Loeb, Elena si Citroen au triumfat pentru a sasea oara in Raliul Monte-Carlo

Desfasurata pe specialele din zona Ardeche, prima zi a Raliului Monte Carlo a fost una clasica. Sebastien Loeb si Daniel Elena au avut o zi excelenta si au castigat trei dintre cele patru probe speciale programate. In aceste conditii, Loeb, de opt ori campion mondial, a terminat prima zi in fruntea clasamentului general. Mikko Hirvonen si Jarmo Lehtinen au avut o zi dificila, la debutul lor in competitii cu modelul DS3 WRC si au terminat prima zi pe locul 6 in clasamentul general.
Ziua a doua a decurs la fel. Cu cinci victorii in cele sase probe speciale programate, Sebastien Loeb si Daniel Elena si-au marit avansul la peste un minut si jumatate fata de rivalii lor. Si echipajul Mikko Hirvonen/Jarmo Lehtinen a avut o zi mai buna, finlandezii urcand de pe locul 6 pana pe pozitia a patra in ierarhia raliului.
In ziua a treia a Raliului Monte Carlo, pilotii s-au deplasat din Valence spre Monaco. In regiunea Vercors, echipajele Citroen Total au reusit sa obtina performante impresionante dupa o alegere inspirata a pneurilor. Sebastien Loeb si Daniel Elena si-au marit avansul, in fruntea clasamentului general, la peste doua minute, iar Mikko Hirvonen si Jarmo s-au apropiat de locul 3 in clasamentul general, dupa ce au reusit sa castige pentru prima data o proba speciala cu modelul DS3 WRC.
Ziua a patra, desfasurata pe specialele din jurul orasului Monaco, nu a adus nicio schimbare in clasamentul general. Sebastien Loeb si Daniel Elena si-au asigurat un avans confortabil inaintea ultimei speciale a raliului, lunga de doar 5,16 km, iar Mikko Hirvonen si Jarmo Lehtinen sunt foarte aproape sa obtina primele puncte pentru echipa Citroen Racing.
Dupa patru zile lungi, ultima zi din Raliul Monte Carlo a fost, fara indoiala, cea mai scurta din istoria Campionatului Mondial de Raliuri: speciala Ste Agnes - Col de la Madone, lunga de 5,15 kilometri, a fost parcursa in sub 3 minute si 30 secunde de pilotii de top cu modele WRC. La final, Sebastien Loeb si Daniel Elena au fost cei mai rapizi pe aceasta proba, ceea ce inseamna trei puncte suplimentare un lupta pentru titlul mondial.
"Am decis sa fortez pentru ca aceste puncte pot face diferenta in lupta pentru titlu. Sunt foarte fericit ca am castigat acest raliu care inseamna mult pentru mine. Au fost foarte multi suporteri pe marginea probelor si am vrut sa castig pentru ei. Diferenta fata de locul secund este mare, dar nu pot sa spun ca a fost o victorie usoara. Ne-am confruntat cu tot felul de situatii dificile si am obtinut acest avans datorita unei strategii mai bune in ceea ce priveste alegerea pneurilor. Pentru acest lucru as vrea sa le multumesc celor din echipa tehnica Citroen Racing si celor de la Michelin.
Pentru prima oara, dupa foarte mult timp, am putut alege, in WRC, intre cinci tipuri diferite de pneuri si am reusit sa facem intotdeauna cele mai bune alegeri. Modelul DS3 WRC a mers impecabil. M-am simtit confortabil inca de la inceput si mi-am intrat repede in ritm. Este modul perfect pentru startul in noul sezon competitional", a spus Sebastien Loeb.
Mikko Hirvonen si Jarmo Lehtinen au terminat pe locul secund in Power Stage si pe locul patru in clasamentul general in prima cursa pentru echipa Citroen Total. "Nu a fost usor cel mai usor raliu pentru noi cu o masina noua, dar sunt multumit cu acest rezultat. Cele doua zile in care probele au fost acoperite cu zapada au fost cele mai dificile. Pe asfalt m-am simtit mai bine si am reusit sa obtin timpi foarte buni pe probe. Am mers mai prudent si am incercat sa nu facem greseli. Obiectivul nostru a fost sa adunam puncte si exact asa am facut. De abia astept acum sa concuram in Suedia", a spus Mikko Hirvonen.
Yves Matton, aflat la prima cursa de cand a fost numit directorul Citroen Racing, a fost foarte multumit de performanta intregii echipe: "Este important sa incepem sezonul intr-o nota pozitiva si ce poate fi mai bine decat sa castigam legendarul Raliu Monte Carlo. Unul dintre factorii cheie in obtinerea victoriei a fost alegerea pneurilor, iar inginerii nostri au simulat toate variantele posibile. Asa am putut face cele mai bune alegeri. Sebastien a fost impresionant prin modul in care a gestionat aceasta cursa. A avut rabdare si nu a atacat decat atunci cand conditiile i-au permis. Mikko a facut exact ceea ce i-am cerut si a terminat raliul pe o pozitie buna. A abordat totul pas cu pas, dar faptul ca a castigat deja primele probe speciale arata ca s-a obisnuit cu masina. Totul a fost perfect la Monte Carlo."
"Este un rezultat fantastic. Am fost impresionat, inca o data, de intreaga echipa. Este foarte placut sa vezi ca toata lumea isi face treaba intr-un mod foarte relaxat. Sunt multumit ca Mikko si Jarmo s-au integrat foarte bine in echipa. Echipa Citroen Racing a pornit cu dreptul in lupta pentru castigarea celor doua tilturi mondiale", a spus si Frederic Banzet, CEO al marcii Citroen.
Urmatoarea provocare pentru pilotii Citroen in Campionatul Mondial de Raliuri este Raliul Suediei programat in perioada 9 - 12 februarie 2012.
CLASAMENT GENERAL RALIUL MONTE CARLO 2012
1. Loeb / Elena Citroen - Citroen DS3 WRC 4:32:39.9
2. Sordo / del Barrio - Mini Cooper JCW WRC +2:45.5
3. Solberg / Patterson - Ford Fiesta RS WRC +3:14.2
4. Hirvonen / Lehtinen - Citroen DS3 WRC +4:06.8
5. Novikov / Giraudaet - Ford Fiesta RS WRC +6:03.4
6. Delecour / Savignoni - Ford Fiesta RS WRC +7:47.9
7. Campana / de Castelli - Mini Cooper JCW WRC +8:31.4
8. Tanak / Sikk - Ford Fiesta RS WRC +10:34.6
9. Prokop / Hruza - Ford Fiesta RS WRC +16:10.7
10. Araujo / Ramalho - Mini Cooper JCW WRC +16:16.6
-
Set placute frana fata trw opel movano b 2010→ gdb1910 276 Lei
Jante de aliaj 5x112 pe 18 originale audi q3 f3 din2019 /... 1000 €
Conducta admisie mercedes sprinter w906 (2006-2017), vito,... 150 Lei
-
Set accesorii, placute frana citroen berlingo (b9) (2008 -... 20 Lei
Suport cutie viteze renault scenic 3 2010 monovolum 1.5 dci 150 Lei
Turbina ford fiesta 1.0 benzina 2021, cm5g6k682he 968 Lei
-
Compresor clima opel meriva b 2010-2014 1.7 cdti 13250606 zj2 700 Lei
Cablu, frana de parcare stanga (814015148 tri) fiat,lancia 55.48 Lei
Set 2 boxe / difuzoare chrysler pt cruiser fab. 2000 - 2010... 100 Lei
-
Ecu vw golf 6 1.6 tdi cayb 90 cai 03l906023ml 5wp42691aa 900 Lei
Senzor detonatie dacia logan [2004 - 2008] sedan 1.6 mt (87 hp) 59 Lei
Conducta ulei turbo opel insignia a 2.0 cdti a20dth contucta... 50 Lei
-
Motoras macara vw passat b6 2005-2010 fata stanga 1k0959793g,... 100 Lei
Corp termostat 04l121111a, audi a4 allroad (8kh, b8) 2.0tdi 184 Lei
Media player / radio / unitate cd / casetofon opel corsa c... 250 Lei
-
Grila / consola centrala bord hyundai coupe gk fab. 2001 -... 100 Lei
Lampa spate dreapta (tyc110197012 tyc) vw 157.95 Lei
Cutie transfer fata toyota rav 4 2.2 d-4d automata 4x4 w82 1y131 1000 Lei
-
Suport motor stanga audi a6 2.7 tdi - (2004 2009) 65 Lei
4e0807417b bandou stopuri bara spate audi a8 4e motor 3.0tdi... 250 Lei
Electromotor toyota avensis t25 / rav 4 2.2 d-cat 2005 2006 2007 200 Lei
-
Interior complet mercedes-benz c-class w204/s204 [2007 - 2012]... 1000 Lei
Buson umplere ulei skoda fabia 5j [2007 - 2010] hatchback 1.2... 46 Lei
Deflector difuzor captare aer vw golf plus 1.4 bud cgga 2008 -... 99.99 Lei
-
Janta aliaj r17 / 17x7.5j et50.8 cod hb17 jeep grand cherokee... 200 Lei
Maner iexterior usa fata/spate dreapta bmw seria 3 e92/93... 102 Lei
Modul stabilizator tensiune audi a6/s6 iv saloon (4g2, c7,... 180 Lei
-
Broasca haion nty skoda karoq 2017→ 1.0 tsi ezc-sk-084 120 Lei
Plansa bord, mercedes clasa e (w212), vol pe st (id:578182) 1700 Lei
Suport motor renault laguna 2 [2001 - 2005] grandtour wagon... 70 Lei
-
Set rulment roata ford transit bus (2006 - 2014) comline... 328 Lei
Arbore cotit / vibrochen 038l vw touran i 1.9 tdi 90 cai motor... 1100 Lei
Panou comanda aer conditionat ac clima climatronic skoda... 199.99 Lei
-
Unitate de comanda,lampa cu descarcare pe gaz seat leon (1p1)... 831 Lei
Roata janta aliaj 5x112 195 65 15 r15 vw passat b5 1997 - 2001... 299 Lei
Calculator motor / ecu volkswagen polo 9n 1.4 bby 2002 - 2009... 249.99 Lei


