Goodyear la cursa de camioane de la Nurburgring
Sambata, prima cursa a fost castigata de Adam Lacko din echipa MKR Technology la volanul unui Renault, iar a doua cursa a fost castigata de Antonio Albacete din echipa Equipo Cepsa la volanul unui camion MAN. Duminica, Jochen Hahn din echipa Castrol Team Hahn Racing a castigat prima cursa, iar Markus Ostreich, membru al echipei MKR Technology, a castigat cea de-a doua cursa cu un camion Renault. Urmatoarea etapa va avea loc la Smolensk in perioada 28-29 iulie a.c.
Doua din locurile in care se desfasoara Campionatul European pentru Curse de Camion din 2012 sunt cele doua circuite de Formula 1 din Turcia si Nurburgring. Este interesant de comparat cele doua forme de motorsport: cursele de camioane si cursele de Formula 1. Pe de o parte camioanele masive care au prins viata pe o linie de productie in serie si au fost proiectate pentru transport de marfuri si pe de alta parte varfurile excelentei ingineresti, proiectate pentru singurul scop de a testa masini pe pista.
Deci, care ar putea fi comparatiile tehnice? In ambele cazuri, greutatea este limitata: un camion de curse trebuie sa aiba minim 5500 de kilograme, iar o masina de F1 trebuie sa aiba minim 640. Un camion de curse obisnuit are un motor turbodiesel de 12 litri ce produce peste 736 kW (1000 CP), in timp ce o masina de F1 are un motor aspirat ce functioneaza cu un amestec de benzina si kerosen, de 2,4-liter, cu KERS, care dezvolta 650 kW (870 CP): astfel, camionul are o putere in raport cu greutatea de 134 kW/tona, iar masina de F1 970 kW/tona.
In timp ce aceste cifre par sa faca o foarte mare diferenta intre cele doua, puterea pe care o dezvolta camionul ii permite acestuia sa accelereze de la 0 la 160 km/h mai repede decat un Porsche 911, asfel ca aceste vehicule nu sunt cu nimic mai incete decat o masina sport. Din ratiuni de siguranta, camioanele de cursa sunt limitate la o viteza maxima de 160 km/h, spre deosebire de o masina de F1 care nu este restrictionata din acest punct de vedere. La cursa German Grand Prix din 2011, masinile de F1 au ajuns la aproape 300 km/h. Ambele vehicule au transmisie pe puntea spate si frane cu disc pe toate rotile, desi camioanele de curse au sistem de racire a franelor cu apa pentru a-si asigura capacitate maxima de franare in timpul curselor.
Anvelopele joaca un rol crucial in ambele tipuri de curse si chiar se poate spune, ca in cazul curselor de camion, anvelopele au o sarcina mult mai grea decat cele de la F1. Pentru cursele de camion, anvelopele Goodyear Truck Racing au fost special dezvoltate pentru asa ceva. Faptul ca armaturile in care anvelopele sunt construite anvelopele Truck Racing sunt construite in mod similar anvelopelor Goodyear de camion obisnuite, arata chiar cat de robuste sunt aceste anvelope Goodyear de camion. Un compus special al benzii de rulare folosit pe anvelopa Truck Racing ofera o aderenta excelent, atat pe carosabil umed, cat si pe uscat, pe cand in cazul curselor de F1, o anumita gama de anvelope este folosita pentru uscat si o alta pentru ploaie.
Un factor comun in ambele tipuri de curse este spectacolul si entuziasmul tuturor celor prezenti, dar trebuie spus ca energia si adrenalina nu vor fi nicaieri la fel de mari ca in cazul unei curse de camioane.
Goodyear Dunlop Tires Germany GmbH este parte a producatorului mondial de anvelope Goodyear. A luat fiinta in 1999 ca parte a unui concern realizat intre Goodyear si Sumitomo. Compania are in prezent 7400 de angajati in 7 locatii din Germania si 6 fabrici operationale si centre de dezvoltare (Philippsburg, Hanau, Wittlich, Fulda, Riesa si Furstenwalde). In plus, activitatile de logistica ale grupului Goodyear Dunlop (pentru marcile Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava si Debica), iar activitatile pentru echipare originala in Europa sunt localizate tot in Germania.
Reteaua germana Goodyear Dunlop TruckForce dedicata managementului flotelor cuprinde peste 300 de parteneri de pe tot cuprinsul tarii.- Bmw 520 diesel 2009 8200 € Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Audi a3 2.0, euro5 2010 5100 €
- Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 € Alfa-romeo 159 1.9 jtdm 2007 2750 € Oglinda stanga ford focus c-max (2003-2007) 38 Lei
- Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Skoda octavia 1.6d 2014 6700 € Bmw 520 2.0d f10 clima navi piele pilot senz park 2011 9200 €
- Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 € Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 € Bmw x5 3.0d 2011 12900 €
- Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Dacia duster 1500 2017 400 Lei Bmw 118 n47 2008 4500 €
- Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei Renault megane 16v 2006 2000 € Set doua conducte furtunuri caseta directie servo mazda 3... 300 Lei
- Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Far stanga bmw 5 touring e39 1997-2004 200 Lei Opel corsa 1.2i 2003 599 €
- Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12990 € Toyota rav-4 2.0 diesel 4x4 2015 15999 €
- Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 €
- Ford focus 1.5 120 cai 2018 6300 € Dacia lodgy 7 locuri 1,5 dci 2014 4500 € Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 €
- Eleron spoiler tuning sport ford mondeo 5 mk5 st line zetec... 520 Lei Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 €
- Nissan qashqai+2 +2 full bi-xenon piele camera an fab. 2012 37500 Lei Renault fluence 1.6benzina euro 5 a/c electrice km reali 2011 4700 € Opel meriva 1.3 cdti eco flex 2012 4000 €