Loeb, Elena si Citroen au triumfat pentru a sasea oara in Raliul Monte-Carlo
Desfasurata pe specialele din zona Ardeche, prima zi a Raliului Monte Carlo a fost una clasica. Sebastien Loeb si Daniel Elena au avut o zi excelenta si au castigat trei dintre cele patru probe speciale programate. In aceste conditii, Loeb, de opt ori campion mondial, a terminat prima zi in fruntea clasamentului general. Mikko Hirvonen si Jarmo Lehtinen au avut o zi dificila, la debutul lor in competitii cu modelul DS3 WRC si au terminat prima zi pe locul 6 in clasamentul general.
Ziua a doua a decurs la fel. Cu cinci victorii in cele sase probe speciale programate, Sebastien Loeb si Daniel Elena si-au marit avansul la peste un minut si jumatate fata de rivalii lor. Si echipajul Mikko Hirvonen/Jarmo Lehtinen a avut o zi mai buna, finlandezii urcand de pe locul 6 pana pe pozitia a patra in ierarhia raliului.
In ziua a treia a Raliului Monte Carlo, pilotii s-au deplasat din Valence spre Monaco. In regiunea Vercors, echipajele Citroen Total au reusit sa obtina performante impresionante dupa o alegere inspirata a pneurilor. Sebastien Loeb si Daniel Elena si-au marit avansul, in fruntea clasamentului general, la peste doua minute, iar Mikko Hirvonen si Jarmo s-au apropiat de locul 3 in clasamentul general, dupa ce au reusit sa castige pentru prima data o proba speciala cu modelul DS3 WRC.
Ziua a patra, desfasurata pe specialele din jurul orasului Monaco, nu a adus nicio schimbare in clasamentul general. Sebastien Loeb si Daniel Elena si-au asigurat un avans confortabil inaintea ultimei speciale a raliului, lunga de doar 5,16 km, iar Mikko Hirvonen si Jarmo Lehtinen sunt foarte aproape sa obtina primele puncte pentru echipa Citroen Racing.
Dupa patru zile lungi, ultima zi din Raliul Monte Carlo a fost, fara indoiala, cea mai scurta din istoria Campionatului Mondial de Raliuri: speciala Ste Agnes - Col de la Madone, lunga de 5,15 kilometri, a fost parcursa in sub 3 minute si 30 secunde de pilotii de top cu modele WRC. La final, Sebastien Loeb si Daniel Elena au fost cei mai rapizi pe aceasta proba, ceea ce inseamna trei puncte suplimentare un lupta pentru titlul mondial.
"Am decis sa fortez pentru ca aceste puncte pot face diferenta in lupta pentru titlu. Sunt foarte fericit ca am castigat acest raliu care inseamna mult pentru mine. Au fost foarte multi suporteri pe marginea probelor si am vrut sa castig pentru ei. Diferenta fata de locul secund este mare, dar nu pot sa spun ca a fost o victorie usoara. Ne-am confruntat cu tot felul de situatii dificile si am obtinut acest avans datorita unei strategii mai bune in ceea ce priveste alegerea pneurilor. Pentru acest lucru as vrea sa le multumesc celor din echipa tehnica Citroen Racing si celor de la Michelin.
Pentru prima oara, dupa foarte mult timp, am putut alege, in WRC, intre cinci tipuri diferite de pneuri si am reusit sa facem intotdeauna cele mai bune alegeri. Modelul DS3 WRC a mers impecabil. M-am simtit confortabil inca de la inceput si mi-am intrat repede in ritm. Este modul perfect pentru startul in noul sezon competitional", a spus Sebastien Loeb.
Mikko Hirvonen si Jarmo Lehtinen au terminat pe locul secund in Power Stage si pe locul patru in clasamentul general in prima cursa pentru echipa Citroen Total. "Nu a fost usor cel mai usor raliu pentru noi cu o masina noua, dar sunt multumit cu acest rezultat. Cele doua zile in care probele au fost acoperite cu zapada au fost cele mai dificile. Pe asfalt m-am simtit mai bine si am reusit sa obtin timpi foarte buni pe probe. Am mers mai prudent si am incercat sa nu facem greseli. Obiectivul nostru a fost sa adunam puncte si exact asa am facut. De abia astept acum sa concuram in Suedia", a spus Mikko Hirvonen.
Yves Matton, aflat la prima cursa de cand a fost numit directorul Citroen Racing, a fost foarte multumit de performanta intregii echipe: "Este important sa incepem sezonul intr-o nota pozitiva si ce poate fi mai bine decat sa castigam legendarul Raliu Monte Carlo. Unul dintre factorii cheie in obtinerea victoriei a fost alegerea pneurilor, iar inginerii nostri au simulat toate variantele posibile. Asa am putut face cele mai bune alegeri. Sebastien a fost impresionant prin modul in care a gestionat aceasta cursa. A avut rabdare si nu a atacat decat atunci cand conditiile i-au permis. Mikko a facut exact ceea ce i-am cerut si a terminat raliul pe o pozitie buna. A abordat totul pas cu pas, dar faptul ca a castigat deja primele probe speciale arata ca s-a obisnuit cu masina. Totul a fost perfect la Monte Carlo."
"Este un rezultat fantastic. Am fost impresionat, inca o data, de intreaga echipa. Este foarte placut sa vezi ca toata lumea isi face treaba intr-un mod foarte relaxat. Sunt multumit ca Mikko si Jarmo s-au integrat foarte bine in echipa. Echipa Citroen Racing a pornit cu dreptul in lupta pentru castigarea celor doua tilturi mondiale", a spus si Frederic Banzet, CEO al marcii Citroen.
Urmatoarea provocare pentru pilotii Citroen in Campionatul Mondial de Raliuri este Raliul Suediei programat in perioada 9 - 12 februarie 2012.
CLASAMENT GENERAL RALIUL MONTE CARLO 2012
1. Loeb / Elena Citroen - Citroen DS3 WRC 4:32:39.9
2. Sordo / del Barrio - Mini Cooper JCW WRC +2:45.5
3. Solberg / Patterson - Ford Fiesta RS WRC +3:14.2
4. Hirvonen / Lehtinen - Citroen DS3 WRC +4:06.8
5. Novikov / Giraudaet - Ford Fiesta RS WRC +6:03.4
6. Delecour / Savignoni - Ford Fiesta RS WRC +7:47.9
7. Campana / de Castelli - Mini Cooper JCW WRC +8:31.4
8. Tanak / Sikk - Ford Fiesta RS WRC +10:34.6
9. Prokop / Hruza - Ford Fiesta RS WRC +16:10.7
10. Araujo / Ramalho - Mini Cooper JCW WRC +16:16.6
- Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 € Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 €
- Skoda octavia 2 vrs extra dotari laurin&klement 1.6 mpi gpl... 7500 € Fiat 500 x benzina+gpl 1.6 aspirat navigatie,pilot... 11750 € Ford focus cabrio 2007 3500 Lei
- Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 € Skoda octavia 1.6d 2014 6700 € Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 €
- Skoda roomster diesel 2013 4350 € Vw touran diesel 2011 5790 € Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 €
- Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 € Th-10399 blocaj volanta motor ford diesel și benzina 35 Lei
- Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Bmw 520 diesel 2009 8200 € Kia carens euro 5b 2015 7950 €
- Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12500 € Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 €
- Grila aerisire mazda 6 gg ( 2002-2007 ) 50 Lei Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Bmw 118 n47 2008 4500 €
- Mercedes citan 2016,clima 2016 7500 € Mercedes sprinter 163 cp euro 5, stare tehnica perfecta 2012 15800 € Motor mercedes viano an 2013 euro 5 13685 Lei
- Bandou ornament lampa lampi numar maner clapeta actionare... 299.99 Lei Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei
- Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Nissan leaf tekna special 2019 21150 € Mitsubishi asx euro 5 2012 7950 €
- Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 € Rama grila radiator hyundai ioniq facelift (2019-2022) cod... 270 Lei Set 4 anvelope de vara noi 235/40r19 96w bridgestone potenza s001 2200 Lei