BMW Team RLL se impune in cursa de 12 ore de la Sebring

Trimite unui prieten
BMW Team RLL a avut un start excelent in sezonul 2012 din American Le Mans Series. La cea de-a 60-a editie a cursei de 12 ore de la Sebring (SUA), modelul BMW M3 GT #56 a obtinut victoria la categoria GT dupa ce a parcurs 307 tururi pe "Sebring International Raceway" si dupa un final dramatic al intrecerii. Pe parcursul unui maraton palpitant, Dirk Muller (Germania), Joey Hand (SUA) si Jonathan Summerton (SUA) au fost cei care au ocupat cockpitul masinii.
Anul trecut, Muller si Hand (alaturi de Andy Priaulx) au trecut linia de sosire in calitate de invingatori ai etapei de deschidere a sezonului, tot cu un model BMW M3 GT. Cei doi urmau sa aiba o prestatie excelenta pe decursul intregului sezon 2011 si aveau sa adjudece toate titlurile - pentru piloti, constructori si echipe. BMW Team RLL, cu celebrul entertainer David Letterman ca proprietar, ajungea la al doilea an consecutiv de dominatie ALMS.
Cea de-a doua masina BMW M3 GT, # 155, a fost pilotata de Jorg Muller (Germania), Bill Auberlen (SUA) si Uwe Alzen (Germania). Cei trei au incheiat cursa, al carei platou de concurs a reunit masini inscrise in categoria GT din ALMS si la clasa GTE din Campionatul Mondial de Anduranta (WEC), pe locul al cincilea si au obtinut punctele aferente pozitiei a patra in ALMS, categoria GT.
Summerton a avut parte de un debut perfect in cursele destinate masinilor sport, reusind sa urce pe cea mai inalta treapta a podiumului. Datorita acestei victorii, numarul succeselor reusite pe Sebring ale unui BMW M3 la categoria GT a urcat la patru: 1997, 1998, 2011 si 2012. In clasamentul general, BMW a obtinut primul loc in 1975, cu BMW 3.0 CSL, precum si cu prototipul BMW V12 LMR in 1999. Aceasta victorie istorica, la cea de-a 60-a editie a cursei, reprezinta cadoul perfect pentru BMW M care, in 2012, aniverseaza 40 de ani de la infiintare.
Comparativ cu multi dintre concurenti, pilotii BMW au reusit sa se fereasca de orice problema in prima jumatate a cursei. Masinile BMW M3 GT le-au permis sa inregistreze timpi constanti pe turul de circuit, astfel ca s-au mentinut in grupul celor din frunte. Pe masura ce intrecerea a intrat in a doua jumatate, un duel captivant intre BMW Team RLL si cele doua Chevrolet Corvette au tinut fanii cu rasuflarea taiata, cele patru masini fiind separate de cateva secunde timp de mai mult ore. Cele 11 neutralizari ale cursei au pastrat compact plutonul categoriei GT pana in partea finala a competitiei. Pilotii BMW au reusit sa-si asigure cea de-a doua victorie consecutiva la Sebring abia in ultimele momente ale intrecerii. Atat Hand, cat si Jorg Muller au fost victime ale unor acrosaje in ultimele minute ale cursei. In timp ce Hand a reusit sa-si pastreze pozitia de lider in ciuda unei masini avariate serios, Jorg Muller a pierdut locul al treilea in clasamentul ALMS.
Etapa a doua din American Le Mans Series 2012 va avea loc la Long Beach (SUA), pe 14 aprilie.
Jens Marquardt (director BMW Motorsport):
"Este o victorie extrem de emotionanta pentru noi. Nu am avut parte de o cursa usoara, ci una in care ne-am confruntat cu cateva probleme. Totusi, echipa si-a respectat planul si a trecut cu bine peste momentele delicate. Cu totii au lucrat fantastic, pilotii au dat totul pana la finalul ultimului tur. In special disputa cu cele doua Corvette a oferit suspans maxim timp de mai multe ore. Aceste dispute sunt cele care fac ALMS atat de special. A fost o cursa deosebita, din prima pana la ultima ora. Echipa noastra poate fi mandra de aceasta victorie."
Bobby Rahal (Team Principal):
"Astazi, misiunea noastra a fost departe de a fi una usoara. A trebuit sa trecem peste cateva probleme si sa efectuam opririle la standuri in afara programului prestabilit. Din fericire, neutralizarile ne-au salvat de cateva ori. Trebuie sa acord mult credit celor de la Dunlop. Pe un set de pneuri am rulat mult mai mult decat am facut-o vreodata. Aceasta victorie este una deosebita. Pilotii nostri au format o combinatie excelenta si au meritat acest rezultat la inceputul campaniei 2012. Intreaga munca depusa de BMW Motorsport si de echipa noastra de-a lungul intersezonului a dat rezultate."
Dirk Muller (BMW M3 GT #56):
"Este incredibil! Este greu de crezut ca am reusit sa repetam victoria de anul trecut. Chiar daca ne-am confruntat cu cateva probleme mici de-a lungul cursei, ne-am pastrat calmul si am continuat in acelasi ritm. In special in cea de-a doua prezenta a mea in cockpit, masina a parut precum o racheta - si am reusit sa castig cateva locuri. Am adunat destule curse, dar rareori m-am simtit atat de confortabil in masina precum am facut-o astazi."
Joey Hand (BMW M3 GT #56):
"Dupa o ultima perioada foarte lunga pe care am petrecut-o in cockpit, tot ce pot spune este: inca o data, am dat maximum posibil. Acum ma simt foarte obosit, dar - evident - foarte fericit. Ma doare piciorul stang de la franat. Pneurile aveau din ce in ce mai putina aderenta, dar stiam ca le pot folosi pana la final. Nu am avut performanta suprema, dar constanta noastra si opririle excelente la standuri au reprezentat punctele noastre forte in 2011. La fel a fost si acum - asa ca avem toate motivele sa sarbatorim."
Jonathan Summerton (BMW M3 GT #56):
"Daca cineva mi-ar fi spus ca voi fi capabil sa sarbatoresc victoria alaturi de coechipieri dupa prima mea cursa cu BMW M3 GT, nu l-as fi crezut. BMW Team RLL stie totul despre acest loc. Echipa stie ce sa faca in orice situatie. Acelasi lucru este valabil pentru Joey si Dirk. Nu as fi putut cere coechipieri mai buni. M-au facut sa ma simt confortabil din primul moment si m-au sustinut continuu. Sa fiu alaturi de echipa pentru aceasta cursa este cel mai bun lucru care mi se putea intampla."
Jorg Muller (BMW M3 GT #155):
"Dupa 2001, aceasta a fost prima mea participare la cursa de 12 ore de la Sebring. Cursa a fost dificila, cu un pluton extrem de compact. Masina a fost foarte buna de-a lungul intregului week-end si am savurat la maximum intervalul lung petrecut pe timp de noapte. Pana aproape de finalul cursei, vizam o clasare pe podium, dar am fost lovit si am retrogradat in clasament. Sunt dezamagit, pentru ca puteam incheia mai bine."
Bill Auberlen (BMW M3 GT #155):
"Inainte de prima cursa a sezonului, niciodata nu stii exact unde te afli. Chiar si dupa primele ore ale cursei, acest lucru nu era clar. Apoi, situatia s-a transformat intr-o batalie in doi, intre masinile Corvette si noi. A fost foarte distractiv. Concurez aici de 25 de ani si fiecare participare la Sebring este ceva special."
Uwe Alzen (BMW M3 GT #155):
Anul trecut, Muller si Hand (alaturi de Andy Priaulx) au trecut linia de sosire in calitate de invingatori ai etapei de deschidere a sezonului, tot cu un model BMW M3 GT. Cei doi urmau sa aiba o prestatie excelenta pe decursul intregului sezon 2011 si aveau sa adjudece toate titlurile - pentru piloti, constructori si echipe. BMW Team RLL, cu celebrul entertainer David Letterman ca proprietar, ajungea la al doilea an consecutiv de dominatie ALMS.
Cea de-a doua masina BMW M3 GT, # 155, a fost pilotata de Jorg Muller (Germania), Bill Auberlen (SUA) si Uwe Alzen (Germania). Cei trei au incheiat cursa, al carei platou de concurs a reunit masini inscrise in categoria GT din ALMS si la clasa GTE din Campionatul Mondial de Anduranta (WEC), pe locul al cincilea si au obtinut punctele aferente pozitiei a patra in ALMS, categoria GT.
Summerton a avut parte de un debut perfect in cursele destinate masinilor sport, reusind sa urce pe cea mai inalta treapta a podiumului. Datorita acestei victorii, numarul succeselor reusite pe Sebring ale unui BMW M3 la categoria GT a urcat la patru: 1997, 1998, 2011 si 2012. In clasamentul general, BMW a obtinut primul loc in 1975, cu BMW 3.0 CSL, precum si cu prototipul BMW V12 LMR in 1999. Aceasta victorie istorica, la cea de-a 60-a editie a cursei, reprezinta cadoul perfect pentru BMW M care, in 2012, aniverseaza 40 de ani de la infiintare.
Comparativ cu multi dintre concurenti, pilotii BMW au reusit sa se fereasca de orice problema in prima jumatate a cursei. Masinile BMW M3 GT le-au permis sa inregistreze timpi constanti pe turul de circuit, astfel ca s-au mentinut in grupul celor din frunte. Pe masura ce intrecerea a intrat in a doua jumatate, un duel captivant intre BMW Team RLL si cele doua Chevrolet Corvette au tinut fanii cu rasuflarea taiata, cele patru masini fiind separate de cateva secunde timp de mai mult ore. Cele 11 neutralizari ale cursei au pastrat compact plutonul categoriei GT pana in partea finala a competitiei. Pilotii BMW au reusit sa-si asigure cea de-a doua victorie consecutiva la Sebring abia in ultimele momente ale intrecerii. Atat Hand, cat si Jorg Muller au fost victime ale unor acrosaje in ultimele minute ale cursei. In timp ce Hand a reusit sa-si pastreze pozitia de lider in ciuda unei masini avariate serios, Jorg Muller a pierdut locul al treilea in clasamentul ALMS.
Etapa a doua din American Le Mans Series 2012 va avea loc la Long Beach (SUA), pe 14 aprilie.
Jens Marquardt (director BMW Motorsport):
"Este o victorie extrem de emotionanta pentru noi. Nu am avut parte de o cursa usoara, ci una in care ne-am confruntat cu cateva probleme. Totusi, echipa si-a respectat planul si a trecut cu bine peste momentele delicate. Cu totii au lucrat fantastic, pilotii au dat totul pana la finalul ultimului tur. In special disputa cu cele doua Corvette a oferit suspans maxim timp de mai multe ore. Aceste dispute sunt cele care fac ALMS atat de special. A fost o cursa deosebita, din prima pana la ultima ora. Echipa noastra poate fi mandra de aceasta victorie."
Bobby Rahal (Team Principal):
"Astazi, misiunea noastra a fost departe de a fi una usoara. A trebuit sa trecem peste cateva probleme si sa efectuam opririle la standuri in afara programului prestabilit. Din fericire, neutralizarile ne-au salvat de cateva ori. Trebuie sa acord mult credit celor de la Dunlop. Pe un set de pneuri am rulat mult mai mult decat am facut-o vreodata. Aceasta victorie este una deosebita. Pilotii nostri au format o combinatie excelenta si au meritat acest rezultat la inceputul campaniei 2012. Intreaga munca depusa de BMW Motorsport si de echipa noastra de-a lungul intersezonului a dat rezultate."
Dirk Muller (BMW M3 GT #56):
"Este incredibil! Este greu de crezut ca am reusit sa repetam victoria de anul trecut. Chiar daca ne-am confruntat cu cateva probleme mici de-a lungul cursei, ne-am pastrat calmul si am continuat in acelasi ritm. In special in cea de-a doua prezenta a mea in cockpit, masina a parut precum o racheta - si am reusit sa castig cateva locuri. Am adunat destule curse, dar rareori m-am simtit atat de confortabil in masina precum am facut-o astazi."
Joey Hand (BMW M3 GT #56):
"Dupa o ultima perioada foarte lunga pe care am petrecut-o in cockpit, tot ce pot spune este: inca o data, am dat maximum posibil. Acum ma simt foarte obosit, dar - evident - foarte fericit. Ma doare piciorul stang de la franat. Pneurile aveau din ce in ce mai putina aderenta, dar stiam ca le pot folosi pana la final. Nu am avut performanta suprema, dar constanta noastra si opririle excelente la standuri au reprezentat punctele noastre forte in 2011. La fel a fost si acum - asa ca avem toate motivele sa sarbatorim."
Jonathan Summerton (BMW M3 GT #56):
"Daca cineva mi-ar fi spus ca voi fi capabil sa sarbatoresc victoria alaturi de coechipieri dupa prima mea cursa cu BMW M3 GT, nu l-as fi crezut. BMW Team RLL stie totul despre acest loc. Echipa stie ce sa faca in orice situatie. Acelasi lucru este valabil pentru Joey si Dirk. Nu as fi putut cere coechipieri mai buni. M-au facut sa ma simt confortabil din primul moment si m-au sustinut continuu. Sa fiu alaturi de echipa pentru aceasta cursa este cel mai bun lucru care mi se putea intampla."
Jorg Muller (BMW M3 GT #155):
"Dupa 2001, aceasta a fost prima mea participare la cursa de 12 ore de la Sebring. Cursa a fost dificila, cu un pluton extrem de compact. Masina a fost foarte buna de-a lungul intregului week-end si am savurat la maximum intervalul lung petrecut pe timp de noapte. Pana aproape de finalul cursei, vizam o clasare pe podium, dar am fost lovit si am retrogradat in clasament. Sunt dezamagit, pentru ca puteam incheia mai bine."
Bill Auberlen (BMW M3 GT #155):
"Inainte de prima cursa a sezonului, niciodata nu stii exact unde te afli. Chiar si dupa primele ore ale cursei, acest lucru nu era clar. Apoi, situatia s-a transformat intr-o batalie in doi, intre masinile Corvette si noi. A fost foarte distractiv. Concurez aici de 25 de ani si fiecare participare la Sebring este ceva special."
Uwe Alzen (BMW M3 GT #155):
"Aceasta a fost o cursa foarte dificila, iar circuitul este unul extrem de provocator. Totusi, acest lucru a fost valabil pentru toti pilotii. A fost dificil sa depasesti, iar traficul a fost intens, dar ritmul nostru a fost excelent. Am reusit sa ne descurcam foarte bine. Acest rezultat este o recompensa meritata pentru munca depusa de intreaga echipa de-a lungul ultimilor saptamani si luni. A fost placut sa concurez din nou aici, dupa toti acesti ani."
Trimite unui prieten
Urmărește știrile 4tuning.ro și pe Google News
Adaugă comentariu
-
Grila / consola centrala bord hyundai coupe gk fab. 2001 -... 100 Lei
Senzor detonatie dacia logan [2004 - 2008] sedan 1.6 mt (87 hp) 59 Lei
Bujie incandescenta ford / peugeot / citroen 21864 ( lichidare... 40 Lei
-
Unitate de comanda,lampa cu descarcare pe gaz seat leon (1p1)... 831 Lei
Suport motor renault laguna 2 [2001 - 2005] grandtour wagon... 70 Lei
Broasca capota motor bmw seria 5 e60/e61 [2003 - 2007] touring... 174 Lei
-
A2133004320 a2133200004 a2133200104 compresor airmatic... 1000 Lei
Modul stabilizator tensiune audi a6/s6 iv saloon (4g2, c7,... 180 Lei
5801621241 826996-0002 826996-5002 5801674711 garrett... 5000 Lei
-
0445020160 0445020292 0445020195 0986437512 bosch pompa inalta... 3000 Lei
Arbore cotit / vibrochen 038l vw touran i 1.9 tdi 90 cai motor... 1100 Lei
Suport motor stanga audi a6 2.7 tdi - (2004 2009) 65 Lei
-
A2513200704 a2513201204 a2513200904 amk compresor airmatic... 1250 Lei
Teava intercooler audi a6 allroad 3.0 tdi - (2006 2011) 80 Lei
Covorase auto volvo v90 2016-prezent frogum 3d 399 Lei
-
Deflector difuzor captare aer vw golf plus 1.4 bud cgga 2008 -... 99.99 Lei
95521533 55578075 dcri301030 denso injector opel astra j k... 600 Lei
Modul confort audi a4 (8k2, b8) [fabr 2008-2015] 8t0959793q 90 Lei
-
Motor ford focus 2 1.6 benzina 2006 peugeot 307 407 3500 Lei
0986437512 0445020195 0445020292 5801486599r bosch pompa... 3000 Lei
Set placute frana fata trw opel movano b 2010→ gdb1910 276 Lei
-
Chiuloasa completa originala yamaha mbk minarelli 125 150... 600 Lei
Turbina ford fiesta 1.0 benzina 2021, cm5g6k682he 968 Lei
Suport bara stabilizatoare dreapta 4f0199352e audi a6 4f/c6... 110 Lei
-
Set 2 boxe / difuzoare chrysler pt cruiser fab. 2000 - 2010... 100 Lei
Dezmembrez skoda superb 2 (3t) 2008 - 2015 1.4 tsi caxc( cp:...
166000121r 8201453073 16600-00q2n 0445110652 bosch injector... 500 Lei
-
Amortizor soc spate dreapta bmw seria 5 e39 [1995 - 2000]... 82 Lei
Compresor clima opel meriva b 2010-2014 1.7 cdti 13250606 zj2 700 Lei
H8201636333 0445110800 166007427r 0445876882 injector... 500 Lei
-
Buson umplere ulei skoda fabia 5j [2007 - 2010] hatchback 1.2... 46 Lei
Motoras macara vw passat b6 2005-2010 fata stanga 1k0959793g,... 100 Lei
Ecu vw golf 6 1.6 tdi cayb 90 cai 03l906023ml 5wp42691aa 900 Lei
-
9820403480 jx6q-9f593-aa 0445110749 bosch injector citroen... 600 Lei
Interior complet mercedes-benz c-class w204/s204 [2007 - 2012]... 1000 Lei
Capota hyundai ix35 lm 2010 800 Lei



Publicat în categoria: Alte sporturi cu motor
DATA PUBLICĂRII: 26 Martie 2012