupul celor din frunte. Pe masura ce intrecerea a intrat in a doua jumatate, un duel captivant intre BMW Team RLL si cele doua Chevrolet Corvette au tinut fanii cu rasuflarea taiata, cele patru masini fiind separate de cateva secunde timp de mai mult ore. Cele 11 neutralizari ale cursei au pastrat compact plutonul categoriei GT pana in partea finala a competitiei. Pilotii BMW au reusit sa-si asigure cea de-a doua victorie consecutiva la Sebring abia in ultimele momente ale intrecerii. Atat Hand, cat si Jorg Muller au fost victime ale unor acrosaje in ultimele minute ale cursei. In timp ce Hand a reusit sa-si pastreze pozitia de lider in ciuda unei masini avariate serios, Jorg Muller a pierdut locul al treilea in clasamentul ALMS.
Etapa a doua din American Le Mans Series 2012 va avea loc la Long Beach (SUA), pe 14 aprilie.
Jens Marquardt (director BMW Motorsport):
"Este o victorie extrem de emotionanta pentru noi. Nu am avut parte de o cursa usoara, ci una in care ne-am confruntat cu cateva probleme. Totusi, echipa si-a respectat planul si a trecut cu bine peste momentele delicate. Cu totii au lucrat fantastic, pilotii au dat totul pana la finalul ultimului tur. In special disputa cu cele doua Corvette a oferit suspans maxim timp de mai multe ore. Aceste dispute sunt cele care fac ALMS atat de special. A fost o cursa deosebita, din prima pana la ultima ora. Echipa noastra poate fi mandra de aceasta victorie."
Bobby Rahal (Team Principal):
"Astazi, misiunea noastra a fost departe de a fi una usoara. A trebuit sa trecem peste cateva probleme si sa efectuam opririle la standuri in afara programului prestabilit. Din fericire, neutralizarile ne-au salvat de cateva ori. Trebuie sa acord mult credit celor de la Dunlop. Pe un set de pneuri am rulat mult mai mult decat am facut-o vreodata. Aceasta victorie este una deosebita. Pilotii nostri au format o combinatie excelenta si au meritat acest rezultat la inceputul campaniei 2012. Intreaga munca depusa de BMW Motorsport si de echipa noastra de-a lungul intersezonului a dat rezultate."
Dirk Muller (BMW M3 GT #56):
"Este incredibil! Este greu de crezut ca am reusit sa repetam victoria de anul trecut. Chiar daca ne-am confruntat cu cateva probleme mici de-a lungul cursei, ne-am pastrat calmul si am continuat in acelasi ritm. In special in cea de-a doua prezenta a mea in cockpit, masina a parut precum o racheta - si am reusit sa castig cateva locuri. Am adunat destule curse, dar rareori m-am simtit atat de confortabil in masina precum am facut-o astazi."
Joey Hand (BMW M3 GT #56):
"Dupa o ultima perioada foarte lunga pe care am petrecut-o in cockpit, tot ce pot spune este: inca o data, am dat maximum posibil. Acum ma simt foarte obosit, dar - evident - foarte fericit. Ma doare piciorul stang de la franat. Pneurile aveau din ce in ce mai putina aderenta, dar stiam ca le pot folosi pana la final. Nu am avut performanta suprema, dar constanta noastra si opririle excelente la standuri au reprezentat punctele noastre forte in 2011. La fel a fost si acum - asa ca avem toate motivele sa sarbatorim."
Jonathan Summerton (BMW M3 GT #56):
"Daca cineva mi-ar fi spus ca voi fi capabil sa sarbatoresc victoria alaturi de coechipieri dupa prima mea cursa cu BMW M3 GT, nu l-as fi crezut. BMW Team RLL stie totul despre acest loc. Echipa stie ce sa faca in orice situatie. Acelasi lucru este valabil pentru Joey si Dirk. Nu as fi putut cere coechipieri mai buni. M-au facut sa ma simt confortabil din primul moment si m-au sustinut continuu. Sa fiu alaturi de echipa pentru aceasta cursa este cel mai bun lucru care mi se putea intampla."
Jorg Muller (BMW M3 GT #155):
"Dupa 2001, aceasta a fost prima mea participare la cursa de 12 ore de la Sebring. Cursa a fost dificila, cu un pluton extrem de compact. Masina a fost foarte buna de-a lungul intregului week-end si am savurat la maximum intervalul lung petrecut pe timp de noapte. Pana aproape de finalul cursei, vizam o clasare pe podium, dar am fost lovit si am retrogradat in clasament. Sunt dezamagit, pentru ca puteam incheia mai bine."
Bill Auberlen (BMW M3 GT #155):
"Inainte de prima cursa a sezonului, niciodata nu stii exact unde te afli. Chiar si dupa primele ore ale cursei, acest lucru nu era clar. Apoi, situatia s-a transformat intr-o batalie in doi, intre masinile Corvette si noi. A fost foarte distractiv. Concurez aici de 25 de ani si fiecare participare la Sebring este ceva special."
Uwe Alzen (BMW M3 GT #155):
Anul trecut, Muller si Hand (alaturi de Andy Priaulx) au trecut linia de sosire in calitate de invingatori ai etapei de deschidere a sezonului, tot cu un model BMW M3 GT. Cei doi urmau sa aiba o prestatie excelenta pe decursul intregului sezon 2011 si aveau sa adjudece toate titlurile - pentru piloti, constructori si echipe. BMW Team RLL, cu celebrul entertainer David Letterman ca proprietar, ajungea la al doilea an consecutiv de dominatie ALMS.
Cea de-a doua masina BMW M3 GT, # 155, a fost pilotata de Jorg Muller (Germania), Bill Auberlen (SUA) si Uwe Alzen (Germania). Cei trei au incheiat cursa, al carei platou de concurs a reunit masini inscrise in categoria GT din ALMS si la clasa GTE din Campionatul Mondial de Anduranta (WEC), pe locul al cincilea si au obtinut punctele aferente pozitiei a patra in ALMS, categoria GT.
Summerton a avut parte de un debut perfect in cursele destinate masinilor sport, reusind sa urce pe cea mai inalta treapta a podiumului. Datorita acestei victorii, numarul succeselor reusite pe Sebring ale unui BMW M3 la categoria GT a urcat la patru: 1997, 1998, 2011 si 2012. In clasamentul general, BMW a obtinut primul loc in 1975, cu BMW 3.0 CSL, precum si cu prototipul BMW V12 LMR in 1999. Aceasta victorie istorica, la cea de-a 60-a editie a cursei, reprezinta cadoul perfect pentru BMW M care, in 2012, aniverseaza 40 de ani de la infiintare.
Comparativ cu multi dintre concurenti, pilotii BMW au reusit sa se fereasca de orice problema in prima jumatate a cursei. Masinile BMW M3 GT le-au permis sa inregistreze timpi constanti pe turul de circuit, astfel ca s-au mentinut in grupul celor din frunte. Pe masura ce intrecerea a intrat in a doua jumatate, un duel captivant intre BMW Team RLL si cele doua Chevrolet Corvette au tinut fanii cu rasuflarea taiata, cele patru masini fiind separate de cateva secunde timp de mai mult ore. Cele 11 neutralizari ale cursei au pastrat compact plutonul categoriei GT pana in partea finala a competitiei. Pilotii BMW au reusit sa-si asigure cea de-a doua victorie consecutiva la Sebring abia in ultimele momente ale intrecerii. Atat Hand, cat si Jorg Muller au fost victime ale unor acrosaje in ultimele minute ale cursei. In timp ce Hand a reusit sa-si pastreze pozitia de lider in ciuda unei masini avariate serios, Jorg Muller a pierdut locul al treilea in clasamentul ALMS.
Etapa a doua din American Le Mans Series 2012 va avea loc la Long Beach (SUA), pe 14 aprilie.
Jens Marquardt (director BMW Motorsport):
"Este o victorie extrem de emotionanta pentru noi. Nu am avut parte de o cursa usoara, ci una in care ne-am confruntat cu cateva probleme. Totusi, echipa si-a respectat planul si a trecut cu bine peste momentele delicate. Cu totii au lucrat fantastic, pilotii au dat totul pana la finalul ultimului tur. In special disputa cu cele doua Corvette a oferit suspans maxim timp de mai multe ore. Aceste dispute sunt cele care fac ALMS atat de special. A fost o cursa deosebita, din prima pana la ultima ora. Echipa noastra poate fi mandra de aceasta victorie."
Bobby Rahal (Team Principal):
"Astazi, misiunea noastra a fost departe de a fi una usoara. A trebuit sa trecem peste cateva probleme si sa efectuam opririle la standuri in afara programului prestabilit. Din fericire, neutralizarile ne-au salvat de cateva ori. Trebuie sa acord mult credit celor de la Dunlop. Pe un set de pneuri am rulat mult mai mult decat am facut-o vreodata. Aceasta victorie este una deosebita. Pilotii nostri au format o combinatie excelenta si au meritat acest rezultat la inceputul campaniei 2012. Intreaga munca depusa de BMW Motorsport si de echipa noastra de-a lungul intersezonului a dat rezultate."
Dirk Muller (BMW M3 GT #56):
"Este incredibil! Este greu de crezut ca am reusit sa repetam victoria de anul trecut. Chiar daca ne-am confruntat cu cateva probleme mici de-a lungul cursei, ne-am pastrat calmul si am continuat in acelasi ritm. In special in cea de-a doua prezenta a mea in cockpit, masina a parut precum o racheta - si am reusit sa castig cateva locuri. Am adunat destule curse, dar rareori m-am simtit atat de confortabil in masina precum am facut-o astazi."
Joey Hand (BMW M3 GT #56):
"Dupa o ultima perioada foarte lunga pe care am petrecut-o in cockpit, tot ce pot spune este: inca o data, am dat maximum posibil. Acum ma simt foarte obosit, dar - evident - foarte fericit. Ma doare piciorul stang de la franat. Pneurile aveau din ce in ce mai putina aderenta, dar stiam ca le pot folosi pana la final. Nu am avut performanta suprema, dar constanta noastra si opririle excelente la standuri au reprezentat punctele noastre forte in 2011. La fel a fost si acum - asa ca avem toate motivele sa sarbatorim."
Jonathan Summerton (BMW M3 GT #56):
"Daca cineva mi-ar fi spus ca voi fi capabil sa sarbatoresc victoria alaturi de coechipieri dupa prima mea cursa cu BMW M3 GT, nu l-as fi crezut. BMW Team RLL stie totul despre acest loc. Echipa stie ce sa faca in orice situatie. Acelasi lucru este valabil pentru Joey si Dirk. Nu as fi putut cere coechipieri mai buni. M-au facut sa ma simt confortabil din primul moment si m-au sustinut continuu. Sa fiu alaturi de echipa pentru aceasta cursa este cel mai bun lucru care mi se putea intampla."
Jorg Muller (BMW M3 GT #155):
"Dupa 2001, aceasta a fost prima mea participare la cursa de 12 ore de la Sebring. Cursa a fost dificila, cu un pluton extrem de compact. Masina a fost foarte buna de-a lungul intregului week-end si am savurat la maximum intervalul lung petrecut pe timp de noapte. Pana aproape de finalul cursei, vizam o clasare pe podium, dar am fost lovit si am retrogradat in clasament. Sunt dezamagit, pentru ca puteam incheia mai bine."
Bill Auberlen (BMW M3 GT #155):
"Inainte de prima cursa a sezonului, niciodata nu stii exact unde te afli. Chiar si dupa primele ore ale cursei, acest lucru nu era clar. Apoi, situatia s-a transformat intr-o batalie in doi, intre masinile Corvette si noi. A fost foarte distractiv. Concurez aici de 25 de ani si fiecare participare la Sebring este ceva special."
Uwe Alzen (BMW M3 GT #155):
"Aceasta a fost o cursa foarte dificila, iar circuitul este unul extrem de provocator. Totusi, acest lucru a fost valabil pentru toti pilotii. A fost dificil sa depasesti, iar traficul a fost intens, dar ritmul nostru a fost excelent. Am reusit sa ne descurcam foarte bine. Acest rezultat este o recompensa meritata pentru munca depusa de intreaga echipa de-a lungul ultimilor saptamani si luni. A fost placut sa concurez din nou aici, dupa toti acesti ani."
Trimite unui prieten
Urmărește știrile 4tuning.ro și pe Google News
Adaugă comentariu
-
166000121r 8201453073 16600-00q2n 0445110652 bosch injector... 500 Lei
95521533 55578075 dcri301030 denso injector opel astra j k... 600 Lei
9820403480 jx6q-9f593-aa 0445110749 bosch injector citroen... 600 Lei
-
5801553219 504388756 0986437512 bosch pompa inalta presiune... 3000 Lei
0 986 435 655 0 445 124 014 504388750 bosch injector new... 2000 Lei
0445876882 0445110800 166007427r h8201636333 injector... 500 Lei
-
0445020160 0445020292 0445020195 0986437512 bosch pompa inalta... 3000 Lei
Jante aliaj 16 zoll marca dezent, gama dacia duster, mazda,... 1000 Lei
5802204204 5801527202 789499-5003s garrett turbo iveco... 5000 Lei
-
Punte spate fiat panda 169 704 Lei
Radiator apa - chevrolet lacetti 2003 , 96553424 264.13 Lei
0 445 020 195 5801486599 bosch pompa inalta presiune iveco... 600 €
-
Mini cooper s countryman all4 2014 7900 €
0445118009 a6540700087 bosch injector mercedes a, b, c, cla,... 600 Lei
Sh01-13700 810358-5002 810358-0002 garrett biturbo mazda 3/6... 300 €
-
Jante nissan juke , qashqai , x-trail, jante aliaj nissan... 1700 Lei
Jante aliaj 17 zoll marca oxigin, gama vw, audi, seat, skoda,... 2900 Lei
Jante nissan juke, qashqai, x-trail, murano, leaf , originale,... 2499 Lei
-
Opel corsa s-d ba11 2009 2000 €
9x2q-9k546-db 9x2q-9k546-da 0445116013 bosch injector citroen... 500 Lei
A2133004320 a2133200004 a2133200104 compresor airmatic... 1000 Lei
-
Cardan audi a4 b8 allroad (8kh) 2.0 tdi quattro 163 cai cod:... 1299 Lei
Panou butoane start stop avarie mercedes eqs eqe amg cod... 1000 Lei
0445120007 0986435508 bosch injector daf /iveco eurocarg /new... 450 Lei
-
Citroen ds4 2.0bluehdi 2017 8820 €
166007885r 1660000q2d a6220700087 0445110546 bosch injector... 500 Lei
Fiat ducato 2.3jtd 2010 31500 €
-
0986437512 0445020195 0445020292 5801486599r bosch pompa... 3000 Lei
5801621241 826996-0002 826996-5002 5801674711 garrett... 5000 Lei
Ford fiesta mca trend 5 d 2017 5500 €
-
0445120054 504091504 2855491 0986435545 injector iveco... 130 €
Stop tripla lampa stanga renault megane 2 break 8200417349... 200 Lei
Pompa spalare parbriz era 465036 35 Lei
-
Bmw 120 seria 1 /1.6 diesel recent adus si inmatri ro.2025 an... 31500 Lei
0445116042 9687454380 1980el 0986435392 bosch injector citroen... 500 Lei
Capace roata diahatsu terios 2006+ din abs+pvc 850 Lei



Publicat în categoria: Alte sporturi cu motor
DATA PUBLICĂRII: 26 Martie 2012