BMW Team RLL se impune in cursa de 12 ore de la Sebring
BMW Team RLL a avut un start excelent in sezonul 2012 din American Le Mans Series. La cea de-a 60-a editie a cursei de 12 ore de la Sebring (SUA), modelul BMW M3 GT #56 a obtinut victoria la categoria GT dupa ce a parcurs 307 tururi pe "Sebring International Raceway" si dupa un final dramatic al intrecerii. Pe parcursul unui maraton palpitant, Dirk Muller (Germania), Joey Hand (SUA) si Jonathan Summerton (SUA) au fost cei care au ocupat cockpitul masinii.
Anul trecut, Muller si Hand (alaturi de Andy Priaulx) au trecut linia de sosire in calitate de invingatori ai etapei de deschidere a sezonului, tot cu un model BMW M3 GT. Cei doi urmau sa aiba o prestatie excelenta pe decursul intregului sezon 2011 si aveau sa adjudece toate titlurile - pentru piloti, constructori si echipe. BMW Team RLL, cu celebrul entertainer David Letterman ca proprietar, ajungea la al doilea an consecutiv de dominatie ALMS.
Cea de-a doua masina BMW M3 GT, # 155, a fost pilotata de Jorg Muller (Germania), Bill Auberlen (SUA) si Uwe Alzen (Germania). Cei trei au incheiat cursa, al carei platou de concurs a reunit masini inscrise in categoria GT din ALMS si la clasa GTE din Campionatul Mondial de Anduranta (WEC), pe locul al cincilea si au obtinut punctele aferente pozitiei a patra in ALMS, categoria GT.
Summerton a avut parte de un debut perfect in cursele destinate masinilor sport, reusind sa urce pe cea mai inalta treapta a podiumului. Datorita acestei victorii, numarul succeselor reusite pe Sebring ale unui BMW M3 la categoria GT a urcat la patru: 1997, 1998, 2011 si 2012. In clasamentul general, BMW a obtinut primul loc in 1975, cu BMW 3.0 CSL, precum si cu prototipul BMW V12 LMR in 1999. Aceasta victorie istorica, la cea de-a 60-a editie a cursei, reprezinta cadoul perfect pentru BMW M care, in 2012, aniverseaza 40 de ani de la infiintare.
Comparativ cu multi dintre concurenti, pilotii BMW au reusit sa se fereasca de orice problema in prima jumatate a cursei. Masinile BMW M3 GT le-au permis sa inregistreze timpi constanti pe turul de circuit, astfel ca s-au mentinut in grupul celor din frunte. Pe masura ce intrecerea a intrat in a doua jumatate, un duel captivant intre BMW Team RLL si cele doua Chevrolet Corvette au tinut fanii cu rasuflarea taiata, cele patru masini fiind separate de cateva secunde timp de mai mult ore. Cele 11 neutralizari ale cursei au pastrat compact plutonul categoriei GT pana in partea finala a competitiei. Pilotii BMW au reusit sa-si asigure cea de-a doua victorie consecutiva la Sebring abia in ultimele momente ale intrecerii. Atat Hand, cat si Jorg Muller au fost victime ale unor acrosaje in ultimele minute ale cursei. In timp ce Hand a reusit sa-si pastreze pozitia de lider in ciuda unei masini avariate serios, Jorg Muller a pierdut locul al treilea in clasamentul ALMS.
Etapa a doua din American Le Mans Series 2012 va avea loc la Long Beach (SUA), pe 14 aprilie.
Jens Marquardt (director BMW Motorsport):
"Este o victorie extrem de emotionanta pentru noi. Nu am avut parte de o cursa usoara, ci una in care ne-am confruntat cu cateva probleme. Totusi, echipa si-a respectat planul si a trecut cu bine peste momentele delicate. Cu totii au lucrat fantastic, pilotii au dat totul pana la finalul ultimului tur. In special disputa cu cele doua Corvette a oferit suspans maxim timp de mai multe ore. Aceste dispute sunt cele care fac ALMS atat de special. A fost o cursa deosebita, din prima pana la ultima ora. Echipa noastra poate fi mandra de aceasta victorie."
Bobby Rahal (Team Principal):
"Astazi, misiunea noastra a fost departe de a fi una usoara. A trebuit sa trecem peste cateva probleme si sa efectuam opririle la standuri in afara programului prestabilit. Din fericire, neutralizarile ne-au salvat de cateva ori. Trebuie sa acord mult credit celor de la Dunlop. Pe un set de pneuri am rulat mult mai mult decat am facut-o vreodata. Aceasta victorie este una deosebita. Pilotii nostri au format o combinatie excelenta si au meritat acest rezultat la inceputul campaniei 2012. Intreaga munca depusa de BMW Motorsport si de echipa noastra de-a lungul intersezonului a dat rezultate."
Dirk Muller (BMW M3 GT #56):
"Este incredibil! Este greu de crezut ca am reusit sa repetam victoria de anul trecut. Chiar daca ne-am confruntat cu cateva probleme mici de-a lungul cursei, ne-am pastrat calmul si am continuat in acelasi ritm. In special in cea de-a doua prezenta a mea in cockpit, masina a parut precum o racheta - si am reusit sa castig cateva locuri. Am adunat destule curse, dar rareori m-am simtit atat de confortabil in masina precum am facut-o astazi."
Joey Hand (BMW M3 GT #56):
"Dupa o ultima perioada foarte lunga pe care am petrecut-o in cockpit, tot ce pot spune este: inca o data, am dat maximum posibil. Acum ma simt foarte obosit, dar - evident - foarte fericit. Ma doare piciorul stang de la franat. Pneurile aveau din ce in ce mai putina aderenta, dar stiam ca le pot folosi pana la final. Nu am avut performanta suprema, dar constanta noastra si opririle excelente la standuri au reprezentat punctele noastre forte in 2011. La fel a fost si acum - asa ca avem toate motivele sa sarbatorim."
Jonathan Summerton (BMW M3 GT #56):
"Daca cineva mi-ar fi spus ca voi fi capabil sa sarbatoresc victoria alaturi de coechipieri dupa prima mea cursa cu BMW M3 GT, nu l-as fi crezut. BMW Team RLL stie totul despre acest loc. Echipa stie ce sa faca in orice situatie. Acelasi lucru este valabil pentru Joey si Dirk. Nu as fi putut cere coechipieri mai buni. M-au facut sa ma simt confortabil din primul moment si m-au sustinut continuu. Sa fiu alaturi de echipa pentru aceasta cursa este cel mai bun lucru care mi se putea intampla."
Jorg Muller (BMW M3 GT #155):
"Dupa 2001, aceasta a fost prima mea participare la cursa de 12 ore de la Sebring. Cursa a fost dificila, cu un pluton extrem de compact. Masina a fost foarte buna de-a lungul intregului week-end si am savurat la maximum intervalul lung petrecut pe timp de noapte. Pana aproape de finalul cursei, vizam o clasare pe podium, dar am fost lovit si am retrogradat in clasament. Sunt dezamagit, pentru ca puteam incheia mai bine."
Bill Auberlen (BMW M3 GT #155):
"Inainte de prima cursa a sezonului, niciodata nu stii exact unde te afli. Chiar si dupa primele ore ale cursei, acest lucru nu era clar. Apoi, situatia s-a transformat intr-o batalie in doi, intre masinile Corvette si noi. A fost foarte distractiv. Concurez aici de 25 de ani si fiecare participare la Sebring este ceva special."
Uwe Alzen (BMW M3 GT #155):
Anul trecut, Muller si Hand (alaturi de Andy Priaulx) au trecut linia de sosire in calitate de invingatori ai etapei de deschidere a sezonului, tot cu un model BMW M3 GT. Cei doi urmau sa aiba o prestatie excelenta pe decursul intregului sezon 2011 si aveau sa adjudece toate titlurile - pentru piloti, constructori si echipe. BMW Team RLL, cu celebrul entertainer David Letterman ca proprietar, ajungea la al doilea an consecutiv de dominatie ALMS.
Cea de-a doua masina BMW M3 GT, # 155, a fost pilotata de Jorg Muller (Germania), Bill Auberlen (SUA) si Uwe Alzen (Germania). Cei trei au incheiat cursa, al carei platou de concurs a reunit masini inscrise in categoria GT din ALMS si la clasa GTE din Campionatul Mondial de Anduranta (WEC), pe locul al cincilea si au obtinut punctele aferente pozitiei a patra in ALMS, categoria GT.
Summerton a avut parte de un debut perfect in cursele destinate masinilor sport, reusind sa urce pe cea mai inalta treapta a podiumului. Datorita acestei victorii, numarul succeselor reusite pe Sebring ale unui BMW M3 la categoria GT a urcat la patru: 1997, 1998, 2011 si 2012. In clasamentul general, BMW a obtinut primul loc in 1975, cu BMW 3.0 CSL, precum si cu prototipul BMW V12 LMR in 1999. Aceasta victorie istorica, la cea de-a 60-a editie a cursei, reprezinta cadoul perfect pentru BMW M care, in 2012, aniverseaza 40 de ani de la infiintare.
Comparativ cu multi dintre concurenti, pilotii BMW au reusit sa se fereasca de orice problema in prima jumatate a cursei. Masinile BMW M3 GT le-au permis sa inregistreze timpi constanti pe turul de circuit, astfel ca s-au mentinut in grupul celor din frunte. Pe masura ce intrecerea a intrat in a doua jumatate, un duel captivant intre BMW Team RLL si cele doua Chevrolet Corvette au tinut fanii cu rasuflarea taiata, cele patru masini fiind separate de cateva secunde timp de mai mult ore. Cele 11 neutralizari ale cursei au pastrat compact plutonul categoriei GT pana in partea finala a competitiei. Pilotii BMW au reusit sa-si asigure cea de-a doua victorie consecutiva la Sebring abia in ultimele momente ale intrecerii. Atat Hand, cat si Jorg Muller au fost victime ale unor acrosaje in ultimele minute ale cursei. In timp ce Hand a reusit sa-si pastreze pozitia de lider in ciuda unei masini avariate serios, Jorg Muller a pierdut locul al treilea in clasamentul ALMS.
Etapa a doua din American Le Mans Series 2012 va avea loc la Long Beach (SUA), pe 14 aprilie.
Jens Marquardt (director BMW Motorsport):
"Este o victorie extrem de emotionanta pentru noi. Nu am avut parte de o cursa usoara, ci una in care ne-am confruntat cu cateva probleme. Totusi, echipa si-a respectat planul si a trecut cu bine peste momentele delicate. Cu totii au lucrat fantastic, pilotii au dat totul pana la finalul ultimului tur. In special disputa cu cele doua Corvette a oferit suspans maxim timp de mai multe ore. Aceste dispute sunt cele care fac ALMS atat de special. A fost o cursa deosebita, din prima pana la ultima ora. Echipa noastra poate fi mandra de aceasta victorie."
Bobby Rahal (Team Principal):
"Astazi, misiunea noastra a fost departe de a fi una usoara. A trebuit sa trecem peste cateva probleme si sa efectuam opririle la standuri in afara programului prestabilit. Din fericire, neutralizarile ne-au salvat de cateva ori. Trebuie sa acord mult credit celor de la Dunlop. Pe un set de pneuri am rulat mult mai mult decat am facut-o vreodata. Aceasta victorie este una deosebita. Pilotii nostri au format o combinatie excelenta si au meritat acest rezultat la inceputul campaniei 2012. Intreaga munca depusa de BMW Motorsport si de echipa noastra de-a lungul intersezonului a dat rezultate."
Dirk Muller (BMW M3 GT #56):
"Este incredibil! Este greu de crezut ca am reusit sa repetam victoria de anul trecut. Chiar daca ne-am confruntat cu cateva probleme mici de-a lungul cursei, ne-am pastrat calmul si am continuat in acelasi ritm. In special in cea de-a doua prezenta a mea in cockpit, masina a parut precum o racheta - si am reusit sa castig cateva locuri. Am adunat destule curse, dar rareori m-am simtit atat de confortabil in masina precum am facut-o astazi."
Joey Hand (BMW M3 GT #56):
"Dupa o ultima perioada foarte lunga pe care am petrecut-o in cockpit, tot ce pot spune este: inca o data, am dat maximum posibil. Acum ma simt foarte obosit, dar - evident - foarte fericit. Ma doare piciorul stang de la franat. Pneurile aveau din ce in ce mai putina aderenta, dar stiam ca le pot folosi pana la final. Nu am avut performanta suprema, dar constanta noastra si opririle excelente la standuri au reprezentat punctele noastre forte in 2011. La fel a fost si acum - asa ca avem toate motivele sa sarbatorim."
Jonathan Summerton (BMW M3 GT #56):
"Daca cineva mi-ar fi spus ca voi fi capabil sa sarbatoresc victoria alaturi de coechipieri dupa prima mea cursa cu BMW M3 GT, nu l-as fi crezut. BMW Team RLL stie totul despre acest loc. Echipa stie ce sa faca in orice situatie. Acelasi lucru este valabil pentru Joey si Dirk. Nu as fi putut cere coechipieri mai buni. M-au facut sa ma simt confortabil din primul moment si m-au sustinut continuu. Sa fiu alaturi de echipa pentru aceasta cursa este cel mai bun lucru care mi se putea intampla."
Jorg Muller (BMW M3 GT #155):
"Dupa 2001, aceasta a fost prima mea participare la cursa de 12 ore de la Sebring. Cursa a fost dificila, cu un pluton extrem de compact. Masina a fost foarte buna de-a lungul intregului week-end si am savurat la maximum intervalul lung petrecut pe timp de noapte. Pana aproape de finalul cursei, vizam o clasare pe podium, dar am fost lovit si am retrogradat in clasament. Sunt dezamagit, pentru ca puteam incheia mai bine."
Bill Auberlen (BMW M3 GT #155):
"Inainte de prima cursa a sezonului, niciodata nu stii exact unde te afli. Chiar si dupa primele ore ale cursei, acest lucru nu era clar. Apoi, situatia s-a transformat intr-o batalie in doi, intre masinile Corvette si noi. A fost foarte distractiv. Concurez aici de 25 de ani si fiecare participare la Sebring este ceva special."
Uwe Alzen (BMW M3 GT #155):
"Aceasta a fost o cursa foarte dificila, iar circuitul este unul extrem de provocator. Totusi, acest lucru a fost valabil pentru toti pilotii. A fost dificil sa depasesti, iar traficul a fost intens, dar ritmul nostru a fost excelent. Am reusit sa ne descurcam foarte bine. Acest rezultat este o recompensa meritata pentru munca depusa de intreaga echipa de-a lungul ultimilor saptamani si luni. A fost placut sa concurez din nou aici, dupa toti acesti ani."
- Ford focus cabrio 2007 3500 Lei Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 €
- Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Bmw 118 n47 2008 4500 €
- Nissan leaf tekna special 2019 21150 € Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei Skoda octavia 2 vrs extra dotari laurin&klement 1.6 mpi gpl... 7500 €
- Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Grila aerisire mazda 6 gg ( 2002-2007 ) 50 Lei Kia carens euro 5b 2015 7950 €
- Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 € Skoda roomster diesel 2013 4350 €
- Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 € Bmw 520 diesel 2009 8200 €
- Th-10399 blocaj volanta motor ford diesel și benzina 35 Lei Rama grila radiator hyundai ioniq facelift (2019-2022) cod... 270 Lei Skoda octavia 1.6d 2014 6700 €
- Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 € Jante aliaj noi 5x108 pe 19 orig.volvo... 1500 € Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 €
- Motor mercedes viano an 2013 euro 5 13685 Lei Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Mercedes citan 2016,clima 2016 7500 €
- Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Fiat 500 x benzina+gpl 1.6 aspirat navigatie,pilot... 11750 € Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12600 €
- Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 €
- Vw touran diesel 2011 5790 € Mitsubishi asx euro 5 2012 7950 € Mercedes sprinter 163 cp euro 5, stare tehnica perfecta 2012 15800 €
PieseAuto.ro
Bara de protectie
StiriPeSurse.ro
A cincea boală a copilăriei: Boala obrajilor pălmuiți sau eritemul infecțios
PieseAuto.ro
Bara fata auto: in ce situatii cumparam una noua sau o reparam pe cea veche?
mai multe
Publicat în categoria: Alte sporturi cu motor
DATA PUBLICĂRII: 26 Martie 2012