Loeb, Elena si Citroen au triumfat pentru a sasea oara in Raliul Monte-Carlo

Desfasurata pe specialele din zona Ardeche, prima zi a Raliului Monte Carlo a fost una clasica. Sebastien Loeb si Daniel Elena au avut o zi excelenta si au castigat trei dintre cele patru probe speciale programate. In aceste conditii, Loeb, de opt ori campion mondial, a terminat prima zi in fruntea clasamentului general. Mikko Hirvonen si Jarmo Lehtinen au avut o zi dificila, la debutul lor in competitii cu modelul DS3 WRC si au terminat prima zi pe locul 6 in clasamentul general.
Ziua a doua a decurs la fel. Cu cinci victorii in cele sase probe speciale programate, Sebastien Loeb si Daniel Elena si-au marit avansul la peste un minut si jumatate fata de rivalii lor. Si echipajul Mikko Hirvonen/Jarmo Lehtinen a avut o zi mai buna, finlandezii urcand de pe locul 6 pana pe pozitia a patra in ierarhia raliului.
In ziua a treia a Raliului Monte Carlo, pilotii s-au deplasat din Valence spre Monaco. In regiunea Vercors, echipajele Citroen Total au reusit sa obtina performante impresionante dupa o alegere inspirata a pneurilor. Sebastien Loeb si Daniel Elena si-au marit avansul, in fruntea clasamentului general, la peste doua minute, iar Mikko Hirvonen si Jarmo s-au apropiat de locul 3 in clasamentul general, dupa ce au reusit sa castige pentru prima data o proba speciala cu modelul DS3 WRC.
Ziua a patra, desfasurata pe specialele din jurul orasului Monaco, nu a adus nicio schimbare in clasamentul general. Sebastien Loeb si Daniel Elena si-au asigurat un avans confortabil inaintea ultimei speciale a raliului, lunga de doar 5,16 km, iar Mikko Hirvonen si Jarmo Lehtinen sunt foarte aproape sa obtina primele puncte pentru echipa Citroen Racing.
Dupa patru zile lungi, ultima zi din Raliul Monte Carlo a fost, fara indoiala, cea mai scurta din istoria Campionatului Mondial de Raliuri: speciala Ste Agnes - Col de la Madone, lunga de 5,15 kilometri, a fost parcursa in sub 3 minute si 30 secunde de pilotii de top cu modele WRC. La final, Sebastien Loeb si Daniel Elena au fost cei mai rapizi pe aceasta proba, ceea ce inseamna trei puncte suplimentare un lupta pentru titlul mondial.
"Am decis sa fortez pentru ca aceste puncte pot face diferenta in lupta pentru titlu. Sunt foarte fericit ca am castigat acest raliu care inseamna mult pentru mine. Au fost foarte multi suporteri pe marginea probelor si am vrut sa castig pentru ei. Diferenta fata de locul secund este mare, dar nu pot sa spun ca a fost o victorie usoara. Ne-am confruntat cu tot felul de situatii dificile si am obtinut acest avans datorita unei strategii mai bune in ceea ce priveste alegerea pneurilor. Pentru acest lucru as vrea sa le multumesc celor din echipa tehnica Citroen Racing si celor de la Michelin.
Pentru prima oara, dupa foarte mult timp, am putut alege, in WRC, intre cinci tipuri diferite de pneuri si am reusit sa facem intotdeauna cele mai bune alegeri. Modelul DS3 WRC a mers impecabil. M-am simtit confortabil inca de la inceput si mi-am intrat repede in ritm. Este modul perfect pentru startul in noul sezon competitional", a spus Sebastien Loeb.
Mikko Hirvonen si Jarmo Lehtinen au terminat pe locul secund in Power Stage si pe locul patru in clasamentul general in prima cursa pentru echipa Citroen Total. "Nu a fost usor cel mai usor raliu pentru noi cu o masina noua, dar sunt multumit cu acest rezultat. Cele doua zile in care probele au fost acoperite cu zapada au fost cele mai dificile. Pe asfalt m-am simtit mai bine si am reusit sa obtin timpi foarte buni pe probe. Am mers mai prudent si am incercat sa nu facem greseli. Obiectivul nostru a fost sa adunam puncte si exact asa am facut. De abia astept acum sa concuram in Suedia", a spus Mikko Hirvonen.
Yves Matton, aflat la prima cursa de cand a fost numit directorul Citroen Racing, a fost foarte multumit de performanta intregii echipe: "Este important sa incepem sezonul intr-o nota pozitiva si ce poate fi mai bine decat sa castigam legendarul Raliu Monte Carlo. Unul dintre factorii cheie in obtinerea victoriei a fost alegerea pneurilor, iar inginerii nostri au simulat toate variantele posibile. Asa am putut face cele mai bune alegeri. Sebastien a fost impresionant prin modul in care a gestionat aceasta cursa. A avut rabdare si nu a atacat decat atunci cand conditiile i-au permis. Mikko a facut exact ceea ce i-am cerut si a terminat raliul pe o pozitie buna. A abordat totul pas cu pas, dar faptul ca a castigat deja primele probe speciale arata ca s-a obisnuit cu masina. Totul a fost perfect la Monte Carlo."
"Este un rezultat fantastic. Am fost impresionat, inca o data, de intreaga echipa. Este foarte placut sa vezi ca toata lumea isi face treaba intr-un mod foarte relaxat. Sunt multumit ca Mikko si Jarmo s-au integrat foarte bine in echipa. Echipa Citroen Racing a pornit cu dreptul in lupta pentru castigarea celor doua tilturi mondiale", a spus si Frederic Banzet, CEO al marcii Citroen.
Urmatoarea provocare pentru pilotii Citroen in Campionatul Mondial de Raliuri este Raliul Suediei programat in perioada 9 - 12 februarie 2012.
CLASAMENT GENERAL RALIUL MONTE CARLO 2012
1. Loeb / Elena Citroen - Citroen DS3 WRC 4:32:39.9
2. Sordo / del Barrio - Mini Cooper JCW WRC +2:45.5
3. Solberg / Patterson - Ford Fiesta RS WRC +3:14.2
4. Hirvonen / Lehtinen - Citroen DS3 WRC +4:06.8
5. Novikov / Giraudaet - Ford Fiesta RS WRC +6:03.4
6. Delecour / Savignoni - Ford Fiesta RS WRC +7:47.9
7. Campana / de Castelli - Mini Cooper JCW WRC +8:31.4
8. Tanak / Sikk - Ford Fiesta RS WRC +10:34.6
9. Prokop / Hruza - Ford Fiesta RS WRC +16:10.7
10. Araujo / Ramalho - Mini Cooper JCW WRC +16:16.6
-
Tulumba frana, 2s61-2b195-ch, ford fiesta 5, 1.4tdci (id:189222) 130 Lei
0445117036 0445117087 5801540213 0986435414 bosch injector... 650 Lei
5801361986 800252-0007 800252-5007s gt2556ns garrett... 2000 Lei
-
Cutie viteze opel astra h j zafira b mokka meriva corsa 1.7... 2000 Lei
Magnetou (stator aprindere) aprilia mojito 125cc - gilera... 200 Lei
Opel zafira 2.0 2001 1300 €
-
Magnetou (stator aprindere) complet aprilia rs4 2t (11) -... 150 Lei
Ford kuga 2.0diesel automata 4x4 xenon piele pilot keyless... 9250 €
0445010737 55272459 55260837 55274845 pompa inalta alfa romeo... 1000 Lei
-
21977918 22254568 22254576 85002179 7485020179 delphi injector... 1250 Lei
Dezmembrez,piese vw polo variant verde 1.6 benzina 1999
8200146357 93190346 0445110141 bosch injector nissan opel... 300 Lei
-
Skoda roomster benzina 2010 3640 €
Carenaj stanga fata vw golf 7 1.6 tdi cod motor clh... 200 Lei
5801453888 500060536 538884015 0986435663 bosch injector iveco... 750 Lei
-
Buton avarii renault clio simbol 1.2 b an fabr. 2010 100 Lei
Scut motor plastic audi a3 8p 2005 hatchback 2.0 tdi bkd 150 Lei
Smart fortwo 1 2011 3500 €
-
Audi a6 2.0 tdi 177cp full led bi-xenon piele camera navi an... 9900 €
Vw golf 2.0 tdi 2018 10700 €
28264951 28489548 96868900 25183186 delphi injector chevrolet... 500 Lei
-
Mercedes e 220 1 2005 3500 €
Imobilizator / modul inchidere cod 38700-60b00 / 051500-2070... 70 Lei
Bara fata completa renault clio 4 1500 Lei
-
A1663200204 compresor airmatic mercedes gl-class (x166) gle... 1250 Lei
Chiulasa completa 03l103373j vw multivan t5 (7hm, 7hn) 2.0... 2500 Lei
2854608 500060544 504091505 0986435552 0445120057 bosch... 650 Lei
-
Planetara dreapta fata, cod 96348791, chevrolet aveo sedan... 248 Lei
Jante noi 18 inch originale audi a5 8w r18 8w0601025fm 950 €
Ford focus benzina 2014 4650 €
-
12709700251 5802084424 borgwarner turbosuflanta tractor case... 2600 €
Stopuri cu led audi a6 4f (09-11) 2192.51 Lei
Rezervor adblue peugeot 308 ii citroen c4 picasso cod 12674101... 900 Lei
-
Skoda kodiaq dsg 2019 22000 €
8972391616 injector opel signum vectra 3.0 cdti renault espace... 400 Lei
Jante aliaj 17 zoll marca dezent, gama volvo, cu senzori de... 1500 Lei


