Pregatiri pentru productia de serie a sistemelor de propulsie cu hidrogen de noua generatie

"Lansarea primului model de serie cu pile de combustie de la BMW in 2028 va adauga un alt sistem de propulsie de inalta performanta si foarte eficient, cu zero emisii, in portofoliul nostru de produse deschis tehnologic", declara Joachim Post, membru al Consiliului de Administratie al BMW AG, responsabil pentru Dezvoltare. "Alegerea Steyr ca locatie de productie demonstreaza clar angajamentul nostru fata de o amprenta europeana a inovatiei. Centrele de competenta BMW din Munchen si Steyr au un rol-cheie de jucat in dezvoltarea sistemelor cu pile de combustie de pionierat."
Sistemul cu pile de combustie BMW de a treia generatie: mai compact, mai puternic, mai eficient
Prima generatie a sistemului de propulsie cu pile de combustie a fost furnizata in intregime de Toyota Motor Corporation (Toyota) si a fost montata la BMW 535iA Gran Turismo in 2014. A doua generatie si-a facut debutul in flota-pilot actuala BMW iX5 Hydrogen. De data aceasta, BMW a dezvoltat sistemul complet de pile de combustie, in timp ce pilele de combustie individuale au fost furnizate de Toyota.
Pentru noua generatie, BMW Group si Toyota Motor Corporation dezvolta impreuna sistemul de propulsie pentru automobile, tehnologia de baza a pilelor de combustie, creand sinergii pentru aplicatiile atat in vehicule comerciale, cat si in automobile. Aceasta colaborare stransa permite ambelor companii sa valorifice sinergiile in dezvoltare si achizitii, creand in acelasi timp modele specifice fiecarei marci.
A treia generatie a tehnologiei pilelor de combustie aduce cateva imbunatatiri majore:
Design compact: spatiul ocupat de sistemul cu pile de combustie a fost redus cu aproximativ 25%. O crestere considerabila a densitatii de putere a permis o constructie mult mai compacta in comparatie cu generatia precedenta.
Grad ridicat de integrare: a treia generatie poate fi integrata perfect in arhitecturile viitoare ale automobilelor. Acest lucru deschide calea pentru o abordare deschisa din punct de vedere tehnologic, care va face posibil ca in viitor sa se ofere clientilor o varietate de variante de sisteme de propulsie.
Componente optimizate si eficienta sporita: sistemul este conceput sa fie substantial mai eficient decat predecesorul sau. Acest lucru se realizeaza prin modernizarea componentelor individuale care se bazeaza pe tehnologia de propulsie dezvoltata in comun cu Toyota si prin strategii de operare imbunatatite. Aceste progrese au ca rezultat o autonomie si o putere crescute, combinate cu un consum de energie mai mic, ceea ce reprezinta o imbunatatire semnificativa fata de a doua generatie.
Competenta tehnologica la BMW Group in Munchen
BMW Group realizeaza prototipuri ale sistemelor cu pile de combustie foarte eficiente la centrul de competenta pentru hidrogen pe care compania il are in Munchen. In pila de combustie are loc o reactie electrochimica, care implica reactia hidrogenului din rezervoare cu oxigenul din aer. Aceasta produce electricitate care alimenteaza motorul electric si, prin urmare, alimenteaza automobilul cu energie.
Sistemul cu pile de combustie cuprinde nu numai pilele de combustie, ci si toate componentele si sistemele necesare pentru functionarea lor eficienta. Acestea includ sistemul de racire si subsistemele de hidrogen si aer. Structura compacta asigura ca intregul sistem de propulsie ofera nivelurile de performanta si siguranta pentru care BMW este renumit.
Productia de prototipuri se concentreaza in prezent pe dezvoltarea si validarea proceselor de asamblare si testare, acordandu-se o atentie deosebita industrializarii, asigurarii calitatii si scalabilitatii pe termen lung. In paralel, prototipurile sunt utilizate pentru a dezvolta strategia de operare si pentru validare atat la nivel de sistem, cat si la nivel de automobil. Acesti pasi sunt cruciali in pregatirea tehnologiei pilelor de combustie pentru productia de serie.
Productia de serie la uzina BMW Group din Steyr
Productia sistemelor de pile de combustie urmeaza sa inceapa in 2028 la uzina BMW Group din Steyr, care poate beneficia de decenii de competenta in dezvoltare si productie, acoperind toate tipurile de sisteme de propulsie din gama de modele BMW Group. In prezent, se construiesc noi platforme de testare si facilitati de productie, iar cladirile sunt modificate pentru a incorpora noua tehnologie de propulsie si pentru a o rafina constant.
"Suntem mandri sa producem in viitor o alta tehnologie de propulsie inovatoare la uzina din Steyr, alaturi de cea mai recenta generatie de motoare electrice si motoare termice", spune Klaus von Moltke, vicepresedinte executiv BMW AG pentru productia de motoare si director al uzinei BMW Group din Steyr. "Acest lucru, impreuna cu competenta in dezvoltare pe care o avem disponibila la fata locului, face din uzina noastra un exemplu excelent al abordarii deschise catre tehnologie a BMW Group."
Fabricarea componentelor la uzina BMW Group din Landshut
Uzina BMW Group din Landshut este responsabila pentru fabricarea componentelor-cheie pentru automobilele cu pile de combustie. Constructia de noi echipamente si hardware pentru productia de serie a BMW Energy Master specific hidrogenului va incepe acolo spre finalul lunii mai 2026. BMW Energy Master controleaza alimentarea cu energie a automobilului pe un interval de 400-800 V. De asemenea, actioneaza ca interfata pentru datele de la bateria de inalta tensiune. Aceasta unitate de control este completata de diverse componente necesare in mod specific pentru aplicatia cu pile de combustie.
Productia primelor prototipuri ale Energy Master specific pentru sistemele cu hidrogen va incepe la mijlocul anului 2026, la doar cativa kilometri distanta, la uzina BMW Group din Dingolfing, unde au fost fabricate si prototipurile BMW Energy Master pentru modelele Neue Klasse.
Ca si in cazul flotei-pilot BMW iX5 Hydrogen, uzina din Landshut va fabrica din nou carcasa si placa de presiune pentru urmatoarea generatie de modele.
-
Bmw 118 118i ~ benzina euro 5 ~ a/c senz park scaune incalzite... 3500 €
Jeep grand cherokee diesel euro 5 ~ 4x4 automata ~ 159000km 2013 11900 €
Dezmembrez peugeot boxer 3 maxi frigorific 2.0 hdi ahn euro 6
-
Seat leon benzina euro 5 clima geamuri+oglinzi electrice 2011 3200 €
Mercedes a 160 benzina 2010 2960 €
Dezmembrez ford focus 4 facelift sedan 1.5 ecoblue y9da 115...
-
Casca cu microfon motorola hkln4605a pentru gama xt pni-hkln4605a 175 Lei
Mercedes 180 benzina 2010 2950 €
Skoda roomster benzina 2010 3160 €
-
Suzuki gsxr 600 ! stare foarte buna 1599 €
Kit injectie bmw 640 cod motor n47d30b
Chevrolet aveo diesel euro 5 trapa senz park scaune incalzite... 3200 €
-
Skoda fabia benzina 2010 3100 €
Vw golf benzina 2010 2950 €
Cauciucuri iarna continental van contact winter 235/65/16 300 Lei
-
Dezmembrez vw jetta mk6 1.4 tsi hybrid crja 150 cai cutie dsg...
Dezmembrez fiat talento/renault trafic 3/opel vivaro b 1.6 dci...
Hyundai getz hyundai getz 1.5crdi diesel,82 cp,clima 2005 1390 €
-
Bmw 520 diesel 2009 8200 €
Bmw x5 3.0d 2011 12900 €
Vw passat 1.6fsi ,115 cp clima , euro 4 ,187719 km 2007 3490 €
-
Opel astra 1.7diesel euro 5 ~ clima scaune incalzite senz park... 4500 €
Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei
Motor mercedes a ,b sau cla 1,3 turbo benzina 2018 cod 282914 1800 €
-
Set curea transmisie cu caneluri audi a6 (4a, c4) (1994 -... 128 Lei
Set curea transmisie cu caneluri vw passat variant (3b6) (2000... 128 Lei
Dezmembrez skoda octavia iv 1.0 tsi 110 cai cutie manuala 6...
-
Set curea transmisie cu caneluri skoda superb i (3u4) (2001 -... 128 Lei
Motor benzina ford focus daw,dbw 1998-2001 1340 Lei
Mini cooper s countryman all4 2014 9990 €
-
Ford focus 1.5 2019 7200 €
Ford fiesta diesel 2011 3250 €
Nissan leaf tekna special 2019 18900 €
-
Dezmembrez ford kuga mk3 st-line 2.0 ecoblue 4x4 ymda 190 cai...
Skoda fabia benzina 2010 2999 €
Pompa pneumatica vacuum mercedes s class cls w218 vod a0008004448 700 Lei


