Dacia Lodgy Glace - Asa arata viitorul model Dacia in versiunea de curse!
Lodgy "GLACE" a fost conceput special pentru aceasta cursa atipica, una din cele mai dificile din sportul auto. Regulamentul tehnic al Trofeului Andros este foarte strict. El impune constrangeri asupra tuturor elementelor vehiculului (dimensiunile sasiului, cutie de viteze, anvelope), inclusiv asupra materialelor folosite. Totul este facut pentru a limita solutiile tehnologice costisitoare. Trofeul Andros este o competitie in care prevaleaza cautarea unor solutii simple si ingenioase, ceea ce corespunde perfect cu filozofia marcii Dacia. In plus, este vorba de o competitie care pune in valoare in egala masura fiabilitatea vehiculelor si eficienta pilotilor.
Lodgy "GLACE" beneficiaza atat de solutiile tehnice puse deja la incercare de predecesorul sau, Dacia Duster" ICE", cat si de elemente specifice pentru acest nou vehicul. Din punct de vedere tehnic, la Trofeul Andros totul depinde de micile detalii care pot avea o mare importanta. Experienta dobandita cu ocazia sezoanelor precedente a dus la adoptarea unor noi solutii pentru a imbunatati:
- suspensiile: au fost efectuate reglaje noi, dupa realizarea unor teste speciale in care au fost reproduse conditiile de pista de anul trecut,
- performanta motorului: in sezonul trecut, eforturile echipei tehnice au fost concentrate in directia obtinerii unor performante cat mai ridicate la turatii joase. Pentru editia din acest an a fost marita si puterea motorului.
Aproape 360 000 de vehicule Dacia vandute in Franta din 2005
- Lansata in Franta in 2005, marca Dacia a devenit in numai 6 ani un actor important pe piata auto din aceasta tara.- In acest interval au fost vandute aproape 360 000 de vehicule Dacia.
- La sfarsitul lunii octombrie 2011, Dacia se situa pe locul al optulea in topul marcilor prezente pe piata franceza, cu o cota de piata de 3,4 % (VP + VU). In clasamentul vanzarilor catre persoane fizice, Dacia ocupa locul al cincilea.
O ECHIPA DE SOC
Cu circuitul sau de gheata, a carui stare variaza rapid, in functie de conditiile meteo, Trofeul Andros reprezinta o provocare pentru orice pilot. Precizie la volan, stapanire de sine, rigoare si ingeniozitate sunt calitati indispensabile de care trebuie sa dea dovada orice pilot angajat in aceasta competitie. In plus, in Trofeul Andros consecventa este la fel de importanta ca performanta.Dupa experienta celor doua titluri de vice-campion in sezoanele 2010 si 2011, Alain Prost si Dacia au dorit, in mod firesc, sa-si innoiasca angajamentul reciproc in noul sezon * si sa se lanseze intr-o noua aventura, de aceasta data cu doua vehicule Dacia. Cel de-al doilea vehicul aliniat la startul competitiei va fi pilotat de fiul sau, Nicolas Prost si de Evens Stievenart, care, alaturi de Alain Prost, a castigat finala sezonului 2010 -2011 pe Stade de France. Doi tineri piloti talentati au astfel ocazia de a face parte dintr-o echipa puternica.
Daca obiectivul fiecarui pilot este acela de a lupta individual pentru victorie, obiectivul colectiv este de a plasa Dacia pe prima treapta a podiumului in clasamentul pe echipe. Aceasta dubla provocare va face competitia din acest sezon si mai pasionanta.
<< Nicolas si Evens sunt amandoi obisnuiti si pasionati ai Trofeului Andros. Asteptam cu nerabdare inceputul sezonului. Ideea de a participa la Trofeul Andros atat ca piloti concurenti cat si ca parteneri ai aceleiasi echipe este, atat pentru ei, cat si pentru mine, o adevarata provocare sportiva. >>
Alain Prost
<< Astept cu nerabdare sa fiu la volanul Lodgy Glace. Dupa cele doua victorii ale mele in Trofeul Andros Electric in 2010 si 2011, sunt nerabdator sa fiu din nou pe circuit. Mi se pare fantastic sa ma pot intrece cu tatal meu! >>
Nicolas Prost
<< Trofeul Andros este pentru mine o disciplina unica si o adevarata pasiune. Extrem de solicitant din punct de vedere al tehnicii de pilotaj si al pregatirii masinii, Andros este o competitie in care pilotul trebuie sa se puna permanent la incercare pe sine insusi. Pentru mine, faptul de fi in competitie cu Alain si Nicolas Prost in sanul aceleiasi echipe Dacia, reprezinta in acelasi timp o provocare si un motiv de reala bucurie>>
Evens Stievenart
Caracteristici Tehnice Dacia Lodgy:
SASIU
Tip: tubular din otel
Suspensii : triunghiulare duble suprapuse, resort-amortizor Ohlins reglabil
MOTOR
Tip : VQ 30 de provenienta Renault Nissan, V6 24 supape
Amplasare : central spate
Cilindree (cm3) : 2 987
Alezaj x cursa (mm) : 93 x 73.3
Putere maxima kW CEE (CP) : 257 (355)
Regim putere maxima (rot/min) : 7 500
Cuplu maxim Nm CEE : 360
Regim cuplu maxim (rot/min) : 5 500
TRANSMISIE
Tip : patru roti motrice si directoare
Cutie de viteze: secventiala SADEV 6 trepte
Diferential: fata si spate cu alunecare limitata
FRANE
Fata : discuri din otel O 300 mm
Spate : discuri din otel O 265 mm
Etriere : Beringer cu 4 pistoane
ROTI
Jante : 5.5'' x 16'' din magneziu
Anvelope : Continental Ice Racing Contact 3
DIMENSIUNI / MASE
Lungime : 4 001 mm
Latime : 1 900 mm
Ecartament Fata/Spate: 1 690 mm
Ampatament: 2 500 mm
Masa : 950 Kg
Capacitate rezervor de carburant : 25 litri
DIRECTIE
Tip: 4 roti directoare
Asistenta hidraulica
Directie spate reglabila
PARTENERI & SPONSORI
Eurodatacar
Renault Sport Technologies
Sodemo
Tork Engineering
- Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 € Fiat 500 x benzina+gpl 1.6 aspirat navigatie,pilot... 11750 €
- Mercedes sprinter 163 cp euro 5, stare tehnica perfecta 2012 15800 € Skoda octavia 2 vrs extra dotari laurin&klement 1.6 mpi gpl... 7500 € Mitsubishi asx euro 5 2012 7950 €
- Bmw 118 n47 2008 4500 € Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Bmw x5 3.0d 2011 12900 €
- Set 4 anvelope de vara noi 235/40r19 96w bridgestone potenza s001 2200 Lei Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12600 €
- Rama grila radiator hyundai ioniq facelift (2019-2022) cod... 270 Lei Mercedes citan 2016,clima 2016 7500 € Motor mercedes viano an 2013 euro 5 13685 Lei
- Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 €
- Vw touran diesel 2011 5790 € Skoda octavia 1.6d 2014 6700 € Grila aerisire mazda 6 gg ( 2002-2007 ) 50 Lei
- Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 € Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 €
- Skoda roomster diesel 2013 4350 € Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 € Ford focus cabrio 2007 3500 Lei
- Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 €
- Th-10399 blocaj volanta motor ford diesel și benzina 35 Lei Nissan leaf tekna special 2019 21150 € Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 €
- Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Bmw 520 diesel 2009 8200 € Kia carens euro 5b 2015 7950 €